Co ma 011 static do 010 i 011 dyn.?
Nic.
U założyciela tematu problem występuje od strony samych kierownic (duże wżery , których nie usunie czyszczenie a jedynie wymiana elementu) lub awaria tzw "bączka" który rzadko bierze się pod uwagę przy dociekaniu przyczyn awarii.
Im sprawniejszy silnik tym efekty spowodowane jego złą pracą są bardziej odczuwalne.
Kolejna sprawa. TDI`ki z dużymi przebiegami cierpią na choroby turbosprężarek i przy jakiejkolwiek ingerencji w jej wnętrze warto oddać ją do fachowców zajmujących się ich regeneracją.
Nowe łożyska, uszczelnienia , wyważenie mechanizmu, do tego nowy mechanizm vnt i mamy spokój na wiele tysięcy km.
Ostatnia rzecz, to dementi związku tzw tuningu na odkładanie się sadz na vnt.
Oczywiście w powyższym zachodzi wzajemny związek jak między impotentem a wspomnianą tu kiedyś hiszpańską putą ...
Ilość powietrza dokładana przez tunerów powoduje iż motor pracuje na jeszcze większym nadmiarze powietrza niż w serii.
Nie przypominam sobie aby w którymkolwiek z moich aut po chipsie, tudzież u moich kolegów, którzy uczynili to samo i zadbali o turbinę odpowiednio wcześniej przydarzył się taki przypadek.
Zachęcam zatem założyciela wątku o to aby zadbał kompleksowo o leczenie turbiny a później dołożył małe stadko koników swojemu TDI`kowi.
Przemik: to jest seryjny ASV
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)