dice111 napisał(a):
W V6 2.5TDI czy to B5, czy C5 gwint jest RH (prawy). Podobno jest tak we wszystkich modelach po 98r
Schematy:
![Obrazek](http://img195.imageshack.us/img195/6710/beztytuueqi.th.png)
Super pięknie dziękuję za rysunki w myśl zasady 1 rysunek = 1000 słów
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Ten luz lewo prawo to dlatego że pękł wspornik na którym jest zawieszony napinacz z amortyzatorem, pękniecie jest białe (aluminium) i w głębi sprawiało wrażenie plastiku.
Na rysunku ten wspornik jest niewielki ale pierwsze próby zdjęcia wspornika nie dały rezultatu, i sądziłem że to większy element i połączony z mocowaniem pompy klimatyzacji. Tak wygląda na rysunku ale w rzeczywistości sprawia wrażenie ze połączony jest ze wspornikiem pompy klimy. Ale nie zapeszam może tylko opiera sie o wspornik pompy klimy.
Z rysunku wynika zdaje się że śruba mocująca wspornik jest od tyłu , robię to bez kanału, nie wiem czy się uda ?. Ide do roboty
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Ale chyba konstruktorzy przewidzieli że wymiana amortyzatora napinacza paska nie wymaga rozebrania tak dużej ilości elementów i tak już rozebrana jest kupa złomu.
[dopisane 2011-01-06 12:54]
Zdaje się że ten wspornik jest przykręcony do uchwytu pompy klimatyzacji pod tą pompą wiec złom chyba urosnie, demontaż pompy ciekawe czy uda się bez opróżniania wypełnienia klimy ?.
Choroba zimno i tyle komplikacji pękniętego paska !!!.
[dopisane 2011-01-06 18:00]
Normalna załamka, aby wyjąć pęknięty wspornik najprawdopodobniej muszę postawić samochód na kołkach, zdjąć kompletnie cały przód (na razie tylko odchyliłem) ,odłączyć rurki chłodzące oleju wspomagania, odkręcić pompę klimatyzacji, rozłaczyć nie wiem jak sie nazywają dwie dodatkowe chłodnice po bokach.
Normalnie załamka, do tego pogoda sie psuje.
Uploaded with
ImageShack.us
pozdr
AK