.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 08:50:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI V6] opory w odpalaniu
PostNapisane: 13.lis.2010 17:32:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 17:05:58
Posty: 10
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
Witam jestem tu nowa :)

szanowne grono nabyłam audi A6 2,5 tdi automat
mam rano problemy z jego odpaleniem
czy ktoś mi doradzi co może być przyczyną i czy da się to jakoś naprawić???? :P :P :P :P :P :P :P :P

Simpson: wypadałoby napisać jakie 2.5TDI i jakie A6 :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 17:41:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 17:05:58
Posty: 10
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
2.5 tdi 98r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 18:46:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
słaba kompresja w cylindrach

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 22:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 17:05:58
Posty: 10
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
a może spada paliwo z węży???

jak stoi przodem w duł to pali nawet poprawnie:)

świece grzeje 2 razy

_________________
A6 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 09:56:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:39:23
Posty: 101
Pod vaga z nim bo przyczyn może być sto a spekulowanie może to albo tamto nic nie pomoże :d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 11:08:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 17:05:58
Posty: 10
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
więc jaka rada???

czy ktoś mi tu pomoże????

_________________
A6 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 12:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
poszukaj kogoś, kto podepnie samochód pod komputer i zdiagnozuje!
jeśli pokaże jakieś błędy podaj je tutaj...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 15:39:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
aśka13 napisał(a):
świece grzeje 2 razy
Przy tych temp. co dzisiaj to powinien odpalić bez całkiem sprawnych świec żarowych. Dwukrotne grzanie świec to tylko skróci ich żywotność ale na pewno nie poprawi odplania.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 17:36:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
poprawi odpalanie, miałem tak w peugeocie. przy niskich temp trzeba było kręcić silnikiem, kiedy zagrzałem 2, 3 razy odpalał na tyk ;)
prawda jest też taka, że przy tych temp nie potrzeba pałować świec, a takie intensywne używanie na pewno skróci żywotność...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2010 15:39:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 17:05:58
Posty: 10
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
:) no tak powiem ze nic konkretnego sie nie dowiedziałam:(

byłam rza na komputerze i pewien mechanik stwierdził na tym że komputerze że ciśnienie w silniku jest poniżej 2!!!

za bardzo to niewiem jak mam to zinterpretować ??? czy można tak sprawdzić ciśnienie przez podłączenie komputera??? :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

_________________
A6 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2010 19:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
ciśnień w silniku jest kilka!
jedź do mechanika, a nie grzebka pana mariana złota rączka!
jeżeli nie potrafi ci nic powiedzieć to znaczy, że jego wiedza jest ....
użyj opcji "szukaj", istnieje temat polecanych warsztatów/mechaników.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 20:27:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2008 19:43:30
Posty: 17
Lokalizacja: torun
aśka13 napisał(a):
:) no tak powiem ze nic konkretnego sie nie dowiedziałam:(

:


to jest prawda bo sama nic konkretnego nie napisalas. jakie jest to ciezkie odpalenie, dlugo kreci nie lapie na wszystkie gary itd. z tego co wiemy moze sie zapowietrzac ale to tylko moze ja tak zrozumialem, tak jak koledzy wspomnieli diagnostyka byla by wskazana, naprawde duzo sie dowiesz. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 08:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
aśka13 napisał(a):
a może spada paliwo z węży???

jak stoi przodem w duł to pali nawet poprawnie:)

świece grzeje 2 razy


Witaj,

Świece żarowe nie grzeją przy temperaturze powyżej 5'C.
Paliwo może cofać się gdy zaworek zwrotny w pompie VP44 jest uszkodzony.
Jeżeli masz problem z odpaleniem gdy silnik jest zimny wielce prawodopodobne jest to że kąt wtrysku jest przesunięty.
Aby to sprawdzić powinnaś podjechać do kogoś kto ma pojęcie o logowaniu/zczytywaniu błędów za pomocą interfejsu VAG. Niech zaloguje grupę 04BS i wtedy wszystko będzie jasne:)

Powodzenia.
Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 10:46:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 17:05:58
Posty: 10
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
:) powiem tak byłam u pana który sie zajmuje tylko audi i stwierdził ze nie jest ustawiony rozrząd :)

jutro będe więcej wiedziała to się z wami podziele info:) :peace: mam nadzieje że to jest to że nie kręci

_________________
A6 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 13:18:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
aśka13 napisał(a):
:) powiem tak byłam u pana który sie zajmuje tylko audi i stwierdził ze nie jest ustawiony rozrząd :)

jutro będe więcej wiedziała to się z wami podziele info:) :peace: mam nadzieje że to jest to że nie kręci


Precyzuj ''nie kreci w ogole'', czy ''ciezko odpala'' to roznica z kilku postow.

Pan ktory zamuje sie tylko audi :D -
po1.
niech zgodnie ze sztuka odpowietrzy uklad wtryskowy.[popatrzy, czy paliwo tez nie ucieka/cofa] ewent pompa co tloczy z baku zyje...
2. Po odpaleniu i nabraniu tempratury roboczej 90C, zloguje bloki pomiarowe wszystkie dotyczace pompy wtryskowej VP44. Jezeli robi tylko Audi da sobie rade, wydrukuje Ci te logi. Popros. Natomiast jezeli droga Asiu tego nie zrobi, [niech wroci do napraw duzych fiatów]...

Bo jak [przypuscmy] tego nie zrobil, to co ma ustawianie rozrzadu, chyba ze jest wróżką, albo rozgrzebie rozrzad nic nie poprawi i zrobi nstawy pompy
to jak by sie wzial od du... strony za robote... i policzyli zamias 300zl, 1,5 tys.

Bo meritum tego forum jest pomaganie, zeby nie zostawiac wiadra pieniedzy u cwaniakow, pseudo mechanikow. [ I NIE moge sie powstrzymac i napisac Szympansów :) ]
Cze.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 14:31:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Cytuj:
Bo meritum tego forum jest pomaganie, zeby nie zostawiac wiadra pieniedzy u cwaniakow, pseudo mechanikow. [ I NIE moge sie powstrzymac i napisac Szympansów :) ]
Cze.


ładnie powiedziane ;)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 21:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2010 17:05:58
Posty: 10
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
więc tak kiedy kupiłam ten samochód wymieniłam rozrząd i wszystkie potrzebne rzeczy do tego rzeczy rolki paski filtry oleje itd.i myślałam ze bedzie ok:)

lecz tak nie było :(:(:( rozmawiając z tym "fachowcem" powiedział że to może być przyczyna :)zobacze jutro efekt tej pracy i wam wszystko powiem co i jak:) :peace:

_________________
A6 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 13:56:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
aśka13 napisał(a):
więc tak kiedy kupiłam ten samochód wymieniłam rozrząd i wszystkie potrzebne rzeczy do tego rzeczy rolki paski filtry oleje itd.i myślałam ze bedzie ok:)

lecz tak nie było :(:(:( rozmawiając z tym "fachowcem" powiedział że to może być przyczyna :)zobacze jutro efekt tej pracy i wam wszystko powiem co i jak:) :peace:


a robil to ten sam ''spec''? Przed wymiana rozrzadu takze krecil dlugo?
Ciekawy jestem czy ''spec'' robil rozrzad na kredki, czy drugi nie umie ogarnac pompy...

Podpowiedz mu szyderczo, ze tam jest pompa wtryskowa i wymaga nastaw podstawowych i odpowietrzenia, aby zgrac z rozrzadem

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 18:29:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Witam
U mnie też audi ciężko odpalało z rana. Najgorzej było przy bardzo niskich temperaturach. Kręciłem i kręciłem ale w końcu odpalał. Przy odpaleniu zdarzało się że zatrzęsło lekko "budą" po obrotach można było zauważyć takjakby zryw na obrotomierzu. Świece miałem nowe beru, wężyki przelewowe wymienione. Wszystkie Filtry i płyny wymienione i dalej nic.. Odpalał ciężko. Gdy się ociepliło zaczął odpalać nieco lepiej. Średnio po 2-3 zakręceniach, prawie dobrze... no właśnie... PRAWIE ;/ W końcu się wnerwiłem na wszystkich pseudo mechaników i zatargałem auto do gościa który ma pojęcie o tego typu motorach. I cóż się okazało? A więc. 2 wtryski były rozregulowane, ale to jeszcze nic, bo koszt to w porównaniu z awarią grosze. Najgorsze co się okazało to to, że 5 popychaczy miałem popękanych no i brakowało mi 8 podkładek. Wałki w stanie bardzo dobrym. Do dzisiaj mechanik się zastanawia jakim cudem ja jeszcze w ogóle jeździłem i że silnik nie padł na dobre...

Kupiłem na wszelki wypadek komplet tj.:
24 popychacze INA (kute)
24 dźwigienki INA (kute)
24 podkładki CI (kute)


Części mnie wyszły 1560zł (tylko tyle bo moi "starsi" prowadzą sklep motoryzacyjny, więc miałem części po cenie hurtowej)

Po skręceniu wszystkiego, auto odpala na strzała nawet przy -18*C.
Auto zyskało ducha, jest znacznie cichsze nie hałasuje tak przy odpaleniu w niskich temperaturach i jest zrywne jak nigdy.

Taka jest historia moich problemów, mam nadzieję, że komuś pomogłem.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ciężkie odpalanie 2.5tdi
PostNapisane: 21.sty.2011 14:18:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
markot77 napisał(a):
witam
mam a6 2.5tdi 98r. Ciężko pali rano i co dziwne również gdy osiągnie 90 stopni. Wymieniłem zaworek zwrotny w pompie, filtr paliwa oraz była naprawiona pompka wspomagająca w zbiorniku paliwa problem pozostał. Chcę dodać że odpala idealnie kiedy silnik nie jest nagrzany i po krótkich postojach. :?: Przy rozruchu trzęsie budą. Pomóżcie proszę! Pozdrawiam


Cześć,

Zrób logi a szczególnie 004BS. Najprawdopodobniej masz źle ustawiony kąt wtrysku paliwa. Ale bez tego trudno wnioskować, a kręcić pompą na "pałę" nie polecam.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: