.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 17:27:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 Avant Quattro] Swap na 4.2 V8 bi-turbo
PostNapisane: 13.lis.2010 16:15:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2006 18:15:19
Posty: 5
Witam wszystkich.

W czerwcu sprzedałem swoje Audi Cabrio i od tego czasu szukam BMW M3 E36. Niestety do tej pory nie znalazłem egzemplarza, który spełniłby moje oczekiwania. W związku z tym zaprzestałem poszukiwania i postanowiłem podwyższyć budżet i na wiosnę szukać M3 E46 lub Nissana 350Z. Do głowy wpadł mi jednak szalony pomysł zbudowania wyjątkowo szybkiego sleepera na bazie Audi 80 B4 Avant. Zaznaczę, że to takie luźne przemyślenia bez napalania się.
Przechodząc do sedna sprawy - pomyślałem o zakupie Audi B4 Avant Quattro (koniecznie zdrowe nadwozie i napędy, silnik może być zajechany), wstawienie do niej silnika z Audi RS6 C5 lub C6 ( mało prawdopodobna opcja z powodu bardzo niskiej dostępności silnika przy i tak małej podaży motorów od C5?), zamontowaniu odpowiedniego zawieszenia i hamulców, odchudzeniu auta.
Odpada zakup S2 Avant - nie jestem aż takim fanem marki. Podoba mi się przerobienia "starego sztrucla" w killera i auto jedyne w swoim rodzaju, dlatego pod uwagę brałbym raczej tylko B4 Avant Quattro.
Pytanie do Was - jak widzicie taki pomysł? Czy ma to sens? Czy napędy wytrzymałyby? Jaka byłaby potencjalna awaryjność takiej hybrydy? Odnośnie kosztu - bez jakiej kwoty w ogóle nie warto podchodzić do tematu?
Dodam, że kwestię swapa powierzyłbym fachowcom, bo sam nie mam ku temu warunków. Samochód pełniłby rolę zabawki.

Zaznaczam, że to moje luźne przemyślenia bez konkretów. Jeśli jednak okazałoby się, że taka zabawa ma sens, być może skusiłbym się na to zamiast kupna typowego sportowego auta.

Z góry dziękuję za Wasze odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 16:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Daj spokój na tym forum z takimi przemyśleniami :D Tu Ci zaraz napiszą, że koszta Ci zjedzą, że bez sensu i kup sobie lepiej rs6 itd itp...

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 16:53:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak znajdziesz dobrego fachowca to powinien CI jakoś to wycenić w przybliżeniu, zawsze jest jeszcze tańsza opcja 2.7 BiT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 17:02:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
hubos21 napisał(a):
zawsze jest jeszcze tańsza opcja 2.7 BiT

A w którym momencie ta opcja jest tańsza?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 17:27:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
A w którym momencie ta opcja jest tańsza?


Silnik może się da taniej kupić :peace:

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 17:32:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Fajny pomysl.
Naprawde godny uwagi.
Silnikow 4.2 BiT jest baaardzo malo i wystepowaly tylko ze skrzynią automatyczną w RS6. Mysle ze spokojnie wytrzyma skrzynia od S2/RS2.

Sam jestem na etapie rozwazania kupna "weekendowego" szybkiego auta ale ja rozwazam tylko S2 ew. Impreze.
Po rozmowach z osobami, ktore mają sporą wiedze w temacie - wybilem sobie z glowy "budowanie" hybrydy czyli B3q/B4q plus ABY/AAN.
Lepiej kupic dobrą "baze" doprowadzic do serii i modzic w miare mozliwosci finansowych.

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 17:32:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Z tego wszystkiego to chyba najrozsądniejsze byłoby faktycznie przeszczepienie 2.7 Biturbo w miejsce 2.6/2.8V6 w B4 avant quattro. Teraz można kupić cały zestaw na 600ps za 25 000 zł. Plus koszty montażu i dodatkowych gratów. Byłoby fajnie :):

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 17:58:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Maroonio napisał(a):
Cytuj:
A w którym momencie ta opcja jest tańsza?


Silnik może się da taniej kupić :peace:


sam silnik 2.7 to 1/3 ceny silnika z RS6 nie mówiąc o dostępności tego z RSa i jakby nie patrzeć V6 w miejsce V6 jest prościej włożyć, może ktoś kto siedzi na tych wszystkich zagranicznych forach trafił na 4.2 BiT w B4, jak ktoś wyżej wspomniał 4.2 to tylko automaty a 2.7 można wystroić na ori ECU

lucasb załóż temat na racingforum tam wszystko jest do zrobienia nawet audi s4 b5 z silnikiem z rs6 c6 czyli 5.0 tfsi


Ostatnio edytowano 14.lis.2010 10:20:25 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 19:20:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2006 18:15:19
Posty: 5
Czy uważacie, że napęd Quattro w B4 Avant wytrzyma moc rzędu 500+ KM?
Przyznam szczerze, że pomysł wstawienia 2.7 biturbo też brzmi interesująco, a cena 25 tys. za zestaw na 600 kucy wydaje mi się bardziej niż rozsądna, tylko jak wyglądałaby awaryjność przy tak wysilonej jednostce? Nie oczekuję auta bezobsługowego, ale też nie chciałbym robić poważnych napraw co kilkaset kilometrów albo mieć obawy czy bez awarii przejadę te 200 czy 300 km.
Na allegro są obecnie 3 silniki V8 4.2 biturbo w cenie 8-10 tys. PLN, co moim zdaniem nie jest kwotą wyśrubowaną. Fakt, że do tego musiałbym doliczyć skrzynię i inne graty. Wydaje mi się, że większy silnik zrobiony na 600+ KM byłby odporniejszy na awarie niż bardziej wysilony 2.7, choć może się mylę.
Druga sprawa - jak widzicie B4q przy takiej mocy w kwestiach prowadzenia. Czy dałoby się tym autem jechać inaczej niż na wprost? Jakie są możliwości odchudzenia Avanta (bez wersji hardcore-do gołej blachy)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 21:17:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
kupujesz a8/s8 (lepiej manual S8) przedliftowe za 15+ tyś, zakładasz zestaw kompresor PES za 18 tyś (6400 $) i za 33 tyś masz 400 konnego potworka.
Kit PES obejmuje:
customowy kolektor dolotowy ze zintegrowaną sprężarką,
wydajniejsze wtryski, program
Wszystko P&P

http://www.pes-tuning.com/

Uważam że powyższe wyjdzie taniej i lepiej będzie niż wsadzanie 4.2 biturbo do B4.

A jak ma być taniej i z wykopem - kupić za 10 tyś V8 D11 w manualu i samemu kompresor eatona z mustanga zapodać (vems + strojenie + wtryski z S8 D2 + regulator ciśnienia + kompresor + przeróbka powinna się w 10-15 tyś zł zamknąć) i za 20+ tyś masz klasyczne auto wciągające fryzjerów w tańszych prosiakach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 01:01:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2010 08:27:22
Posty: 218
Lokalizacja: WM Gdańsk
Auto: V70 T5
lucasb napisał(a):
Druga sprawa - jak widzicie B4q przy takiej mocy w kwestiach prowadzenia. Czy dałoby się tym autem jechać inaczej niż na wprost? Jakie są możliwości odchudzenia Avanta (bez wersji hardcore-do gołej blachy)?


Kwestia prowadzenia podejrzewam że będzie tak samo jak w golfach vr6 - ciężki silnik będzie powodował że auto będzie mocno podsterowne.

Ciekawym pomysłem an zabawkę jest zakup repliki np. lotusa 7 przykładowo taką: http://moto.allegro.pl/lotus-super-7-re ... 25867.html
kolega sobie takie auto kupił z silnikiem 2.0 r6 z BMW e36. Frajda z jazdy jest niesamowita. Ludzie ciągle się oglądają a do tego 150 KM w aucie ważącym ok 800 kg naprawdę robi wrażenie.

_________________
Jedyne słuszne Audi V8 - było
Skoda Octavia L&K 1.9 130KM - dupowóz, a nie samochód, a do tego na gnojówkę - było
Volvo V70 II T5 - bardzo wygodny dupowóz z odpowiednim piecem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 09:46:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Papel napisał(a):
Ciekawym pomysłem an zabawkę jest zakup repliki np. lotusa 7 przykładowo taką: http://moto.allegro.pl/lotus-super-7-re ... 25867.html
kolega sobie takie auto kupił z silnikiem 2.0 r6 z BMW e36. Frajda z jazdy jest niesamowita. Ludzie ciągle się oglądają a do tego 150 KM w aucie ważącym ok 800 kg naprawdę robi wrażenie.


Ale takim czymś nikogo nie "zagnie" po prostu widać że wyścigówka.

Z różnych propozycji to chyba najciekawsza ta B4 z silnikiem 2,7 bit.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 10:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
ostatnio ogladalem filmiki z kolesiem z czech bodajze ,lub gdzies za wschodniej granicy i mial b4 coupe q z silnikiem 4,2 wiec jak widac zawias i napedy wytrzymuja mial chyba cos ponad 300koni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 10:18:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Canibal napisał(a):
ostatnio ogladalem filmiki z kolesiem z czech bodajze ,lub gdzies za wschodniej granicy i mial b4 coupe q z silnikiem 4,2 wiec jak widac zawias i napedy wytrzymuja mial chyba cos ponad 300koni.


na tym forum znajdziesz nawet 90tke z 4.2 ABZ pod maską


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 10:39:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
http://www.youtube.com/watch?v=6tobwaVKI_Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 10:48:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Marianb napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=6tobwaVKI_Q


daje rade :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 16:22:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2006 18:15:19
Posty: 5
Dzięki za rady!
Replika Lotusa 7 zdecydowanie odpada, nie chce typowo torowej zabawki. A8/S8 i V8 też nie leżą w obszarze moich zainteresowań. Być może lepszą bazą od B4 byłoby B5 Avant Quattro, chyba łatwiej znaleźć sensowny egzemplarz i pewnie łatwiej zniósłby sensowne modyfikacje. W tym przypadku nie byłoby już jednak sensu wkładać 2.7 bit, bo lepiej od razu kupić RS4.
Jak Waszym zdaniem wygląda potencjał 2.7 bit w porównaniu do 4.2 bit, jeśli chodzi o przyrost mocy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 16:31:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
lucasb napisał(a):
Dzięki za rady!
Replika Lotusa 7 zdecydowanie odpada, nie chce typowo torowej zabawki. A8/S8 i V8 też nie leżą w obszarze moich zainteresowań. Być może lepszą bazą od B4 byłoby B5 Avant Quattro, chyba łatwiej znaleźć sensowny egzemplarz i pewnie łatwiej zniósłby sensowne modyfikacje. W tym przypadku nie byłoby już jednak sensu wkładać 2.7 bit, bo lepiej od razu kupić RS4.
Jak Waszym zdaniem wygląda potencjał 2.7 bit w porównaniu do 4.2 bit, jeśli chodzi o przyrost mocy?


www.racingforum.pl tam znajdziesz dużo tematów o 2.7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 20:32:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
hubos21 napisał(a):
Maroonio napisał(a):
Cytuj:
A w którym momencie ta opcja jest tańsza?


Silnik może się da taniej kupić :peace:


sam silnik 2.7 to 1/3 ceny silnika z RS6 nie mówiąc o dostępności tego z RSa i jakby nie patrzeć V6 w miejsce V6 jest prościej włożyć, może ktoś kto siedzi na tych wszystkich zagranicznych forach trafił na 4.2 BiT w B4, jak ktoś wyżej wspomniał 4.2 to tylko automaty a 2.7 można wystroić na ori ECU

lucasb załóż temat na racingforum tam wszystko jest do zrobienia nawet audi s4 b5 z silnikiem z rs6 c6 czyli 5.0 tfsi


Do tego 2.7 zawiśnie na łapach od aah, bez problemu połączysz go ze skrzynią od aah, zapodasz jednomas z aah z 91 roku.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 20:36:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Bobo napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Maroonio napisał(a):
Cytuj:
A w którym momencie ta opcja jest tańsza?


Silnik może się da taniej kupić :peace:


sam silnik 2.7 to 1/3 ceny silnika z RS6 nie mówiąc o dostępności tego z RSa i jakby nie patrzeć V6 w miejsce V6 jest prościej włożyć, może ktoś kto siedzi na tych wszystkich zagranicznych forach trafił na 4.2 BiT w B4, jak ktoś wyżej wspomniał 4.2 to tylko automaty a 2.7 można wystroić na ori ECU

lucasb załóż temat na racingforum tam wszystko jest do zrobienia nawet audi s4 b5 z silnikiem z rs6 c6 czyli 5.0 tfsi


Do tego 2.7 zawiśnie na łapach od aah, bez problemu połączysz go ze skrzynią od aah, zapodasz jednomas z aah z 91 roku.


Bobo, to co piszesz to takie Plug&Play? Może ja sie pozbęde swojego AAH i wstawię to sławetne 2,7

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: