.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:14:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5] Przekładnia kierownicza-wymiana,naprawa,regeneracja?
PostNapisane: 03.sty.2011 10:24:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Witam. Kończy mi się maglownica (z amorem, bez servotronika). Braki w gumach, bardzo silne stukanie z jednej strony, ciężko pracuje. Zastanawiam się co robić, a do wyboru mam takie opcje:
1. Regeneracja - podobno od 600zł, ale na zadupiu (czytaj Olsztyn i okolice) nikt tego nie robi. Musiałbym drałować do Łodzi lub Warszawy, a i tam opinie na temat jakości napraw są różne. Poza tym nie wiadomo, czy w ogóle da się zregenerować.
2. Naprawa - próbować samemu naprawić? Ale to karkołomna robota, bo jak listwa zużyta lub uszkodzone prowadnice to nic nie zrobię...
3. Wymiana na nową. I tu zonk - oryginał w ch.. drogi, a o zamiennikach cisza. Na miejscu mam do dyspozycji produkty firmy General Ricambi. Z wywiadu wynika, że to włoszczyzna, choć polecana przez sprzedawcę (a jakże by inaczej). Może jest jakiś inny zamiennik godny polecenia? Z General Ricambi pewnie bym się zmieścił w 1000zł + wymiana i zbieżność.

Może jeszcze jakaś opcja?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2011 20:42:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Ja w poniedzialek jade do Lodzi na wymiane.

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2011 22:40:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Podłączam się pod temat...u mnie też się szykuje jakaś robota z maglownicą...stuka już od dawna, a ostatnio w prawą stronę ciężej chodzi w lewo super lekko...listwa z servotronikiem
Kolego mateuszsta20 zdaj relację co i jak jak zrobisz

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2011 00:55:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Panowie,

temat jest dość ciężki. Sam rozmyślam od tygodnia.

Regeneracja albo droga, albo niepewna - nadal to tylko regeneracja, są różne firmy i różne opinie.

Koszt nowej z ASO w moim przypadku 5600/8600 zł.

Koszt pobrania regenerowanej w zamian za swoją w IC to 800 zł, ale Lauber jest niepewny.

Używka tania jak barszcz, ale mocno niepewna.

Naprawa we własnym zakresie możliwa i całkiem do ogarnięcia. Problem pojawia się przy potrzebie pokasowania luzu na ślimacznicy. Uszczelki i ich wymiana to Pikus, ale ich koszt to 450 w ASO. Kasowanie luzu może wykonać za nas firma - muszę to obadać.

Jakieś pomysły?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2011 08:29:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
rok temu mialem podobny problem
kupilem uzywke na allegro za 450zl i do tej pory smiga bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2011 08:55:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
A czy przekładnia poliftowa do C5 bez amora (tłumika) podejdzie zamiast przedliftowej (z tłumikiem)?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2011 10:48:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
panowie, nad czym tu sie zastanawiac?? tylko regeneracja wchodzi w gre! moja uwaga, nie zamieniajcie sie na inna regenerowana, tylko regenerujcie swoją. Koszt w zaleznosci od firmy, 600-1000zł w zaleznosci co jest do roboty, czy same uszczelki, czy listwa krzywa, czy skorodowana. Nie bawcie sie w nowe magle po 6-8klockow chyba ze jest was stac :D kupowanie uzywki to loteria.
A teraz jest kupoe firm dzialajacych w kraju, gdzie w ciagu max 2dni masz zrobiony magieil z gwarancja do 2 lat, wiec w czym problem? Znajomi korzystali z uslug takich firm w łodzi, wawie, wrocku. Wszyscy zadowoleni, wszystko nadal chodzi. Magle z aut X5, omega c, 100c4, A8 d2.
Mnie tez to czeka na dniach i robie regen. Przeciez to nie nowe auta zeby wkladac ori magle z ASO. Profesjonalnie zrobiona przekladnia tez bedzie chodzic, nie poczujecie roznicy.
pozdr :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2011 13:59:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Nowa nie wchodzi w grę...wiadomo koszta...jak mam mniej więcej te same dolary zapłacić za używkę lub zregenerować swoją, wybieram regenerację.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 12:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Odświeżam temat...
Jak kolego mateuszsta20 po regeneracji jestem ciekaw

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 13:14:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
No to tak ... Wrocilem z Lodzi o godzinie 22:30, po calym dniu spredzonym w Lodzi zadzwonili do mnie i poinformowali mnie ze moja maglownica nie nadaje sie do regeneracji.

Listwa byla juz tak wyeksploatowana ze nie chcieli sie tego podjac i nie dawali na to gwarancji. Zaworki cisnieniowe byly tak zarabane opilkami metalu ze czasami z rana wspomaganie wogole nie chodzilo. A wiec zaproponowali mi inna przekladnie ale za znaczenie wyzsza cene i na gwarancji(udalo mi sie dogadac z wlascicielem na 24 miesiace gwarancji, ona obejmuje wszystko co jest zwiazane z przekladnia, czyli wycieki luzy itd.) Lacza cena za usluge wyszla 1750 PLN. Cena ktora jest podana na aukcji nie obejmuje ustawienia zbierznosci, oslon gumowych i plyny do ukladow hydraulicznych. Takze jak bedziecie sie umawiac zapytajcie o cene koncowa.

Po wymianie jest o wiele lepiej niz przed wymiana, mimo wysokiej ceny jestem zadowolony z uslugi ... Aha nie wiem dlaczego ale oni zalwaja tylko czerwony plyn do wspomagan, to mnie najbardziej zastanawia, bo producent zaleca zielony Febi.

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C5] Przekładnia kierownicza-wymiana,naprawa,regeneracja
PostNapisane: 11.sty.2011 13:41:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 22:52:15
Posty: 140
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Auto: Mercedes Benz C32 AMG
krisker napisał(a):
Witam. Kończy mi się maglownica (z amorem, bez servotronika). Braki w gumach, bardzo silne stukanie z jednej strony, ciężko pracuje. Zastanawiam się co robić, a do wyboru mam takie opcje:
1. Regeneracja - podobno od 600zł, ale na zadupiu (czytaj Olsztyn i okolice) nikt tego nie robi. Musiałbym drałować do Łodzi lub Warszawy, a i tam opinie na temat jakości napraw są różne. Poza tym nie wiadomo, czy w ogóle da się zregenerować.


MOże w Białymstoku zrobisz autko.
Jowisz Auto.
Patrz strona www.
http://www.jowisz-auto.pl/

Daleko nie masz, połączenia też dogodne.
Jak byłem w Polsce to robiłem u nich przekładnię w swojej poprzedniej BMW E39 i było Super przez 2 lata. Nie są drodzy, a robota super.

Pozdro. Wania

_________________
A6 C5 AKE Quattro 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 15:13:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
mateuszsta20 napisał(a):
No to tak ... Wrocilem z Lodzi o godzinie 22:30, po calym dniu spredzonym w Lodzi zadzwonili do mnie i poinformowali mnie ze moja maglownica nie nadaje sie do regeneracji.

Listwa byla juz tak wyeksploatowana ze nie chcieli sie tego podjac i nie dawali na to gwarancji. Zaworki cisnieniowe byly tak zarabane opilkami metalu ze czasami z rana wspomaganie wogole nie chodzilo. A wiec zaproponowali mi inna przekladnie ale za znaczenie wyzsza cene i na gwarancji(udalo mi sie dogadac z wlascicielem na 24 miesiace gwarancji, ona obejmuje wszystko co jest zwiazane z przekladnia, czyli wycieki luzy itd.) Lacza cena za usluge wyszla 1750 PLN. Cena ktora jest podana na aukcji nie obejmuje ustawienia zbierznosci, oslon gumowych i plyny do ukladow hydraulicznych. Takze jak bedziecie sie umawiac zapytajcie o cene koncowa.

Po wymianie jest o wiele lepiej niz przed wymiana, mimo wysokiej ceny jestem zadowolony z uslugi ... Aha nie wiem dlaczego ale oni zalwaja tylko czerwony plyn do wspomagan, to mnie najbardziej zastanawia, bo producent zaleca zielony Febi.

tak słyszałem z dwóch wcześniejszych źródeł, że właśnie proponują drugą przekładnię za większą kaskę...trochę mi tu śmierdzi naciągactwem

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2011 15:18:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja dzisiaj swoją zawiozłem do Wesołej, do Regen Auto.

Rozmowa bardzo rzeczowa i uprzejma, koszt niestety wysoki, ale wszyscy chwalą - z kilku źródeł - zobaczymy jakie efekty, pod koniec tygodnia.

Pozdro

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 14:45:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Google-Antoni Słabosz.

Znajomi z warsztatu cały czas do niego hydraulikę wysyłają i wszyscy happy.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 09:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
DeS napisał(a):
Naprawa we własnym zakresie możliwa i całkiem do ogarnięcia. Problem pojawia się przy potrzebie pokasowania luzu na ślimacznicy. Uszczelki i ich wymiana to Pikus, ale ich koszt to 450 w ASO. Kasowanie luzu może wykonać za nas firma - muszę to obadać.

Jakieś pomysły?


A ten zestaw naprawczy? Zawiera mnóstwo uszczelek i tulejki. Regeneratorzy twierdzą na swoich aukcjach, że opierają się na takim właśnie zestawie tej właśnie firmy. Powoli oswajam się z myślą o samodzielnej naprawie. Do stracenia wiele nie mam, bo jeśli moja przekładnia zaliczyła totalny zgon, to i tak będę potrzebował drugiej.

Zastanawia mnie przede wszystkim możliwość naprawienia stukania, zwłaszcza z lewej strony. Z tego co wiem, to znajduje się tam tuleja, która się wyrabia i powstaje luz. I o to najbardziej mi chodzi. Wycieków z przekładni nie ma, tylko ten stukot i ciężka praca :/

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 10:37:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Robiłem swoją maglownicę na zestawie tej firmy bo zaczęła ciec, jak narazie przejechałem 50kkm i płynu nie ubywa, co mnie cieszy. Natomiast nie cieszy mnie,i to wcale, fakt, że magiel zaczął w międzyczasie stukac :(

Jednym słowem jeżeli maglownica tylko cieknie to ten zestaw jest OKi
Jeśli cieknie i stuka (albo tylko stuka) to ten zestaw na 99% nie pomoże niestety (możesz spróbowac dokręcic deczko śrubę regulacyjną, może pomoże na trochę.Zaraz pewno zacznie się krzyk, że samemu nie wolno, że tylko serwis itp;).

A tu piękny widok "rozbebranego" magla ;)
Obrazek

Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 13:20:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
A domyślasz się, w którym miejscu stuka? Stuka u Ciebie z lewej, czy prawej? Przydatne zdjęcie :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 13:26:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Ja próbowałem tą śrubę dokręcać...i stukanie się delikatnie zmniejszało kosztem nieodbijania kierownicy na zakrętach...próbowałem dokręcać stopniowo metodą prób i błędów bez większych rezultatów...kolega mechanik powiedział, że takie dokręcanie powoduje po jakimś czasie wytarcie uszczelniacza i maglownica zaczyna ciec.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 13:32:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ja u siebie też lekko skręciłem, ale większych efektów to nie przyniosło.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2011 15:10:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
krisker napisał(a):
A domyślasz się, w którym miejscu stuka? Stuka u Ciebie z lewej, czy prawej? Przydatne zdjęcie :peace:

W moim przypadku, prawie na "bank", jest to luz na przekładni (czyli stuka z lewej). Też kręciłem "tą śrubą" ;) no i stukot troszkę zmalał, alle nie do końca (tzn. jak skręciłem tak, że nie stukało to kiera nie odbijała). U mnie słychac, że coś stuka tylko na postoju jak się energicznie kierą szarpie.
Teoretycznie mogą to byc jeszcze drążki kierownicze ( przynajmniej u mnie raczej nie były nigdy wymieniane), ale narazie nie mam natchnienia coby to sprawdzac.

Jakąś tam opcją/rozwiązaniem, ale tylko w przypadku A4 B5, jest kupno magla używki z paska B5 po FL, które wychodziły jeszcze w '04 roku.


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: