Żadna opona klasy premium nie nadaje się na głęboki śnieg bo nie do takich warunków ją stworzono. Miała być przyzwoicie przyczepna na asfalcie suchym, mokrym i na śniegu ale nie w zaspach. Ponieważ cały świat odśnieża nikt nie jest zainteresowany głośnymi oponami na głęboki śnieg.
Opona która ma sobie dobrze radzić w głębokim śniegu musi mieć duże przerwy między kostkami bieżnika, dodatkowo w bocznym profilu przerwy i wycięcia zazębiające się bocznie z koleiną, przez co nie może być cicha przy większej prędkości na dobrej nawierzchni.
Dodatkowo opona terenowa na duże kostki które są bardzo sztywne jak zęby koła zębatego przekładni. O ile w błocie i luźnym śniegu daje taki bieżnik dobre efekty to na zbitym śniegu i lodzie nie trzyma zupełnie, tu potrzebne są drobno pocięte lamelkami kostki bieżnika dające bardzo dużo drobnych elastycznie zamocowanych krawędzi zaczepiających się za każdą niedoskonałość powierzchni lodu, czy zbitego śniegu. Niestety tak pocięte kostki bieżnika nie są stabilne i troszkę pływają nawet jeżeli są najnowszej technologii 3D.
Jeżeli ktoś szuka opony która może być głośna ale ma być przyczepna na nieodśnieżonych odcinkach dróg to niestety aktualnie może jedynie sięgnąć po ofertę opon bieżnikowanych o ostrej rzeźbie:
1. Duże przerwy między kostkami
2. Wyraźny "ostry" bok opony - niektóre mają celowo co drugą- trzecią kostkę bieżnika w połowie wyciętą żeby bok opony był max "zębaty".
3. Opona nie za szeroka raczej o max wysokim profilu jaki można założyć do auta.
Kiedyś idealne były stary wzór frigo (ukośnie cięty z wycinanym bokiem S-30) można jeszcze dostać w niektórych rozmiarach produkowane dla hipermarketów,
Podobnie bardzo dobry był kormoran winter starego wzoru z wycinanym bokiem - chyba już niedostępny na rynku.
np. winter extrema firmy profil
http://www.profil-zro.com.pl/opony_zimowe,c-2
PS. opona o "zębatym boku" jest głośna ale nawet jak zaczyna mieć "0" bieżnika pośrodku, w głębokim śniegu radzi sobie wyśmienicie.
Można oczywiście oponę "cichą" powycinać np przyrządem do docinania opon w ciężarówkach i w co drugiej-trzeciej kostce zewnętrznej wyciąć połowę szerokości na jakieś 8-10mm w kierunku środka opony. Żeby było skuteczne najlepiej zacząć od opony o wyraźnie ostro zarysowanym "kanciastym" brzegu opony.