.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 19:40:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] zawieszenie standardowe
PostNapisane: 08.lis.2010 16:21:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 18:44:23
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk, Gorlice
Witam, proszę o podpowiedź, jak mozna (o ile mozna) pomierzyć prawidłową wysokość zawieszenia? wymieniłem obnizone sprężyny (-20mm) na standard, z tyłu wyraźnie widzę, że auto sie podniosło (mimo zbiornika LPG w bagazniku), a przód wizualnie bez zmian? Oczywiscie dyskusja w warsztacie, czy tak ma byc. Sa gdzieś podane wartosci do pomiaru? A6 C5 quattro, sedan 2.8 benz. Pozdrawiam

_________________
było: zastawa 1100p, vw jetta 1,6,
vw passat 1,8,
jest audi a6 sedan benzyna 2,8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 16:46:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Da Ci coś wysokość samochodu względem podłoża ? Jesli tak, to zamieszczam link do rysunku technicznego:
Sedan http://www.audiklub.org/photo/wymiary/wymiar_17.437.jpg
Avant http://www.audiklub.org/photo/wymiary/wymiar_16.471.jpg

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 18:02:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Może wpadły springi od niewłaściwej wersji silnikowej i stąd brak różnicy przed i po (jeśli chodzi o przód)?

Jakie oznaczenie barwne mają sprężyny, które założyłeś (te standardowe)?


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 07:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 18:44:23
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk, Gorlice
Witam, rysunek fajny - sprawdze po powrocie do domu. martwi mnie tylko skala rysunku. z przeważajacej wiekszosci wymiarów (rzeczywistych i tych mierzonych na ryssunku) wychodzi skala 1:40. I tylko ten wymiar przeswitu pod przednim zderzakiem zupełnie w tej skali sie nie miesci (wychodziłoby 5mm na rysunku x 40 = 200mm, a podaja 123mm). a ten wymiar jest dla mnie najbardziej istotny.
Sprężyn nie ogladałem, jestem poza domem, wiec nie wiem jakie są oznaczenia. Warsztat z renoma, facet dokładnie podbierał sprężyny, gdy ja mu dałem linka na moim zdaniem odpowiednie - sam zwrócił mi uwage, że silnik tak, quattro tak, ale do avanta a nie do sedana. ale wszystko mozliwe. jesli bedę pewny zwymiarowania rysunku - mogę spokojnie reklamować.

_________________
było: zastawa 1100p, vw jetta 1,6,
vw passat 1,8,
jest audi a6 sedan benzyna 2,8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 08:48:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Kolego, coś tutaj faktycznie jest nie tak... Przy przeskalowaniu rysunku do skali 1:1. Szerokość podana jako 1810mm, czyli szerokość samochodu, w programie wynosi około 181 cm,więc 1:1. W tej skali, wysokość podana tutaj jako 123mm wynosi u mnie około 188 - 190 mm. :):

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 09:01:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
To nie jest rysunek techniczny, tylko grafika przedstawiające wymiary auta. Gołym okiem widać, że proporcje są tutaj zaburzone.

Masz podane na tacy 123mm do najniższego punktu nadwozia, więc nie bardzo rozumiem, po co to wyliczać z grafiki?

Z ciekawości spytam jakiej firmy są te sprężyny? Przypuszczam, że na ori nie byłoby problemów, ale zamiennik w takiej kwestii to już trochę loteria.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 14:50:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 18:44:23
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk, Gorlice
no oczywiscie zamiennik KYB. ale skoro z tyłu widać, że auto poszło w górę to i przód powinien. a nie podniósł sie w stosunku do starych (13 letnich) sprężyn obnizonych o 20mm

_________________
było: zastawa 1100p, vw jetta 1,6,
vw passat 1,8,
jest audi a6 sedan benzyna 2,8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 14:54:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Może to kwestia amortyzatorów?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 07:03:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 18:44:23
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk, Gorlice
wydawało mi sie zawsze, że wysokość zawieszenia zalezy od sprężyn jedynie, amortyzatory tłumią drgania. tym nie mniej amorki oryginalne, z fabrycznego zawieszenia -20mm, bo tak było od początku. Pytanie - prosba do kolegów, posiadaczy A6 C5 limuzyna ze standardowym zawieszeniem - czy ktoś mógłby zmierzyć odległość od ziemi do dolnej krawędzi przedniego zderzaka, podając oczywiście rozmiar opon, na których w danym momencie autko stoi?

_________________
było: zastawa 1100p, vw jetta 1,6,
vw passat 1,8,
jest audi a6 sedan benzyna 2,8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 08:06:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Chyba jednak mają wpływ. ;)
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=25669

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 09:58:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Amory niby mogą miec wpływ.

Osobiście jednak stawiam na sprężyny, albo są źle dobrane, albo ten zamiennik tak ma.

Jak już mierzyc wysokośc to raczej do krawędzi nadkola (w jego najwyższym punkcie), tak chyba byłoby najdokładniej.


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 14:23:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2007 18:44:23
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk, Gorlice
no tak. mierzenie do najwyzszego punktu nadkola byłoby najdokładniejsze. ponawiam wiec pytanko, czy którys z kolegów posiadajacych C5 ze standardowym zawieszeniem mógłby dokonać pomiaru u siebie i podać wartość?

_________________
było: zastawa 1100p, vw jetta 1,6,
vw passat 1,8,
jest audi a6 sedan benzyna 2,8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: