.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 16:12:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AAT] Wysokie spalanie - ROZWIĄZANIE PROBLEMU
PostNapisane: 27.sty.2011 18:13:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Problem jak w temacie.

Ojcowe AAT strasznie dużo spala - blisko 9L/100km NA TRASIE ! [przy prędkości rzędu 80-100km/h]

Fakty:

- termostat trzyma 88*C niezmennie.
- kąt wtrysku Basic setting waha się w przedziale 24-35 jednostek.
- Odczyt z grupy 004 - 1.8 BTDC dla 88*C
- auto zbiera się dobrze pomimo niskiego doładowania rzędu 0,2bar'a [pewnie zapchany katalizator]
- wcześniej były popękan węrzyki przelewowe - wymieniłem.
- Wyczuwam delikatny zapach ON z okolicy pompy wtryskowej [ nie widać rzadnych wycieków.
- każde koło jest wolne od zapieczonych zacisków
- ciśnienie w oponach wynosi 2.3 bar'a [205/60/15r]

- Dodam że zalogowałem sobie grupe 015 w sekcji engine - jest tam grupa która wyświetla ilość spalanego paliwa na godzinę, zapisałem dane pokonując prawie 20km i średnia z tej rubryki wyniosła 4,4L/h - poruszałem się z prędkością 80-100km/h

- odczyt z skecji 013: wszystkie wtryski bliskie 0.00 tylko jeden pracuje na -1,0.

Co radzicie ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Ostatnio edytowano 15.cze.2011 21:31:51 przez Gustav, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 09:25:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
a to jest naped przedni czy quattro , manual czy automat ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 09:32:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Jak sama nazwa tematu wskazuje AAT nie było opcji z Quattro.

Przednia oś + manual.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 09:35:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
sprawcz wtryskiwacze czy nie leja, ja mialem u siebie juz 2 razy wymieniana podkladke pod wtryskiwacz. I to na 2 innych wtryskiwaczach. Silnik byl wtedy oblany ON.
Sprawdz rowniez wezyki paliwowe dokladnie, moze pod autem cos przerwane i paliwo kapie, moze bak paliwa lub okolice. Trzeba obadac w kanale.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 09:41:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Gniazda wtryskiwaczy są suche.

Dzisiaj ponownie obadałem grupę 013 i tu niespodzianka :( - wszystkie korekcje ostro na minus [ -1,5 / -2,0 / -1,3 / -1,8 ]


Nie wiem czy to jest zależne od niskiej temp ale motor był nagrzany do 85*C.

Temp paliwa 25*C.

Temp zewnętrzna -10*C.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 10:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Gustav napisał(a):
Jak sama nazwa tematu wskazuje AAT nie było opcji z Quattro.

Przednia oś + manual.

Gustav jak już jesteś taki "cffaniak",
:diabel:
powinieneś wiedzieć, że napęd "quattro" piszemy małą literą :D
Oczywiście "no offenzz" poprostu nie mogłem się powstrzymać :D

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 10:16:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
j@cek - Ty mi tu nie pindol :P tylko lepiej wnieś coś do tematu a nie spamujesz :D

[Edit]

Kąt wtrysku jest dość późny i wynosi 30 jednostek , nie wiem czy przestawiać kąt wtrysku czy lepiej tego nie zaczepiać.

Ustawienie kąta wtrysku na 60 jednostek zwiększy spalanie i moc czy zmniejszy ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 10:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
1. wywal kata,
2. wymień końcówki wtrysków za duże korekcje,

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 10:33:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
j@cek napisał(a):
1. wywal kata,
2. wymień końcówki wtrysków za duże korekcje,


Kata wywalę na pewno ale z tymi końcówkami się wstrzymam bo przed wczoraj korekcje oscylowały w granicach 0.0 [oprócz jednego].

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 12:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Nie wiem jak w AAT ale kąt powinien chyba być tak jak w AEL`u czyli napewno trzeba zwiększyć kąt wyprzedzenia.( ok 65 jednostek). Daje to twardszą pracę silnika, ale lepszy rozruch, mniejsze spalanie i lepszą dynamikę. No i podstawa to doprowadzić doładowanie do serii.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 12:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Po za tym mniejszym spalaniem w moim przypadku ustawienie znacznie większego kąta - nieco ponad górną granicę normy w TDI-timing sprawiło, że o wiele mniej zapycha mi się wydech sadzami, różnica jest pod tym względem ogromna a potem mu ten wydech porządnie przedmuchaj na tasie.

Przeczyść sobie też te końcówki wtryskiwaczy no i koniecznie to turbo - masz jakieś logi dynamiczne pracy turbiny...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 14:02:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Gustav napisał(a):
Ustawienie kąta wtrysku na 60 jednostek zwiększy spalanie i moc czy zmniejszy ?


Większy kąt wtrysku zmniejszy spalanie (o ile nie przekroczysz 100-120 jednostek) natomiast dodatkowo pompa będzie miała łatwiej utrzymać optymalny kąt na obrotach wysokich bez dużego wysterowania.

Uważam że mogą jednak troszkę lać wtryski przez co dynamika spalania jest inna i wyszły korekty różne.
Spróbował bym też zalać jakieś pewne paliwo (np shell diesel Extra - tylko nie V-power bo do takich aut nie bardzo się nadaje).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 22:10:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Te korekcje wskazują raczej na to, że masakrycznie leje wtrysk sterujący, ponieważ jego wartośc jest odnośnikiem "ZERO" dla innych wtryskiwaczy.
Nie wiem za bardzo jak Ci to zobrazować, ale skoro wszysktie wtryski mają mniej więcej tyle samo na minusie, a wtrysk czwarty jest na zerze, to raczej jego należy podejrzewać o jakąś dysfunkcję - ten próg "zerowy" - odnośnik dla innych wtrysków przesuwa się w górę, stąd wszystkie korekcje na minus. Tak właśnie było u mnie i teoria się sprawdziła :peace:

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 17:34:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Na razie robota z AAT stoi. Dodam fakt:

Wraz ze wzrostem temperatury otoczenia spalanie spadło do granicy 7.4L w trybie 30% miasto i 70% trasa z prędkościami +/- 90km/h.

Sprawny wtryskiwacz sterujący powinien wykazywać 200 omów ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 19:47:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
A z tą turbiną coś robiłeś, nie jest to podstawowa przyczyna wielkiego spalania ?
Co do korekt - nie wiem czy ma sens przywiązywać do tego jakąś wielką uwagę, ja mam nowe końcówki i nadal korekty wielkie a samochód jeździ od wymiany wtrysków i ECU perfekt, średnie spalanie mam 6,9l (odczyt z komputera).
Zajmij się turbiną.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 20:24:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Nie wiem czy przytkany układ wywołuje reakcję zwiększenia dawki paliwa.

Tak jak pisałem na początku - w razie jak by dawka paliwa była większa to było by to CHYBA widoczne w grupie 015 gdzie jest opcja podglądu spalania na godzinę.

Z poprzednich testów wynikało że AAT na spokojnej trasie [ +/- 90km/h] spaliło blisko ~ 4,4L/100KM !!!! gdzie w rzeczywistości spalanie oscylowało w granicach 9L/100km.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 22:12:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Moim zdaniem leją wtryski, co gorsza poza kiepskim rozpyleniem podciekają. z tego powodu przy małych obciążeniach spora część paliwa dostaje się do cylindra nie rozpylona i odparowywuje podczas spalania (dym biały) lub zamienia się w sadzę (dym czarny). Przy wysokich obciążeniach i obrotach czas przecieku jest krótszy a dawka znana centralce bardzo duża więc przeciek ma mniejsze znaczenie w błędzie wskazań.
Osady we wtryskiwaczach mogą przyczyniać się do takich objawów. Jak było zimno blokowały się bardziej, po ociepleniu otoczenia troszkę się poprawiło.


Co do teorii wtrysku odniesienia, nie jestem przekonany.
Mam u siebie ciągle korekty na poziomie -1 do -2. Wynika to ze sposobu pomiaru tej wartości przez ECU. pomiar polega na wyznaczeniu przyspieszeń wału korbowego po wtrysku w danym cylindrze. Dla standardowego paliwa które było na stacji paliw 15 lat temu oraz dla fabrycznego kąta wtrysku ECU poprawnie określa błąd dawkowania. Gdy zastosujemy lepsze paliwo (inna dynamika spalania) oraz wcześniejszy kąt wtrysku, do tego mamy na przykład zaślepiony EGR, ECU błędnie podaje korekty.
Sprawdziłem na nowej pompie wtryskowej z kompletem nowych końcówek 216, oraz na całym komplecie nowych wtrysków 210 (mam silnik AEL).
Dodatkowo spory wpływ ma temperatura paliwa wtryskiwanego.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 22:29:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Czyli wtryski na stół ? Może przed wyciąganiem wtryskiwaczy zaleje preparat STP ? Ciekawe czy to odniesie jakiś skutek pozytywny....

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 22:44:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Koszt żaden, problem jeszcze mniejszy więc zawsze można spróbować, lejących wtrysków jednak raczej nie uleczy.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 22:51:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Czarny dym jest jak ostro depnę przy obecnej temperaturze otoczenia ale to chyba z racji niskiego doładowania niż z lejących wtrysków.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: