.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:51:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDI AFN ] Brak mocy
PostNapisane: 25.paź.2010 22:52:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Witam na początku chcę przeprosić jeżeli napisze jakieś niejasności :( szukałem na ten temat naprawdę dłuższy czas informacji były podobne tematy niestety bez konkretów, kilka sprawdziłem ale niestety nie to :( teraz na temat mojego przypadku :(

Samochód jest z 1997r przebieg podobno ;) 270 000 nie przyspiesza jak powinien to na początek, nie jest elastyczna jak powinna być dla porównania mam A6 z 2000 110 km tylko ze silnik avg samochód cięższy a przyspiesza 2 razy lepiej :(

Do jakichś 3000 tyś jedzie jeszcze tak ooo później tak jak by łapie doła jak by silnik trochę ciężej pracował i powyżej 4000 jest tak jak by lepiej ?? jak tylko zapale i przykładowo wcisnę pedał do końca przekroczy 4000 na biegu jałowym to zaczyna nie równo chodzić dymić i przygasać ? to podobno jest wina nastawnika ? na biegu nic takiego sie nie dzieje ?

Kilka dni temu przeczyściłem zawór n75 choć był czysty, i kolektor ssący i egr w sumie egr zaślepiłem i jest to samo podobno kierownice mogą być zapieczone ale jak dodaje gazu to przewód od ic w miarę dodawania gazu twardnieje ??

Wczoraj podłączyłem VAG jestem zielony w tym jedno co zauważyłem to chyba w bloku 3 gdzie poazuje dawkę zakładaną powietrza i jest np 2000 to mi podaje 5000 przy 2000 obr podaje podobną a wyżej cały czas 3000 więcej niż pisze zakładaną ??

Jeżeli coś pomotałem przepraszam :( jak dowiem się jak robić logi Polskim Vagiem to wrzucę POZDRAWIAM i proszę o POMOC :(


Ostatnio edytowano 11.lis.2010 17:12:16 przez Freddy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 08:41:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bez logów ciezko tak powiedziec.
Skombinuj sobie VAG 3.11 z uzdrawiaczem.
A tutaj znajdziesz jak zrobic logi
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 20:31:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Jutro postaram się wziąć za te logi, a mam jeszcze takie pytanie tak jak napisałem ostatnio zaklepałem EGR tzn zaślepiłem dwoma blaszkami ?? i czy od tego mogło mi się zwiększyć spalanie ?? normalnie wychodziło mi ok 6.5 mówię o tankowaniu do pełna a teraz wyszło ponad 10 ??

a i jeszcze co do tych logów czy nie da się ich zrobić vagcom albo polskimvagiem ??

POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 21:46:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mozna, a nawet trzeba zrobic vagcom_em najlepiej w wersji jak wyzej podałem.
Zaslepiony EGR nie powinien byc przyczyną tak drastycznego wzrostu spalania.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 10:13:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Witam
trochę stoję z tymi moimi logami :( kolega miał mi wczoraj zrobić ale nie wyszło niestety :( i zabiorę się za to sam jeżeli mi się uda :( na samym początku jednak mam problem mam VAG-COM 208.1 i jak klikam 11 logowanie to pisze żeby podać kod czy pin i że można tylko raz podać o co z tym chodzi ? np w A6 mam przy kluczykach zapasowych pin a do 4 nie posiadam czy to jest problem ??

Dodam tylko jeszcze że wczoraj jak wracałem ze szkoły podczas wyprzedzania czułem jak samochód jak by zaczął się dusić i nie miał mocy, zatrzymałem się i jak ruszałem tzn chciałem ruszyć dynamicznie to przyspieszał jak by miał odczepiony przepływomierz :(

taki błąd wyrzuciło mi po tym zachowaniu, dzisiaj jest już jak by lepiej ?

575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania


POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 16:51:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Witam ponownie dzisiaj trochę poczytałem i mam nadzieje że te logi udało mi się zrobić poprawnie i coś z nich wyniknie ;)

Próba statyczna:

http://img571.imageshack.us/i/000sfg.jpg/

http://img201.imageshack.us/i/001nm.jpg/

http://img716.imageshack.us/i/003uks.jpg/

http://img227.imageshack.us/i/004djo.jpg/

http://img837.imageshack.us/i/007bf.jpg/

http://img199.imageshack.us/i/011qzt.jpg/

http://img31.imageshack.us/i/013vq.jpg/

http://img573.imageshack.us/i/014dz.jpg/

http://img210.imageshack.us/i/018sn.jpg/


Próba dynamiczna:

http://img593.imageshack.us/i/000q.jpg/

http://img186.imageshack.us/i/001fhe.jpg/

http://img716.imageshack.us/i/003fea.jpg/

http://img337.imageshack.us/i/004jd.jpg/

http://img526.imageshack.us/i/008puc.jpg/

http://img801.imageshack.us/img801/7060/010utf.jpg

http://img705.imageshack.us/i/011rai.jpg/



Proszę o pomoc bo te cyferki niestety nic mi nie mówią ;)

POZDRAWIAM [/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 19:22:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Widzę, że guru od TDI wyjechali na weekend, więc napiszę Ci swoją amoatorską opinię, co tam widzę w Twoich logach - najwyżej potem mnie skorygują ;)

- termostat do wymiany;
- pompa ustawiona "lekko za późno" - ale to jak zamieścisz logi z BS, to lepiej będzie widać;
- przepływka za mało mierzy - nawet z uwzględnieniem braków w ciśnieniu doładowania;
- albo N75, albo kierownice w turbinie nie pracują prawidłowo - na początek podmień N18 z N75 i zrób jeszcze raz logi grupy 11 dynamiczne

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 23:34:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź ;) powiem tak N75 tak jak mówiłem czyściłem chociaż był czysty :( temp spadał chyba dla tego że logi robiłem wieczorem na dworze było ok 9*C i jak się przejechałem to spadała wtedy :( już od dawna myślałem o tych kierowniczkach turbiny :( a co do przepływomierza to jak mam pole wartość zakładana i aktualna chyba właśnie powietrza to mam różnice i to kosmiczne a np dla sprawdzenia podłączałem vaga do A6 silnik AVG i tam te wartości są identyczne :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 23:52:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Temperatura nie powinna spadać, a już na pewno nie tak bardzo jak u Ciebie i nie podczas robienia logów dynamicznych, kiedy silnik jest porządnie obciążany.

Co do przepływki to pewnie myślisz o grupie nr 3 z logów statycznych - taką rozbieżność masz z powodu zaślepionego EGR'a. Tu bardziej chodzi o grupę nr 8 z logów dynamicznych - tam właśnie w okolicy 3200RPM pomiary przepływomierza bardzo spadają i tną dawki paliwa - stąd masz tego "muła" w tym zakresie obrotów. A odczyty spadają przede wszystkim z powodu spadku ciśnienia - dlatego, jak napisałem wcześniej, podmień N18 z N75 - zobaczy się, jak z innym zaworem turbina będzie odpracowywała ciśnienie doładowania.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 00:40:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
EGR mam już odślepiony ;p jak spalanie mi tak drastycznie wzrosło to go odślepiłem ;) co do tych zaworów jutro spróbuję podmienić ;) i wtedy zrobić logi dynamiczne tylko 011 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 11:06:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bez zbędnego lania wody:

- termostat do wymiany
- kierownice VTG do czyszczenia - przy okazji wywal kata
- wymien filtr powietrza i filtr paliwa

Uzupelnij logi Basic Settings


Pozdrawiam serdecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2010 11:24:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Ok ;] przez weekend postaram się z tym uporać ;) mam nadzieję że to pomoże napiszę jak wrażenia po ;) a jest jakiś przewód elastyczny albo strumienica żeby zastąpić katalizator bo tutaj jakoś dziwnie on wygląda ;) a co do logów Basic Settings to jak je zrobić bo wklepałem w google i nie za wiele odp jest :( dziękuje ślicznie i POZDRAWIAM

_________________
Nie ważne kto jakie Audi ma, ale jak o nie dba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 20:05:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Witam dzisiaj od samego rana walczyłem tzn walczyliśmy razem z Tatem ;) z TURBEM ;/ w kilku momentach myślałem że wyjdziemy z siebie :( ale już wszystko złożone i chodzi ;) na pierwszy rzut oka tzn po przejechaniu kilku km stwierdzam że jest lepiej może jeszcze nie to co trzeba ale silnik po przegazowaniu na jałowym do 5000 tyś obr nie przygasa tylko normalnie schodzi z obrotów na biegu przy dodaniu gazu ciągnie równo do 4500 bez żadnych przymuleń tzn równo ;] :] :] co do katalizora to nie mam na razie możliwości wyrzucenia go :( dzisiaj kupiłem jeszcze termostat a filtry będą w przyszłym tygodniu jak wymienię resztę zamieszczę logi i powiecie mi czy jest ok ;) co do tych kierowniczek to nie były aż tak mocno zapieczone ale sztanga się zacinała a teraz chyba nie ;)

Na razie dziękuje ślicznie i POZDRAWIAM ;]

_________________
Nie ważne kto jakie Audi ma, ale jak o nie dba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2010 00:22:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Witam jestem już po wymianie wszystkich filtrów tzn zrobiłem to już 2 tyg temu, po przejechaniu jakichś 1800 km stwierdzam że jest ogromna poprawa ;) spalanie w granicach 7l raczej dynamiczna jazda więc jestem zadowolony :) jak zniknie trochę śnieg to zamieszczę logi sprawdzić czy coś się zmieniło ;) POZDRAWIAM

_________________
Nie ważne kto jakie Audi ma, ale jak o nie dba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 22:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Witam po prawie rocznej przerwie ;) i znów zwracam się z prośbą o pomoc z moim klekotem ;)

Mianowicie mam takie pytanie ? po pierwsze jakiś czas temu kolega ograniczył mi użycie zaworu EGR nie pamiętam dokładnie jak to robił ale robił to polskim vagiem zmienił jego wartość żeby mniej wykorzystywać podobno, nie wiem czy po tym zabiegu czy po prostu tak się stało że samochód zaczął strasznie dymić na czarno zero jakiegoś szarego po prostu czarny jak sadza pokazuje się po dodaniu gazu i to nie zależnie na jakich obrotach i czy na biegu czy nie :( przy odpalaniu jest wszystko ok, najgorzej jest przy przyspieszaniu w dzień zostawiam czarny ślad a w nocy jak jeżdżę po mieście to nie widzę samochodów jadących za mną :( strasznie mnie to denerwuje i inny kolega doradził mi żebym dodatkowo zaślepił egr i zrobiłem to w sposób coca-cola ale nie jestem z tego zadowolony bo samochód dalej dymi :(

Czy możliwe że któraś z tych ,,modyfikacji" przyczyniła się do tego ? i czy może wie ktoś jaka powinna być odpowiednia wartość dla egr tzn co trzeba teraz przestawić w polskim vagu żeby było jak dawniej ?

POZDRAWIAM z góry dziękuje za jakiekolwiek wskazówki i przepraszam jeżeli coś nie jasno napisałem :(

_________________
Nie ważne kto jakie Audi ma, ale jak o nie dba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 22:24:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Po mojemu to na początek powinieneś poszukać dziury gdzieś pomiędzy przepływką, a kolektorem dolotowym.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 23:32:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
W sensie od filtra do turba ;> ?? tam jest przecież tylko kawałek rurki sprawdzałem szczelność od turba do ssącego w taki sposób że zdjąłem gumową rurę tą co idzie do kolektora i zatykałem jak pracował silnik tzn jak turbo pompowało i nie słychać żeby gdzieś coś szumiało i cieżko było rękę utrzymać więc ,,niestety" nieszczelności chyba nie ma :(

POZDRAWIAM

_________________
Nie ważne kto jakie Audi ma, ale jak o nie dba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2011 11:27:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Właściwie tak jak napisałeś - bardziej narażony na nieszczelność jest odcinek pomiędzy turbo a kolektorem. Nie wiem, czy sposób, w jaki sprawdzałeś da odpowiedź - może jakby była wielka dziura to tak, ale jakiś przewód może się rozszczelniać dopiero, jak pojawi się tam pełne ciśnienie doładowania, a takiego na postoju nie osiągniesz.

Pogdybać jeszcze można, ale pewnie trzeba komplecik logów najpierw zrobić ;)

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2011 11:31:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
W takim razie dzisiaj postaram się zrobić tylko mam taki problem że kiedyś miałem kabelek który obsługiwał wszystkie programy ale pożyczyłem dla kolegi i mi go spalił odkupił jakiś inny i vag coma nie obsługuje ale na pewno polskim vagiem da się zrobić jakoś logi ;p

Dzisiaj wyciągnę te blaszki i postaram się zrobić logi a mam jeszcze takie pytanie czy jest coś takiego jak reset ECU ? tzn czy da się w samochodzie przywrócić tak jak by wartości ustawione fabrycznie ?

POZDRAWIAM

_________________
Nie ważne kto jakie Audi ma, ale jak o nie dba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2011 18:55:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2010 21:16:20
Posty: 28
Lokalizacja: Jabłoń / Lubelskie
Auto: A6 C5 Avant 1.8T APU Tiptronic
Witam ponownie dzisiaj dostałem nowy kabelek ;] i przed chwilą zrobiłem logi vag comem na razie statyczne jak podładuje mi się bateria w laptopie to jeszcze dynamiczne zrobię tylko mam takie pytanie trochę dziwna sprawa w bloku 011 w Basic Settings pierwszy raz mi się otworzyło ale nigdy nie było ,, late " tak jak by nastawnik się nie przestawiał w ten tryb albo źle patrzyłem ? później kilka razy próbowałem i cały czas wyskakuje mi niedostępny ? inne bloki działają a ten nie ? restartowałem laptopa gasiłem samochód i zapalałem i to samo nie wiem co jest :(

Logi statyczne:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

_________________
Nie ważne kto jakie Audi ma, ale jak o nie dba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: