.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 13:02:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5TDI V6] Wibracje biegu jałowego - dokumentacja serwisowa
PostNapisane: 26.lip.2009 21:33:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
temat rzeka dotyczący głównie silników BDG i BDH [choć nie tylko], który doprowadził do wielu kłótni.
ażeby raz na zawsze uciąć temat:


ELSA: Motor vibriert im betriebswarmen Zustand
ELSA: Warm engine vibrates


podkreślić należy, że w tym przypadku VAG wyjaśnia możliwe przyczyny, w sytuacji, gdy dawka w 001.2sN spada na rozgrzanym silniku poniżej 3.0 mg/h [czyli wartości minimalnej], co prowadzi do powstawania wyraźnych wibracji w kabinie.
dokumentacja wskazuje na m.in. na wtryskiwacze, wałki, zawory, zbyt małą kompresję bądź wadliwe ECU.

jeżeli jednak ktokolwiek doświadcza wibracji przy dawce przekraczającej dopuszczalne maksimum [8.0 mg/h], wówczas przyczynę opisał Rogal w tym wątku, wskazując na pompę wtryskową jako przyczynę.

:?: jak usunąć usterkę w przypadku zbyt niskiej dawki w 001.2sN [<3.0 mg/h] i odczuwalnych wibracji?
1. należy zaopatrzyć się w wersję oprogramowania ECU wskazanego w dokumentacji [czyli zrobić aktualizację oprogramowania sterownika silnika].
2. jeżeli powyższe nie przyniesie rezultatu [choć powinno], należy sprawdzić w serwisie Bosch'a [przy użyciu EPS-200] i w razie potrzeby wymienić wtryskiwacze.

:?: jak usunąć usterkę w przypadku zbyt wysokiej dawki w 001.2sN [>8.0 mg/h] i odczuwalnych wibracji?
w przypadku wibracji i dawki przekraczającej 8.0 mg/h należy sprawdzić w serwisie Bosch'a [przy użyciu EPS-815] pompę wtryskową VP44.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 25.wrz.2009 14:30:55 przez meszrum, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5TDI V6] Wibracje biegu jałowego - dokumentacja serwi
PostNapisane: 27.lip.2009 15:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie ma w tym dokumencie ani slowa o tym, ze po procesie "naprawy" wartosci dawek w 001 beda w przedziale poprawnym
Byl tu kiedys ktos komu Twoj ex-przyjaciel chyba wraz z serwisem, ktorego nazwy nie wymienie (nie bede robil komerchy z forum:) ) wyleczyl narywanie i mimo tego dawki w 001 nadal byly poza norma. Odstawiam wiec, ze po kabelku wgrali pozbawione buga oprogramowanie lub oprogramowanie, ktore potrafi ustabilizowac prace silnika mimo buga tkwiacego (i nie usunietego) w sofcie w samej pompie (tez mozliwe - taki workaround)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2009 15:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5TDI V6] Wibracje biegu jałowego - dokumentacja serwi
PostNapisane: 27.lip.2009 16:18:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
nie ma w tym dokumencie ani slowa o tym, ze po procesie "naprawy" wartosci dawek w 001 beda w przedziale poprawnym
Byl tu kiedys ktos komu Twoj ex-przyjaciel chyba wraz z serwisem, ktorego nazwy nie wymienie (nie bede robil komerchy z forum:) ) wyleczyl narywanie i mimo tego dawki w 001 nadal byly poza norma. Odstawiam wiec, ze po kabelku wgrali pozbawione buga oprogramowanie lub oprogramowanie, ktore potrafi ustabilizowac prace silnika mimo buga tkwiacego (i nie usunietego) w sofcie w samej pompie (tez mozliwe - taki workaround)
Pozdrawiam,
Przemek



Przemku,

zwróć uwagę, że jako przyczyna opisany jest właśnie spadek dawki poniżej minimum [co zgodnie z logiką prostego wieśniaka spowoduje zakłócenia w pracy układu paliwowego]. zatem można przyjąć, że czynność zaradcza VAG ma podnieść tę dawkę.

co ciekawe, konkluzja jest taka, że VAG prostuje problem poprzez - w dużym uproszczeniu - podniesienie dawki biegu jałowego [czyli poprzez wymianę ECU], co zmniejsza/eliminuje wibracje - nie przewiduje konieczności wymiany wtryskiwaczy [dobra nowina dla AndyN'ego].
poza dyskusją jest też fakt, że problem jest wówczas tylko ukryty, a nie wyeliminowany - ale być może o to chodzi, wszak to tylko stare auta...
...choć 6 wibrujących przypadków, z którymi się spotkałem, kończyło się wymianą wtryskiwaczy [a jeden pompy - dawka była > 8mg/h]. nikomu nie przyszło na myśl tuszować problemu.

z kolei pozostałe możliwe źródła są wskazane w przypadku, gdy 013 i 014 wykraczają poza normę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5TDI V6] Wibracje biegu jałowego - dokumentacja serwi
PostNapisane: 28.lip.2009 18:37:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
usuniecie wibracji to nie tuszowanie ale rozwiazanie problemu nawet jakby w 001 byly wartosci z kosmosu (bo przecietny user ma to w d.. co jest w logach)
W instrukcji nie napisali wprost ze po tym soft-upgradzie wartosci beda w normie (mozna sie tego domyslac ale wcale tak byc nie musi! - dlatego wspomnialem o tym workaround)
Z tego co wiem ECU sam dobiera ilosc dawek by miec zadane obroty (nie zdziwilbym sie jakby to byl fragemnt kodu typu "if obroty za duze then zmniejsz koks" i odwrotnie) a juz w mapie zapisany jest kat wtrysku dla obroty+koks
Jezeli tak by bylo i uzywane ale sprawne mechanicznie auto nie trzymaloby obrotow to poprawka bledu w kodzie programu ratowalaby sprawe (i moze tak jest)
Auta z tymi silnikami to raczej byly drogie fury w zakupie (kiedys) i nie wyobrazam sobie by ktos kupil to auto jako nowe juz narywajace. Ten problem musial pojawiac sie z czasem i tu domyslac sie moge ze o ile algortym ustalania dawki w nowce nie smiganej zdawal egzamin to juz w troche wysmiganym glupial i auto "narywalo"
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 19:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
witam
Mam taki problem właśnie z narywanie przy odpaleniu silnika ;/ czy ten problem z upgradem softu jest gdzieś opisany jak go sprawdzić itd?. Narywanie u mnie jest króciutkie. czasami nawet budą troszeczkę zatrzęsie. Sytuacja występuje przy zimnym silniku dzisiaj np -2,5*. Przyc ciepłym silniku tez jest problem bo czasami musi zakręcić nawet 2-3 razy. Już nie wiem co mam robić dalej.
Świece - wymienione na nowe beru
Nowe dźwigienki -24szt
nowe popychacze -24szt
nowe podkładki - 24 sztuki
termostat - wymieniony na nowy
czujnik temperatury płynu chłodniczego - również wymieniony na nowy
filtr paliwa, oleju, powietrza, kabinowy - wymienione
oczywiście wlany również nowy olej.
wtryskiwacze sprawdzone i są ok. dają od 5,3 do 5,6 mg

nie mam już pomysłów co robić. Sporo mnie to już kosztowało a efekt? jedynie taki że po odpaleniu ciszej pracuje no i moc wróciła. HELP!

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2011 08:54:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Bartas83 napisał(a):
nie mam już pomysłów co robić. Sporo mnie to już kosztowało a efekt?

ja mam.... opcja szukaj i hasla "dziagnostyka, logi, VAG-COM". Nie raczyles napisac co to za silnik (3 literkowy kod) ale obstawiam, ze jak wymieniana byla hydraulika to ten watek nie powinien Ciebie specjalnie interesowac
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 13:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2011 21:07:31
Posty: 7
Lokalizacja: Legnica
U mnie jest wszystko w normie jeśli chodzi o dawakę , nie jest ponizej 3 ani powyżej 8. Ale sprawdzając 13 i 14 wdług programu jest poza normą .
I oczywiście narywa. Szukam już rozwiązania od nie wiem ilu czasu. Czytałem że wymiana nawet pompy i wtryskiwaczy nic nie dale lub nie eliminuje tego problemu, sam już nie wiem to co ktoś kupuje auto i wyjezdza i już mu się silnik buja ;/ I tak samo miedzy gdzieś 1700- 2100 obrotów ten spadek mocy i zaraz znowu moc wraca . Co z tego ze jak sie wkreci na obroty to idzie jak dolne obroty ma słabsze niż 1.9 tdi moje byłe A3 1.9 w dolnych obrotach zjada takie 2.5 , jutro jade zrobić aktualizacje ECU ktoś się orientuje ile to kosztuje ? I czy trzeba to robić w salonie czy dobry diagnosta też sobie poradzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 18.kwi.2013 10:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
przemekk74 napisał(a):
Bartas83 napisał(a):
nie mam już pomysłów co robić. Sporo mnie to już kosztowało a efekt?

ja mam.... opcja szukaj i hasla "dziagnostyka, logi, VAG-COM". Nie raczyles napisac co to za silnik (3 literkowy kod) ale obstawiam, ze jak wymieniana byla hydraulika to ten watek nie powinien Ciebie specjalnie interesowac
Przemek



Hydraulika była wymieniana. Mimo to na jałowym biegu dźwignia zmiany biegów się trzęsie na boki. A kod silnika to AFB 2,5 tdi v6 w audi a6

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5TDI V6] Wibracje biegu jałowego - dokumentacja serwi
PostNapisane: 02.lip.2014 09:21:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2006 19:03:10
Posty: 26
Auto: A6 C5 1.9tdi 131PS
Panowie w BDG mam taki problem, nierówno pracuje na wolnych obrotach, w sumie po dodaniu gazu też jakby nie pracował na wszystkie cylindy. Wałki były sprawdzane i są OK, komputer nie pokazuje żadnych błędów, obroty na biegu jałowym: wartość min 696, wartość max 711.
Korekcja ilości paliwa w cylindrach:
I +0,0mg/H
III -0,31mg/H
IV +1,25mg/H
V -1,02mg/H
VI +0,86mg/H

Samochód ma normalną moc, bez problemu pokonał trase kilkuset kilometrów po autostradzie, na wolnych obrotach pracuje jakby pracowało 5,5 cylindra
Jakieś sugestje?

_________________
bylo
B3 2.0 16V 137KM
B4 1.9TDI
A4 1.9TDI 90KM
A4 AVANT 1.9TDI 110Km
jest :)
A6 C4 2.5TDI 116KM Business


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5TDI V6] Wibracje biegu jałowego - dokumentacja serwi
PostNapisane: 26.lis.2014 21:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2009 11:32:01
Posty: 24
Lokalizacja: Gdańsk
ap 1 tezy dlaczego nikt nie powie jak zmienic dawke biegu jalowego
dlaczego w pompach ve wpisujac login knanal 1 adqaptacji mozna manewrowac dawka od nmin do max a w tych pompach vp44 ni huhu
niby ktos nie bede mowil kto twierdzi ze mozna to zrobic za pomoca wlasnie wyzej wymienionego sposobu wpisywalem tryliony loginow zaden nie dziala

przeciez o to chodzi narywanie jest przyczyna zbyt malej dawki paliwa
(odnosnie temperatury paliwa) zwiekszajac ja silnik zaczyna chodzic stabilniej

podobnie dziala to w druga strone w 2 przypadku gdy dawka jest za duza czyli <8mg
w porownaniu do temp tez paliwa ale bardziej i plynu chlodzacego wychodzi na to ze silnik dostaje bledne informacje
mam 90*C olej jest nagrzany paliwo tez potrzebuje mniej sprawnosci zeby utrzymac bieg jalowy a tu 8 tyle co przy zimnym rozruchu ba nawet nie za dzuo :!!:

wiec moje pytanie brzmi jaki to login?????????? :?:

juz mam dosc tych spekulacji ja potrafie to ja tamto ja wyleczylem 20 szt 2.5 tdi
ale nikomu nie powiem jak.........

WIEC UWAGA CI KTORZY NIE WIEDZA :!: :!: :!:

dawke sie kalibruje czujnikiem obrotow walka pompy przesuwajac go w lewo dawke zmniejszasz natomiast w prawo zwiekszasz
natomiast 2 sprawa dotyczy loginu wlasnie tego tajemniczego o ktorym mowa wraz z moim bardzo dobrym przyjacielem z renomowanej firmy tune-up sprawdzalismy ba przekonalismy sie na wlasnej skorze ze wpisujac login zmieniajac adaptacje kanalu 1 dawka nie drgnie ani 0.1 mg w obie strony zmienia sie natomiast max dawka zadana przez zyczenie kierowcy mozna ja ograniczyc do pewnych granic lub podniesz tez :)
tak wiec poszukiwania trwaja nadal loginu ktory otwiera regulacje dawki po przez komputer a nie brudzenie sobie raczek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: