Jak w temacie, mam bardzo duzy problem z opdaleniem po tym jak chcialem poprawic odpalanie w niskich temperaturach, na pierwszy rzut dolacze fotki widoczne od razu/ bez linkow, bedzie szybko bo maja bardzo maly rozmiar.
Mialem problem z dopalaniam w temp ponizej -7 st a przy -14 to juz wologe aku prawia do 0 trzeba bylo wymeczyc zeby w koncu zaskoczyl jak traktor potrzepal a w koncu jakby na wszystkie gary zalapal puszczajac duza chmure dymu wice wzialem sie do roboty co jak sie okazalo jeszcze pogorszylo sprawe ale wiem chyba co jest zle tylko nie bardzo wiej jak to poustawiac opisze po kolei co sprawdzilem itd
swiece zarowe wszystkie sprawne ( wykrecalem i grzeja)
kompresja 27-28 bar/cylinder czyli bdb...
wtryski troche leja ale bede w tym tygodniu wymieniane, lecz na 99 % nie tu jest przyczyna...
stawiam na dwie rzeczy:
1.)
Kat wtrysku byl ustawiony az na ok 110 w BS w kanale 4 mialem wartosc ok 4,5 stopnia (ign.timing)
wydaje sie ze ze był zbyt przyspieszony , więc ustawiłem na 75 w BS, silnik troche ladniej i ciszej zaczal pracowac ale zauwazylem ze po takim ustawieniu ten drugi parametr w kanale 004 ( chyba czas wtrysku statyczny zmienil sie na bliski zera ) czy da się wyregulowac kat wtrysku grupa 000 i ten drugi parametr niezaleznie od siebie ?? (ktory jak wyczytalem na forum powinien wynosic ok 6 st przy duzych przebiegach) czy grupa 000 i 004 idą w parze ??
podejrzewam ze przez to doregulowanie kata w grupuie 000 spadla wartosc ign. timing w grupie 004 i stad problem z odpalaniem sie nasilil.
2.)
cos jest nie tak z dawka startowa, kiedys mialem ok 20mg, potem ok rok temu uszczelniali mi nastawnik od pompy i ustawili dawke wolnych obrotow na 4mg, dawki startowej nie sprawdzałem ale ostatnio jak wszedlem w kanal 001 to widze dawke 5.6mg (sama sie przestawila z tych 4 mg z przed roku??)
w kanale 005 dawka startowa byla 16,6 ale po probach zmiany dawki wolnych obrotow do 4mg (kanal 001) dawka rozruchu kanal 005) spadla rownoczesnie do 15,1
mimo ze dawke wolnych ustawilem na 5.6 jak bylo to dawka startowa juz zostala na 15.4mg, nie wrocila do 16,6 a wiem ze powinna byc ok 20mg,
Czy przez taką ubogą dawkę może źle palić ???
zastanawiam sie czy by nie zmienic dawki mechanicznie, dzwonilem do warsztatu w ktorym rok temu uszczelniali mi nastawnik i powiedzieli ze chcac zwiekszyc dawke powinieniem przestawic nastawnik ( puknac mlotkiem w strone do kierownicy ( stojac od przodu samochodu).
P.S.
ustawiajac (dostrajajac kompem) dawke wolnych o grupie 001 na 3,8 po tescie drogowym sama sie zmienila na chyba 4,7, juz nie pamietam, czy moze to swiadczyc o zepsutym nastawniku na pompie?
P.S.2
Silnik jest po chipie przez niemieckie ABT z wpisem do dowodu, moze oni cos namieszali w sofcie ( nie sadze ale dodaje ta informacje )
Prosze o opinie i podpowiedzi co z tym katem ( ten kat ststyczny ktory powinien wynosic 6 stopni jak ustawic przu odbrze ustwionym kacie wyprzedzenia wtrysku)