.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:29:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8] układ chłodzenia
PostNapisane: 10.sty.2011 10:15:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Mam prozaiczne pytanie, czy przy padniętej nagrzewnicy w v8 musi woda polecieć do kabiny czy nie musi.
Zaparowały mi dzisiaj na maxa szyby (ogrzewanie działało), ubyło płynu chłodzącego, a wycieku nie widać. Para była po lewej stronie (patrząc od środka) komory silnika i w lewej kratce nawiewu.
Króciec z tyłu bloku ok. Nie widać skąd cieknie - nagrzewnica?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2011 10:49:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Pomacaj palcem w otworze nawiewu na nogi (najbliższym konsoli środkowej) - powinno się dać stwierdzić wyciek.

Ew. ściągnij osłonę podszybia, ale wątpię, aby tam było znać (płyn z nagrzewnicy znajdzie sobie szczelinę w obudowie i pocieknie do kabiny.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2011 15:10:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Jednak nagrzewnica.
Da się zmienić bez zrzucania dechy, czy deskę razem z podszybiem trzeba demontować.

edit.

i tak przy okazji to na ile mniej więcej wystarczy nowa oryginalna nagrzewnica?
Miałem dużo aut, a pierwszy raz mi padł taki element.
czy to pech (30.12.2010 padł rozrusznik), czy przy przebiegu ok. 400-500 tyś.km fabryczne części zaczynają się kończyć. (tak jak elektronika w nowych przy 250 tyś.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2011 17:15:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Trudno stwierdzić, jaką ma żywotność - dużo zależy od właściciela. Jak zawsze :D

Do wyciągnięcia nagrzewnicy nie musisz zrzucać dechy. Z dołu odczep kanały rozprowadzające nawiew na nogi (po jednym wkręcie). Gdzieś tam w którymś momencie trzeba wiązkę rozłączyć i już chyba można wyciągać nagrzewnicę w stronę silnika (na podszybiu oczywiście masz jeszcze trochę roboty, ale tam raczej wszystko widać).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: