.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:22:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: B5 AFN- jasny dym - nowe LOGI
PostNapisane: 06.sty.2011 15:03:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Witam.
Mimo że to nie Audi ale serce siedzi w nim takie same :-)

Wiem, że tematów na temat porannego dymienia jest trochę.
Większość wskazówek zmierza w stronę ubytku płynu lub konta wtrysku.

1. Mam kabelek + laptopa i sprawdzałem kąt wtrysku - jest OK
2. Płynu nie ubywa
3. Oleju trochę ubywa (ale mam też lekkie pocenie ssie - chyba spod klawiatury)
Wcześniej nie zwracałem na to uwagi i nie wiem od kiedy problem występuje.

Rano w garażu odpalam auto (pali elegancko)i idę odśnieżyć wyjazd.
Po może 2 minutach odwracam się a tam dymu tyle że myślałem że coś się pali. Gryzący zapach - wg mnie niespalonego paliwa.

Następnego dnia to samo.
Sprawdziłem świece żarowe - 3 spalone. Wymieniłem 4.
Następnego dnia znowu sprawdzam. Odpalam i idę obserwować wydech.
Mija może nie cała minuta i słyszę zmianę pracy silnika i praktycznie od razu zaczyna być słyszalny z wydechu cichy gwizd. Jakby z turbiny. 2 sekundy po tym zaczyna dymić - zapach ten sam.
Jadę na miasto. Temperatura silnika może z 70 stopni, zatrzymuję się w małym koreczku i po chwili widze w lusterku białą chmurkę (podczas jazdy nie widzę), uchylam okno żeby chwycić dymu w nozdrza i czuję ten sam znajomy zapach.

Zrobiłem LOG i zaznaczyłem markerem 1 moment kiedy zaczął dymić:
Log (49 - 003,008,011)

Dzisiaj odczepiłem wężyk od EGR bo obarczałem jego za ten dym.
Zrobiłem LOGI (jednak zapomniałem zaznaczyć kiedy zaczął dymić)
Log (50 - 000,003,004)
ale dymiło tak samo.

Nagrałem jak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=LSQKKaA6VhQ

Mam brak pomysłów co z tym zrobić.
Liczę na jakieś sugestie jak sprawdzić, co zlogowac itp.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Ostatnio edytowano 08.sty.2011 09:16:22 przez Rafaello, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 16:14:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Z loguj temperaturę garażu;] Mój benzyniak jeszcze większą mgłę zostawia i tylko na dworze. W ciepłym warsztacie jest idealnie. Gryzące zawsze będzie bo jak niby ma być?? Toć to są spaliny a nie ciepłe powietrze z piecyka;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 16:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
w moim t4 2.5TDI mialem podobnie.Po odpaleniu chumrka niebiesko biała.Pochodził na postoju z 5min,startuje daje gazu a za mna niebieska chmura.I tak do momentu zagrzania do 90st.C.Wszystkie parametry motora w normie.Juz się zacząłem martwic.Jednak po pewnym czasie gdy temp otoczenia spadła do ok -15st C auto zaczeło sie dławic i słabło.Po wymianie filra paliwa wszytsko wrociło do normy.

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 17:31:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Tyle, że ów dymek nie jest niebieski....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 18:30:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
dokładnie to jest biały dymek.
Jak robiłem logi to temp w garażu ok -2 stopnie, na zewnątrz -8.
Z tego co pamiętam to temp. powietrza zasysanego coś 1,5 a paliwa ok 3 na plusie

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 19:12:57 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
chłopaki póbują ci powiedzieć że to zwyczajna para wodna... jak oddychasz na mrozie to też parę puszczasz :) się nie przejmuj i tyle.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 19:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2007 21:22:12
Posty: 5
Jak rozgrzany to też dymi?
ile oleju spala ?
zrób logi na bloki 1,4 ,13
filtr oleju był wymieniany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 19:48:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
andrzelos napisał(a):
Jak rozgrzany to też dymi?
ile oleju spala ?
zrób logi na bloki 1,4 ,13
filtr oleju był wymieniany?

Jutro wieczorem sprawdzę.
Jak wyjechałem z garażu, pojechałem na miasto temp. na blacie ok 70-80 na zewnątrz było z -6 to też dymił.
Filtr oleju był wymieniany przy wymianie oleju jakieś niecałe 10 tyś km temu.

Te logi to na rozgrzanym czy tak jak teraz zaraz po odpaleniu?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 19:53:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Jak Ci płynu nie ubywa to spokojnie poczekaj na dodatnie temperatury :)
Mój 2.6 ABC zostawia taką chmurę że masakra i tak ma być :D pozdr

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 20:21:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2007 21:22:12
Posty: 5
na rozgrzanym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 21:53:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wyczyszczenie EGR u i wypalenie syfexu ktory zalega w kolektorze dolotowym, powinno zminimalizowac dymienie.
Widac to w logach.

Pzdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2011 05:41:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
EGR i KOlektor miałem czyszczony latem.
Nie wiem czy EGR to dobry trop bo jak odłączyłem wężyk (EGR cały czas zamknięty) objawy były identyczne. Najperw dymu brak a potem sie zaczęło.

Poza blokami 1,4 ,13 na rozgrzanym silniku zrobić jeszcze jakieś np. zaraz po odpaleniu lub dynamicznie (bo rozumiem że 1,4 ,13 to statyczne)?

Dobra. Zrobiłem trochę logów.
Log (BS - 000)
Log (STAT - 001,013,004)
Log ( STAT- 000,003,004)

Log (52 - 003)
Log (55 - 008)
Log (56 - 011)

Nie miałem czasu siedzieć w garażu i czekać obserwując wydech wiec nie wiem jak wygląda dzisiaj sytuacja.
Może przy okazji oglądania logów ktoś oceni ogólny stan silnika :-)

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 08:53:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Przypominam temat.
Jak edytowałem posta to nike nie zauważył zmian :/

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2011 07:38:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Dobra.
Więc przegonie trochę auto po zimowym zamuleniu może coś się poprawi ewentualnie jeśli przy wyższej temperaturze będzie OK lub spotkam więcej takich przypadków wśród znajomych to uznam że tak ma być.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 13:03:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Aktualizacja.
Dzisiaj samochód stoi pod chmurką. Temp + 2-3stopnie.
Odpalam auto. Silnik zimny od kilku godzin.
Dymku 0. on sobie pyka a ja łaże w koło, maska otwarta. Dymu wciąż brak.
Mając głowę pod maską usłyszałem jak cyknął EGR, idę na tył samochodu - słychać cichy gwizd (do momętu cyknięcia EGR była cisza) i mały dymek.
Po pół minuty już dymu robi się sporo.
Przegazówka tak na 2200 -dymi i podczas przygazówki jaki po.
Czyli wg mnie jest to ewidentnie związane z EGR.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 14:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zacznijmy od tego ze nie możemy porównywać pary wodnej powstającej w wyniku spalania benzyny bo działa to troche inaczej. Katalziator w nbezynie produkuje sporo wody i stad w niej para wodna , czasem nawet woda leci ciurkiem z rury wydechowej. Taki objaw w bezzynie jest normalny.

To co widać na tym filmie to źle przepalony olej napędow , a pczyczyny tego mogą być bardzo różne ale na pewno nie są związane z EGR.

Problem pojawia się jak słusznie zauważyłeś mniej wiecej gdy zaczyna pracować EGR ale to wiąże się ze zmianą temperatury rozgrzewającego się silnika.

Teraz przyczyny złego spalania , a rzeczywiście masz racje bo pala źle. Uważam że podczas pracy powinieneś skoncentrować się na bloku wartości w kanale 13 , który skrżetnie mijasz. Sprawdzisz wtedy teoretyczne wartości wtryskiwaczy i stanu cylidndrów. Będą to wartości teoretyczne ale w efekcie wspierające diagnistykę.

Złe spalanie może być powodem złych ustawien rozrządu mimo ze rozpoczecie wtrsyku jest prawidłowe.

Może też być powodem źle działąjących popychaczy zawoprowych , od ciśnienia oleju , przez uszkodzone popychacze zaworowe , rozkaliborwne gniazdza w głowicy aż w koncu zbyt małe ciśnienie spręzania.

Mogą wieszać się wtryskiwacze paliwa , może być niesprawna pompa która podaje zbyt małe ciśnienie lyb źe reguluje rozpoczecie wtrysku.

Z bardziej banalnych powodów to czujnik temperatury paliwa lub temperatury czynnika chłodniczego. Drożność filtra paliwa jest nie bez znaczenia , jakość samego oleju napędowego rzecz bardzo ważna :)

Przyczyn jak widzisz może być wiele ale napewno nie bedzie to EGR ponieważ ten system wywołuje inny objaw i są to zwykle duże ilości sadzy wyrzucane ze spalinami z rury wydechowej.

Myślę że Twoje spostrzeżenia są bardzo słuszne i na pewno któryś z powodów jakie wymieniłem ma wpływ na złe spalanie , są to toskyczne spaliny o niemiłym zapachu , o trudno definiowalnym kolorze szaro czarnym.

Nie chcę żebyś przerazał się tym co napisałem bo wszystkie rzeczy o których przecyztałeś , szczególnie te związane z silnikiem mogą ale nie muszą być przyczyną takiego zjawiska w Twoim przypadku. Są za to podstawą do przeanalizowania w pełnej i solidnej diagnostyce gdy pojawiają się właśnie takie objawy.

To co możesz zrobić to przede wszystkim ocenić jak pisałem wartości biegu jałowego na kanale 13 i podać je tutaj żebyśmy mogli poznać pracę układu wtryskowego. Obserwuj te wskazania od chwili rozruchu aż do chwili pełnego rozgrzania silnika. Wartości bliskie zera są najbardziej prawidłowe , im bardziej odchylają się powyżej 1.5 w kierunku plus lub minus są powodem do poszukiwaniu usterki w danym cylindrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 18:55:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Lotus napisał(a):
że podczas pracy powinieneś skoncentrować się na bloku wartości w kanale 13 , który skrżetnie mijasz. Sprawdzisz wtedy teoretyczne wartości wtryskiwaczy i stanu cylidndrów. Będą to wartości teoretyczne ale w efekcie wspierające diagnistykę.


Jak to teoretyczne ??? Mozesz to jakos rozwinąc ??

Lotus napisał(a):
...złych ustawien rozrządu mimo ze rozpoczecie wtrsyku jest prawidłowe.


Jak to mozliwe?? Prosba jak wyzej ....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 19:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Teoretyczne poniwaz dawki wtrysku na kanale 13 sa obliczane przez komputer dla ustabilizowania biegu jalowego. Nie swiadcza o cisnieniu cylindra , cisnieniu otwarcia wtryskiwacz , tak naprawde moga swiadczyc tylko o teoretycznej nieprawidlowosci w diagnostyce. Czesto jest tak ze wartosci sa w normie , a mimo to silniki kopca czy sa slabe.

Kilka razy pisalem ze komputerndiagnostyczy czy Vag , czy VAS to urzadzenia naprowadzajace i bardzo pomocne w diagnostyce ale tylko w niektorych przypadkach.

Rzecz ma sieninaczej do kanalu 07 , 10 , 11 bo te wartosci sa rzecywiste a wynikaja z informacji czujnikow lub sensorow. Oczywiste jest ze czujnik temperatury pokaze 80 stopni i to bedzie poprawnanwartosc o ile jest sprany. Tak samo rzecz ma sie do przeplywomierza czy czujnika cisniea doladowania. Mamy wtedy wartosc rzeczywista. Gdy istneieje podejrzenie usterki sensoru czy czujnika mierzy sie temp. lub cisnienie przyrzadami zewnetrzymi celem porownania z odczytami komputera. Nadal uwazamu te wartosci za rzeczywiste.

Kanal 13 to obliczona teoretyczna dawka paliwa zalezna od teoretycznej mocy danego cylidra. Trzeba sie zgodzic ze w cylindreze czy w wtryskiwaczu lub w
pompie czujnikow nie ma. Dawka ta obliczana jest dla stabilizacji biegu jalowego , czyli odczyt przyda sie gdy jeden wtryskiwacz sie zatnie. Wtedy strownik wskze dawki minus na mocnieszych cylindrach a zwieksyz dawke na slabszym. Sterownik nie wie bonislad czy cylinder jest slaby , czy wtryskiwacz ale zrobi co w jego mocy by utrzymac stabilna prace silnika. Wtedy zobaczymy roznice w odczytach.

Rzecz ma sie inaczej gdy naprzyklad mamy gorsze paliwo lub rownomiernie zuzyte wtrsykiwacze gdzie dawki beda wedlug kanalu 13 w normie a silnik bedzie ewidetnie slabszy lub bedzie kopcil a nawet zle zapala. Ten problem pojawia sie coraz czescie i bedzie pojawial sie z kazdym nastepnymnkilometrem przebiegu.

Ogolnie mowiac diagnostyka komputerowa sprawdza sie dla nie zmeczonych pomp wtryskowych i wtryskiwaczy. Duze przebiegi powoduja ze komputer przestaje sie sprawdzac jako narzedzie diagnostyczne. W ge wchodza stoly probircze , testery wtryskiwaczy i tym podobne.

Zeby nie narazic sie fan klubowi Vag czy Vas powtarzam , gdy diagnostyka dotyczy wartoaci kontrolowanych przez sesory i czujniki nie ma problemu, prawie niema VAG jest ok :) Rzecz sie ma przy wartosciachnteoretycznych.


Rozpoczecie wtrysku jest tak samo teoretyczne przy TDI typu AFN. A o taki tu chodzi. Silniki z pompa rotacyjna nie maja czujnika polozenia walu korbowego czy walka rozrzadu. Rozpoczecie wtrysku wyliczane jest na podstawie danych z czujnik polozenia iglicy wtryskiwacza sterujacego. Tak wiec jest wartoscia teoretyczna bo EDC nie moze wiedziec czy tlok jest idealńie w GMP a walek rozrzadu na wachaniu krzywek pierwszego cylindra bo nie ma zadnego odniesienia.

Rzecz ma sie inaczej troche do TDI PD bo silnik zmpompo wtryskiwaczami dostaje sygnal z czujnika hala na walku rozrzadu a pompowtryskiwacze otwierane sa przez cewke sterowana przez EDC. Mimo to mozna uzyskac wartosc rozpoczecia wtrysu o wartosci bliskiej zera jako idealna ale nadal teoretyczna bi nie ma czujnika GMP . Czyli wal lekko przesuniety czyli zle ustawiony rozrzad a mimo to dobre odczyty. Praca silnika zbyt mieka lub zbyt twarda.

Z tego wlasnie powodu czesto pisze ze podstawa jest dobre ustawienie rozrzadu i dobre ustawienie naciagu paska. Jest to najwazniejszy element diagnostyki jesli jest podejrzenie ze cos jest nie tak. Dobry diagnostabdecyduje o tum intuicyjnie.


Wiara w komputer owszem , komputer diagnostyczny bardzo pomaga i eliminuje na pewnych etapach pozostale urzadzenia diagnostyczne ale przy mocniej zuzytych silnikach i ukladach wtryskowych przestaje sie sprawdzac. Wszysto z wyczuciem i rozwaga bez slepej fanatycznej milosci do VAG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 22:10:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Lotus napisał(a):
To co możesz zrobić to przede wszystkim ocenić jak pisałem wartości biegu jałowego na kanale 13 i podać je tutaj żebyśmy mogli poznać pracę układu wtryskowego. Obserwuj te wskazania od chwili rozruchu aż do chwili pełnego rozgrzania silnika. Wartości bliskie zera są najbardziej prawidłowe , im bardziej odchylają się powyżej 1.5 w kierunku plus lub minus są powodem do poszukiwaniu usterki w danym cylindrze.

Postaram się jutro zrobić log kanału 13 na zimnym silniku.
Zastanawia mnie tylko stwierdzenie że mam obserwować kanał aż do zagrzania silnika. Na wolnych obrotach to chyba będzie wiecznosć. Czy moze źle zrozumiałem.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 22:17:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Hehehe wiecznosc ... Chodzi o to zebys obserwowal co sie dzieje w miare przyrastajacej temperatury. My zwykle robimy to wewnatrz firmy wiec jest latwiej rozgrzac silnik. Masz racje ze jesli temp. Zewnetrna a bedzie niska to troche to potrwa. Zrob tak zebys mogl ocenic wartosci przy roznych temperaturach , bedziesz wiedzial o co chodzi. Wierze w Ciebie bo jak dopatrzyles sie ze jest zly sklad spalin to dasz rade z reszta. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: