nazywa sie pol automatyczny bo przeciez wstepnie musisz go napiac sam
jesli chodzi o starannosc wykonania to znaczy bardzo wiele , naciag paska jest bardzo wazny z tym ze tak samo wazny jest stan kola z tlumikem drgan jak i centralna sruba tego kola
najczestrzym bledem warsztatow jest brak blokady do tego kola poniewaz blokowanie innymi metodami nie gwarantuje dokrecenia z odpowienim momentem i zwieksza prawdopodobieństwo uszkdozenia koła które może pęknąc , jesto tylko odlew zalany guma.
takie kolo dokreca sie z momentem 200 nm + 180 stopni co oznacza ze bez narzedzi nie mozna tego wykonac prawidlowo , sruba oczywiscie musi byc nowa bo przy takiej sile sie rozciaga co czyni ja jedno razowa.
przed montazem musisz tez ocenic stan kola zebatego , czuy nie jest pekniete i czy klin tego kola nie jest wybity , czy rowek na wale korbowym nie jest wybnity bo czesto sie zdarze ze przez slabe dokrecenie tej sruby do takich wlasnie uszkodzen dochodzi. jesli wykryjesz taka nieprawidlowosc na klinie to mozesz byc pewny ze nie przejedziesz nie tylko 120 000 ale nawet 5000 nie wytrzyma.
napinanie paska jak widzisz jest wazne ale nie najwazniejsze bop jest wiele innych waznych rzeczy , oslona rozrzadu ktora jest z metalu nie moze miec wygietej ani uszkodzonej blokady napiancza czyli trzpienia ustalajacego pozycje napinacza , kolo rozrzadu musi byc przykrecone z odpowienim momentem do walka
ogolnie nie powiem ci co ile masz wymieniac bo widzisz ze zaleznosci jest wiele , my wykonujemy prace ktora musi wytrzymac 120 000 w takim silniku z uzyciem paska conti i napinacza czy rolek ruville lub ina , nigdy sie nic nie urwalo sie bnie urwei bo nie ma takiej mozliwosc , ale nigdy tez nie zostawiamy uszkodzonych oslon paska , nie moga byc pekniete , powyginanae i td
nastepnie musisz btyc pewny ze pasek wielo rowkowy jest ok , napinacz tego paska tez bo w przedciwnym razie zerwany pasek wielo rowkowy moze wkrecuic sie pod kolo z tluumikiem drgan i zerwac pasek rozrzadu.
to tyle a ponizej info..
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 371d55c2fb