.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 17:22:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy opłaca się kupić audi 80 b4 1.9 TDI?
PostNapisane: 23.gru.2010 17:34:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2010 17:20:53
Posty: 33
Auto: A4 b5 [AFN]
Witam,

Jestem tu nowy i za moje błędy z góry przepraszam. Szukałem podobnego tematu lecz nie udało mi się nic znaleźć :/

A więc mam 10 koła i chcę kupić sobie jakiś samochód. W oko wpadło mi audi 80 b4. Myślę że na pierwsze auto nie było by złe. I teraz mam do was pytanie. Jak to jest z silnikiem 1.9 TDI?? Ojciec ma a4 z tym silnikiem 90PS i trochę jest za mało jak na taką "budę" Oczywiście chcę kupić coś z rocznika 94/95 i najlepiej z pełną elektryką oraz klimą.
Na co zwracać uwagę przy kupnie tego samochodu?? Czy może darować sobie lepiej to auto i zastanowić się nad innym??

Miałem bardzo mało do czynienia z 80'tkami i sam nie wiem na co patrzyć. Po świętach mam jechać obejrzeć to audi http://otomoto.pl/audi-80-1-9tdi-klima- ... 81828.html

Co myślicie o nim??

Pozodrawiam i liczę na odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 17:56:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 12:08:16
Posty: 68
Nic lepszego. 80tka z 1.9 tdi 90km to bardzo solidne auto. Zawias ciężki do zajechania a w razie awarii tani w naprawie(np w przednim wahaczu 2 tuleje i sworzeń i jazda). Silnik to już legenda, poczytaj na forum jest sporo...
Takie Audi to najekonomiczniejsza opcja. przy zakupie sprawdź silnik- najlepiej VAG, ale jak sie ma pojęcie o motorze to chwila jazdy i coś można o nim powiedzieć. Większość 80tke była bita i ze sporym przebiegiem. Ta w linku w środku nie powala. I wg mnie tylko avant :peace:

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 18:02:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kamiljan napisał(a):
Nic lepszego. 80tka z 1.9 tdi 90km to bardzo solidne auto. Zawias ciężki do zajechania a w razie awarii tani w naprawie(np w przednim wahaczu 2 tuleje i sworzeń i jazda). Silnik to już legenda, poczytaj na forum jest sporo...
Takie Audi to najekonomiczniejsza opcja. przy zakupie sprawdź silnik- najlepiej VAG, ale jak sie ma pojęcie o motorze to chwila jazdy i coś można o nim powiedzieć. Większość 80tke była bita i ze sporym przebiegiem. Ta w linku w środku nie powala. I wg mnie tylko avant :peace:

Nie zgodzę się z tym, że w B4 jest mocny zawias chyba kolego nie miałeś B4 fakt tylko taki, że jest w miarę tanie w naprawie.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 18:41:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
A ja się zgodzę, że zawias jest trwały, chyba, że wsadzamy części z Chin.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 19:03:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
emge napisał(a):
A ja się zgodzę, że zawias jest trwały, chyba, że wsadzamy części z Chin.

Wypróbowałem chyba wszystkie możliwe firmy na rynku. Autem jeździłem dużo. Najszybciej leciały łączniki stabilizatora wymieniłem ich bezliku i bez różnicy czy wzmacniane czy nie, tuleje norma całych wahaczy nie wymieniałem także się nie wypowiem. Poza zawieszeniem przeguby to też bolączka( wystarczy parę razy mocniej ruszyć przy nawet lekko skręconych kołach). Poza tym fajne autko polecam.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 19:20:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Miałem pare sztuk b3/b4 i wogóle zawieszenia nie ruszałem kompletnie nic :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy opłaca się kupić audi 80 b4 1.9 TDI?
PostNapisane: 23.gru.2010 19:49:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
michasek napisał(a):
Witam,

Jestem tu nowy i za moje błędy z góry przepraszam. Szukałem podobnego tematu lecz nie udało mi się nic znaleźć :/

A więc mam 10 koła i chcę kupić sobie jakiś samochód. W oko wpadło mi audi 80 b4. Myślę że na pierwsze auto nie było by złe. I teraz mam do was pytanie. Jak to jest z silnikiem 1.9 TDI?? Ojciec ma a4 z tym silnikiem 90PS i trochę jest za mało jak na taką "budę" Oczywiście chcę kupić coś z rocznika 94/95 i najlepiej z pełną elektryką oraz klimą.
Na co zwracać uwagę przy kupnie tego samochodu?? Czy może darować sobie lepiej to auto i zastanowić się nad innym??

Miałem bardzo mało do czynienia z 80'tkami i sam nie wiem na co patrzyć. Po świętach mam jechać obejrzeć to audi http://otomoto.pl/audi-80-1-9tdi-klima- ... 81828.html

Co myślicie o nim??

Pozodrawiam i liczę na odpowiedzi

Leń. Na górze tego forum wisi poradnik odnośnie zakupu B4 TDI ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 19:53:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
To ja odpowiem....Nie opłaca się. Pewnie dojdą opłaty, koszty rejestracji, to sobie za to A6 C4 kupisz.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 20:09:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2007 12:08:16
Posty: 68
adrianzxv napisał(a):
Kamiljan napisał(a):
Nic lepszego. 80tka z 1.9 tdi 90km to bardzo solidne auto. Zawias ciężki do zajechania a w razie awarii tani w naprawie(np w przednim wahaczu 2 tuleje i sworzeń i jazda). Silnik to już legenda, poczytaj na forum jest sporo...
Takie Audi to najekonomiczniejsza opcja. przy zakupie sprawdź silnik- najlepiej VAG, ale jak sie ma pojęcie o motorze to chwila jazdy i coś można o nim powiedzieć. Większość 80tke była bita i ze sporym przebiegiem. Ta w linku w środku nie powala. I wg mnie tylko avant :peace:

Nie zgodzę się z tym, że w B4 jest mocny zawias chyba kolego nie miałeś B4 fakt tylko taki, że jest w miarę tanie w naprawie.


no nie miałem b4, tylko wszystko z seri c3 c4
ale miałem kontakt z b4, na ori zawiasie jest bardzo trwałe, na TRW i Lempforderze pewnie też troch pojeździ, na reszcie pewnie jest jak mówisz no i masz "tanio".
pozdro

_________________
1 c3 2,3 quattro (IIgen)
2 100 c4 AAT (?)
3 a6 AEL quattro (IVgen)
4 c3 2.2 quattro (Igen)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 21:21:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
B4 TDi to najlepsze auto jakie mozesz kupić dysponujac tą kwotą.
Jak na pierwsze auto i na pierwsze TDi swietny wybór.
Mialem i polecam z czystym sumieniem - to najlepsze audi jakie mialem.
Silnik swietny i wytrzymaly - bez znaczenia czy ma 200 czy 400 tysi.
Auto ekonomiczne i super tanie w naprawach.
Zawieszenie mocne aczkolwiek malo komfortowe ale cos za cos.
Jedyne na co mozna zwrócic uwage to nalezy szukac auta z drugiej polowy 94 roku - z przeplywomierzem Pierburga.
Takie B4 ma mozliwosc pełnej diagnostyki, nastawnik indukcyjny(da sie go wyczyscic) oraz mapsensor do 1,5 bara - jesli chcialbys kiedys zwiekszyc ilosc kucy.
Polecam wersje Avant, ale bierz to co bedzie w najlepszym stanie techniczo-blacharskim.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 21:48:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Kamiljan napisał(a):
no nie miałem b4, tylko wszystko z seri c3 c4
ale miałem kontakt z b4, na ori zawiasie jest bardzo trwałe, na TRW i Lempforderze pewnie też troch pojeździ, na reszcie pewnie jest jak mówisz no i masz "tanio".
pozdro


Łączniki stabilizatora Lemfordera wytrzymywały 5-10 tysięcy km, tuleje leciały co 20 tysięcy km. Faktem jest jednak, że od tamtego czasu Wrocław trochę połatano. Audi 80 2.0E 1994 r. :):

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 21:48:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2008 18:46:44
Posty: 326
Lokalizacja: Szczepki
przemik napisał(a):
\
Mialem i polecam z czystym sumieniem - to najlepsze audi jakie mialem.
Silnik swietny i wytrzymaly - bez znaczenia czy ma 200 czy 400 tysi.
A\.


powyżej 400 tyś zaczynają się wydatki np. koło pasowe wału 350zł napinacze rolki chyba ze ktoś wymieniał trochę wcześniej ja przy 480 tys trochę się wykosztowałem :/ przednia szybę miałem oryginalna ale taka zajechana ze wstawiłem nowa :peace: ktoś kiedyś powie ze bity :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 21:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2010 17:20:53
Posty: 33
Auto: A4 b5 [AFN]
Wielkie dzięki wszystkim za wypowiedzi, teraz wiem na co muszę zwrócić uwagę.

A jak jest z wyciszeniem kabiny?? Jest w miarę cicho??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 21:52:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Zależy co rozumiesz przez "cicho". Jest głośniej niż we współczesnych autach, ale ogólnie nie ma tragedii. Przyjmijmy dla uproszczenia, że jest mniej więcej na poziomie skody octavii pierwszej generacji.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2010 22:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Już bym wolał trochę dołożyć i kupić A6 C4, ew. 100 C4 2,5 tdi avant. Większy, silniejszy, lepiej się prowadzi, luźniejszy, no i nie jeździ ich aż tak dużo, jak B4 80. A silniki naprawdę nie do zajechania.
Takie jest moje zdanie.

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 12:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2010 17:20:53
Posty: 33
Auto: A4 b5 [AFN]
A6 odpada...

A jak sparują się silniki 2.0 w gazie?? lub 2.3??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 12:19:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
michasek napisał(a):
A6 odpada...

A jak sparują się silniki 2.0 w gazie?? lub 2.3??

Nawet tym sobie nie zawracaj głowy. Moje 2.0E obecnie potrafi wciągnąć w mieście do 18l LPG/100km. Jak chcesz jeździć oszczędnie to bierz B4 TDI. Lejesz ropę i jeździsz. Za przegląd płacisz 100zł i masz wszystko gdzieś.
Zaraz Ci tu zaczną doradzać 4.2 :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 12:44:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Ja swoim sporadycznie przekraczałem 11,5 litra na 100 km jeżdżąc po Wrocławiu. Samochód był bez gazu. Lepiej sprawdź sondę lambda, bo ja nie umiem pojąć jakim cudem ten silnik jest w stanie tyle wyżłopać.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 13:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2010 17:20:53
Posty: 33
Auto: A4 b5 [AFN]
lol 18l gazu??? To chyba coś nie tak musi być

Tak jeszcze rozważam właśnie benzynę/lpg bo 90km z tdi to trochę mało do wagi tego auta. Wiem że można podnieść moc do 110km bez problemu ale z tym podnoszeniem to dalej chyba wzrośnie spalanie. Coś za coś.

Szczerze mówiąc to już sam nie wiem czego chcieć żeby dobrze wybrać :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 13:37:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Do gazu to 2,6-2,8.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: