.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 12:51:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 15:55:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Witam;)
co do tego wyboru jest dużo tematów temu poświęconych...
w telegraficznym skrócie...
2.3 jako mechaniczny wtrysk nie za bardzo lubi gaz...sam mam taki silnik na lpg więc wiem;)

2.6 ma plastikowy kolektor i musi być na sekwencji ale po co go brać skoro przy tym samym spalaniu itp można wziąć 2.8 aah które ma 24 KM wicej 20NM wiecej itp ;)
no i dochodzi 2.8 ACK, które ma 193 konie i sam osobiście taki silnik chce zakupić po wakacjach;)

ale i tak zaraz mod wkroczy temat zamknie bo to jest powtarzanie się tematów;)
pozdrawiam;) :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 16:07:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Bierz V-ki która będzie w lepszym stanie, chyba, że tylko Pb wtedy 2.3 też wchodzi w grę :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 16:41:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
nizej macie taki sam temat.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 18:27:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
ale tutaj kolega pewnie chce inny kolor :D

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 18:33:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
2.3 jest trroche za slaby do C4 , chyba ze turlasz sie po miescie i nie szukasz quattro. Niemniej jednak trudniej sie go gazuej ze wzgledu na mechaniczny wtrysk.
Jezeli chodzi o V6 to 2.8 to mocniejsza wersja 2.6 a koszta eksploatacji identyczne wiec logicznym jest zeby szukac 2.8. Jezeli jednak nie trafi sie godny egzemplarz z 2.8 to bierz 2.6. Sugeruje rozejzec sie za modelami z quattro bo V6 ma juz troche mocy i bez quattro potrafi sie ostro slizgac.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 22:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2011 21:44:54
Posty: 119
Lokalizacja: LC/LBL
2.3 bym sobie darował, jak szaleć to na całego 2.8 :) rozmawiałem z gościem kiedys miał 2.3 w 80-tce i żawła mu 20 lpg, więc bym chyba mu podziękował skoro mozna mieć sporo kucy więcej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 07:25:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
gonzales napisał(a):
2.3 bym sobie darował, jak szaleć to na całego 2.8 :) rozmawiałem z gościem kiedys miał 2.3 w 80-tce i żawła mu 20 lpg, więc bym chyba mu podziękował skoro mozna mieć sporo kucy więcej


jak szalec to na calego szukaj V8 4.2 duzo kucy wiecej a spalanie nie wiele wieksze od 2.8 :619:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 08:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
enduroboy napisał(a):
gonzales napisał(a):
2.3 bym sobie darował, jak szaleć to na całego 2.8 :) rozmawiałem z gościem kiedys miał 2.3 w 80-tce i żawła mu 20 lpg, więc bym chyba mu podziękował skoro mozna mieć sporo kucy więcej


jak szalec to na calego szukaj V8 4.2 duzo kucy wiecej a spalanie nie wiele wieksze od 2.8 :619:
Taaak, szczególnie oliwy :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 10:31:29 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
enduroboy napisał(a):
gonzales napisał(a):
2.3 bym sobie darował, jak szaleć to na całego 2.8 :) rozmawiałem z gościem kiedys miał 2.3 w 80-tce i żawła mu 20 lpg, więc bym chyba mu podziękował skoro mozna mieć sporo kucy więcej


jak szalec to na calego szukaj V8 4.2 duzo kucy wiecej a spalanie nie wiele wieksze od 2.8 :619:


Enduro, nawiązując do Twojego podpisu, żadną ze swoich V6 czy to 2.6 czy 2.8 AAH czy 2.8 ACK nie przekroczyłem spalania 16l/100 km :D Jeśli nawet 5 l różnicy w spalaniu na 100km (szczególnie jeżdżąc dużo) to niewiele więcej to..... :diabel:
Co do osiągów, zgodzę się, nie ma co porównywać. Aczkolwiek uważam że AAH czy ACK to optymalne silniczki do normalnej jazdy z normalnym spalaniem i umiarkowanymi kosztami eksploatacji :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 22:14:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2011 21:44:54
Posty: 119
Lokalizacja: LC/LBL
Hmmmm a propozycja 2.5 TDI 140 kucy, napewno mniejszą moc nadrobi momentem obrotowym a w sumie to dużo bardziej w codziennej jeździe się przydaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 05:51:42 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8328
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Moment obrotowy w dieslu dzielimy przez 1,5.
Bo te same prędkości mdiesel osiąga na ostatnim biegu przy 4000 RPM versus 6000 RPM benzyna.
Moment obrotowy na silniku to nic nie mówiący chwyt marketingowy.
Policz sobie moment na kołach to zaczaich OCB.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 10:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2011 21:44:54
Posty: 119
Lokalizacja: LC/LBL
ja tam nie wiem czy tylko chwyt czy coś więcej

ale powiem Ci tak, mam Audi 100 cygaro 2.0 TD 87 koni, i paska b4 w benzynie 90 koni, z momentem wychodzi, że audi ma jakieś 30 niutków więcej, masy aut podobne, audiczką dużo lepiej się wyprzedza, nie trzeba jej tak kręcić, passat może i szybciej pojedzie ale co z tego, u mnie w okolicy nie ma nawet pół metra autostrady, czy jakiejś porządniejszej drogi, pasek żeby jechał powyżej 3200 obrotów trzeba go rozkręcić, a audica jedzie prawie, że odrazu dokładnie nie powiem od ilu bo obrotka nie ma :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 11:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
MorgothV8 napisał(a):
Moment obrotowy w dieslu dzielimy przez 1,5.
Bo te same prędkości mdiesel osiąga na ostatnim biegu przy 4000 RPM versus 6000 RPM benzyna.
Moment obrotowy na silniku to nic nie mówiący chwyt marketingowy.
Policz sobie moment na kołach to zaczaich OCB.



Koni mniej to i predkosci mniejsze osiąga, w benzynie tez podawany jest na silniku najczesciej :): Wykres momentu do mocy daje pelny obraz, proste porownanie przyspieszen b4 1Z i ABT

ABT » Przyśpieszenie 0-100 13.6

1Z » Przyśpieszenie 0-100 14.1

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 12:14:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
MorgothV8 napisał(a):
Moment obrotowy w dieslu dzielimy przez 1,5.
Bo te same prędkości mdiesel osiąga na ostatnim biegu przy 4000 RPM versus 6000 RPM benzyna.
Moment obrotowy na silniku to nic nie mówiący chwyt marketingowy.
Policz sobie moment na kołach to zaczaich OCB.


dokladnie tak, lecz to nie chwyt w ON max Nm lezy duzo nizej a nie raz wiekszy - co zapobiega mniejszemu spalaniu [wolniejsze obr/min] wieksze cisnienia.
W Pb wyzej styl jazdy [wiertarkowej], dluzsze biegi - wieksze spalanie. Wszystko jest wyborem dla potencjalnego kierowcy turlac sie z mocnym momentem nizej, czy przyszalec z takim samym tylko ciut wyzej [RPM]...
Dobrze rozumujesz, tylko wybor i gusa jazdy leza po stronie kierowcy.

A co do watku, polecam kolego 2,6 jak i 2,8 jak zdrowy ogladajac z fachowcem. Zwracaj uwage na stan rozrzadu. Cze.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 12:35:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2011 21:44:54
Posty: 119
Lokalizacja: LC/LBL
No wam powiem, że miałem kiedyś b4 ABK 115 koni, koleszka miał b3 1.6 TD 80 koni, i tak przy 140 szły równy z równym, nie dałem mu rady, a silnik miałem zdrowy na 4 biegu 180 ciągnął.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 17:12:36 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8328
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Tak naprawdę ważne jest pole pod wykresem (całka momentu)
Benzyna ma mniejszy ale wyżej.
Turbodiesel większy ale krócej.
Wolnossący diesel tragedia
Turbo benzyna ma najdłużej płasko.
Ogólnie bierzemy wykres w tej samej skali x i y (Nm i RPM) i liczymy powierzchnię pod w zakresie użytecznym obrotów.
Ot cała filozofia dostępnej "mocy"
Oddzielna kwestia to przełożenie tego na koła. (przełożenie główne x przełożenie biegu)
Sumując te wartości na kolejnych biegach w zakresach obrotów na tych biegach mamy "z grubsza" jak szybko przyspieszymy.
Np przy stałym momencie od 2000 rpm do 4000 rpm = 200 Nm. Mamy na silniku w tym zakresie 200 Nm. Bierzemy przełożenie jedynki np. 3.2 x 3.2 = 10.
Mamy 2000 Nm na kołach od 2000rpm do 4000 rpm
potem np dwójka z przełożeniem 3.2 x 2 = 6.4, 1280 Nm
Całe wyliczenie pomija dużo spraw: buksowanie, zmiany biegów, opory toczenia (powietrza itd) itp.
Ale ogólnie są na to wykresy. Im uzyskana suma całek w zakresach przyspieszeń na biegach większa tym lepiej.
mógłbym to znając wszystkie przełożenia, dokładny wykres przeliczyć ale to duuuuużo zabawy, dałoby się fajny programik do tego napisać - z optymalizacją momentów zmiany biegów - w sumie żadna filozofia.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 20:30:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
W odpowiedzi na rozważania teoretyczne wtrącę że jeździłem benzynami - już nie chcę - klekotem na trasie żwawiej i tyle!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Planuję zakup Audi A6, c4
PostNapisane: 22.sty.2011 13:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lis.2009 21:56:35
Posty: 1
Lokalizacja: Londyn
Mam A6 C4 juz 4 lata z 2.6 na automacie co prawda anglika ale nigdy mnie nie zawiod. Spalanie duze w miescie, na tracsie ujdzie.Jednak wyznaje zasade jezeli stac cie na Audi to i stac na benzyne.Jechalem tym Audikiem do Chorwacji z uszkodzonym chlodzeniem ,zrobilem w sumie 5000km z grzejacym sie silnikiem i dalej chodzi jak marzenie. Szwagier posiada ten sam motor w AUDI 100 C4 z manualem i tez nie narzeka.Moim zdaniem ten silnik jest jednym z leprzych.Silnik jest nie wysilony ma tylko 150 km i 2 zawory na cylinder ale zato jak brzmi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 10:39:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2011 22:25:52
Posty: 28
Lokalizacja: Nałęczów
Najlepiej wziąć 2.8. Spalanie masz to samo co w 2.6 a więcej mocy i momentu a to się przyda napewno. Sam mam 2.6 i gdyby nie to że była to okazja, z pewnego źródła w pewnym stanie to szukał bym dalej 2.8.
Jeśli chodzi o gaz to czy 2.6 czy 2.8 zakładał bym sekwencję. Nie są to już tak wielkie koszta bo około 3-3,5k. Masz moc i ekonomię więc jak dla mnie to 2.8 najlepiej :)

_________________
pirat drogowy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: