.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:51:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: TT 1.8T MAP Sensor i perypetie z nim związane
PostNapisane: 04.sty.2011 20:40:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wczoraj troche u Nas przesuszyło, więc ruszyłem za miasto przepalić nagar na tłokach. 3 bieg ogień i... doładowanie na 1,2 bar po czym spadek na 0,7 i ponownie 1.2 i trzyma do końca. Kilka prób i zaczął jechać jak należy, więc upalam dalej. 3 bieg ogień, przebijam na 4 doładowanie rośnie do 1,2 bar po czym spadek do 0,7 i za moment 1,2 i trzyma do końca. Kilka rób i to samo. Pierwsze co przyszło do głowy to jakaś nieszczelność bo pare dni temu rozbierane było orurowanie. No nic powrót do domu....
Dziś podczas normalnej jazdy zaczeło telepać silnikiem, falujące wolne obroty, ogólnie problem z poruszaniem się. VAG wywalił:

16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
P0238 - 35-10 - -

16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
P0106 - 35-00 - -

Ciśnienie doładowania zmierzone przez MAP na wolnych obrotach 1,4 bara, przy 0,98 zadanych (oczywiście ciśnienie bezwzględne, czyli 0,4bar nadciśnienia a to już sporo)
Błędów nie dało się skasować. Za 2 godzinki wsiadam do auta podpina VAGa i cud, błedy dały się skasować. Auto jeździ normalnie. Co prawda nie wiem czy podczas butowania trzyma doładowanie bo warunki nie pozwalają na sprawdzenie.
Mało tego za chwile zabrakło świateł stopu i wypluło:

16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-00 - -VAG-COM Version: Release 311.2-N

Błąd skasowany, ale pomimo to przez kilka minut był problem ze światłami stopu. Po kilku chwilach wszystko się unormowało i jest git.
Jakaś mega plaga wlazła na auto z początkiem nowego roku :/
O ile czujnik stopu mnie nie niepokoi, o tyle awaria MAP sensor tak. Ktoś miał przygody z jego awarią?? Czy nie trzymanie - przyfalowanie doładowania może być spowodowane jego usterką?? Zakładam, że jesli na wolnych obrotach przekłamanie wynosiło +0,45bar, to przy 1,2 bara MAP nadwyżka była spora i możliwe ze WG przyciął doładowanie. Chyba ze się myle...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2011 23:30:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w 1.8t map jest przykrecony do kolektora? przydaloby sie ustalic czy wina tego czujnika, czy wtyczki/kabli do kompa, czy sam komp swiruje.

na poczatek sprawdzilbym do niego wtyczke i przesledzil kabelki, czy sie np nie przelamaly, przytopily itp. podmienil sam czujnik od kogos na test, moze, rzeczywiscie sie wysypal.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2011 08:34:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W kolektorze jest czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Map siedzi na orurowaniu za FMIC pod zderzakiem. Może faktycznie się uszkodził lub jego okablowanie, bo troche tam siegu załapałem :/
Dzis wskazania MAP na wolnych 0,05bar przy 0,9 zadanych :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: