.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:14:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 13:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
sirpluto napisał(a):
spalanie w granicy 10-12l wiec raczej nie należące do niskich.
co więcej zauważyłem ze raz w grupie 013 wtryskiwacz ma korekcje -1,25 natomiast po przejechaniu potrafi miedz -2,4 dodanie parokrotnie gazu i wraca do -1,5 itd.

Zaraz zamieszczę log 011BS

ps: co więcej zauważyłem ze występują wibracje/drgania na 3/4/5 biegu w zakresach 1500-2300obr/min po wduszeniu pedału gazu. Drgania nie są związane z zawieszeniem itd ponieważ po redukcji biegu drgania ustępują(prędkość obrotowa wyższa). Przegub wewnętrzny i zewnętrzny wymieniony. Moze jednak ze skrzynia coś się dzieje i z tego powodu występuje spadek mocy ?? Moze znacie/polecicie jakiś dobry warsztat w Trojmiesie od Tiptronic ??

Pozdrawiam


Spalanie nie jest wysokie na tipa... w manualach jest inna bajka.
Drgania w tym zakresie obr, o ktorych piszesz sa spowodowane pompa wtrys. przy 100% bucie. Nie kupuj wrazie co nastepnej VP44 uzywanej... daj swoja do diagnozy do Boscha [tylko] poniewaz sterownik moze byc ok, a nastawnik np. fizycznie zatarty juz. A kwestia ceny bedzie nizsza regeneracji + kalibracja koniecznie.
Cze.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 14:09:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
poprawka spalanie ostatnio wynosi 16-17l - (80%trasa,20%miasto)
drgania sa bardzo wyraźne przy pełnym bucie
natomiast już delikatnym wciśnięciu czuć już lekkie drgania.
czyli co wszystkiemu winna jest pompa ??

ps:jaka jest cena regeneracji?? moze znacie jakis dobry warsztat ktry sie tym zajmuje w Trojmiescie?

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 14:23:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sirpluto napisał(a):
poprawka spalanie ostatnio wynosi 16-17l - (80%trasa,20%miasto)
drgania sa bardzo wyraźne przy pełnym bucie
natomiast już delikatnym wciśnięciu czuć już lekkie drgania.
czyli co wszystkiemu winna jest pompa ??

ps:jaka jest cena regeneracji?? moze znacie jakis dobry warsztat ktry sie tym zajmuje w Trojmiescie?



najpierw należy sprawdzić pompę na stole probierczym Bosch EPS-815. jeżeli będzie niewydajna, to diagnoza na tym stole to wykaże - wówczas dowiesz się ile będzie to kosztować.

musisz zacząć od wyszukania serwisów Bosch w Twojej okolicy, a następnie powinieneś ustalić, który z nich ma stół EPS-815 i tam sprawdzić pompę. część serwisów Bosch nie ma tego stołu - zwyczajnie odsyła kurierem pompy klientów do tych, którzy mają stół robiąc zwyczajnie klienta w trąbę [$ za sprawdzenie / przesyłkę].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 21:13:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
witam
sprawdzenie pompy na stole probierczym Bosch EPS-815 za 500zl to normalna cena ??

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 21:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sirpluto napisał(a):
witam
sprawdzenie pompy na stole probierczym Bosch EPS-815 za 500zl to normalna cena ??


nie.

sprawdź cenę tutaj: http://www.naprawa-wtryskiwaczy.pl/ .
po lewej stronie kliknij na VP 29, 30, 44 (VP29, VP30, VP44) - są tam ceny za podstawowe czynności diagnostyczne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 20:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
jutro jestem umówiony do serwisu bosch
www.pezal.com

Wydaje się być solidnym serwisem.
Mam nadzieje ze postawia jutro jakąś diagnozę...
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 13:43:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
sirpluto napisał(a):
jutro jestem umówiony do serwisu bosch
www.pezal.com

Wydaje się być solidnym serwisem.
Mam nadzieje ze postawia jutro jakąś diagnozę...
Pozdrawiam


jak maja Bosch EPS-815, to ok. Wypytuj co jest uszkodzone, czy sterownik czy moze mechanicznie? Albo jedno i drugie juz. Czy po naprawie/regeneracji bedzie kalibracja? Na ile gwarancje da.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 15:45:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
Witam
Właśnie wróciłem z serwisu.
Stwierdzili ze pompa,wtryski ok.
Stwierdzili uszkodzenie przepływomierza...

meszrum zamieścił na forum procedurę jak badać G70 na podstawie log ale niestety nie rozumiem co oznacz "wartość x"
Co o tym sadzicie ?? Serwis podszedł lakonicznie do sprawy ?? Czy rzeczywiście kupić przepływomierz ?

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 17:43:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Generalnie na padnientym przeplywomierzu mozesz miec 17L srednie. Bo sam mialem z 15,3... ale wartosci ~870mg w pobieranym powietrzu jest ok... [chyba, ze masz przeplywomierz jakis XXX], ktory moze zawyżać. Jest Bosch oryg?
Masz kogos na podmiane? Filtr paliwa wymieniales, odme...? kiedys tam? ;]

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 18:18:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sirpluto napisał(a):
Witam
Właśnie wróciłem z serwisu.
Stwierdzili ze pompa,wtryski ok.
Stwierdzili uszkodzenie przepływomierza...

meszrum zamieścił na forum procedurę jak badać G70 na podstawie log ale niestety nie rozumiem co oznacz "wartość x"
Co o tym sadzicie ?? Serwis podszedł lakonicznie do sprawy ?? Czy rzeczywiście kupić przepływomierz ?

Pozdrawiam



Twój przepływomierz jest sprawny. warsztat powiedział Ci nieprawdę.
lmm dla tego silnika ma mierzyć >750mg w 010.1dN. u Ciebie mierzy poprawnie [widać to także w 008dN].

jak została sprawdzona pompa i wtryskiwacze? czy zostały zdemontowane z samochodu i sprawdzone na stole probierczym, czy jedynie przez złącze diagnostyczne?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 18:52:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
pompa i wtryski nie wiem w jaki sposób były sprawdzane. prawdopodobnie przez złącze diagnostyczne. na samym początku sam ich poinformowałem ze podejrzewam pompę wtryskowa. tak wiec nie podejrzewam ze jej nie sprawdzili. w końcu regeneracja pompy to większa kasa dla nich niż wymiana przeplywki.

reasumując:
stwierdzili ze na 100% jest uszkodzony przepływomierz. brak mocy nie pochodzi z winy układu paliwowego.

co więcej nie mam od kogo podmienić przeplywki.

mam znajomych z silnikami 1.9tdi a tam sa inne przeplywki z tego co wiem ?? czy się mylę ??

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 18:55:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Czyli nie sprawdzili pompy na stole pobierczym, wydolnosciowo. Przeplywka mierzy dobrze... od 1,9 sie nie nadaja. Musze Cie zmartwic, musisz zmienic wartsztat specjalizujacy sie w pompy Bosch.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 20:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sirpluto napisał(a):
pompa i wtryski nie wiem w jaki sposób były sprawdzane. prawdopodobnie przez złącze diagnostyczne. na samym początku sam ich poinformowałem ze podejrzewam pompę wtryskowa. tak wiec nie podejrzewam ze jej nie sprawdzili. w końcu regeneracja pompy to większa kasa dla nich niż wymiana przeplywki.

reasumując:
stwierdzili ze na 100% jest uszkodzony przepływomierz. brak mocy nie pochodzi z winy układu paliwowego.

co więcej nie mam od kogo podmienić przeplywki.

mam znajomych z silnikami 1.9tdi a tam sa inne przeplywki z tego co wiem ?? czy się mylę ??



trafiłeś na debili w takim razie.
przez złącze diagnostyczne nie można sprawdzić stanu pompy wtryskowej ani wtryskiwaczy.

o przepływomierzu zapomnij, gdyż jest sprawny - Hitachi montowane w AKE praktycznie nie psuje się w ogóle [miałbyś błąd w sterowniku silnika albo niepoprawną masę powietrza w 010.1].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 20:46:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
oki
to zrobie inaczej.
pojde do nich jeszcze raz.
i powiem ze chce konkretnie zeby wyciagneli pompe i na stol z nia ;)

ps: czyli moge im powiedziec ze wymienilem przeplywke i dalej nie jezdzi ;) ciekawe czy wtedy powiedza ze przeplywka juz dziala.

ps2:poprzedni wlasciciel stal sie bardziej rozgadany i powiedzial ze on mial kiedys podobny przypadek z tym samochodem i okazalo sie ze intercooler byl zabrudzony(niedrozny). podobno u niego byl olej - widocznie turbo juz sie konczy... lub poprzedni wlasciciel dawal mu na max w palnik...


ps3:nie wiem czy kojarzycie jak pisalem o drganiach przy 1000-2000... okazalo sie ze te drgania pojawily sie przed spadkiem mocy(poprzedni wlasciciel tak twierdzi). czyli przed padnieciem poprzedniej pompy wtryskowej. co wiecej wszyscy go informowali ze to przegluby wewnetrzne. niestety ja je wymienilem i nadal drgania pozostaly... co wiecej po wymianie pompy te same drgania pozostaly. moze to jednak skrzynia je powoduje ??? czy macie jakies inne pomysly ?

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 21:03:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sirpluto napisał(a):
oki
to zrobie inaczej.
pojde do nich jeszcze raz.
i powiem ze chce konkretnie zeby wyciagneli pompe i na stol z nia ;)

ps: czyli moge im powiedziec ze wymienilem przeplywke i dalej nie jezdzi ;) ciekawe czy wtedy powiedza ze przeplywka juz dziala.

ps2:poprzedni wlasciciel stal sie bardziej rozgadany i powiedzial ze on mial kiedys podobny przypadek z tym samochodem i okazalo sie ze intercooler byl zabrudzony(niedrozny). podobno u niego byl olej - widocznie turbo juz sie konczy... lub poprzedni wlasciciel dawal mu na max w palnik...


ps3:nie wiem czy kojarzycie jak pisalem o drganiach przy 1000-2000... okazalo sie ze te drgania pojawily sie przed spadkiem mocy(poprzedni wlasciciel tak twierdzi). czyli przed padnieciem poprzedniej pompy wtryskowej. co wiecej wszyscy go informowali ze to przegluby wewnetrzne. niestety ja je wymienilem i nadal drgania pozostaly... co wiecej po wymianie pompy te same drgania pozostaly. moze to jednak skrzynia je powoduje ??? czy macie jakies inne pomysly ?



1. niezły pomysł;

2. gdyby IC był niedrożny/nie spełniałby swojej roli, to miałbyś problem z ciśnieniem doładowania - za IC [w zasadzie tuż obok IC] jest czujnik ciśnienia - wówczas pokazywałby on, że ciśnienie jest zbyt małe [011.3dN] - a tak nie jest;

3. skrzynia zachowywałaby się nieco inaczej, gdyby była uszkodzona.
opisz dokładniej pojęcie drgań [może to bardziej poszarpywanie?].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 21:46:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
ad 3) Samochód jakby skacze :) idealnie takie same drgania są przy uszkodzonych przegubach wewnętrznych. drgania czuć na kierownicy,pulpicie,fotelu, podłodze. Najbardziej odczuwalne na 5 biegu. Na 4 srednio. Na 3 czuc je najmniej.
Ciezko to nazwac poszarpywaniem ze wzgledu na ich czestotliwosc.

Przyklad:
5 bieg 1600obr/min - gaz i pojawiaja sie drgania
redukcja biegu na 4 - wyzsze obroty i drgan oczywiscie nie ma. Predkosc samochodu ta sama.

Co wiecej drgania moze minimalnie sie uspokoily po wymianie poduszek pod szkrzynia i silnikiem- stare byly pourywane.


ps:po zakupie wyminilem rozrzad, kompletne zawieszenie przod, filtry, olej, olej skrz biegow.


dowiedzialem sie wlasnie ze odma nie byla wymieniona...

ps:gdzie znajduje sie ta odma ?? przy turbinie ??

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 22:45:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
odma w tej generacji nie zapycha się.
żeby ją sprawdzić wystarczy, że na rozgrzanym i pracującym silniku odkręcisz korek oleju - jeżeli będzie nadciśnienie [i psss...], to znaczy, że jest niedrożna...
...choć masz ok. 0.6% szans na to, że ten typ odmy może się zapchać.

poza tym, odma nie ma bezpośrednio wpływu na moc/drgania.

drgania, które opisujesz nie pochodzą od silnika i moim zdaniem nie mają związku z brakiem mocy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 00:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
hmm no to kolejne opcje mi odpadaja ... a samochod dalej nie jezdzi.
juz nie wiem co gorsze brak mocy czy drgania ...

a powiedzcie co byloby gdyby jeden wtryskiwacz podawal inna dawke niz powinien ??


zauważyłem ze raz w grupie 013 wtryskiwacz ma korekcje -1,25 natomiast po przejechaniu kilku km potrafi miedz -2,4 dodanie parokrotnie gazu i wraca do -1,5 itd. oczywiscie wszystko na rozgrzanym silniku. moze jednak tu lezy problem i drgan i braku mocy ?

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 00:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
jak widac caly czas szukam jakiejs odpowiedzi... szperam po sieci i znalazlem temat na forum gdzie ludzie maja taki sam problem

http://audiclub.pl/index.php?topic=3280.20

co wiecej interesujaca jest jedna wypowiedz w jaki sposob mozna sprawdzic czy drgania pochodza od blednie dzialajacego nastawnika:

"należy odpiąć kabel od licznika i wtedy zobaczyć jak się auto zachowa, jeżeli nie będzie drgań podczas jazdy to na bank nastawnik, albo jeszcze prościej odpiąć czarną wtyczkę od skrzyni..."

o jaka wtyczke moze chodzic ??

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2010 09:45:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2010 16:30:51
Posty: 27
co wiecej
wlasnie dzownilem do serwisu.
okazuje sie ze nie moga podlaczyc pompy do stolu pobierczego bez jej rozebrania,wyczyszczenia,itd(obawiaja sie uszkodzenia stolu). tak wiec laczny koszt demont. rozebrania,czyszczenia,stolu to uwaga 1800zl :)))

_________________
Audi A6 2.5TDI AKE 180km Tiptronic 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: