.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 00:05:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 ABH] Problem z instalacja gazową
PostNapisane: 27.sty.2011 16:13:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Na instalce (Sekwencja Lando Renzo Omegas) zrobione ok 200 tyś kilometrów, z czego ok.90000 za mojej kadencji.
Do dzisiejszego dnia praca bez zarzutu. Miałem rezerwę gazu, podjechałem na orlen, zalałem, zrobiłem parę kilometrów po mieście zagasiłem. Po godzinie od zgaszenia, zapaleniu przy nagrzanym silniku instalka tak jak zwykle przełącza sie na gaz, ale silnik momentalnie gaśnie, ew. rzutem na deski przełącza się na benzynę. Świeci się pełen zbiornik gazu. Pojeździłem z 20 kilometrów, reduktor od gazu gorący, ale dalej to samo.
Na co stawiacie?
filtr gazu czy reduktor. Wtryski raczej wykluczam bo chyba nie padły wszystkie naraz.
Ewentualnie jaki soft i jaki kabelek bym potrzebował, żeby zdiagnozować usterkę.
Filtr zmieniałem coś ok. 30 tyś.km temu, albo lepiej. Reduktor od nowości nie ruszany. Do gazowników nie chce mi się jechać do 2,3 dni czekania w kolejce.


eidt:
chyba, że na orlenie jakiś syf zatankowałem, ale tego nawet nie ma jak sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 16:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2010 08:27:22
Posty: 218
Lokalizacja: WM Gdańsk
Auto: V70 T5
ja bym zaczął od wymiany filtrów bo koszt niewielki a mogło tak być ze syfu jakiegoś ze zbiornika zaciągnęło jak na rezerwie jeździłeś

_________________
Jedyne słuszne Audi V8 - było
Skoda Octavia L&K 1.9 130KM - dupowóz, a nie samochód, a do tego na gnojówkę - było
Volvo V70 II T5 - bardzo wygodny dupowóz z odpowiednim piecem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 16:40:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Papel napisał(a):
ja bym zaczął od wymiany filtrów bo koszt niewielki a mogło tak być ze syfu jakiegoś ze zbiornika zaciągnęło jak na rezerwie jeździłeś

na rezerwie to codziennie jeżdże :) inaczej to bym musiał dwa razy dziennie tankować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 18:07:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
najprawdopodobniej dziadowskie lpg ,raz jak tankowałem nie mogłem bujnąć auta więcej jak 50km/h bo przełączało się na pb

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 20:07:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Odpaliłem przed chwilą auto. Jadę przełączyło na gaz, 2 kilometry jadę spokojnie tak jak inni - jest OK. Dałem raz w palnik i znowu to samo. Gaszenie i opdalanie nie pomaga (przełącza momentalnie na benz). Jeżeli to kiepski gaz to mam go w atmosferę wypuścić? Nie mam koncepcji nie będe przecież 150 kilometrów robił 50 km/h tym bardziej że jadę w weekend w traskę.
Sprawdzę jutro fitr - może to duet kiepski gaz + zapchany fitr.
Osobiście mi to wygląda na dużą zawartość wody w gazie która mi w filtrze mimo rozgrzanego reduktora zamarza. Tym bardziej że dzisiaj nocowałem we Wro i auto robiło krótkie odcinki (max 15 kilomterów jednorazowo)
Ale żeby Orlen robił takie cuda?

Ponawiam do zorientowanych pytanie o jakiś soft i kabelek do Landi Renzo. Komputer gazu jest na tyle inteligentny że powinien mi wypluć usterkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 20:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
zioolko napisał(a):
Odpaliłem przed chwilą auto. Jadę przełączyło na gaz, 2 kilometry jadę spokojnie tak jak inni - jest OK. Dałem raz w palnik i znowu to samo. Gaszenie i opdalanie nie pomaga (przełącza momentalnie na benz). Jeżeli to kiepski gaz to mam go w atmosferę wypuścić? Nie mam koncepcji nie będe przecież 150 kilometrów robił 50 km/h tym bardziej że jadę w weekend w traskę.
Sprawdzę jutro fitr - może to duet kiepski gaz + zapchany fitr.
Osobiście mi to wygląda na dużą zawartość wody w gazie która mi w filtrze mimo rozgrzanego reduktora zamarza. Tym bardziej że dzisiaj nocowałem we Wro i auto robiło krótkie odcinki (max 15 kilomterów jednorazowo)
Ale żeby Orlen robił takie cuda?

Ponawiam do zorientowanych pytanie o jakiś soft i kabelek do Landi Renzo. Komputer gazu jest na tyle inteligentny że powinien mi wypluć usterkę.

jedz dotankuj gazu i zobacz co będzie się działo ,jak nadal żle to możliwe że ci padło coś w instalacji ,parownik ,cewka na elektrozaworze

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 13:52:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Filtry wymienione, ale nie były w tragicznym stanie.
Cewka czysta, niezabrudzona, pracuje po podaniu napięcia.
Okazało sie iż cewka w elektromagnesie raz dostaje napięcie a raz nie.
W kablach od komputera do cewki przejście jest, nie są załamane.
Komputer od gazu rozebrany, był leeko zalany wodą (zamontowany w nadkolu). Po oczyszczeniu kontakteem, przed złożeniem do kupy było przez chwilę OK, potem znowu brak napięcia. Po złożeniu do kupy wymuszenie przejścia na gaz przez zewnętrzny podłączony tester do instalacji gazowych nie wyzwalało napięcia na cewce. Auto odłączyłem od testera odpaliłem i się przełączyło się na gaz samo tak jak zwykle (po lekkiej przygazówce). Więc na chwile obecną jest niby OK. Pojeździłem trochę po mieście, pogasiłe, poodpalałem - dalej w normie.

Wg gazowników "uszkodzenie" komputera gazu.
Zanim zamówie nowy chciałbym się upewnić, czy komputer Landri Renzo Omegas może odmówić "siłowego" przełączenia na gaz (przez zewnętrzny tester) jak jest coś nie halo z odczytem z jakiegoś czujnika (np tym przy listwie wtryskowej), ew. jak jest niedogrzany silnik.
Nie sztuka wymienić komp i zostać z losowym problemem.

Niby diagnostyka wykazała zero błędów w osprzęcie gazu, mapy i odczyty w normie.
Komputer kosztyuje coś niby koło 700-800 zł, jak ktoś ma tańsze dojście proszę o info na PW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 14:28:33 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
sprawdzałeś kabelki przy wielozaworze na butli - miałem taki przypadek w chryslerze że się zaśniedział jakiś kabelek i własnie z tego powodu auto nie jeździlo w ogóle na gazie - pojechałem - jak ty - na zmianę filtrów, ale gazowników mam w miarę ok - znaleźli kabelek, przylutowali i auto jak nowe

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 14:57:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Jeżeli komputer dostaje sygnał z wielozaworu to może też być jakaś opcja. Muszę poczekać na powrót usterki i sprawdzić wtyczkę w bagażniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 17:11:36 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
sam piszesz że komp nie zgłasza błędów - więc jeśli dostaje sygnał "nie ma gazu" to przełącza na benzynę. dodatkowo, kontrolki od poziomu idą osobną wiązką więc jak najbardziej może pokazywać pełny zbiornik. Może uda ci się jednak zaoszczędzić 700 ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 22:00:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
więc jeśli dostaje sygnał "nie ma gazu" to przełącza na benzynę. dodatkowo, kontrolki od poziomu idą osobną wiązką więc jak najbardziej może pokazywać pełny zbiornik
- sterownik gazowy nie odczytuje ilości gazu z wskaźnika na butli :) Sterownik w danej chwili nie wie, ile jest gazu w butli, a przełączenie na benzynę (z powodu braku gazu) jest skutkiem spadku ciśnienia gazu na listwie...

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2011 15:57:42 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
wiem że nie odczytuje ze wskaźnika i wiem że przełącza gdy nie ma cisnienia. skrót myślowy dla wyjaśnienia że może byc problem z kabelkami przy butli.
Opisz koledze dokładnie dlaczego kabelek przy butli może powodować problemy z zasilaniem gazem - bo ja dokładnie nie wiem, a doświadczyłem tego na własnej skórze. Podejrzewam że chodzi o sygnał podawany na wielozawór żeby puścił cisnienie - ale widac że znasz się na tym lepiej, wyjaśnij, proszę :)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 17:19:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
No więc na chwile obecną problem zanikł. Jest Ok.
Dodatkowo cąły weekend (400 kilosów) przejździłem na benzynie bo gaziarze wymieniając filtr nad reduktorem uszkodzili oring zabezpieczający.
Przyczyniło się to do małego odkrycia, jak nizej:

Autkiem zrobiłem już crica 100 tyś kilometrów, na benzynie jeżdżę tylko jak mi się gaz skończy i na zimnym silniku(czyli ok 100 kilometrów miesięcznie) i także nieraz jak chcę troszkę więcej elastyczności poczuć.

W trasie na gazie nigdy specjalnie nie jeździłem (oprócz międzytankowań).
Na gazie w trasie i mieście pali w przedziale 24-26 litrów.
Na benzynce po zrobieniu 400 kilometrów z czego 200 to traska mam spalanie 15,6 na chcecku. Prędkość 120-140 km/h max, dużo hamowań i przyspieszeń - tak więc nie było PSJ.
Z czego ta różnica 9 litrów między benzyną a gazem wynika? 2-4 litry rozumiem, ale 9-10?

Mapy niby ok.
Wtryski też niby ok.
Wszystko niby ok, tak jak niby fachowcy od gazu stwierdzili.
Jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 19:29:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
zioolko napisał(a):
W trasie na gazie nigdy specjalnie nie jeździłem (oprócz międzytankowań).
Na gazie w trasie i mieście pali w przedziale 24-26 litrów.
Na benzynce po zrobieniu 400 kilometrów z czego 200 to traska mam spalanie 15,6 na chcecku. Prędkość 120-140 km/h max, dużo hamowań i przyspieszeń - tak więc nie było PSJ.
Z czego ta różnica 9 litrów między benzyną a gazem wynika? 2-4 litry rozumiem, ale 9-10?

Mapy niby ok.
Wtryski też niby ok.
Wszystko niby ok, tak jak niby fachowcy od gazu stwierdzili.
Jakiś pomysł?


Fiuu.

Moje śr. spalanie na LPG to (w lecie) 15-16 ltr (w trasie poniżej 14), w zimie wzrosło do 17-20, co mnie dość dziwiło, bo przecież i tak auto zagrzewa się na benzynie. Okazało się, że jeden z węży za reduktorem był sparciały i puszczał powoli gaz w powietrze, aż w końcu pękł i zrobił się smród, który pozwolił go zlokalizować ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 21:09:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Węże do za reduktorem wyglądają na zdrowe (jutro je dobrze pomacam), do wtrysków mam założone od listwy nówki węże.
Ale może pójde tropem nieszczelności i zakupie http://allegro.pl/detektor-czujnik-gazu ... 26118.html
po miesiącu jeżeli to rzeczywiście nieszczelność urządzenie mi się zwróci.

Myślałem że tyle ma palić i szlus.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: