.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 08:51:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 02:32:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
wow

Sporo sie tu ludzie rozpisali, ale to bardzo dobrze.
No wiec juz po swietach, wiec wzialem sie do roboty.
Samochod na w pol w garazu, na dworze srednio -10 w dzien

Ogladalem caly silnik i jak na razie nic nie znalazlem, jest za lany caly od dolu olejem, choc wydaje mi sie ze najbardziej od strony kierowcy. Nie ma szans aby go w ogole umyc ( mroz, brak karchera itd.). Po kilku dniowym postoju w garazu widac ze olej kapie z pod miski olejowej ( srodek silnika ) i dodam ze plyn chlodniczy tez kapie ( srodek silnika ).
Dzis sprawdzalem kompresje w cylindrach.
Poniewaz kompresje sprawdza sie na cieplym silniku ( min 30'C - ETKA ), a ja to robilem na zimnym ( nie chce go odpalac) , to wyniki na pewno sa lekko albo i duzo wypaczone.
Czy ktos orientuje sie jak bardzo moga byc różne wyniki cieply silnik a zimny?

Zalaczam rysunek z wynikami.

Obrazek

Wydaje mi sie ze uszczelki pod glowicami moge wykluczyc.

( ELSA) to : nowy 9-13bar
min 7bar
max roznica miedzy cylindrami to 3 bar.


Jutro ściągam przod zeby zobaczyc czy wszystko z rozrzadem jest Ok.
Wyglada na to ze tak jak pisze To_JA powodem tego wszystkiego mogla stac sie zawalona lub zamarznieta odma a raczej jej wezyki.

Jutro diagnozy ciag dalszy.

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 07:56:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Zdejmij węże wlotu powietrza do turbin i zajrzyj, ewentualnie jak nie da się looknąć - cyknij zdjęcie wirnika sprężarki to może rozwiać wątpliwości czy łopatki wirnika są całe, proste i czy zatarły o obudowę.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 22:40:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
A ktoś może wie w jaki sposób oczyścić tę odmę w 2.7BiT?
Pytam, bo też miałem chyba taki przypadek wywalenia oleju - trasa ze 300km w marznącym deszczu i zaczęło mi się ślizgać sprzęgło - wtedy uznałem, że musiałem je "zużyć" ciesząc się zimowymi warunkami :D . Niedługo potem (parę dni) zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju - dolałem i jeździłem dalej. Jako że za następnych parę dni wymieniałem olej, to zauważyłem że lewa strona silnika jest cała w oleju. Jednocześnie sprzęgło coraz bardziej "wracało do normy". Od wymiany przejechałem z 1500km i akurat dzisiaj sprawdzałem stan oleju - nic od wymiany nie ubyło, a sprzęgło obecnie pracuje wzorowo. Widać, że mój przypadek jest dosyć szczęśliwy - zgubiłem tylko z litr oleju. Wirniki turbin (koło kompresora) też oglądałem, bo miałem dostęp do endoskopu - w muszlach sucho i wirniki jak i same muszle wyglądają OK.
Zastanawiam się, czy problemem z odmą w 2.7BiT nie jest ten zawór przy dystrybutorze powietrza - może to on przymarza? Widziałem ostatnio u kogoś nowy typ tego zaworu - jest większy i obudowany gumą - ten stary już podobno nie występuje i ten "gumowy" jest jego następcą/zamiennikiem.

Będę czekał na Wasze sprawozdania z przebiegu napraw i życzę, aby ich zakres okazał się niewielki - wszystkiego najlepszego w Nowym Roku

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2011 03:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
hey Szczesliwego Nowego Roku :)

Czy ktos moze mnie oswiecic i wskazac gdzie znajduje sie ta owiana zla legenda ODMA w moim silniku 2.7T APB 2002?? moze za po moca ETKA ( numer rysunku lub numer czesci )

dzieki

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2011 14:38:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Strona nr 30 publikacji, którą można znaleźć tak

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: