.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 16:34:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 97r. 1.9 TDI] pytanie o intercooler
PostNapisane: 21.paź.2010 21:13:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 21:00:40
Posty: 5
Witam,

Jestem nowy, więc od razu przepraszam jak pominąłem coś z regulaminu :). Mam Audi A4 B5 1.9 TDI, kupiłem je od ciotki z niemiec. Dzisiaj byłem na pierwszym przeglądzie, niespodzianek nie było, ale kazali sprawdzić intercooleri przewody bo słyszą powietrze przy gazowaniu, a przewód z intercoolea jest "zapocony". Wydaje mi się ze coś jest rzeczy bo jak na 110KM to coś słabo idzie. Co to może być?, może w tym modelu są to typowe usterki nie chcę żeby mechanicy mnie naciągnęli :).


Mam jeszcze jeden problem z światłami (http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1397673#1397673)


Ostatnio edytowano 21.paź.2010 21:51:22 przez lukasino, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 21:49:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Zobacz który wąż ma dziurę i wymień , co tu mechaników fatygować?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 21:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
Jesli dosyc kopci przy przyspieszaniu na czarno i nie zabardzo idzie to wskazywalo by na to ze faktycznie moze byc gdzies nieszczelnosc pomiedzy turbina a kolektorem ssacym. czesto jest to rura gumowa lub tez sam intercooler sie rozszczelnil ,sprawdz tez moze obejmy nie sa poskrecane na laczeniach... Jesli intercooler to koszt nie za maly,jesli rura koszt mniejszy a jesli tylko cos nie dokrecone to tylko sie cieszyc... :) Koledzy starsi stazem powiedzieli by jeszcze ze przydaly by sie logi....

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 21:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 21:00:40
Posty: 5
Dzięki sprawdzę czy kopci, nie zwróciłem na to uwagi to moje pierwsze TDI :), obejmy również mogę sam sprawdzić. Nowe IC widziałem na allegro za 200 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 22:35:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rozbierz każde połączenie , gdzie występują opaski. Wyczyść je ze śladów oleju. Intercooler, gdyby był dziurawy - byłby oblepiony olejem naokoło.
W starych TDI`kach bardzo często puszczają opaski - ot urok klekocącego motoru.
Dodatkowo pod lupę łącznik elastyczny na odcinku kolektor dolotowy - rura plastikowa oraz dla formalności zaślepienie EGR`u (może być dziurawy i puszczać - spadek mocy murowany).
Poza tym wszystkie filtry do wymiany + kontrola wzrokowa ilośći mułu w kolektorze dolotowym. W razie potrzeby kolektor na warsztat i czyścimy go aż będzie drożny.
Co do AFN`a ... cóż w B5 nie jest on demonem mocy, ale powinien w ośce palić kapcia na jedynce bez łaski.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 22:45:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Basket bo się spuścisz :056: , nie podpuszczaj chłopiny bo zacznie rozbierać , to na zaduszki pojedzie komunikacją miejską :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 22:52:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dziękuję za troskę o moje pożycie. ;)
Niemniej historie j.w. są gwarantowane w starych TDI`kach.
PSJ poprzednika też nie pozostaje bez wpływu na stan dolotu ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 08:20:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Baskecior napisał(a):
oraz dla formalności zaślepienie EGR`u (może być dziurawy i puszczać - spadek mocy murowany).

dla formalnosci uciac noge (moze bolec)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 17:59:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 21:00:40
Posty: 5
Dobra Panowie wyjaśniło się, intercooler ma dziurę, pewnie został przebity jak ciotka miała stłuczkę, chyba nikt tego nie zauważył :D. Znalazłem jeszcze dwa przetarte przewody koło chłodnicy może to one są przyczyną braku postojówek.

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 00:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemekk74 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
oraz dla formalności zaślepienie EGR`u (może być dziurawy i puszczać - spadek mocy murowany).

dla formalnosci uciac noge (moze bolec)

W tym przypadku obcinamy nogę, która jest zarażona gangreną (czyt. ustrojstwem chroniącym normy miast silnika).
Rozebrałem setki dolotów w 1,9 TDI wszelakiej maści i pochodzenia i w każdym dzięki EGRowi dolot był zapadkudzony jak Pampers niemowlaka.
Propaganda zaś głosi swoje ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 11:45:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 21:00:40
Posty: 5
lukasino napisał(a):
Dobra Panowie wyjaśniło się, intercooler ma dziurę, pewnie został przebity jak ciotka miała stłuczkę, chyba nikt tego nie zauważył :D. Znalazłem jeszcze dwa przetarte przewody koło chłodnicy może to one są przyczyną braku postojówek.

pozdr


Czy do wymiany IC muszę demontować zderzak?, przyglądałem się i widzę że jest u góry jedynie wsunięty na 2 bolcach i 1 na dole. Wygląda prosto, ale jak to jest w praktyce?, mechanik krzyknął 150 zł za samą robociznę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 12:08:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Tak. Musisz zdemontować zderzak.
Między zderzakiem a intercoolerem jest jeszcze plastikowa kierownica powietrza.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: