.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 09:24:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1,9 TDI ASV problem z turbiną
PostNapisane: 20.sty.2011 22:35:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam.
Mam następujący problem z moim samochodem. Turbina w aucie przeładowuje do wartości 2500, wiec samochód słabo się zbiera i czasami przechodzi w tryb awaryjny. Sytuacja ta już się powtarza 2 raz. Za pierwszym razem czyli jakieś pół roku temu – czyszczenie turbiny oczywiście pomogło jednak jakiś miesiąc temu sytuacja znowu się powtórzyła, więc zakasałem rękawy i wyczyściłem turbo. Jednak teraz przeładowanie powróciło już po nie całym miesiącu ! Czy to możliwe żeby łopatki się zapiekły w tak krótkim czasie? Czy może winien wszystkiemu może być N75 ?
Dodam że samochód ma przejechane 293 tys km i myślę że litr około litr oleju na 10tys to norma i chyba nie ma nic z tym wspólnego.
Liczę na wasze opinie.
Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 08:58:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Łopatki VTG mogą sie zapiec w tak krótkim czasie. Szczegolnie w waryunkach jakie teraz mamy.
Dobrze by było zebys pokazał nam logi :

Dynamiczne - 011,010 i 008
Statyczne w trybie Basic Settings - 011

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 22:55:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam.
Dzieki za odpowiedz, załączam logi do analizy.

BS 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/588 ... 94fba.html
D 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b7 ... f81c0.html
D 010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7a ... e6586.html
D 008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c9 ... eb600.html

Liczę na Waszą opinię.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 00:10:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
przemik napisał(a):
Łopatki VTG mogą sie zapiec w tak krótkim czasie. Szczegolnie w waryunkach jakie teraz mamy.
Dobrze by było zebys pokazał nam logi :

Dynamiczne - 011,010 i 008
Statyczne w trybie Basic Settings - 011

Pozdrawiam


Zapiekanie tonie donkonca trafne okreslenie , odkladaja sie sadze przez wolna mieska jazde , zle usatwione rozrzady , niesprawne recylkulacje czasem i w koncu tuning,

W koncu jeden ze stalych forumowiczow spec od Tdi glosi heretyczna prawde ze jak Diesel to musi kopcic , a ja ciagle powtarzam ze nie musi i nawet nie powinien :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 11:02:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Co do dymienia to samochód raczej puszcza tylko lekkiego dymka przy redukcji ale to raczej norma. Nie wiem jak w innych silnkikach ASV, ale umnie jest dość znacznie słyszalny gwizd turbiny przy 2tys obrotów i to bez względu czy tyrbo pompuje normalnie czy przeładowuje.
Rzeczywiście w ostatnim czasie poruszam sie po mieście, ale regularnie starałem sie przegonić auto, a dodatkowo co poniedziałek i piątek robię trasę około 250km.
To jaka jest wasza opinia? Turbina znowu do czyszczenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 14:06:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
wyglada na to ze regulacja cisnienia dziala co widac w 11 w nastawach , a roznice cisnienia biora sie z niesprawnoci samej sprezarki wiec jest wielce prawdopodobne ze nie dziala geometria sprezarki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 22:17:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z logów wynika ze :

- uklad podcisnienia dziala a wraz z nim N75 - wyglada ze jest OK
- jest gigantyczne przeladowanie zwiazane ze zle dzialajacymi zaluzjami VTG
- auto jest po programie - przydalyby sie logi dynamiczne - 001 i 004

Wydaje się ze czyszczenie turbiny jest ponownie nieuniknione, w skrajnych przypadkach regeneracja.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 23:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Dzięki za opinie. Jutro postaram sie zrobić komplet logów żeby niczego nie brakowało.
Przemik po czym stwierdzasz że auto jest po programie? Myślałem że to seryjne ASV.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 01:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2004 12:11:23
Posty: 114
Lokalizacja: CZ
zgaduje- wiecej dmucha?!

_________________
NIE LUBIE KORKOOW!!!
BMW 530D Touring
VW Passat Variant 1.9 TDI 4motion
VW Caddy 1.9 TDI
Fiat Brava 1.9 JTD
Fiat Marea Weekend 1.6 16V
BMW 540i Touring
Fiat Seicento 900
Audi A4 1.9 TDI Avant
Audi Coupe 2.0 16V
Audi 80 2.0 E
Audi 80 1.8 S
Fiat Tipo 1.4
Skoda Favorit
Fiat 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 12:10:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Co ma 011 static do 010 i 011 dyn.?
Nic.

U założyciela tematu problem występuje od strony samych kierownic (duże wżery , których nie usunie czyszczenie a jedynie wymiana elementu) lub awaria tzw "bączka" który rzadko bierze się pod uwagę przy dociekaniu przyczyn awarii.
Im sprawniejszy silnik tym efekty spowodowane jego złą pracą są bardziej odczuwalne.

Kolejna sprawa. TDI`ki z dużymi przebiegami cierpią na choroby turbosprężarek i przy jakiejkolwiek ingerencji w jej wnętrze warto oddać ją do fachowców zajmujących się ich regeneracją.
Nowe łożyska, uszczelnienia , wyważenie mechanizmu, do tego nowy mechanizm vnt i mamy spokój na wiele tysięcy km.

Ostatnia rzecz, to dementi związku tzw tuningu na odkładanie się sadz na vnt. :D
Oczywiście w powyższym zachodzi wzajemny związek jak między impotentem a wspomnianą tu kiedyś hiszpańską putą ...
Ilość powietrza dokładana przez tunerów powoduje iż motor pracuje na jeszcze większym nadmiarze powietrza niż w serii.
Nie przypominam sobie aby w którymkolwiek z moich aut po chipsie, tudzież u moich kolegów, którzy uczynili to samo i zadbali o turbinę odpowiednio wcześniej przydarzył się taki przypadek.

Zachęcam zatem założyciela wątku o to aby zadbał kompleksowo o leczenie turbiny a później dołożył małe stadko koników swojemu TDI`kowi.

Przemik: to jest seryjny ASV ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 08:51:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wodzu
Zgadzam się ze to seryjny ASV - dokladniej przestudiowałem mapy i faktycznie wkradła się pomyłka.
Zgadzam się ze tunning nie powoduje nadmiernego zanieczyszczenia VTG sadzą , ale juz ZŁY tunning tak i to bardzo.

Pzdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 22:06:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zgoda drogi imienniku :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 22:30:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Nie wiem czy to ma znaczenie i może to dziwne, ale auto po dłuższej jeździe w trasie i stosowaniu reguły prawej nogi zaczyna ciągnąć normalnie, ale najlepiej „butować” dopiero powyżej 2,5 tys obrotów.
Czyli z tego co napisał Baskecior nie pozostało mi nic innego jak oddać suszarkę do regeneracji, bo kolejne czyszczenie nie ma już raczej sensu??
Może wiecie ile taka regeneracja może kosztować i gdzie ją najlepiej przeprowadzić ( może jakiś zakład w okolicach Olsztyna? )
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: