.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 14:37:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Trzyletnie A4 zerwany pasek rozrządu, pomóżcie!
PostNapisane: 25.sty.2011 15:17:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 15:08:07
Posty: 16
Czesc,

mam ogromny problem, jestem właścicielem a4 2.0 TFSI z 2007 roku. Auto kupiłem praktycznie nowe. Obecnie ma 70 tys. przebiegu.
2 stycznia br roku jechalem w trasie, nagle zgasło.
W serwisie stwierdzono - zerwany pasek. Wstępny koszt naprawy 15.000 zł.

Napisałem do audi, odmowili partycypowania w kosztach, gdyz... jeden z przeglądów nie został zrobiony po 56000 tys ale po 59000.

Auto serwisowałem zawsze w ASO, robilem wszystkie przeglady, fakt jeden z nich zostal zrobiony z opoznieniem 3 tys.

Nie mam pojecia co w tej sytuacji zrobic, koszt 15.000 zł mnie dobija:(

Tak na marginesie, jestem w ciezkim szoku, że w 3 letnim aucie z takim przebiegiem dochodzi do zerwania paska. Producent auta zaleca zmiane po 180.000 km.

Pomozcie pls.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 15:23:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Może głupie, ale w ostateczności TVN Turbo, jak przyjedzie telewizja zaraz serwis mięknie.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 15:26:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
słowo "trzyletnie" należy pisać razem.

co do samego problemu - co to znaczy że auto kupiono praktycznie nowe?
A zerwany pasek rozrządu...
Pozostaje Tobie się z nimi sądzić, bo serwis się do niczego nie poczuwa, i mają pod to bardzo dobrą podkładkę - 3 tysiące zwłoki. Myslę, że jeśli chcesz i masz siłę się o to wykłócać, to pozostaje CI tylko pisać zawsze wyżej. Nie do serwisu tylko do AUDI Polska, a jeśli to nic nie da, to do Audi AG w Niemczech.
To rozsądni ludzie i tylko od Twojego chcenia zależy jak daleko zajdziesz.

Czy pasek ma prawo się zerwać po 70 tysiącach? Wg mnie nie powinien, ale .... wszystko zależy na to , co masz na poparcie swojego zdania, udokumentowanie przebiegu itepe. I jeszcze raz spytam - kupiłeś auto nówkę ze salonu?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 15:32:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 15:08:07
Posty: 16
Auto kupiłem jak miało przebieg około 3.000 km oraz 6 miesięcy. Zostało kupione w Niemczech. Sprawdzone zostało w każdą stronę, przebieg nie był przekręcany.

Do serwisu (Auto Viva) wogóle nie pisałem. Zacząłem od Audi Polska. Dostałem odpowiedź z informacją, że auto jest po gwarancji (nie da się ukryć) oraz, że dla partycypacji w kosztach naprawy przez Audi Polska konieczne jest wykonywanie terminowo przeglądów.

Przebieg jest o tyle udokumentowany, że robiłem wszystkie przeglądy odkąd auto miało 6 miesięcy w Auto Vivie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 15:35:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Skąd wziąłeś te 180 tysięcy?
O ile pamiętam to w Audi pierwszy raz pasek zmienia się po 120 tyś potem co 90 tyś.
Jak kupiłeś auto z drugiej ręki to nie możesz być pewny ile do tych 70 tyś km trzeba dołożyć faktycznie zrobionych kilometrów (móże jest faktycznie 120 tyś).
Dodatkowo na fakt czy pasek miał prawo pęknąć wcześniej ma wpływ wypadkowość auta. Jesteś pewny, że jest 100% bezwypadkowe?
A tak BTW dodatkowa zasada jest, że po kupnie zawsze zmieniamy rozrząd bez względu na to co mówi poprzedni właściciel/papier (no chyba że auto kupione nowe w salonie albo na łańcuchu).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 15:45:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 15:08:07
Posty: 16
Wydawało mi się, że 180 tys jest w ksiące serwisowej, ale nie mam jej przy sobie. Może się mylę.
Auto było sprawdzane w ASO na okoliczność tego czy jest bezwypadkowe.
Przebiegu nikt nigdy nie kwestionował, pieczątki mam powbijane zgodnie z harmonogramem (z jednym zrobionym 3.000 km później).

Pomijając te poboczne rozważania, zrobiłem wszystko żeby sprawdzić przy kupnie czy auto jest ok i wszystko wskazuje na to, że tak. Dzisiaj mam ogromny problem i nie wiem co z nim zrobic:(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 16:20:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
to przejechane za dużo 3000km miałoby znaczenie gdybyś tyle przejechał za dużo na rorządzie ale w Twojej sytuacji nie ma to większego znaczenia a to, że idą w zaparte to mnie nie dziwi, kto sie do błędu przyzna, walcz pod warunkiem, że auto bezwypadkowe z ori przebiegiem to może coś ugrasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 16:23:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 15:08:07
Posty: 16
Thx za słowo otuchy, tylko gdzie mam walczyć? Audi Polska odmawia... mogę serwis pozwać;)

Czy wogóle da się gdzieś naprawić taki zdemolowany silnik taniej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 16:31:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Tak jak Leo wcześniej pisał - uderzaj bezpośrednio do Audi AG w Niemczech

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 11:45:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
a skąd oni wzięli cenę 15.000zł ? tak z palca czy mieli taki przypadek?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 12:55:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
a jak go kupiles to tez mial robione wszystko w serwisie, jakies wymiany, jezeli takowe byly. Masz pelny serwis w ASO walcz, a jak nie to prawnik, napisz do gazety, moze auto swiat, Tvn Turbo itp. Na pewno ktos sie zainteresuje i wrzuci to do tv.
Te 3 tys przejechane nie maja wplywu na pasek. Serwis powinien to wymienic, wiadomo bede sie odwolywac, ale masz duze szanse wygrania, a te 15 tys to jakis kosztorys Ci pokazali naprawy. Zycze powodzenia.
Jak silnik wywalilo, tloki itp. to chyba lepiej szukac 2giego, mysle, ze wyjdzie taniej.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 13:48:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
a tak w ogóle to co miałeś robić na tym przeglądzie spóźnionym 3k km?

I niby oni na nim by zmienili pasek? :peace: i zapobiegli awarii? :peace:

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 15:23:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
3 tys km opoznienia , ja mysle tak :

jesli byly wykonywane przeglady dalsze , pozniejsze to nie bylo powodu do odebrania praw do gwarancji

gdyby jednak ktos uznal ze opoznienie absurdalncyh 3 tys kilometrow mialo powodowac utrate gwaranncji to powinien przedstawic taka informacje wlasicielowi na pismie.

chyba ze sa inne pwody do odmowy naprawy gwarancyjnej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 15:52:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Lotus napisał(a):
gdyby jednak ktos uznal ze opoznienie absurdalncyh 3 tys kilometrow mialo powodowac utrate gwaranncji to powinien przedstawic taka informacje wlasicielowi na pismie.


To właśnie chciałem napisać - przy przeglądzie przy 59 000 km powinni Ci byli od razu powiedzieć (a najlepiej dać na piśmie), że tracisz gwarancję, bo spóźniłeś się 3 000 km. Skoro nie zostałeś o tym poinformowany, znaczy - masz gwarancję.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 15:52:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Lotus napisał(a):
3 tys km opoznienia , ja mysle tak :

jesli byly wykonywane przeglady dalsze , pozniejsze to nie bylo powodu do odebrania praw do gwarancji

gdyby jednak ktos uznal ze opoznienie absurdalncyh 3 tys kilometrow mialo powodowac utrate gwaranncji to powinien przedstawic taka informacje wlasicielowi na pismie.

chyba ze sa inne pwody do odmowy naprawy gwarancyjnej


gwarancja :diabel: :diabel: :diabel: :diabel: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 16:11:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
andrzej u mnie kazdy ma gwarancje , takze i ty mimo ze uwazasz inaczej :)

poza tym jestem pewien ze sa duze szanse zeby ta usterke usuneli mimo ze zapowiada sie nsrednio ciekawie.

warto jest tez poznac przyczyny uszkozenia , co spowodowalo zerwanie paska.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 16:27:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Gdybym byl wlascicielem salonu tez bym odmowil naprawy gwarancyjnej bo nie stosowales sie do umowy...

pewnie ASO bedzie udowadnialo ze gdybys przyjechal na przeglad serwisanci by cos znalezli co moglo by byc przyczyna zerwania paska :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 16:46:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kiedy dokładnie upłynął okres ochrony gwarancyjnej?
[dzień/miesiąc/rok]

jeżeli upłynął termin gwarancji, to szanse na objęcie naprawy gwarancją maleją z każdym dniem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 16:56:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Panowie jeden przebieg ma spóźniony o 3000, po tym dlalej robione przeglądy i naprawy - nie został w ogóle o tym fakcie poinformowany. Dopiero po poważnej awarii silnika serwis doszukuje się wymówki i powodu do odmowy świadczenia usług gwarancyjnych. To czy przeglądy miał przesunięte w lewo czy w prawo o te 3000 km nic nie zmienia, ponieważ przy ostatnim przeglądzie powinien być poinformowany o konieczności wymiany paska. Co innego jakby w ogóle nie zaliczył np. ostatniego przeglądu i strzelił mu pasek... Moim zdaniem propozycja zgłoszenia się do TVN Turbo nie jest taka głupia wcale...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 17:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
meszrum napisał(a):
kiedy dokładnie upłynął okres ochrony gwarancyjnej?
[dzień/miesiąc/rok]

jeżeli upłynął termin gwarancji, to szanse na objęcie naprawy gwarancją maleją z każdym dniem.


to nie jest tak bardzo istotne w tym przypadku bo niektóre sytuacje kierowane są dobrymi intencjami "kulanz" i szanujaca sie firma sama powinna uznać taka usterke jako reklamacje , uwazam ze podstawa to dowiedziec sie jakie przyczyny spowodowaly to uszkodzenie , moze nie wiemy ze auto mialo stluczke w wyniku ktorej wzmocnienie uszkodzilo pasek naprzyklad.

wszytsko jest mozliwe bo yto kolega kupil uzywane z drugiej reki wiec nie wiadomo jaka jest przyczyna awari i od tego trzeba zaczac.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: