.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 15:45:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 '93 ABC] temperatura silnika
PostNapisane: 19.lis.2010 19:04:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lis.2010 09:58:35
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Jak zachowuje się u Was wskazówka temperatury w C4 z silnikiem ABC?

u mnie -przy obecnych temperaturach- jest w oklicy 90st. czasem lekko powyżej, czasem lekko poniżej.

z doświadczeń z innymi samochodami wiem, że default, to wskazówka stojąca w pionie - w tym wypadku będzie to pewnie jakieś 100st.
według mnie, to prawidłowa temperatura robocza silnika.

uprzedzając pytania - założyłem nowy termostat (wahler), wymieniłem też płyn chłodniczy (hepu G12).

wiem, że może być walnięty sam wskaźnik, dlatego chyba jednak muszę pojechać na spot i się u kogoś podłączyć pod kompa i zobaczyć jaka temperatura wyskoczy.

_________________
Michał Trzcionkowski / W-wa
Volvo V70II B5244T3 AW55-50SN '00 222kkm
Honda FES 125 Phanteon '98 35kkm aka Odkurzacz
Volvo S90 B6304S AW30-43 KME Diego '97/'99 226kkm aka Prezes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 21:39:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
odpowietrzyłeś układ po wymianie termostatu?
prawidłowa temp. w każdym bezyniaku to 90st.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 22:47:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lis.2010 09:58:35
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
metyoo napisał(a):
odpowietrzyłeś układ po wymianie termostatu?
prawidłowa temp. w każdym bezyniaku to 90st.


tak.
układ był odpowietrzony.

zresztą wymiana termostatu była niejako 'przy okazji' wymiany rozrządu z pompą wody.

chodzi mi teraz o to jak u Was zachowuje się sama strzałka?

co do temperatury... większość termostatów jest na okolice 88st. A to nie oznacza, że one się przy 88st otwierają, tylko dopiero zaczynają uchylać. czyli w praktyce pełne otwarcie nastąpi nawet po przekroczeniu 100st.
z tego wychodzi, że robocza temperatura dla takiego termostatu to będzie jakieś ca 100st właśnie

_________________
Michał Trzcionkowski / W-wa
Volvo V70II B5244T3 AW55-50SN '00 222kkm
Honda FES 125 Phanteon '98 35kkm aka Odkurzacz
Volvo S90 B6304S AW30-43 KME Diego '97/'99 226kkm aka Prezes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 23:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
a co ty się uczepiłeś tych 100*c???
przy podanej temp.87* termostat otwiera duży obieg, aby ciecz przepływała przez chłodnicę...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 23:54:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lis.2010 09:58:35
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
metyoo napisał(a):
a co ty się uczepiłeś tych 100*c???
przy podanej temp.87* termostat otwiera duży obieg, aby ciecz przepływała przez chłodnicę...


nie uczepiłem się :-)
bardziej mi chodzi o pytanie - jak zachowuje się strzałka wskazówki temperatury cieczy chłodzącej w Waszych silnikach.

we wszystkich autach z którymi miałem do czynienia dla optymalnej temperatury była to pozycja wertykalna albo horyzontalna.

jako, że u mnie strzałka nie stoi idealnie w pionie - chcę wiedzieć, czy tak ma być, czy mam z tym walczyć - szczerze przyznam, że będzie to pierwsze auto gdzie wskazówka zachowuje się w ten sposób. nie lubię jak silnik się nie dogrzewa.

a do temperatury nawiązałem, bo napisałeś, że dla każdego benzyniaka prawidłowa temp to 90st, co nie do końca jest prawdą :-)

_________________
Michał Trzcionkowski / W-wa
Volvo V70II B5244T3 AW55-50SN '00 222kkm
Honda FES 125 Phanteon '98 35kkm aka Odkurzacz
Volvo S90 B6304S AW30-43 KME Diego '97/'99 226kkm aka Prezes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 00:02:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
w abc,aah... ze względu na panujące ciśnienie w układzie ciecz zaczyna wrzeć przy ok 110*.
to, że w innych samochodach wskazówka stoi pionowo wynika tylko i wyłącznie z wyskalowania zegarów-przyjrzyj się.
a jakie wg.ciebie temp. cieczy występują w silnikach?
zauważ, że 1 bieg wentylatorów załącza się przy ok 95*

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 00:46:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lis.2010 09:58:35
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
metyoo napisał(a):
w abc,aah... ze względu na panujące ciśnienie w układzie ciecz zaczyna wrzeć przy ok 110*.
to, że w innych samochodach wskazówka stoi pionowo wynika tylko i wyłącznie z wyskalowania zegarów-przyjrzyj się.
a jakie wg.ciebie temp. cieczy występują w silnikach?
zauważ, że 1 bieg wentylatorów załącza się przy ok 95*


robi się offtop, ale ciekawy.
jasne, pozycja wksazówki zależy od wyskalowania wskaźnika.
ale wskaź mi auto, gdzie prawidłowa temperatura cieczy jest wskazywana przez wskazówkę, która nie stoi w pionie (np. volvo), nie jest w poziomie (np. renault), albo nie jest pod kątem 45st (np. opel).

to jest pewien aksjomat - przyjęło się, że poprawna temperatura jest sygnalizowana przez takie właśnie ustawienie wskazówki - dlatego często nie skaluje się wskaźnika cieczy, bo nie ma takiej potrzeby.

stąd moje dociekanie, czy aby wszystko u mnie ok - jeżeli tak, to moje Audi będzie pierwszym autem -z którym mam do czynienia- gdzie wskazówka się zachowuje w ten sposób
nie twierdzę, że jest źle - chcę się upewnić, że jest dobrze.

teraz co do temperatury wrzenia.
jak już pisałem - temperatura podana na termostacie, to temperatura kiedy ten zaczyna się otwierać. temperatura robocza, to +10st (orientacyjnie) względem temperatury początkowej fazy otwarcia termostatu.
termostaty są najczęściej na temp rzędu 86-88st - czyli pełne ich otwarcie, to 102-110st.

jeżeli chodzi o ciśnienie panujące w układzie chłodzenia silników ABC czy AAH - to nie tylko ich specyfika. praktycznie wszystkie auta mają układ chłodzenia znajdujący się pod ciśnieniem.
zwróć uwagę - nawet najtańsze plyny chłodzące dostępne dzisiaj mają temperaturę wrzenia (ciśnienie atmosferyczne) powyżej 120st http://allegro.pl/prestone-gotowy-plyn- ... 27586.html a w zdarzają się takie, które dobijają prawie do 135st http://allegro.pl/motul-inugel-54-c-kon ... 07073.html przypominam, w obydwu przypadkach, są to temperatury wrzenia w ciśnieniu atmosferycznym - zobacz jaki mam zapas temperaturowy względem wspomnianych przez Ciebie 90st.

stąd też moje wątpliości i dociekanie - w C4 wskazówka stojąco pionow przekroczy kreskę 90st, prawie dojdzie do następnej - czyli pewnie okolicy 100st - imho to jest poprawna temperatura - teoretycznie :-)

stąd się wzięło moje pytanie - jak jest u Was?

_________________
Michał Trzcionkowski / W-wa
Volvo V70II B5244T3 AW55-50SN '00 222kkm
Honda FES 125 Phanteon '98 35kkm aka Odkurzacz
Volvo S90 B6304S AW30-43 KME Diego '97/'99 226kkm aka Prezes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 00:47:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
No tak, pierwszy bieg załącza się przy 95st , ale zwróc uwagę na to gdzie znajduje się czujnik/włącznik wentylatorów.
Gdy załączy się pierwszy bieg wentylatorów, silnik na 100% ma wyższą temp. co można sprawdzic sobie na vag'u.
U mnie przy temp. silnika 98st wentylator jakoś za nic ne chce chulac (jest sprawny jakby co) ;)

Odnośnie pytania - u mnie wskazówka stoi minimalnie przed 90-tką i raczej nie rusza się ani na +, ani na -


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 01:00:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lis.2010 09:58:35
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
staniek napisał(a):
No tak, pierwszy bieg załącza się przy 95st , ale zwróc uwagę na to gdzie znajduje się czujnik/włącznik wentylatorów.
Gdy załączy się pierwszy bieg wentylatorów, silnik na 100% ma wyższą temp. co można sprawdzic sobie na vag'u.
U mnie przy temp. silnika 98st wentylator jakoś za nic ne chce chulac (jest sprawny jakby co) ;)

Odnośnie pytania - u mnie wskazówka stoi minimalnie przed 90-tką i raczej nie rusza się ani na +, ani na -


Pozdro


o. no i to jest odpowiedź na pytanie
musze sie podpiac u kogos do vaga i to zweryfikowac u siebie :-)

przy okazji - czy oznaczenia kodowe silnika w Audi są jakoś usystematyzowane (czyli, czy jest klucz na podstawie którego są nadawne kody kolejnym silnikom?)?

bo na razie nie udało mi się wpaść na trop takiego :-)

_________________
Michał Trzcionkowski / W-wa
Volvo V70II B5244T3 AW55-50SN '00 222kkm
Honda FES 125 Phanteon '98 35kkm aka Odkurzacz
Volvo S90 B6304S AW30-43 KME Diego '97/'99 226kkm aka Prezes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 03:23:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
Sprawdzałeś czujnik temperatury?Ten duży,3-4 pinowy za prawą głowicą?On odpowiada za wskazania temperatury w zegarach.034 919 369C

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 07:51:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2010 19:06:55
Posty: 75
Lokalizacja: WaWa/S-ki
To możesz mieć problem z tym wahlerem u mnie przejeździł ok 15000km i podziękował za współpracę

_________________
100 C4 [ABC] `94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 08:11:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lis.2010 09:58:35
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
KeRaD napisał(a):
To możesz mieć problem z tym wahlerem u mnie przejeździł ok 15000km i podziękował za współpracę


no zobaczymy - założyłem wahlera, bo we wszystkich dotychczasowych autach zakładałem termostaty tylko tej firmy.

nigdy nie miałem problemu, stąd moje zaufanie.
zresztą już i tak założony.

jak nie wahler, to co?
calorstat?

_________________
Michał Trzcionkowski / W-wa
Volvo V70II B5244T3 AW55-50SN '00 222kkm
Honda FES 125 Phanteon '98 35kkm aka Odkurzacz
Volvo S90 B6304S AW30-43 KME Diego '97/'99 226kkm aka Prezes


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 10:56:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 17:32:28
Posty: 524
Lokalizacja: Z Bielan (W-wa)
KeRaD napisał(a):
To możesz mieć problem z tym wahlerem u mnie przejeździł ok 15000km i podziękował za współpracę

Taak-potwierdzam-dał ciała

_________________
DżiPi
C4 2.3 AAR+lpg 91r.LY7P
ACQ 2,3 NG+lpg 90r.LY3D(córki)
http://www.youtube.com/watch?v=GosX3qa- ... ded#at=109
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 11:53:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
v.baron napisał(a):
przy okazji - czy oznaczenia kodowe silnika w Audi są jakoś usystematyzowane (czyli, czy jest klucz na podstawie którego są nadawne kody kolejnym silnikom?)?

bo na razie nie udało mi się wpaść na trop takiego :-)

Nie jest to tak jak w Hondach czy BMW czy jeszcze innych, tyle, że starsze konstrukcje zaczynają się literką A nowsze B.
Termostat najlepiej z ASO wcale taki drogi nie jest.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 18:33:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ja walczyłem u siebie z temepraturą i nie wywalczyłem. W taką pogodę jak teraz w trasie 70st w mieście koreczka pod 90 i wyżej/ W lato upały trasa ok 90 korki ok 103st. Nie są to przekłamania na zegarach sprawdzałem temepratury profesjonalnym termometrem oraz pirometrem w kilku róznych miejscach. Każdy czujnik bimetaliczny sprawdzony w naczyniu z płynem z termometrem w ręce wymieniałem termostaty ASO i wahler teraz mam od A8 z temepraturą na 82st każdy sprawdzony w naczyniu z płynem i termometr w ręce - nic to nie daje. Chłodnica wymieniona na orginał bo miałem zatkaną. Czujniki wymienione porównane ze starymi. Czujnik na chłodnicy od wentylatorów założyłem od peugota bo miał niższe temperatury załączania wiatraków. Zrobiłewm wszystko co mogłem. Vag pokazywał mi te same temepratury co termometry i zegary
Jak dla mnie u mnie nie ma dobrego obiegu, ale co powodem nie wiem.
Poczytaj moje tematy. Dałem sobie spokój i koniec
tematy:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Teraz padła mi uszczelka na głowicy i auto u mechanika bo ja nie mam do tego warunków
Mój problem tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=106253

jeżeli możecie pomóżcie w odpowiedziach na moje ostanie posty z mojego tematu. HELP

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: