.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:13:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AUDI V8]problem z komputerem sterowania silnikiem 3.6 250KM
PostNapisane: 06.sty.2011 14:28:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2010 08:31:58
Posty: 16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,

Początkowo chciałbym użyczyć go w celach podmiany i sprawdzenia czy rzeczywiście pomoże, jeśli byłoby ok po podmianie to bym go zakupił. Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
AUDI V8 1989r 3.6 <- było (stuknął we mnie pracownik komendy)

AUDI A8 D2 4.2 jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 16:16:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
To jest ogłoszenie chęci zakupu czy prośba o podpowiedź gdzie jest ów ukryty??

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 11:17:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
mam taki komputer a jakie masz objawy ze chcesz go sprawdzac napisz o jakie objawy to może ktos ci cos doradzi

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 12:15:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
auto generalnie nie jedzie i wywala błędy na klimatronicu
pomóżcie koledze bo mi ręce opadają na tą jego brykę

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 19:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2010 08:31:58
Posty: 16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ogólnie problemy zaczęły się zaraz po kupnie auta, także trudno mi zweryfikować czy były jakieś przyczyny. Początkowo zaczął więcej palić (przed założeniem gazu). Stopniowo, nie tak, żeby od razu skoczyło mu w kosmos. Aż doszło do ponad 25l / 100km. Później po wymianie drobnej elektryki od świateł pod kierownicą okazało się, że w klimatroniku pokazuje temperaturę silnika 255 i błąd 9 - czyli rozwarcie obwodu według dokumentacji. Był wymieniany czujnik temperatury i sprawdzona instalacja. Sygnał jest poprawny i dochodzi aż do złącza komputera - z tego elektryk wnioskuje, że komputer jest uszkodzony, a przynajmniej wejście przetwornika A/C. No chyba, że połączenie komputer silnika -> komputer klimatronika jest wadliwe co jest dużo mniej prawdopodobne. Byłem w międzyczasie u gaziarzy zapytać się o regulację. Stwierdzili, że czasowtryski są zbyt duże i nie mogą zbyt dużo zrobić. (Tutaj chcę zaznaczyć, że jestem zaledwie raczkujący w mechanice pojazdowej więc nie czepiajcię się proszę mojej terminologii, ani ewentualny niepoprawnych wniosków). Twierdzą, że komputer gazu (STAG) jedyne informacje jakie pobiera to temperatura silnika i właśnie czasowtryski. Podejrzewam, że chodzi o czas otwarcia wtrysków, którym steruje komputer silnika. Więc dalsze przypuszczenia również wskazują na wadliwy komputer. Chciałbym pożyczyć taki komputer i sprawdzić czy po jego wymianie jest ok. Dodam tylko, że auto nie ma problemów z odpalaniem. A duże zużycie paliwa jest zarówno na gazie jak i na paliwie. A i jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. W klimatroniku są dwa kanały odpowiedzialne za potencjometr przepustnicy, według tego co wyczytałem jeden odpowiedzialny jest za odczyt wartości potencjometru, a drugi odpowiedzialny za to jaki powinien być ustawiony (znaczy pewnie przepustnica). Nie powinno być między nimi dużej różnicy, dokumentacja mówi o pojedyńczych wartościach. Jednak u mnie wartość odczytana jest zawsze dużo niższa. Podejrzewam, że to również błąd odczytu, ponieważ auto nie ma problemów z trzymaniem obrotów na postoju bez gazu. A z tego co wiem, to chyba przepustnica ma tu duże znaczenie. To chyba wszystkie informacje jakie mogę wam przekazać, jeśli coś sobie przypomnę to dopiszę. Bardzo proszę poprawcie mnie jeśli moja teoria jest w którymś miejscu błędna. Dziękuję z góry za pomoc!

_________________
AUDI V8 1989r 3.6 <- było (stuknął we mnie pracownik komendy)

AUDI A8 D2 4.2 jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 19:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2010 08:31:58
Posty: 16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. VAG pokazuję błąd sondy, była wymieniana. Po dokładnej analizie stwierdzono, że sonda ma za dużą wartość - prawdopodobnie zbyt bogata mieszanka.

_________________
AUDI V8 1989r 3.6 <- było (stuknął we mnie pracownik komendy)

AUDI A8 D2 4.2 jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 12:42:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Tyko od tego zacząć. Sonda jest odzwierciedleniem tego co robi silnik a jednocześnie jego jedynym narządem który jest w stanie go kontrolować (pod względem ilości paliwa). Sprawna sonda dopiero będzie w stanie Was naprowadzić na przyczynę wysokich stanów jej odczytu. Swoja droga czas otwarcia wtrysku można zmierzyć oscyloskopem w twoim aucie i w identycznym sprawnym. Jeszcze inna kwestia to ciśnienie paliwa, tyle, że jego wartość nie przekłada się na wzrost spalania na gazie.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 12:50:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2010 08:31:58
Posty: 16
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sonda jest nowa, sprawna, z tego co pamiętam to wsadzili jakąś lepszą. Dokładnie nie wiem co przez to rozumieć, pewnie BUBA będzie lepiej wiedział ... Czasy otwarcia to zdaje się mierzy instalacja i mogę poprosić gazowników, żeby mi udostępnili tą informacje. Jeśli nie mierzy to sam zmierzę oscyloskopem. Jak się uda to wrzucę tu przebiegi. Co do ciśnienia to ... auto jak stało u nieszczęśliwego Sołtysika to niby zmienił mi pompę paliwa. Ogólnie wierzę w to, że zmienił, tylko nie wiem czy potrzebnie. Tak czy siak pompa jest nowiutka, nie używka.

_________________
AUDI V8 1989r 3.6 <- było (stuknął we mnie pracownik komendy)

AUDI A8 D2 4.2 jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: