makaon napisał(a):
-górny wąż i kawałek chłodnicy jest ciepły(norma czy jednak termostat puszcza?)
Co będzie kiedy wróci -30? Aż boję się myśleć i chyba zacznę od wymiany(lub przynajmniej sprawdzenia termostatu - właśnie gdzie on? chyba w obudowie dolnego krućca z grubym wężem?). Płyn mam, no już prawie 3 letni(wymieniony po zakupie), K2 Kuler(może zalać G12?
Termostat puszcza..
Nie ma prawa przepływać ciepły płyn do chłodnicy poniżej temperatury otwarcia termostatu, nawet niewielki przepływ powoduje dopływ super przechłodzonego płynu (z chłodnicy) do pompy i silnika przez co nie ma prawa się nagrzać - szczególnie gdy odbierasz dodatkowo ciepło na ogrzewanie.
Zdarza się że górny wąż jest lekko ciepły ale to tylko na skutek przewodnictwa cieplnego płynu i króćca pod którym jest termostat.
U mnie przy sprawnym termostacie góra chłodnicy zaczyna się grzać jak mam na wskaźniku 90.
Co do płynu to nie bawiłbym się w wymianę, a termostat wymieniłbym od razu. Da się wykonać taki manewr na zimnym silniku (przy odpowiednio wygimnastykowanych rączkach) że podmieniasz termostat tak szybko że ubędzie ~0.5L płynu - wystarczy uzupełnić. Zalecałbym też koniecznie wymienić uszczelkę termostatu na nową bo może cholera przepuszcza "obok" termostatu?
Swoją drogą AEL na ekonomicznym sofcie nie nagrzewa się (zapytaj kol. emge) i nawet "przewietrzanie" zimnym powietrzem komory silnika znacznie go chłodzi. Z tej przyczyny zasłoniłem prawie całą chłodnicę folią bąbelkową (tyle ile się udało od przodu na dole nie przylega bo trudno upchnąć między chłodnicę i rurkę chłodzącą płyn wspomagania). Dużo daje szczególnie na krótkich odcinkach - do pracy mam 5.5km.
W zeszłym roku jeździłem tak aż temperatury przekroczyły 10+ (rano), przy 20+ dawał rady ale klimatronik pokazywał przy b.dużym obciążeniu silnika 105stC (więc już nie komfortowo ale jeszcze nie zagraża silnikowi).
Polecam zasłonięcie chłodnicy ale tak żeby max ograniczyć przepływ powietrza przez chłodnicę i komorę silnika, należy uważać żeby nie zatkać dopływu powietrza do filtra i nie zasłaniać wlotu na intercooler bo to by było czyste marnotrawstwo.
Pozdrawiam Tomek.