.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 14:58:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ACK] Przepustnice ?
PostNapisane: 30.gru.2010 00:16:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,
jaka jest różnica między przepustnicami do 2.8 ACK o oznaczeniach:
078 133 063 G
078 133 063 AG
078 133 063 AH
078 133 063 AM
czy można je przerobić "pod siebie" ja poszukuje od dłuższego czasu przepustnicę o oznaczeniu 078 133 063 G i nie idzie jej namierzyć ale AG/AH czasem można trafić.

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Ostatnio edytowano 30.gru.2010 01:19:05 przez rbrus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 00:32:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2010 22:03:16
Posty: 3
A jakie ma Twoje oznaczenia? Wszystkie w ACK byly na linke ? Sprawdze u siebiue jakie ma oznaczenie może do czegoś dojdziemy. Mam problem z falowaniem obrotów po nagrzaniu silnika... Obstawiałem też ostatnio przepustnice bo bankowo była zmieniana w moim aucie... Może jest nie do mojego silnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 01:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Ma xxx xxx xxx G jak wyżej napisałem, obroty mi nie falują chyba stawiałbym na coś innego ale niech ktoś ogarnięty w temacie się wypowie. Ja mam problem taki że obroty szybko spadają jakbym wyłączył "prawie" silnik i silnik gaśnie (przeważnie na gazie) ale na benzynie się po prostu ratuje przy ~50 obrotach. Przepustnica nie przechodzi adaptacji tak że jest już coś z nią nie tak, może tym się zainteresuj, pozdrawiam

PS. zauważyłem że do ACK jest kilka/kilkanaście przepustnic w zależności od auta w jakiej była montowana C4, C5, B5 itp, tak że różnice są między manualem a automatem tyle że nie potrafiłem dojść czy są znaczne (od strony technicznej) czy idzie przerobić którąś na tą którą ja potrzebuje

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 10:01:52 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
U mnie tez jest problem z przepustnica, wywalała błąd, a przepustnica nie chce przejść adaptacji. Czyszczenie tez nie pomogło.
Auto jezdzi normalnie na PB i LPG, obroty nie faluja, nie gaśnie.
Ciężko znaleźć 078 133 063 G, też jestem ciekaw jakie są różnice, może da się podmienić plug&play :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 11:49:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Z tego co pamiętam gitmar powiedział mi że AH można przerobić na G poprzez wywiercenie otworu w jednym miejscu gdzie w G dochodził wężyk a w AH było to zaślepione tyle że nie był do końca pewien, tak że może ktoś zna bardziej konkrety, albo ma jakieś rysunki techniczne budowy tych przepustnic?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 21:16:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
speco napisał(a):
Auto jezdzi normalnie na PB i LPG, obroty nie faluja, nie gaśnie.


Jak wymienisz przepustnicę to zmienisz zdanie ;)

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 21:25:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Kornel napisał(a):
speco napisał(a):
Auto jezdzi normalnie na PB i LPG, obroty nie faluja, nie gaśnie.


Jak wymienisz przepustnicę to zmienisz zdanie ;)
A taka sytuacja że obroty nie falują, ale jak zmieniam bieg - czyli jest "ta chwila loozu", obrotu spadają bardzo gwałtowanie, przez co auto szarpie nawet jak robię to bardzo szybko. To powodem moze byc przepustnica?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2010 22:46:31 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Kornel napisał(a):
Jak wymienisz przepustnicę to zmienisz zdanie ;)

Pewnie tak, ale trochę już szukałem i albo inny symbol, albo nie był pewien czy jest OK (każdy sprzedający tweirdził, że wyjęta z auta). Później pojawiły się inne wydatki i jakioś temat umarł.
Nie pamiętam jaki kod błędu wywało u mnie, ale auto jeździ bez problemów i tylko ten jeden błąd powraca.

Po założeniu LPG miałem problemy z szarpaniem auta, ale po wymianie świec i kabli wysokiego napięcia problem zniknął.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2011 13:59:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Czakol napisał(a):
Kornel napisał(a):
speco napisał(a):
Auto jezdzi normalnie na PB i LPG, obroty nie faluja, nie gaśnie.


Jak wymienisz przepustnicę to zmienisz zdanie ;)
A taka sytuacja że obroty nie falują, ale jak zmieniam bieg - czyli jest "ta chwila loozu", obrotu spadają bardzo gwałtowanie, przez co auto szarpie nawet jak robię to bardzo szybko. To powodem moze byc przepustnica?


Może być, czy odczuwasz różnicę na obu paliwach :?:

Specu po wymianie odczujesz spory przyrost mocy, i inny charakter pracy silnika.

Zmień a wspomnisz ten post ;)

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2011 14:19:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Kornel napisał(a):
Może być, czy odczuwasz różnicę na obu paliwach :?:

Tak na jednym i drugim paliwie z tym że na gazie obie sytuacje tj: gwałtowne spadanie obrotów oraz gaśnięcie silnika, objawia się mocniej, na gazie szybciej spadają obroty, a silnik nie odratowuje się i gaśnie gdzie na benzynie spada do ~50 obrotów, trochę odkaszlnie i wraca do normalnych obrotów

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2011 15:20:00 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Kornel napisał(a):
Specu po wymianie odczujesz spory przyrost mocy, i inny charakter pracy silnika.

Jak trafi się coś na allegro to kupię, ale narazie pracuje nad zrezaniem xenonów jak u Pawła + ori spryskiwacze.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2011 22:46:23 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Co do przeróbki AH na G to jestem pewien, bo sam to robiłem. Pawlo potwierdzi, bo mi asystował ;) Auto od tamtej pory (ok.20kkm) jeździ i nie sprawia problemów. U mnie była 063 G a włożyłem 063 AH. Mam gdzieś fotki z telefonu, jak znajdę i będę miał czas to wkleję. W korpusie AH jest zaślepiony wlot na przewód podciśnieniowy, który występuje w G. Recepta jest prosta:
-bierzesz wiertarkę i robisz otwór taki jak króciec w starej przepustnicy
-wycinasz króciec ze starej przepustnicy
-wbijasz ten króciec w wywiercony otwór przepustnicy AH
-składasz wszystko i zapinasz wężyk na króćcu :peace:

Można zaryzykować olanie tematu, ale nie wiem czy to podciśnienie do czegoś służy.
Czy warto wymieniać przepustnicę :?:
Jak najbardziej tak. Auto odżyło, zbiera się wyraźnie lepiej, nie muli, równo przyspiesza. Aczkolwiek po wymianie zauważyłem zwiększony popyt na paliwo :):
Jeszcze jedna rada.... Można sprawdzić czy przepustnica jest sprawna podpinając kostkę (bez montażu) i robiąc adaptację. Jak przejdzie to super, jak nie to wiadomo....
AH łatwiej znaleźć dlatego że występowały w C5 ACK z 1997r. i pewnie później. Moje C4 jest 1997 a siedziała G....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 18:13:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,
ja już jestem "po", przepustnica AH faktycznie, wpasowała się idealnie przeszła praktycznie bez przeróbek, wystarczyło wyrzucić jedną zaślepkę, a ponieważ mocy przybyło naprawdę czuć dużą różnicę - tak jak furmanke kupiłem i każdemu narzekałem jaka jest słaba, teraz muszę "na nowo" nauczyć się sprzęgła i powiedzieć że ma kopa :peace:
Kto potrzebuje i szukał niech bierze AH, G nie idzie znaleźć zreszta na tym forum i a6 co jakiś czas sprawdzając czy pojawia się G widzę tylko ogłoszenia w dziale "kupię".
Tak że dzięki gitmar za "pierwszy test tej przeróbki" bo widzę że dużo tej mocy brakowało, a tak pewnie bym jeszcze za G latał... :/ :piwo:

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 18:20:22 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Czakol napisał(a):
ja już jestem "po", przepustnica AH faktycznie, wpasowała się idealnie przeszła praktycznie bez przeróbek, wystarczyło wyrzucić jedną zaślepkę

Masz może foty z tej operacji. Z tego co widzę to przepustnice w ACK od czasu do czasu pojawiają sie jako problem na forum. Może warto zrobić fotostory z przeróbki G na AH, przyda się podomnym :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 19:15:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
speco napisał(a):
Czakol napisał(a):
ja już jestem "po", przepustnica AH faktycznie, wpasowała się idealnie przeszła praktycznie bez przeróbek, wystarczyło wyrzucić jedną zaślepkę

Masz może foty z tej operacji. Z tego co widzę to przepustnice w ACK od czasu do czasu pojawiają sie jako problem na forum. Może warto zrobić fotostory z przeróbki G na AH, przyda się podomnym :)

Ahh powiem szczerze nie mam, nawet tak naprawdę byłem przy pierwszej adaptacji która nie wyszła, została przepustnica mechanik oczyścił a ja się dźwignąłem do pracy, a potem już na koniec wbiłem ale powiedział tak "o jakich zmianach pan mówił przecież tam nie było nic do roboty jedna zaślepka do usunięcia jakie rozwiercanie" tak że zmiana jest spoko na pewno prosta i "przyjemna" wystarczy obie przepustnice w ręku porównać są praktycznie identyczne - ale sam to pewnie wiesz, tak że tylko powtórzę żeby było w tym temacie.
A tak te posty co chwila się pojawiają u nas i tam, a i czasem z kimś co ma ACK pogadam też przeważnie już od jakiegoś czas szuka, dobry myk z tą AH bo c4 2.8 bite już rzadziej się trafi, a c5 mogą się jeszcze pojawiać jakiś czas, a tam 2.8 był bardziej popularnym motorem

PS. szkoda że dopiero teraz swoją lalke sprzedajesz, moja to na razie skarboneczka...
pozdrawiam

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 21:35:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
speco - Dawno już powinieneś zrobić z tym porządek ;). Ale teraz jak zrobisz to ACK dostanie drugich skrzydeł :D to tak jak byś założył czipa :peace: .

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 23:00:13 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Czakol napisał(a):
Tak że dzięki gitmar za "pierwszy test tej przeróbki" bo widzę że dużo tej mocy brakowało, a tak pewnie bym jeszcze za G latał... :/ :piwo:


Na zdarowie ;) Cieszę się że w konću to ogarnąłeś.... i życzę bezproblemowej jazdy :peace:

P.S. Robiłem jakieś foty telefonem przy wymianie swojej przepustnicy, ale nie mogę się jakoś zebrać żeby to wrzucić. Może w weekend się tym zajmę....Nawet telefon wkładałem do środka kolektora :): :D

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 19:41:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Tak... tylko widzę że cały czas występuje bląd przepustnicy:

Kod:
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
        P1565 - 35-00 - -


A ponoć przeszła adaptacje i mechanik ją umył, co może innego być powodem?

edit:
tzn prosta sprawa albo mechanik po czyszczeniu nie sprawdził czy przechodzi adaptacje (ale jutro sprawdzę)
Albo może coś powoduje też ten błąd, jakieś niższe napięcie, albo coś innego, spotkał się ktoś z tym może?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2011 13:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,
problemy z przepustnicą dalej się pojawiały oddałem ponownie do mechanika i zostałem o pewnej rzeczy poinformowany chciałbym się upewnić czy ma to sens tzn: mechanik powiedział ze mam sekwencje (gaz) i gdy jest instalacja zle z mapowana (chociaz byla pol roku temu mapowana nie wiem czy to sie rozkodowuje szybko czy nie) ale jeśli jest z ustawieniami cos nie tak to moze to powodowac bledy na przepustnicy i jej "wzgledna awarie" - tak sie domyslam ze np. wychyla sie za bardzo w dol lub w gore bo np. instalacja podaje na kompa ze np. potrzeba wiecej powietrza lub mniej i gdy sie to wydarzy powstaje na przepustnicy blad po czym tez fizyczna zmiana polozen (czy tam wzgledem pamieci stalej tego minikomputerka - nie wiem jak to tam jest zbudowane dokladnie) ale ze potem moze ona zle działać i nawet po przełączeniu na benzynę i skasowaniu błędów nadal będzie z nią problem. Czy jest taka mozliwosc?
PS. Możliwe że nie znając się dokładnie na tym coś pokręciłęm - zawsze jest taka możliwość tak że też jak możecie spójrzcie na sprawę prościej tj "Czy źle zmapowany gaz może powodować taki problem z przepustnicą?"
PS2. To wszystko zastanawia mnie z tego powodu że przepustnica jest częścią stałą nie zmienną metalową i wydaje mi się że nie powinno być możliwości że się zanadto "otworzy" lub "zamknie" przez co się troszkę przestawi w złą pozycję, bądź wygnie, bądź sam już nie wiem, co tak naprawdę może się tutaj wydarzyć.

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2011 12:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Przy źle ustawionej mapie LPG, sterownik PB będzie próbował ratować się zmianą czasów wtrysku, wtedy rozjedzie adaptacje przede wszystkim sondy. Przepustnicę adaptujesz za każdym razem po odłączeniu aku, sterownik rozpoznaje jej krańcowe położenia.

Ale czy rozjechana mapa LPG spowoduje rozjazd adaptacji przepustnicy, nie wiem, na chwilę obecną powiedział bym, że nie. Ale może to mieć związek. Jednak uszkodzenia przepustnicy raczej nie mogła dokonać instalacja LPG, chyba, że był strzał w dolot i uszkodziła się fizycznie.

Podstawowe pytanie czy po zresetowaniu adaptacji (odpięciu akumulatora) przepustnica przechodzi adaptację :?: I nie pozostawia, żadnego błędu. Jeżeli nie to czy próbuje zacząć się adaptować :?: Czy słychać pracujący silnik :?: Należało by przelecieć czujnik TPS miernikiem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: