.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:33:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6C4 AEL quattro poważny problem amory tył KAYABA
PostNapisane: 12.lis.2010 21:47:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Witam kolegów. Myślałem że obędzie się bez wołania o pomoc :/
Wyjechałem dziś autem po zamontowaniu kompletu gazowych amorków KYB. Przod cacy, ale tył auta dociągnięty do dołu jakby zapakowany na maxa. Autko wraca do warsztatu. Czy ktoś z Was ma 100% wiedzę jakie amory na tył tam wchodzą? Zawias prosty bez regulacji itp. Jeśli dobrze patrzę na stronkę KYB to 341205? Czy ktoś z Was montował? Wklejam www

http://www.kyb-europe.com/catalogue.asp

Temat pilny...Dzięki!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Ostatnio edytowano 16.lis.2010 18:21:20 przez adiaudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 02:09:54 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
W poprzednim autku (ośka) miałem wymienione amory na 4x KYB i bylem mega zaadowolony. Teraz mam tylko przód zmieniony na KYB i jest dobrze. Jak ogarne inne tematy to zmienię sobie tył na KYB.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 18:36:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Panowie.Tylne gazowe katalogowe KYB 341205 do zwykłego zawieszenia okazały się nie pasować - za krótki gwint na górze - auto ma fabrycznie mocowania do zawiasu wzmocnionego...Są założone KYB341206 do zawieszenia sportowego EFEKT- tył auta siedzi jakby był załadowany na maxa, prawie nie da sią docisnąć. Sprężyny są w super stanie.

Wyjęte z auta były jeszcze fabrycznie wstawiane SACHS 83 4903 000 314, nr Audi 443 413 031.
Postanowiłem założyć to co było. Znowu problem! :| Na stronie Sachsa nie ma takiich numeracji!

Proszę o pomoc, już nie wiem jak szukać...

WAUZZZ4AZTN078234

P.S. Czy po takiej wymianie auto ma prawo wisieć zbyt nisko, lub stać za wysoko? To są gazowe. Przód super.
Dzięki,pozdrawiam.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 22:33:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2010 23:36:17
Posty: 257
Lokalizacja: Sokolniki Las/ Ozorków
a nie zamowiles amorkow -20 ew miales amorki nivo?
lub moze chlopaki jak ci zakladali amory to przypadkiem im sprezyna pekla i zalozyli ci jedna peknieta a 2ga docieli

speco to zes wniusl do tematu....

ja w mazdzie zmienialem onego czasu na kayabe i bylo mega fajnie i nic nie usiadlo

_________________
jezeli robie jakies bledy w pismie to napisz pw poprawie post.
[Mazda 323f BG creon 1.6 Sohc benzyna]bylo
[Audi 100 c4 2.0e AAD klimatronik]bylo
[Audi a6 c4 2.6 abc klimatronik]jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 23:15:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
fatbone napisał(a):
... wniusl...



Panie, po oczach aż bije! :D

Edit: nie zauważyłem podpisu ale wyposaż się w przeglądarkę firefox + plugin do sprawdzania pisowni (https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/3052/) albo przeglądarkę Chrome i nie będziesz sadził takich błędów.
sorry za OT

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 00:56:42 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
fatbone napisał(a):
speco to zes wniusl do tematu....

Kolega zalożył temat 12 listopada, dodałem post 13 listopada, a 16 listopada dokonał korekty pierwszego postu.
Z tego co pamiętam na początku pytał się o opinie o KYB, to mu odpisałem.
Nie wiesz, nie znasz tematu, to się nie czepiaj :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 07:07:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Też podejrzewam że zamontowane przez ciebie KYB'y są do zawiasu sportowego (-20 i mają skrócony skok dla poprawy stabilności pojazdu i zmniejszenia przechyłów wzdłużnych i poprzecznych). Chociaż w ETCE nie piszą nic o różnicach tylnych amorków między standardowym i sportowym zawiasem różnicują tylko sprężyny.
Może nie występują gazowe KYB do standardowego zawiasu?
Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na info o rozwiązaniu problemu (też jeżdżę A6 C4 Q av - choć u mnie jest sportowy zawias).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 08:58:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Rzecz w tym, że jedyna widoczna gołym okiem różnica między KYB 205 a 206 to że 205 ma krótszą końcówkę gwintu na górze, a w moim aucie są jakieś większe niż standardowe mocowania górne i pasował 206 - bo ma dłuższy gwint. Jednak w opisie na stronie KYB 206 jest do sportowega zawiasu...Przypuszczam że mimo braku zewnętrznych różnic w środku bebechy są całkiem inne. Teraz szukam SACHSa i numerów jakie mam na wyjętym amortyzatorze nie ma na stronie SACHS... Nie sądzę aby pękła sprężyna i sztukowano drugą. Nie mam już pomysłu..

http://webcat.sachs.de/index.asp?MODE=N ... &KMODNR=0& To chyba jedyny?

Tomek. Jeśli masz sportowy zawias i krótszy amortyzator...To robi się niemal jasne że założony u mnie do sportowego ma krótszy zakres działania :?: :!!:

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 09:48:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Może to wersja do innego mocowania górnego - wersje ze stabilizatorem mają inne mocowanie górne amorka.
w/g etki dla avanta:
4A9 513 031 C - olejowe - "biały"
4A9 513 031 D - gazowy - "różowy" (dla silnika AAN)
4A9 513 031 G - gazowy - "fioletowy" (dla silnika AEC)
Podejrzewam że dwa ostatnie nie występują w wersji bez sportowego zawiasu...

edit:
W sedanach wyraźnie zaznaczono że fiolet i róż jest do sportowego zawieszenia, myślę że w avancie jest podobnie.

Może KYB robi olejowe?

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 17.lis.2010 11:06:57 przez To_JA_!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 09:50:22 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
dla twojego auta katalog sachsa podaje tylko jeden typ amortyzatora - sachs advantage 170 819

nie ma rozgraniczeń sportowy/ wzmocniony/ standardowy lub sachs produkuje już tylko do standardowego zawieszenia. Zresztą - na przód są rozróznione amorki standard/ sport tyle że... mają ten sam numer - wniosek już podał Tomek - zawias sport/ standard różni sie sprężynami

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 11:51:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
Ja jestem po wymianie wszystkich amortyzatorów orginały miałem boge teraz mam kayaba gazowe tył 341133 przód 366002 zawieszenie orginalne sportowe 1BE.
Kiedyś kupiłem kayaby olejowe i myślałem ,że wypadne na pierwszym zakręcie.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 13:45:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
dogun napisał(a):
Ja jestem po wymianie wszystkich amortyzatorów orginały miałem boge teraz mam kayaba gazowe tył 341133 przód 366002 zawieszenie orginalne sportowe 1BE.
Kiedyś kupiłem kayaby olejowe i myślałem ,że wypadne na pierwszym zakręcie.


A czy twój wózek jest Quattro? W innym przypadku nic nam nie daje info gdyż tylny zawias jest drastycznie inny.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 14:21:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 09:44:08
Posty: 208
Lokalizacja: - Pyskowice -
przepraszam nie doczytałem widocznie,ja mam z napędem na jedną oś.
sprawdź czy masz oznaczenie 1BE (w książce serwisowej)jeżeli tak to szukaj amorów do sportowego zawieszenia,jeszcze ewentualnie możesz sprawdzić po kolorach na sprężynach ja mam jedną żółtą kropkę i dwie pomarańczowe
pozdrawiam

_________________
AUDI A6 2.5 TDI AEL - power
AUDI A6 2.5 TDI AAT - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: