.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 18:50:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [audi a3 tdi 1.9]Kłopoty z doładowaniem
PostNapisane: 02.lut.2011 14:10:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2011 21:49:02
Posty: 14
Odebrałem od mechanika samochód po wymianie przewodów doładowania, oraz przeczyszczonym turbo zapiekła się regulacja ciśnienia na turbo czy jakoś tak, samochód niby ok ale stracił na mocy troche czyżby turbo trzeba było wyregulowac mechanik kazał mi pojeździć tydzień i przyjechać... niebardzo rozumiem czemu tak się dzieje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2011 14:20:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Być może nie wyregulował odpowiednio sterowania i ciśnienie jest małe , regulacja to dość żmudna rzecz więc daj mu szanse :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z doładowaniem audi a3 tdi 1.9
PostNapisane: 02.lut.2011 15:45:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
azaly napisał(a):
Odebrałem od mechanika samochód po wymianie przewodów doładowania, oraz przeczyszczonym turbo zapiekła się regulacja ciśnienia na turbo czy jakoś tak, samochód niby ok ale stracił na mocy troche czyżby turbo trzeba było wyregulowac mechanik kazał mi pojeździć tydzień i przyjechać... niebardzo rozumiem czemu tak się dzieje

Skoro wcześniej auto przeładowywało a teraz regulacja doładowania działa płynnie naturalnym jest spłaszczenie charakterystyki silnika.
Najprościej byłoby gdybyś wstawił logi z przed i po naprawie.
Założę się że przed naprawą turbo ładowało ok 0,3 bara więcej (w skrajnych przypadkach ładuje 1,5bara) niż po naprawie (teraz jest ok), ciągnięło więcej luftu, lmm mierzył więcej, paliwa lało się więcej, ale tylko przez chwilę, po czym ecu cięło dawkę.
Teraz regulacja nie pozwala na doładowanie wyższe niż stoi w mapach, stąd płaska charakterystyka momentu obrotowego.

Jeśli możesz wrzuć chociaż logi (010, 011 dynamiczne) z bieżącego stanu,zobaczymy czy jest ok,czy może być lepiej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2011 16:33:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nic nie powinien regulowac przy czyszczeniu VTG - bo i po co ... :)

Do postawienia jakiejkolwiek diagnozy potrzebne sa logi dynamiczne - 011,010,008 i 003.

Z tym jezdzeniem przez tydzien to Ci kit wcisnął - zeby miec Cie na tydzien z glowy. :)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2011 17:33:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Odłączenie części gorącej już pwoduje że wszystko się przesuwa a poza tym są to elementy które się zużywają i trzeba to regulować żeby indorów nie było :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 10:03:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Lotus napisał(a):
Odłączenie części gorącej już pwoduje że wszystko się przesuwa a poza tym są to elementy które się zużywają i trzeba to regulować żeby indorów nie było :)


Piszesz tak jakbys rozebraną turbine VTG widzial tylko w snach... mam nadzieje, ze tak nie jest :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 10:20:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wiem że się na tym znasz , ale często jest tak że po rozebraniu wymaga regulacji przynajmniej u nas i regulujemy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 13:52:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Nic nie powinien regulowac przy czyszczeniu VTG - bo i po co ... :)

Jak widać są tacy , którzy chcą wynajdywać koło od nowa, a zawsze można wyciągnąć extra parę groszy od klienta ... "bo Panie musieliśmy kilka razy regulować sztangę" (której się nie dotyka - bo - jak wspomniałeś: po co).
Co za chory kraj ... :(

Jedyne uzasadnienie dla takiej akcji to zmiana "bączka" na większy, np taki z GT1749 lub z czegoś większego ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 14:25:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
chore jedynie jest odgorne zakładanie że się wie nie mając podstaw ,ale taki kraj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 15:08:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Jeśli nie przestaniecie na siebie najeżdżać , to zrobie Wam przymusowe wakacje od forum na czas jakiś. Tyczy się to obu Panów.

Ma być rzeczowa i merytoryczna dyskusja. Jeśli będzie inaczej to wczasy :!!:

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 15:26:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
:) Merytorycznie to jest tak że sprężarek od KKK przez Gareta i Borgwarnera i przez różne modele i wersje silnikowe jest cała masa.

Jak piszę o regulacji to piszę ogólnie i nie mam przed oczami jednej sprężarki od AFN , jeśli więc bez względu na producenta i model po czyszczeniu są odchyłki powyżej 100 mbar to regulacja jest wskazana.. Jak nie ma potrzeby to się nie reguluje , a jak twórca tematu ( postu) zgłasza na forum że auto po czyszczeniu słabiej jeździ to zaczyna się od pomiaru ciśnienia doładowania czyli jego kontroli.

Ale jak ktoś zaczyna od spłaszczania momentu obrotowego przez zakręconego i przesuniętego zapowietrzonego to odbiega od tematu i zamiast pomóc koledze popisuje się wiedzą teoretyczną która nie ma zastosowania dopóki się nie dowiemy czy pokrywa się wartość doładowania zadanego z otrzymanym ..

Jest merytorycznie ? Myślę że jest więc trzeba sprawdzić jakei jest to ciśnienie i zastanawiać się co dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 07:19:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2011 18:22:38
Posty: 20
Lokalizacja: Radom/Przysucha
wystarczy porównać nową turbinę z taką co ma stuknięte ponad 300tys, zgodzę się że nie trzeba nic regulować w steraj tylko czemu w tej nowej luzy w VGT są mniejsze, czemu ona nie ma pozacieranych wałeczków, jeżeli po wielu latach pracy VGT gdzie metal trze o metal w bardzo wysokiej temp nic nie ma prawa się zużyć wtedy zgodzę się z osobami mówiącym że nic nie wolno regulować

druga sprawa tam nie tylko VGT się zużywa, gruszka i vacum pompa też, najtańszą opcją korekty by auto cięgło od dołu jak dawniej i zmniejszenia skoków ciśnienia kulejącego układu starowania jest właśnie korekta sztangą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 09:45:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
ciahciah napisał(a):
wystarczy porównać nową turbinę z taką co ma stuknięte ponad 300tys, zgodzę się że nie trzeba nic regulować w steraj tylko czemu w tej nowej luzy w VGT są mniejsze,


No bo jest nowa - to chyba logiczne.

ciahciah napisał(a):
czemu ona nie ma pozacieranych wałeczków


jak wyzej :)

ciahciah napisał(a):
jeżeli po wielu latach pracy VGT gdzie metal trze o metal w bardzo wysokiej temp nic nie ma prawa się zużyć wtedy zgodzę się z osobami mówiącym że nic nie wolno regulować


Wiesz jakiego materialu uzyto do wykonania mechanizmu VTG ?? - doczytaj.
Turbo w moim AFN mialo 340 tysiecy. Zostalo rozebrane i wyczyszczone. Zgadzam się byl luz na wałeczkach i rolkach mechanizmu przestawiania kierownic. Sztanga gruchy byla dziewicza i taka pozostała.

A tutaj logi po czyszczeniu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c80 ... 5ff16.html

Widziałem juz wielu takich ktorzy po manipulowaniu sztanga VTG w ogole nie mogli dojsc ładu z regulacja cisnienia doladowania.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 10:00:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Rozumiem Przemik że doświadczenia z Twoją sprężarką mają być wykładnia , natomiast nasze doświadczenia z wieloma sprężarkami są mało wiarygodne. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 10:12:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Heh Lotus

Nie zrozumiales przeslania :)

Ale ok... rozmawiamy o tym konkretnym przypadku.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 10:19:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
! Proponuje kompromis !

Sprężarka wymaga regulacji gdy jej wymaga , czyli gdy są różnice w odczytach wartości zadanych i otrzymanych więc jak jest dobrze to się nie reguluje. Może tak być ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 13:21:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
brak jakichkolwiek logow z doaldowania podczas proby dynamicznej a Wy piszecie i piszecie .... :peace:

che Wam sie ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 15:23:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2011 18:22:38
Posty: 20
Lokalizacja: Radom/Przysucha
dobry przykład przemik podałeś, przy tej turbinie należy się drobne skrócenie sztangi (2 obroty) - skróć na próbę i zobacz jak auto będzie się zbierać poniżej 2000obr, może wtedy zrozumiesz o czym mówię, co prawda na tym logu figę widać, jak byś miał taki od tysiąca obr to bym ci pokazał ze przy 1500obr wymagana wartość ma być równa zadanej, czyli przy 1500obr turbo ma pompować 1764.6 mbar, jestem pewny że twoje dużo później wstaje no ale 340tys robi swoje, ja z 240tys turbina+kat :D na 4 czy 5 biegu od 1400obr czuje jak turbo zaczyna ciągnąc, na 4 biegu:
1386 1672.8 1652.4 40.6
1428 1703.4 1744.2 46.2
1470 1723.8 1815.6 50.2
1512 1754.4 1887.0 55.4
1554 1764.6 1958.4 58.6
1596 1785.0 1968.6 60.2
1659 1805.4 1856.4 57.0

jak widać przy 1550obr turbo trochę przesadza z doładowaniem ale ja się akurat z tego ciesze :) jazda po mieście z turbo która od 1500obr ładnie działa korzystnie wpływa na spalanie bo nie trzeba ciągnąc do 2500-3000obr żeby się rozpędzić, można smiało przy 2000obr zmieniać biegi i sprawnie przyspieszać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 16:07:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Widze, ze mało argumentow.

Tutaj turbo od AFN bez kata po 152 tysiacach ori przebiegu.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f3 ... a99a5.html

Tez bys podkrecil ??

Zmiana biegow przy 2000 tysiach w TDI... no widzialem takich kierowców... najczesciej w starych taksowkach.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 15:00:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sty.2011 18:22:38
Posty: 20
Lokalizacja: Radom/Przysucha
przy 4200obr wysterowanie N75 jest idealnie, log jest robiony od 1700obr wiec na dół w ogóle nie można patrzeć, pokaż loga tego silnika zrobionego od 1000obr to pogadamy :) w tym silniku nic nie trzeba regulować, za to w twoim silniku co miałeś przy 4200obr wysterowanie poniżej 65% korzystna jest drobna korekta, a czy przy 4200obr masz wysterowanie 60% czy po korekcie 70% to krzywdy silnikowi nie zrobi a korzystnie wpływa na wstawanie turbo od 1500obr
skoro kat w tym aucie już jest wycięty to musiała być tego poważna przyczyna, dziadek nim jeździ? wtryski lały czy z rury sadza leciała i załatwiła kata? jeżeli była inna przyczyna powiedz bo jestem ciekaw :D

powiedz co się działo złego z autem jak się zmienia biegi przy 2000obr? dodam że mi chodzi o jazdę miejską(delikatną) gdzie ledwo dodam gazu i jest 60km,
ja rozumiem jak ktoś na 5 biegu pod górę trzyma 1500obr, to jest dla mnie chore


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: