.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 16:01:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI AKE TIP] nowe wałki: korekcje -pompa, wtryski ?
PostNapisane: 05.lis.2010 09:52:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Witam. Audi po wymianie rozrządu i wałków, po regeneracji pompy w styczniu 2010, przebieg 280tys . Korekcje na jednej głowicy kolosalne. Co może być przyczyną ?. Przed wymianą wałków było podobnie, też na tej głowicy korekcje były powyżej 3mg/R. Wymianę wałków i rozrząd robił fachowiec z dużym doświadczeniem w V6. Logi robione vagiem 3.11, na 4.09 korekcje takie same.
Silnik ok, tylko jest mały wyciek spod śrubki przelewu, poza tym wszystko ok.
Silnik po wymianie wałków idzie pięknie, ma mocniejszy dół, nie klekocze, w porównaniu na starych wałkach auto zrywniejsze i łatwiej osiąga duże prędkości rzędu 180km/h. Ale te korekcje... Co mu dolega? Chcę go wymienić na quattro lub sprzedać ale nie chcę obdarowywać kogoś takimi korekcjami.

Rano, temp zew.15stC, silnik wyłączony:

http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/000off.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/004off.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/007off.JPG

Rano, logi statyczne, zimny silnik, temp zew. 15stC:

http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/000.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/001.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/004.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/005.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/007.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/012.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/013.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/z/014.JPG

Logi statyczne, silnik temp > 90stC

http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/000stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/001stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/002stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/003stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/004stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/005stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/007stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/008stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/010stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/012stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/013stat.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/s/014stat.JPG

Logi BS, silnik temp > 90stC:

http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/bs/000bs.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/bs/003bs.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/bs/004bs.JPG ( 1,2stopnia jest na ADTC )
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/bs/011bs.JPG

Logi dynamiczne, temp lsilnika > 90stC:

http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/d/000dyn.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/d/004dyn.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/d/008dyn.JPG
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101105/d/011dyn.JPG

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI AKE TIP] nowe wałki: korekcje -pompa, wtryski
PostNapisane: 05.lis.2010 16:50:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
log 001S nagrzany sie nie otwiera
korekcje sa kolosalne na jednej glowicy... czy ten gosc stosowal blokady rozbierjac i skladjac rozrzad?????????

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 17:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
001stat poprawiłem, było złe rozszerzenie pliku.
Blokady były na 100% zastosowane, ten mechanik to naprawdę fachura od V6.
Ja tylko zauważę , że te korekcje przy odczycie "wędrują" od 2,xxx do 5,xxx. czasami są od razu przy podłączeniu kompa powyżej 5,xxx lub powyżej 3,xx ale nie zmieniają sie. Od czego to zależy, co może być nie tak ? Może gdzieś wchodzi powietrze? Z tym że silnik chodzi równiutko.
Wczesniej przed wymianą wałków było podobnie (kiepskie korekcje i były różne, ale zazwyczaj powyzej 3) tyle że silnik był głośniejszy no i trochę gorzej jeździł.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2010 00:30:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kolejny krok to pomiar kompresji.


czyżbyśmy znali tego mechanika?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2010 08:52:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
hmm, tyle że silnik jest jak rakieta, oleju od wymiany do wymiany nie bierze prawie nic (castrol edge diesel 5W40) więc kompresja to chyba nie.
Nie kopci, pracuje ok jak ciepły. Na zimno przy zapalaniu telepie silnikiem kilka minut.
Czy można podejrzewać np.
- wtryskiwacz sterujący albo pompę (pomimo że jest po naprawie) albo ...
- elektronikę (sterownik itp. - ciekawi mnie to pływanie korekcji)? albo
- wtryski ? (wtryskiwaczy nie sprawdzałem w tym silniku)

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2010 10:20:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
korekcje po byku sa na logu 14 - czyli cylindry ze strony z wlewem oleju. korekcje sa niemilosiernie duze, takie same i narastajace, korekcje na drugiej czesci Vki (czyli log 13) sa ok
Logicznie wg mnie daloby sie to wytlumaczyc zlym zalozeniem walkow wzgledem siebie na 3ce z wlewem oleju lub przesunieciem o zabek (nie wiem czy jest to mozliwe bez spotkania zaworow z tlokiem). moze jakis mega duzy luz na pasku rozrzadu wplywa na to???? - nie jestem mechanikiem ale dla mnie pachnie to daniem d... przez mechanika (nie przesadzam - po prostu takie sa moje odczucia)
Auto chodzi ewidentni ciagle do d... to widac jak faluja wolne obroty
Jaka mechanik ma na to teorie bo jak podkreslasz v6tdi ma w jednym palcu wiec chyba ramionami nie wzrusza?
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
Dobrzy mechanicy z renoma maja najczesciej duzo pracy i zaczynaja zatrudniac uczniow i niedomotywowanych pracownikow...nie ufaj nikomu:)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2010 12:48:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
grisha napisał(a):
hmm, tyle że silnik jest jak rakieta, oleju od wymiany do wymiany nie bierze prawie nic (castrol edge diesel 5W40) więc kompresja to chyba nie.
Nie kopci, pracuje ok jak ciepły. Na zimno przy zapalaniu telepie silnikiem kilka minut.
Czy można podejrzewać np.
- wtryskiwacz sterujący albo pompę (pomimo że jest po naprawie) albo ...
- elektronikę (sterownik itp. - ciekawi mnie to pływanie korekcji)? albo
- wtryski ? (wtryskiwaczy nie sprawdzałem w tym silniku)


skąd wiesz, że to nie kompresja?
jak na razie, to chyba masz niesprawny samochód.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2010 15:54:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Kompresji nie mierzyłem, ale wg mnie z jest ok, ponieważ auto nie bierze oleju i ma moc. Na logach tiptronika grupa 009 max moment obr jest 364Nm, ale to tylko szacowanie.
Poniżej stare logi sprzed lat. Jak widać niewiele się po naprawie zmieniło.
Może to jednak układ wtryskowy ?

Rok 2008:
http://www.grisha.boo.pl/logi/2008/2008_013.jpg
http://www.grisha.boo.pl/logi/2008/2008_014.jpg

Rok 2010:
http://www.grisha.boo.pl/logi/2010/2010_013.jpg
http://www.grisha.boo.pl/logi/2010/2010_014.jpg

Może ten silnik ma jakąś wadę od lat? A może się zapowietrza i stad tak duże korekcje ? Mnie poza przyczyną tak kolosalnych korekcji najbardziej zastanawia "pływanie" korekcji na tej złej głowicy.
Jak na razie mechanik stawia na układ wtryskowy, jak będzie okazja to podmienimy wszystkie wtryski razem ze sterujacym z innego auta.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 08:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
(kiepskie korekcje i były różne, ale zazwyczaj powyzej 3) tyle że silnik był głośniejszy no i trochę gorzej jeździł.

wg tego co zapiesciles korekcje w 2008 byly ok a w 02.2010 zle (przypadek z pomiarem czy w 2008 byly dobre?). Dzis jest 11.2010 - tez zle. Zakladam, ze po lutym mechanik wymienial rozrzad, walki itp. Zakladam, ze auto masz conajmniej od 2008r i zakladam, ze wiesz o kazdej przeprowadzonej naprawie w tym aucie od 2008r (widzisz ile "zakladam" - warto takie informacje podac na poczatku!)
Czy od 2008 roku
- byl wymieniany rozrzad
- byly wymieniane wtryski
- byla wymieniana lub naprawiana pompa wtryskowa
- zostawiales auto na min 1 dzien mechanikowi, ktoremu w 100% nie ufasz
- czy ktokolwiek kiedykolwiek weryfikowal wtryski?


Czy mozliwe jest, ze (ale tu musialoby byc juz zle od poczatku kiedy auto masz): poprzedni wlasciciel (a moze Ty?) z jakiegos powodu zmienial glowice i na szrocie kupil taka z wkreconymi wtryskami (tyle ze to byla nie od Twojej odmiany v6tdi)... i tak by dalo sie logicznie wytlumaczyc dzisiejsze klopoty
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 09:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Auto mam od stycznia 2008 z importu. W połowie 2008 był wymieniany rozrząd w ASO. Po nim logi były jak sprzed wymiany, czyli dla tej gorszej głowicy w okolicach 3mgR, ale różne.
W styczniu 2010 mechanik, którego bliżej nie znam wymontował mi pompę i dał do regeneracji, bo padła w obcym mieście. Po nim logii zamieściłem wyżej. Faktycznie były nieco większe. Co do wtrysków - nikt ich nigdy nie weryfikował. silnik błędów nie zgłasza więc przypuszczam że sterujący jest ok, tylko nie wiadomo jak rozpyla (tak jak cała reszta wtrysków).
Z tego co widzę komplet wtrysków na allegro kosztuje około 1600zł, więc to niewiele w porównaniu z ceną za wtrysk sterujący w ASO, ale nie chciałbym kupować bez weryfikacji tych co mam., z tym że na razie nie mam innych na podmianę do sprawdzenia.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 09:44:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie ma wtrysku sterujacego tylko od lewej czy prawej glowicy wiec jezeli calosc jest do d... po jednej stronie a dobra po drugiej to raczej tego konia bym nie obstawial
Wtryski latwo sprawdzic zakurat: zamienisz 2 wtryski z jednej glowicy z druga i sprawdzisz czy korekcje "powedrowaly" za wtryskami
Latwo sie mowi wykrec wkrec - rozumiem ze to zawsze operacja czasochlonna i zwiazana z jakims ryzykiem
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 10:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Czy wtryski do 2,5TDI 150KM i 180Km są takie same? Jakie powinny być do AKE?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 18:50:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie pasują.
szkoda czasu na podmianę wtryskiwaczy, gdyż one nie są odpowiedzialne za korekcje w tym przypadku. nie ma możliwości, żeby 3 sztuki obok siebie uległy takiej samej usterce - tym bardziej, że korekcje zmieniają się z - na + pod wpływem zmiany kąta wtrysku i dawki [czyli w zależności od temp. płynu], co oznacza jednakowe zachowanie się układu tłokowo-zaworowego po danej stronie - to właśnie w nim należy upatrywać się przyczyn takich korekcji.

jeżeli jednak nadal chcesz drążyć temat, to podaj nr VIN - wówczas dowiesz się, o jakich numerach powinieneś szukać wtryskiwaczy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2010 20:56:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
nie, nie pasują.
szkoda czasu na podmianę wtryskiwaczy, gdyż one nie są odpowiedzialne za korekcje w tym przypadku. nie ma możliwości, żeby 3 sztuki obok siebie uległy takiej samej usterce -

moge sobie wyobrazic sytuacje w ktorej ktos po jakiesj grubszej awarii (typu strzelil rozrzad) wzial wsadzil glowice "nie od tego" 2.5 wraz z wkreconymi juz wtryskami ("prawie" od tego modelu lub po prostu z tak zajechanymi wtryskami)...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 00:36:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
nie, nie pasują.
szkoda czasu na podmianę wtryskiwaczy, gdyż one nie są odpowiedzialne za korekcje w tym przypadku. nie ma możliwości, żeby 3 sztuki obok siebie uległy takiej samej usterce -

moge sobie wyobrazic sytuacje w ktorej ktos po jakiesj grubszej awarii (typu strzelil rozrzad) wzial wsadzil glowice "nie od tego" 2.5 wraz z wkreconymi juz wtryskami ("prawie" od tego modelu lub po prostu z tak zajechanymi wtryskami)...



jasne.
rzecz w tym, że nawet w przypadku skrajnie zużytych wtryskiwaczy korekcje nie mają amplitudy rzędu ok. 6-7mg - w tym przypadku na zimnym jest +, a na rozgrzanym -.

z logów sprzed naprawy wynika, że korekcje były wówczas normalne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 16:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wszystkie wtryskiwacze sa w minusie , oznacza to że każdy cylinder jest mocniejszy od diagnozujacego cylindra .. Chyba ze nie otwieraja sie prawidłow zawory i silnik nie jest napelnialny powietrzem.

Ogólnie jest tak że z tymi wałakmi bywa roznie , a jescze rozniej bywa po regeneracjach glowic typu planowanie czy obrobka gniazd zaworowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 10:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
meszrum napisał(a):
kolejny krok to pomiar kompresji.

Okazało się że jednak winna kompresja. Znacznie mniejsza na dwóch cylindrach po stronie pasażera (cylinder z wtryskiem sterującym też słaby ale jest lepiej niż pozostałe w tej głowicy). Podejrzewam lekko pogięte zawory. Głowice idą do góry.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 10:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
grisha napisał(a):
meszrum napisał(a):
kolejny krok to pomiar kompresji.

Okazało się że jednak winna kompresja. Znacznie mniejsza na dwóch cylindrach po stronie pasażera (cylinder z wtryskiem sterującym też słaby ale jest lepiej niż pozostałe w tej głowicy). Podejrzewam lekko pogięte zawory. Głowice idą do góry.



zanim zrobisz cokolwiek z głowicami podaj proszę wartości z pomiaru kompresji.
pamiętaj też by sprawdzić układ zaworowy po stronie, na której występuje problem z korekcjami.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 12:07:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
niestety wartości kompresji nie znam a mechanik powiedzial tylo ze sa nizsze niz na pozostalych cylindrach i tragiczne chwilkę po rozruchu, normują się z 1...2 minuty. (Popychacze nie teges, nowa hydraulika ?) Chyba tu chodzi o zacinanie się zaworów w prowadnicach na zimnym silniku po nocy tuz po odpaleniu, bo przez chwilę przerywa. Po opóźnieniu kąt na pompie szybciej sie nagrzewa i bardziej miękko chodzi więc nie jest to az tak widoczne, ale jak sie odpali motor przy ustawnionym 1,2 na (-) to mocno telepie motorem kilka minut, jest jakby "wypadanie zapłonów".
Z początku wygladało mi to na zapowietrzenie po nocy, ale pomiar kompresji na zimnym i korekcje jednak nie kłamią. Nie wiem czy ta nowa hydraulika w ogóle dobrze pracuje. Mierzy kompresję ten co ją zakładał....
W ogóle to szukam jakiegoś dobrego mechanika/fachowca od V6 w okolicach Poznań/Luboń, bo mam coraz mniejsze zaufanie do tych co znam.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 17:33:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Co wy o tym myślicie:
http://www.grisha.boo.pl/logi/20101112/013_014stat_setVP44.jpg

Troszkę (~4 godziny) pogrzebałem przy autku i taka poprawa ?
Pytanie : czy przestawienie kąta wtrysku zmienia korekcje ?
Podczas ustawiania miałem nawet lepsze odczyty korekcji ale juz mi się nie chciało dostrajać ustawienia pompy (ciężko trafić i trzeba duuużo czasu).
W tej chwili jest 2(ATDC)

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: