.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 13:52:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] wymiana tarcz i klocków ATE
PostNapisane: 06.gru.2010 23:14:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
FIS pokazał mi
Obrazek
gdy parkowałem pod sklepem, zgasiłem silnik, poszedłem na zakupy lekko zaniepokojony a kiedy wróciłem odpaliłem silnik i znaczek już się nie wyświetlał. Minęło więcej niż 1 miesiąc (tzn 300 km później) jak zauważyłem spadek siły hamowania. Zauważyłem też że poziom płynu hamulcowego DOT4 znajduje się na poziomie MIN. Uzupełniłem do MAX. Nie wiem czy poprawnie ale oceniam zaistniałą sytuację jako zużycie klocków/tarcz. Idąc za ciosem postanowiłem wymienić komplet z NO NAME (nie wiem co obecnie mam założone) na ATE. Ponieważ mam na naklejce w kole zapasowym kod 1LT to wskazuje mi że mam rozmiar tarcz 312x25 a zatem powinny pasować
- tarcze 24.0125-0137.1
- klocki 13.0460-7110.2

i teraz pytania

1) czy powyższy zestaw będzie na przód oraz tył?
2) czy inny zestaw (z Allegro):
- tarcze hamulcowe na przód 24.0125-0105.1
- klocki hamulcowe na przód 13.0460-7110.2
- tarcze hamulcowe na tył 24.0110-0201.1
- klocki hamulcowe na tył 13.0460-2820.2
również będzie pasować?
3) tarcze na przód 24.0125-0105.1 mają rozmiar 288x55 a tarcze na tył 24.0110-0201.1 mają rozmiar 245x10 - jak to się ma do 312x25?

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2010 23:42:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Jak chcesz ATE to do Ciebie, przód
24.0125-0137.1 - zwykłe, gładkie
24.0325-0137.1 - power disc, nacinane

tył
24.0110-0258.1 - do nr. podw.: 4B-X-200000
sr.: 245 mm

24.0110-0259.1 - od nr. podw.: 4B-Y-000001
dla numeru PR: 0N5, śr.: 255 mm

24.0110-0260.1 - dla numeru PR: 0N6, śr.: 255 mm

Klocki przód:
13.0460-7110.2

Klocki tył:
13.0460-2820.2 do roku prod.: 05/2001
Szer. 1: 87,6 mm, Wys.: 52,9 mm, Grubożć: 17,2 mm

13.0460-2886.2 od roku prod.: 06/2001
Szer. 1: 86,8 mm, Wys.: 52,9 mm, Grubożć: 16,2 mm

Jeśli to już "fabryczne" nie jest to pozostaje zrzucic i zobaczyc co jest założone.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2010 23:50:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie bardzo rozumiem - masz 1LT [lepsze hamulce] i chcesz założyć 1LB [dużo gorsze hamulce]?
wszyscy rzeźbią układ hamulcowy tak, żeby mieć większe, a nie odwrotnie.

można zmienić na 1LB, ale wymaga to zmiany sporej części całego układu. poza tym, piernik przestanie hamować.


do AKE '00 mają być założone z przodu:
- tarcze 4B0 615 301A [ATE: 24.0125-0137.1];
- klocki 4B0 698 151J [ATE: 13.0460-7110.2].
...i żadne inne [nie będą pasować].

na tył są zupełnie inne - sprawdź w ETCE.
[najpierw musisz wiedzieć, czy masz PR-0N5 czy 6]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 07:38:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
ależ nie napisałem że chcę założyć 1LB, mam 1LT i takie założę, pytanie było bardziej o to co na tył mam założyć.

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 13:53:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
piotrd napisał(a):
ależ nie napisałem że chcę założyć 1LB, mam 1LT i takie założę, pytanie było bardziej o to co na tył mam założyć.


tak jak napisałem - musisz napisać jakie masz z tyłu hamulce: PR-0N5 czy 6.
ew. podać VIN.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 13:59:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Wszystko wyżej podane jak na tacy, więc nie rozumiem w czym problem. Jak już ktoś wcześniej w tym rzeźbił to i tak trzeba sprawdzić organoleptycznie :)

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 16:14:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dice111 napisał(a):
Wszystko wyżej podane jak na tacy, więc nie rozumiem w czym problem. Jak już ktoś wcześniej w tym rzeźbił to i tak trzeba sprawdzić organoleptycznie :)


dice111, w AKE q '00-01 były dwa typy tylnych tarcz 255mm: 4B0 615 601A i B.
numery ATE też są różne [24.0110-0259.1 i 24.0110-0260.1], dlatego trzeba najpierw ustalić, który typ ma Piotr - PR-0N5 czy PR-0N6.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 19:47:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
dice111 napisał(a):
24.0125-0137.1 - zwykłe, gładkie
24.0325-0137.1 - power disc, nacinane


rozumiem, że nacinane są lepiej chłodzone i ich wybór jest słuszniejszy?

meszrum napisał(a):
podać VIN.


na nalepce w kole zapasowym mam, cytuję:

Cytuj:
1KD - Disc brakes, rear
1LT - Disc brakes, front


@Konrad, wyślij mi proszę na PW ile wydam ;) w IC

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 20:08:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jaki masz standardowy rozmiar opon wg wyposażenia?


ceny ze zniżkami w IC są obecnie takie, że na allegro będzie o 30% taniej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 20:12:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
meszrum napisał(a):
jaki masz standardowy rozmiar opon wg wyposażenia?

opony:
Cytuj:
H6U - Tires 205/55 R16 91W

obręcze:
Cytuj:
C8Y - Steel wheels 5.5J x 16 front, with 8.5J x 16 rear

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 20:32:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
meszrum napisał(a):
dice111 napisał(a):
Wszystko wyżej podane jak na tacy, więc nie rozumiem w czym problem. Jak już ktoś wcześniej w tym rzeźbił to i tak trzeba sprawdzić organoleptycznie :)


dice111, w AKE q '00-01 były dwa typy tylnych tarcz 255mm: 4B0 615 601A i B.
numery ATE też są różne [24.0110-0259.1 i 24.0110-0260.1], dlatego trzeba najpierw ustalić, który typ ma Piotr - PR-0N5 czy PR-0N6.

Wiem o tym, to też wyszczegółniłem to w pierwszym poście.

piotrd napisał(a):
dice111 napisał(a):
24.0125-0137.1 - zwykłe, gładkie
24.0325-0137.1 - power disc, nacinane


rozumiem, że nacinane są lepiej chłodzone i ich wybór jest słuszniejszy?


Nie są lepiej chłodzone, są skuteczniejsze na pewno, ale nacinane szybciej "zjadą" Ci klocki. Róznica w cenie pomiędzy nimi to ok 50zł na 1 szt tarczy.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2010 17:51:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
czyli na tył u mnie pasować będą odpowiednio 13.0460-2820.2 oraz 24.0110-0258.1 ?

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2010 22:03:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2009 15:23:53
Posty: 32
wrzuc na wszystkie koła komponenty Ferodo, teraz mają w IC promocje na to
osraj Ate, pokrzywi sie szybciej niz zdarzy sie dotrzec


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2010 23:24:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
piotrd napisał(a):
czyli na tył u mnie pasować będą odpowiednio 13.0460-2820.2 oraz 24.0110-0258.1 ?


24.0110-0259.1
13.0460-2820.2 [albo 13.0470-2820.2]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 10:15:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
dice111, meszrum wielkie dzięki za pomoc :peace:
ps czy wymianę wykonać w ASO czy może w sieci klasy Feu Vert/Norauto?

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 12:15:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Jeśli sam nie jesteś w stanie tego zrobić (mogę Ci wrzucić serwisówki, które będa pomocne) to każdy warsztat Ci to zrobi. O Norauto już tyle sie nasłuchałem, że nie dałbym im tam nawet oleju zmienić.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 13:01:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
ELSĘ posiadam ale nie podjąłbym się wymieniać samemu.
Ja za to słyszałem dużo o Sztupeckim iż "popsuł się" przez fakt zatrudniania praktykantów którym zleca wykonanie takich rzeczy.

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 15:42:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie wiem, czy da się to źle wymienić.
można przy okazji przeczyścić/nasmarować zaciski.

najważniejsze jest to, żeby przez ok. 500 km unikać przeciążeń termicznych [ostrego hamowania] - w przeciwnym razie tarcze się powyginają.
pamiętaj też o starciu warstwy ochronnej na tarczy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2010 19:31:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
tarcze i klocki wymienione na nowe :peace:
ale przy okazji okazało się że lewy przedni przegub do wymiany, przynajmniej tak stwierdził mechanik :(:
guma pęknięta i smarem popaprane jest wszystko wokoło :(

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: