.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 08:46:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2,6 rok 1996 problem z ukladem chlodzenia POMOCY!!!!
PostNapisane: 12.gru.2010 17:49:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2010 15:39:28
Posty: 6
witam kupiłem niedawno audi A6 2,6 benzyna rok 1996 i mam wielki problem jakiś czas nią jeździłem i nic się nie działo az do momentu gdy uzupełniłem płynu chłodniczego i jechałem w trasę do pewnego momentu wszystko było ok ale po chwili w zaczęło dmuchać bardzo zimnym powietrzem tak jak by z dworu a wskaźnik pokazywał 90 stopni , wiec sie zatrzymałem i poczekałem chwile aż temperatura osiągnie troszkę więcej niz 90 i dopiero włączyły sie wentylatory i wpuściło cieple powietrze myślałem ze to chwilowe ale gdy ujechałem parę km znowu temperatura spadła i zaczęło zimnym dmuchać wiec ponownie sie zatrzymałem podniosłem maskę i okazało sie ze wg płynu nie było juz w zbiorniczku wiec wyłączyłem auto i włączyłem ponownie dopiero wtedy zaczęła mi sie kontrolka świecić , wiec juz dalej nie jechałem bo nie miałem nawet plytu to mniejsza juz z tym. Nastrepnego dnia oddałem auto do mechanika wymieniłem korek( bo powyżej 2.2 bar odpowietrzał się , teraz przy 1,5 tak jak powinno być) mechanik powiedział ze wszystko ok termostat sie otwiera i wszystko niby gra , gdzie z nowu po paru dniach zaczęło sie to samo jak jest 90 stopni dmucha zimnym trochę więcej zaczyna lecieć cieple powietrze i później znowu zabrakło płynu tak jak by gdzieś uciekł gdzie np mam cala chłodnice i nigdzie nie cieknie i juz nie wiem co z tym zrobic mechanicy tez nie wiedza porażka jakaś;/ a na dodatek jest to moje pierwsze auto i nie ukrywam ze wg sie nie znam na tym jesli ktoś wie co to moze byc lub jakos mi pomoc proszę napiszcie z góry dzięki!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2010 21:50:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jeśli masz nieszczelność, to zagrzej auto do 90 st, (węze powinny być twarde ) otwórz maskę i obserwuj skąd paruje.
Jeśli nagrzewnica puszcza, to z przodu na podłodze, pod dywanikami będzie bardzo mokro.
Moze być tak, ze uszczelka pod głowicą padła i płyn ucieka do oleju ( sprawdz, czy olej nie jest koloru kawy z mlekiem !!! )
Albo płyn moze uciekać do cylindrów, wtedy na zagrzanym silniku będzie Ci auto kopciło na biało ale to mechanicy powinni na początku sprawdzić.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2010 22:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nie jest dobrze, jeżeli nie ma widocznego wycieku na zewnątrz, to albo uszczelka pod głowica (tylko pytanie którą?),albo nieszczelność w wymienniku, chłodniczce w podstawie filtra oleju (jeżeli olej zmienił się w emulsje).

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2010 23:33:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2010 15:39:28
Posty: 6
olej jest czysty w sumie dopiero co był wymieniany, jeśli chodzi o węże jak był stary korek to były twarde ale od kiedy jest nowy korek i puszcza przy 1,5 bar są juz ok , no on właśnie mi tak kopci caly czas jak jest ciepły czy zimny a mechanicy to tacy po zbóju tylko by ciągle kasę chcieli a najgorzej jak sie nie znam akurat na tym;/! jutro będę już coś z tym robił i narazie dzięki wielkie za podpowiedzi!!
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 22:17:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2010 15:39:28
Posty: 6
witam!!
a wiec tak samochód odebrałem z warsztatu okazało sie ze jednak uszczelki sa cale a płyn uciekał dla tego ze caly układ chłodzenia byl zatkany ,ktoś nie wiadomo co wcześniej zalał lub dosypał i wszystkie wężyki były tak zatkane ze plyn nie mial jak praktycznie przechodzić wiec wszystko zostało przeczyszczone ale nadal jest problem:(, plyn nie ucieka a samochód bardzo dlugo nie puszcza ciepłego powietrza mimo ze pokazuje 90 stopni i co jest jeszcze dziwne ze wentylatory włączają sie na podwójny obieg i mimo ze temperatura spadnie nadal sie kreca juz nie wiem co moze byc z tym ukladem , nie wiem czy może termostat sie zepsuł mimo ze niedawno byl sprawdzany i sie otwieral:/ prosze o pomoc jesli ktos mial podobny przypadek!! aha i mimo ze jest zimny czy cieply kopci i mi sie wydaje ze troche wiecej niz normalne auto w sumie zdecydowanie wiecej:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 22:32:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
jak ktoś wsypał/wlał czegoś w układ może nagrzewnica zapchana?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 23:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2010 15:39:28
Posty: 6
no nagrzewnica nie byla wyciagana wiec nie wiem do konca jaki jest jej stan bo jedynie to tylko cały układ był płukany , a moze to powodować ze temperature będzie pokazywać 90 a dopiero powoli dawać ciepłym powietrzem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 23:22:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jeśli sączy się małym otworem to czemu nie. Przepłucz nagrzewnice podpinając się pod węże wodą pod ciśnieniem.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 23:27:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2010 15:39:28
Posty: 6
no ok wiec tak zrobie tylko pytanie teraz czemu tak sie wentylatory zachwouja mimo ze tem spadnie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 23:31:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
tu masz temat o ogrzewaniu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... agrzewnicy

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 23:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2010 15:39:28
Posty: 6
wielkie dzieki za ten post mam nadzieje ze mi to pomoze bo juz rece mi opadaja nawet nie mam kiedy sie autem nacieszyc a chce juz instalacje gazowa wkaldac a do momentu gdy nie zrobie wole sie wstrzymac:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: