.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:25:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 2.5 TDI AKE, świeci ESP, ABS, miga -świece żarowe
PostNapisane: 12.gru.2010 17:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2008 21:42:56
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
Witam serdecznie.
Próbowałem znaleźć na forum podobny problem ale jakos nie trafiłem. Wczoraj zaczeły mi sie świecić w czasie jazdy kontrolki ABS i ESP. Te systemy się wyłaczyły napewno. Dziś rano dodatkowo zaczeła mrugać kontrolka świec żarowych a samochód przestał przyspieszać. Nawet nie wkręca się na obroty, 10km/h i koniec. Dodam ze mam skrzynie Tiptronic. Auto odstawione do mechanika który zajmie sie nim pod koniec tygodnia pewnie ;/. A głupio by było być uziemionym przez cały tydzień pracy bo stało się coś z czym można sobie poradzić w 10 minut. (taka mała iskierka nadziei :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 2.5 TDI AKE, świeci ESP, ABS, miga -świece żarowe
PostNapisane: 12.gru.2010 18:31:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ta mala iskierka nadziei nazywa sie vag-com, diagnostyka
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2010 20:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Jak do tego co podałeś dodasz sporo dymu na jałowym biegu i chmurę przy próbie jazdy z Vmax < 15km/h) to ... pompka VP44. Przrabialem to.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2010 20:05:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2008 21:42:56
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
Wiec tak. Czekam na swoją kolej u mechanika. jak sie czegoś dowiem to napisze, może na przyszłosć się komuś przyda. U mnie silnik działał i nie kopcił, licze na to że komputer oszalał i nie wpadne w koszty :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 21:00:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2008 21:42:56
Posty: 9
Lokalizacja: Gdynia
Witam ponownie.
Jestem juz po naprawie a sprawa wygląda tak:
Gdzieś na podszybiu uszkodzeniu uległ sterownik odpowiedzialny za pedał gazu, w związku z czym komputer przestał go "widzieć" i odłaczył kontrole trakcji i ABS a następnie wprowadził auto w tryb awaryjny. (obiaw- miga kontrolka świec żarowych i lekko podbija obroty). Konieczne było przeczyszczenie elementu i zabezpieczenie przed dostępem wilgoci i tyle. Jestem lżejszy o 150zł robocizny i szczęśliwy że to tylko taka drobnostka. Przepraszam za potoczny język przy opisie, jak ktoś zechce przetłumaczyc na fachowy i uszczegułowić przypadek prosze bardzo.

Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 22:50:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na podszybiu jest sterownika silnika. pod puszką, w której on się znajduje jest rowek odwadniający [po to, żeby woda która spływa z przedniej szyby miała gdzie odpłynąć]. bardzo często ów rowek zapycha się jesiennymi liśćmi, co powoduje, że sterownika silnika [ECU] tonie w wodzie. obstawiam, że tak było w Twoim przypadku.

zdejmij plastik na podszybiu i dokładnie sprawdź to odwodnienie - w przeciwnym razie problem będzie powracać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 13:39:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2010 19:15:38
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Raczej niemozliwe. Ja stawiam na to ze pompa nie mogla uzyskac zadanego kata wtrysku i wywalila blad abs, esp i swiec zarowych. Bo wlasnie tak sie objawia brak mozliwosci uzyskania odpowiedniego kata wtrysku. Sprawdz vagiem, powinien byc blad nr 550. Mechaniki pewnie ustawili odpowiednio pompe i problemu nie ma. Pod warunkiem ze nie zaciera sie tloczek w pompie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: prosze o analize logów
PostNapisane: 23.gru.2010 18:57:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/2 ... g.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/6 ... 1.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/f ... 2.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/2 ... g.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/6 ... 1.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/f ... 2.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/2 ... g.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/6 ... 1.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/f ... 2.jpg.html
[/img]

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 18:59:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Czy mogli byście mi coś powiedzieć na temat mojego autka ?

logi wstawiłem powyżej.

Dzięki

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 22:47:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2010 19:15:38
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Dokladnie jak mowilem, pompa na late ma ok 5'BTDC a ma miec 2'ATDC wiec za nic nie osiagnie wymaganej wartosci. No i wywala blad abs i esp. Nr nir pamietam ale bedzie cos takiego Load signal from ECU - jak wejdziesz w sterownik ABS. Kat do ustawienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 22:56:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
dokładnie !!
Tak jak mówisz. z ecu...jest taki błąd
Tylko czemu jeszcze przy rannym zapalaniu chodzi chwile na 3 / 4 garki i po chwili łapie na wszystkie ?
Na ciepłym po 30 min.postaniu też przy rozruchu jak by cylinderki wypadły na moment a przed odpaleniem gdy silnik wykonuje obroty,słychać tak jak by nie było kompresji na którymś cylinderku
Po świętach biorę się za kont
tylko to ja mam skorygować na wczesniejszy czy pózniejszy ?

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 23:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2010 19:15:38
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
On pali na wszystkie gary, tylko ze dostaje wtrysk paliwa 5 stopni przed GMP a ma dostac 2 stopnie po GMP. To na goracym silniku. Na zimnym kąt jest zmniejszany do 0 stopni. Jesli masz zle ustawiona pompe to tloczek z 5 stopni przed GMP stara sie zmniejszyc kat i w efekcie wychodzi ze jest 7-8 stopni przed GMP. Ciesz sie ze wogole chce zapalic. Rozgrzej go powyzej 80'C i ustaw kat na 1,0-1,5 ATDC czyli po GMP. Przy takim ustawieniu bedzie mu latwiej odpalic w duzy mroz.
Oczywiscie zakladam ze swiece zarowe sa sprawne, bo chyba nie zawracalbys tym gitary..
Rozumiem ze nie ustawiales kata nigdy? Jestes ze Zgorzelca, moze bedziesz we Wrocławiu to wpadlbys do mnie na warsztat? Ustawimy i juz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 13:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Dzięki za info
Robie sobie autka zawsze sam
Ten akurat był po wypadku i miał pogruchotaną góre silnika.
Pęknięty wałek rozrządu krzywe zawory na obu głowicach i takie tam...
Po wypadku miał pęknięte koło rozrządu lewej głowicy a bezmózgowiec ( niemiec) chciał zapalić silnik.
Zrobiłem wszystko,poustawiałem tak na znaki oryginalne jak zawsze.
Odpalił bez problemu i tak sobie na razie chodzi.
Ale teraz dzięki Tobie wiem już co musze zkorygować.
Po świętach biorę się za niego

Dzięki wielkie jeszcze raz.

Wesołych Świąt życzę Wam wszystkim.

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2010 22:26:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/7 ... 4.jpg.html

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2010 22:27:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/c ... 1.jpg.html

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2010 22:28:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/8 ... 3.jpg.html

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2010 22:33:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/b ... 2.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/c ... 1.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/b ... 6.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/e ... 5.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/b ... 4.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/9 ... 8.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/3 ... 7.jpg.html

Kolego a zobacz proszę jeszcze na te logi jeszcze.
szczególnie na 013 014

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 18:02:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam.
Ustawiłem kąt wtrysku prawie idealnie.
Zauważyłem natomiast że teraz autko po odpaleniu na mój cłuch to chodzi jak by na 5 cylindrów.
Pod względem pracy na wolnych obrotach wtedy miało mocno przyspieszony zapłon lecz chodziło jak by równiej.
Zresztą prosze zobaczcie co wyszło z logowania.

http://fotoo.pl/hosting-z...9b/004.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-z...41/003.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-z...32/000.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-z...39/011.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-z...5b/010.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-z...76/007.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-z...e4/018.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-z...d6/014.jpg.html
http://fotoo.pl/hosting-z...e6/013.jpg.html

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 18:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
kolego cos te linki nie dzialaja.

wg popszednich logow to korekcje wtryskow sa troche niepokojace.

moze teraz, w nowych logach bedzie OK - popraw to zobaczymy

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 19:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2008 01:03:10
Posty: 63
Lokalizacja: Zgorzelec
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/b ... 4.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/b ... 3.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/6 ... 0.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/d ... 1.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/e ... 0.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/1 ... 7.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/1 ... 8.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/b ... 4.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-12/2 ... 3.jpg.html

_________________
A-6 2,5TDI 180ps quattro 2004rok silnik BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: