.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 23:13:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy warto?
PostNapisane: 19.lis.2010 20:16:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2010 20:10:18
Posty: 4
Obecnie jeżdżę A4 B5 z motorem 1.6 i 101 KM (Benzyna). Od jakiegoś czasu zastanawiam się jednak nad zmianą bryczki na coś mocniejszego, a być może w dieselku.. Sporo ludzi odradza, sporo namawia a sam mam już mętlik w głowie. Uparłem się jakoś na Dieselka ale czy warto zmieniać przed zimą? Ślędząc oferty upatrzyłem sobie dzisiaj Audi A4 1.8 T S (Rok ten sam co mój - 1998, przebieg podobnie). Kusi mnie jednak fakt, że autko ma 180 KM i trochę z S-Line.. Jak myślicie jakby to wyszło ze spalaniem? Byłbym na wielkim minusie? Cenowo powinienem wyjść na sprzedaży jeszcze na plusie. Pozdrawiam i mam nadzieje, że chociaż troszkę pomożecie ; P

_________________
CAŁA POLSKA O TYM WIE, ROW WISŁOKA KSG!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 20:25:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ten badziew (silnik) zawsze warto zmienić. Czy dobrze wyjdziesz to zależy jak trafisz jeszcze.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 20:30:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2010 20:10:18
Posty: 4
emge, dobrze zrozumiałem że chodzi Ci o moją 1.6? Autko zle sie do tej pory nie spisuje, tylko brakuje mi trochę mocy a mimo wszystko sporo pali..

_________________
CAŁA POLSKA O TYM WIE, ROW WISŁOKA KSG!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 20:38:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Powiem tak.
Jeśli chodzi o oszczędność, to załóz do tego 1.6 instalacje LPG i ciesz się spalaniem - oszczędnością
Jeśli zalezy Ci na mocy, to nie pytaj o spalanie, bo to głupie.
ps.
Spalanie najbardziej zalezy od stylu jazdy i masy auta a dopiero pózniej od pojemności silnika. Mozna przyjąć, ze przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy spalanie 1.8T i 1.6 będzie podobne.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 21:35:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Że się spisuje to się domyślam, ale ani to oszczędne, ale w miarę dynamiczne.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 22:04:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
W '98 nie było czegoś takiego jak s-line, takie rzeczy zaczęły się dopiero od budy B6... :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 22:56:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2010 20:10:18
Posty: 4
Nie napisałem nigdzie, że to jest S-Line. Napisałem, że ma trochę bajerów z eSki.

emge, dzięki za pomoc. :)

_________________
CAŁA POLSKA O TYM WIE, ROW WISŁOKA KSG!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 07:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2010 19:39:57
Posty: 21
Lokalizacja: włocławek
szukaj autka z silnikiem 2,6 . przy normalnej jeździe (bez wyciskanie 5000 obr. na każdym biegu) moja C4 pali 11-12 litrów gazu - więc niewiele więcej nić zagazowane 1,6 ...

_________________
C4 2,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 14:22:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
jacol1 napisał(a):
szukaj autka z silnikiem 2,6 . przy normalnej jeździe (bez wyciskanie 5000 obr. na każdym biegu) moja C4 pali 11-12 litrów gazu - więc niewiele więcej nić zagazowane 1,6 ...
Jak tak dalej pójdzie, to skończymy na silniku 4.2 :D
Kolega Torca musi wpierw ustalić swoje priorytety a dopiero wtedy zacząć się moze rzeczowa dyskusja.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 14:58:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zamień ten badziewny motor na cokolwiek mocniejszego. Nie gazuj go bo nie ruszysz z miejsca. Mam taki motor w stajni (niestety) i jest to porażka - silnik wymyslony na potrzeby taniego OC.
Co do zmiany na diesla - szukasz jakiegokolwiek TDI`ka z 4-cylindrowych, a zalecaną opcją jest AHH,AFN,AJM/ATJ.
Sugeruję napęd quattro , bo jesli zmieniać to na coś porządnego.
Z benzyn sugeruję 1,8 T, 2,4 lub 2,8. Oczywiście sugerowany napęd quattro.
Jeśli lubisz naprawdę dużo mocy - szukaj S4 2,7 biturbo i po chipsie wciągniesz każde nieruchawe i paliwożłopowate 4,2 ;) (bez urazy dla posiadaczy esek i A8/S8 :): )

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 15:51:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Baskecior napisał(a):
Jeśli lubisz naprawdę dużo mocy - szukaj S4 2,7 biturbo i po chipsie wciągniesz każde nieruchawe i paliwożłopowate 4,2 ;) (bez urazy dla posiadaczy esek i A8/S8 :): )


i wszystkie 1.9 po koksie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 15:53:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hubos21 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Jeśli lubisz naprawdę dużo mocy - szukaj S4 2,7 biturbo i po chipsie wciągniesz każde nieruchawe i paliwożłopowate 4,2 ;) (bez urazy dla posiadaczy esek i A8/S8 :): )


i wszystkie 1.9 po koksie :D

Zdziwiłbyś się, ale to temat na inną dyskusję. Po Łodzi jeżdżą 2 takie, które wciągną nosem nawet 2,7 po koksie ;)
Obalamy mity Panie ... obalamy ;)
Niemniej taki setup kosztuje sporo i taniej będzie kupić po prostu S4 ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 15:55:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Baskecior napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Jeśli lubisz naprawdę dużo mocy - szukaj S4 2,7 biturbo i po chipsie wciągniesz każde nieruchawe i paliwożłopowate 4,2 ;) (bez urazy dla posiadaczy esek i A8/S8 :): )


i wszystkie 1.9 po koksie :D

Zdziwiłbyś się, ale to temat na inną dyskusję.


dokładnie bo mam za dużo kartek :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 15:59:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hubos21 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
hubos21 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Jeśli lubisz naprawdę dużo mocy - szukaj S4 2,7 biturbo i po chipsie wciągniesz każde nieruchawe i paliwożłopowate 4,2 ;) (bez urazy dla posiadaczy esek i A8/S8 :): )


i wszystkie 1.9 po koksie :D

Zdziwiłbyś się, ale to temat na inną dyskusję.


dokładnie bo mam za dużo kartek :D

Co ma piernik ... ? Chicken ? ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 16:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2010 20:10:18
Posty: 4
Byłem dzisiaj oglądać ta Audice z tym jakże przemega silnikiem 180 KM. Silnik jak silnik, w dobrym stanie ale auto z zewnątrz.. Szok i żenada, szpachla szpachla i jeszcze raz szpacha. Wydaje mi się, że najrozsądniejszym wyborem będzie jakiś mocniejszy dieselek, np. 2.5TDI ze 150 koniami? Zależy mi na tym, zeby autko dużo nie paliło, gaz też wchodzi w gre.. Bo do mojej dziuni nie warto chyba nic inwestować.

_________________
CAŁA POLSKA O TYM WIE, ROW WISŁOKA KSG!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 16:18:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Torca napisał(a):
Byłem dzisiaj oglądać ta Audice z tym jakże przemega silnikiem 180 KM. Silnik jak silnik, w dobrym stanie ale auto z zewnątrz.. Szok i żenada, szpachla szpachla i jeszcze raz szpacha. Wydaje mi się, że najrozsądniejszym wyborem będzie jakiś mocniejszy dieselek, np. 2.5TDI ze 150 koniami? Zależy mi na tym, zeby autko dużo nie paliło, gaz też wchodzi w gre.. Bo do mojej dziuni nie warto chyba nic inwestować.

Nie, nie i jeszcze raz nie !
Odpowiedzi znajdziesz na forum ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 16:20:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Poczytaj o 2.5tdi 150PS, chcesz gaz to idź w V6PB, a jak ma mało (tanio) palić to gazownia. V6 tdi to nie R5 i swoje też wciąga.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 21:37:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cytuj:
Zależy mi na tym, zeby autko dużo nie paliło, gaz też wchodzi w gre.. Bo do mojej dziuni nie warto chyba nic inwestować.
Do tego 1.6 załóz LPG, to sprzedasz od ręki.
Co do silników, które mają spełnić w/w wymagania, to najlepszym rozwiązaniem będzie 1.8T albo 1.9 TDI + jakiś wirus.
2.5 TDI omijać szerokim łukiem.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 15:28:50 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Paaaanie.
2.8 quattro
albo
1.8T quattro
albo
1.9TDI quattro.

Tylko z tych patrz...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: