.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 11:47:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem ze wspomaganiem a4 b5
PostNapisane: 04.lut.2011 18:09:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 17:45:46
Posty: 5
Witam od tygodnia zauwazylem ze wspomaganie kierownicy zaczelo u mnie ciezej chodzic, probowalem odpowietrzac ale to nic nie dało (nie zauwazylem zeby brakowalo oleju). dodam jeszcze ze jak przekrece kierownice o 45 stopni i pusze ja to ona wraca prawie do tego samego miejsce.
od wlasciciela samochodu dowiedzialem sie ze kiedys jak brakowalo mu oleju to dolał olej hydrauliczny do traktorow pojezdzil chyba tydzien i siadla mu pompa, za 200zl kupil zamiennik i tez mu siadł. na koniec kupil uzywaną, przez 2 miesiace wszystko bylo ok ale teraz znowu zaczyna sie psuć. Moze ktos wie o co tu moze chodzic? Nie wiem czy jak montowali pompe to dobrze wyczyscili uklad i z tego co wiem to kolor oleju powinien byc zielony o u mnie jest jakis szaro/ciemno zielony ( trudno powiedziec ze to jest zielony kolor). co mozecie poradzic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 18:26:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.maja.2005 21:07:16
Posty: 267
Lokalizacja: Poznań
Mogę Ci tylko podpowiedzieć,że kolor tego "zielonego" płynu jest właśnie taki buro-zielony mimo iż w całości był wymieniany 2 razy. Ja musiałem wymienić przekładnię, bo ponoć miała jakieś luzy i po pierwszej wymianie "twardniała" mi kiera na wolnych obrotach (bardzo niemiłe uczucie) i myślałem ,ze mechanicy załatwili pompę,ale po drugiej zmianie wszystko zagrało- no może trochę "szeleściła" pompa i myślałem,że jednak po niej ,ale rok już śmigam i działa jak ta lala.

_________________
A4 Avant 1.8 '97 ( wygodny familijny dupowóz) sprzedany, choć nadal w rodzinie
Passat 1,8 TSI '08
HD Sportster 1200 Custom '04....jest frajda!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 18:42:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 17:45:46
Posty: 5
no jak narazie zadnych odglosów pompa nie wydaje, moze problem jest z czyms innym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 18:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Może się mylę, ale sprawdź dokładnie w etce jaką powinieneś mieć pompę do wspomagania, bo częstym błędem użytkowników jest założenie pompy z dizla do benzyny , lub odwrotnie, i w tedy z racji pracy silnika na innych obrotach (wiadomo ze diesel chodzi wolniej) , pompa się albo szybko zużywa, albo niedomaga. Poza tym wymiana płynu nigdy nie zaszkodzi.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 11:57:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Można spróbować zrobić płukanie układu i zalać nowy płyn.
Można też spróbować po zalaniu nowego płynu dodać rewitalizant XADO.

... a można też sprawdzić łożyska amortyzatorów, bo jak się zacierają to wspomaganie ciężko zaczyna pracować.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2011 14:15:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 17:45:46
Posty: 5
a w jaki sposób mozna by przeprowadzic to plukanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2011 14:18:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Martynas napisał(a):
a w jaki sposób mozna by przeprowadzic to plukanie?

zalewasz nowy płyn, może być niższej jakości i kręcisz przez jakiś czas kołem kierownicy w lewo i prawo..
potem spuszczasz i ponownie zalewasz ale już docelowy

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 19:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 17:45:46
Posty: 5
znalazlem gdzies dokladniejsza instrukcje plukania moze komuś sie przyda
Proces płukania:
1. podnieść pojazd uwalniając nacisk na przednie koła, co zmniejszy opór w układzie kierowniczym zapobiegając pienieniu się płynu i pojawianiu się powietrza,
2. odkręcić pokrywę zbiornika płynu,
3. odłączyć przewód powrotny z pompy; wyciekający olej zebrać do osobnego pojemnika, zapobiegając jego przedostaniu się do środowiska,
4. uruchomić silnik; obracać kołem kierownicy w lewo i prawo; wyciekający olej zebrać do osobnego pojemnika; uzupełniać olej w zbiorniku wyrównawczym,
5. po dwukrotnym płukaniu wyłączyć silnik; zdemontować zbiorniczek wyrównawczy i wymyć go dokładnie płynem do czyszczenia hamulców; filtr ze zbiornika dokładnie wymyć lub wymienić na nowy,
6. zamontować zbiorniczek wyrównawczy oraz przewód powrotny, zwracając uwagę na ich właściwe ułożenie,
7. napełnić zbiorniczek i uruchomić silnik,
8. odpowietrzyć układ przez przekręcanie kołem kierownicy 20 razy w lewo i prawo,
9. zamknąć zbiorniczek wyrównawczy. Sprawdzić czy poziom oleju nie spadł poniżej stanu minimalnego,
10. opuścić pojazd,
11. przeprowadzić jazdę próbną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 20:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 17:45:46
Posty: 5
zastanawiam sie jeszcze nad koniecznoscia zapalania silnika, wydaje mi sie ze na zgaszonym tez mozna przeprowadzic plukanie, w dodatku bedzie to bezpieczniejsza metoda. jak wam sie wydaje? albo moze ktos sie na tym lepiej zna? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: