.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:14:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6, B5, 2002 2.5 TDI, AKE Tiptronic] Prośba o ocenę Logów
PostNapisane: 11.lis.2010 16:52:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
Witam,
To mój pierwszy post na forum wiec chciałbym się przywitać.
Niestety niedawno pojawił się problem z moim Audi.
Mianowicie silnik nie ma mocy - 17s 0-100km/h.
Auto nie dymi/kopci. Wszystko wydaje się ok.
Nie wiem czy to wina silnika ?? Skrzynia przełącza płynnie/nie ślizga się wiec wydaje się być ok.
Będę wdzięczny za pomoc/analizę logow. Co morze byc przyczyna spatku mocy ??

Wykonałem logi zgodnie z opisem na forum:



Statyczne:

000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ccd ... 2f0dc.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b4 ... 475a9.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dd ... 1af9e.html




Dynamiczne:

000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b1 ... 3636a.html

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e0 ... 3ffb1.html

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/769 ... f662f.html

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86f ... aa08d.html

008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a50 ... d883a.html

010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/164 ... e52fe.html

011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a6 ... df522.html


Kody bledu:

VAG-COM Version: Release 409.1-US


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4B2 907 401 J
Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D09
Coding: 01016
Shop #: WSC 02325
00005059 130 106LC150_1.V79178450283
No fault code found.
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 4B0 927 156 ER
Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 1818
Coding: 00003
Shop #: WSC 00000
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1728
Coding: 06457
Shop #: WSC 00000
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 4B0 820 043 AM
Component: A6-Klimavollautomat 0105
Coding: 00103
Shop #: WSC 79791
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 4B0 920 900 Q
Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D04
Coding: 00060
Shop #: WSC 00000
XXXXXXXXXXXXXXXXX
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D35
Coding: 06721
Shop #: WSC 02325
3 Faults Found:
01562 - Right Rear Door
59-00 - Can't Unlock
01561 - Left Rear Door
61-00 - Won't De-Safe
01562 - Right Rear Door
61-00 - Won't De-Safe

-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range
Controller: 4Z7 907 357
Component: dynamische LWR D07
Coding: 00040
Shop #: WSC 07777
2 Faults Found:
01539 - Headlights Not Adjusted
35-00 - -
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio
Controller: 4B0 035 195 H
Component: symphony II NP2 0151
Coding: 00001
Shop #: WSC 38415
No fault code found.

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 22:55:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
Dodatkowo wykonałem logowanie grup 013 i 014.
Próby są statyczne na zimnym silniku.
Wydaje mi się ze właśnie tu tkwi problem...
Co może być przyczyna tak dużej korekcji ??

013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c26 ... a2a69.html

014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/997 ... 4831a.html

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 00:28:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
Powiedzcie co myślicie o ustawieniu kata wtrysku ... Czy jest on poprawny ??

003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79b ... a08b0.html

a 003BS w postach wyżej...

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 07:16:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zrob porzadnie logi
statyczne robi sie na nagrzanym (temp 90 stopni na desce) - logi 13 i 14 tez!
brakuje 001S 007s
jezeli to tiptronic to zrob tez loga 009D (ale ze skrzyni biegow a nie silnika)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 09:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
Witam,
Wszystkie poprzednie logi(z wyjatkiem 013 i 014) byly wykonywane na cieplym silniku - 90C.

Zgodnie z zalecenia wrzucam logi. Wykonane na rozgrzanym silniku.

001s
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71e ... f1657.html

007s
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ece ... 375f8.html

013s
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/775 ... f808a.html

014s
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/998 ... bdfed.html

009d(3 bieg)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8e ... e0602.html

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 10:20:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
na szybko widze ze:
- stan pompy nie jest najlepszy (zwroc uwage ze kolumna CK jest na granicy lub poza nia-zakres wartosci porpawnych masz w naglowku) - chyba ze miales wlaczona klime, gralo radio ze wzmacniaczem na maxa albo byl na D zamiast N/P.. to do powtorki bez obciazen silnika
- korekcje sa jak na wiek auta zupelnie normalne (tyle ze przy malej dawce jaka masz to i korekcje beda male...formalnie zakres poprawny jest od -1,5 do 1,5)
- skrzynia biegow szacuje moment obrotowy grubo powyzje 300nm (ona zawyza odczyty ale na oko jest ok - nie widac zeby mocy jakos strasznie brakowalo)
- T laduje z grubsza ok, dawki nie sa ciete jakos - auto powinno jechac

Nie wiem jak to auto jezdzi/jezdziloi jakie sa Twoje oczekiwania ale a6 w tipie mistrzem 1/4 mili raczej nie jest
Jedyne "ale" jakie widze to pompa wtryskowa ale jezeli pali i jezdzi normalnie to bym jej nie ruszal i spokojnie czekal az zdechnie

UWAGAkorekcje masz za 1wszym razem jakies mega a za drugim z grubsza normalne... zakladam ze 1wsze sa zle przeformatowane a drugie ok
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 11:59:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
Witam,
Pierwsze 013 i 014 byly wykonane na zimnym silniku.
Logi 013s i 014s(z mojego ostatniego posta) byly wykonane na cieplym silniku.
Moze dlatego takie roznice w korekcji pomiedzy pomiarami.

Co wiecej auto trafilo do warsztatu i wlasnie wymieniaja poduszki silnika(komplet) + poduszki pod skrzynia biegow. Byly powyrywane. Czy to moze miec jakis zwiazek z takim zachowaniem auta??

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 12:13:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
A wlasnie i z tego co zauwazylem EGR nie dziala prawidlowo.
Tylko z tego co widze nie ma on akurat w tym stanie wplywu na osiagi. Czy sie myle ??

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 12:23:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sirpluto napisał(a):
A wlasnie i z tego co zauwazylem EGR nie dziala prawidlowo.
Tylko z tego co widze nie ma on akurat w tym stanie wplywu na osiagi. Czy sie myle ??

Pozdrawiam

zalezy jak bylby popsuty... egr sprawdzasz w 003BS - lgo ktorego nie widze...
zamiesc jeszcze 011BS i 004BS (byl chyba jako 003 umieszczony????)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 12:57:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
003BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b4 ... 475a9.html
Co o tym sadzisz ?


Co do 011BS wykonam dopiero wieczorem bo obecnie samochod jest u mechanika z tymi poduszkami.

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 13:01:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
A wlasnie jeszcze jedno pytanie:
Kat wtrysku jest ustawiony idealnie/wzorcowo ??
Czy mozna cos poprawic ?

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 13:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Witać :D
Logi ala ADHD...
1. Pompa zaczyna wyziewać ducha. (dla mniejszych kosztow juz, stoll pobierczy boscha) dawka na życzenie jest troszke mniejsza niz u zdrowej...
2. EGR nie zyje, w pozycji OFF.
3. T dmucha stosunkowo ok.
4. Kąt wtrysku, zdaje mi się że nastawnik w VP fizycznie próbuje juz tak wysterować... ale poczekamy na 04bs A to 03 to 04bs hehe, ciut fatal
5. lmm wporzunio...
6. korekcje za 2 logowaniem da się wyrzygać jak to mówią..., ok
7 mozliwy lekko przytkany kat, mozliwe ze jeden z trzech...[przypuszczenie z praktyki]
8. 011bs wroze, ze grucha steruje ok, jest OB < 4 rpm, ale warto obejrzec.

poduchy [niesprawne] raczej odbijaja sie na komforcie, nie osiagach...
jakie masz sdred. spalnie...
JAK wpomnial Pzemek 2,5 V6 nie jest do scigania sie ze swiatel... jego walory sa w trasie [wysoka kultura pracy]...

cze.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 12.lis.2010 14:41:47 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 14:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
7 mozliwy lekko przytkany kat, mozliwe ze jeden z trzech...[przypuszczenie z praktyki]

jestem troche zielony w temacie dlatego pewnie nie za bardzo rozumiem to stwierdzenie ;) Czy ktos moglby mi przetlumaczyc :)

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 14:52:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
sirpluto napisał(a):
7 mozliwy lekko przytkany kat, mozliwe ze jeden z trzech...[przypuszczenie z praktyki]

jestem troche zielony w temacie dlatego pewnie nie za bardzo rozumiem to stwierdzenie ;) Czy ktos moglby mi przetlumaczyc :)


Wiesz katalizatory w kopciuchach, potrfią się krystalizować innymi słowy zrobic w blokujacy bob i zakłócić prawidlowy swobodny wydech spalin... Lecz u Ciebie kolego Turbo osiaga zadane maf 2,2 mBar, wiec katalizator za Turbo wydaje suie byc drożny. W tym rzecz, ze tam panuje wysoka temp. i czesto sa wypalone ;). Gorzej z diagnoza dwoch "koncowych".
Suma sumarum i tak na spadek mocy stawiał bym na VP44 (pompe wtrysk.)
Jak i na zużytą hydraulike, popychacze, walki. Jezeli masz przebieg okolo 190 -230tkm warto to zbadac tylko u mechanika, ktory wie co robi w tej sprawie, a nie ze mu sie wydaje :).
Napisz Tw sred spalanie?

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 15:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
oki czyli diagnoza to pompa...
hmm no coz niedawno ja kupilem jako uzywke...
co do walkow rozrzadu to tak jak piszecie musze to sprawdzic. w sumie kiedys gdzies czytalem ze od roku 2001 walki sa zmiodyfikowane i nie ma z nimi problemow. Czy to prawda ?? czy bzdura ??

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 16:25:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
osobiscie jezeli nie planujesz robic rozrzadu to z autem nie robilbnym nic...
nie chce mi sie wierzyc ze nie jedzie normalnie - poszukaj moze w sterowniku abs (tak jak laczyles sie ze skrzynia podobnie mozesz z abs) czy gdzies indziej i poszukaj loga gdzie jest predkosc i czas (timestamp) - zloguj ze startu od 0 i full butt (taki stoper elektroniczny), jak dla mnie w 11 sekundach jezeli nie jest to Q do setki powinien sie zmiescic
jezeli rozrzad sie zbliza to mozna zagladnac do walkow (moze tam posypala sie hydraulika na zaworach albo krzywki zjechaly) + regeneracja pompy... tylko ze to tysiace w 1 i 2 przypadku...
Mimo ze pompa padakowata raczej jest to paliwo podaje bo inaczej T nie uzyskalany zadanego cisnienia.. jezeli auto pali nic bym z nia nie robil
egr jest martwy lub zatkany - tez bym sie tym nie przejmowal (chyba ze przy okazji grzebaniny w aucie...)
kat wtrysku na late jest w przedziale 0-4ATDC wiec formalnie jest poprawny. mogloby byc lepiej ustawiony ale to ma zerowy wplyw na osiagi i formalnie jest poprawny (czyli nie ma co sie brudzic)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 19:18:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Dalej sie nie dowiemy jakie jest sred. spalanie :( Przy kucajacych walkach ect... jest nie wielkie jak na 2,5 ja mialem 7,2 - 8,2 nie szczypiac sie, lecz byl mulowaty w kazdym zakresie km/h.
Z logow wyglada ze powinien jezdzic, choc to tak specyficzny silnik, ze jedno lekkie nie domaganie powoduje łancuszek uciekajacej mocy.
A pompa byla kupowana pod dany kod silnika, uzywana z auta, czy regenerowana?
Co do walkow i ich zywotnosci to temat rzeka, zalezy od użytkowania czasem. Lecz te nie wycierajace sie sa < 2004r. Posiadasz slizzgowe pelne, jak i A6 C5 a nie b5 ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 21:38:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
spalanie w granicy 10-12l wiec raczej nie należące do niskich.
co więcej zauważyłem ze raz w grupie 013 wtryskiwacz ma korekcje -1,25 natomiast po przejechaniu potrafi miedz -2,4 dodanie parokrotnie gazu i wraca do -1,5 itd.

Zaraz zamieszczę log 011BS

ps: co więcej zauważyłem ze występują wibracje/drgania na 3/4/5 biegu w zakresach 1500-2300obr/min po wduszeniu pedału gazu. Drgania nie są związane z zawieszeniem itd ponieważ po redukcji biegu drgania ustępują(prędkość obrotowa wyższa). Przegub wewnętrzny i zewnętrzny wymieniony. Moze jednak ze skrzynia coś się dzieje i z tego powodu występuje spadek mocy ?? Moze znacie/polecicie jakiś dobry warsztat w Trojmiesie od Tiptronic ??

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 21:56:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
011BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/627 ... 00df9.html

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 10:38:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli samochód ma znacznie zmniejszoną moc, to do sprawdzenia jest pompa wtryskowa.

w grupie 011.4dN widać parcie spalin na łopatki turbiny. im niższa wartość %, tym większa siła spalin [wynikająca ze spalania danej ilości paliwa]. dla AKE średnia norma parcia na łopatki to ok. 40% w zakresie 2500-4000rpm.
u Ciebie ta wartość wynosi ok. 50% [czyli małe parcie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: