.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 14:30:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2.5 TDI BAU] Poranne odpalanie - świece czy kąt wtrysku
PostNapisane: 28.lis.2010 11:54:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2010 23:25:41
Posty: 47
Witam.
Mam problemy z porannym rozruchem (muszę kręcić >5s, auto po odpaleniu nie dymi, ale nie wskakuje od razu na ~1000 (ssanie), ale tak stopniowo - 400-600 i potem skok na 1000) i czy winne są świece czy raczej winy szukać w ustawieniu kąta wtrysku?
Na ciepłym pali od strzała, a na zimnym właśnie muszę pomęczyć rozrusznik :) Jedno jest pewne - auto absolutnie nie puszcza żadnego dziwnego dymka -> tylko zwykła para :)

Log (1 - 004,007) - 004 i 007 (temperatura 89,1*C) - na MS
Log (2 - 000) - 000 na MS
Log (3 - 000) - 000 na BS
Log (4 - 004,004,004) (tu chyba popełniłem błąd, bo za krótko mierzyłem.

Proszę o opinię czy mam pomierzyć jeszcze raz dłużej 004 na BS?
Widzę, że w 004 pokazuje mi ~1,2-1,4 *ATDC, a czy to jest poprawna wartość?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za ocenę logów, jak również za nakierowanie co mam poprawić :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 12:15:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czy ten samochod mial zmieniany rozrzad ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 12:28:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
ja raczej stawiam na czujnik temperatury.
sprawdz temp. rano przed odpaleniem ,mialem te same objawy , jak zapalil to obtoty byly przez chwile za niskie.(na poczatku czujnik tylko czasami sie zawieszal
pozd. :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 13:57:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2010 23:25:41
Posty: 47
Tak, miał zmieniany rozrząd ~5000km temu.

Czujnik temperatury na dworze czy czujnik temperatury płynu chłodzącego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 14:03:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
czujnik plynu, sprawdz kanal 7 rano.

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 15:09:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2010 23:25:41
Posty: 47
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=USJBxjmQbHI[/youtube]

10sek - zaczynam odpalanie
~22sek - wyskakuje komunikat o płynie chłodzącym - na dniach wymieniam G12 (uwaga, 3 głośne piknięcia)
~1m3s - wszedłem do 004 BS, więc na liczniku pojawiła się "sprężynka"
reszta filmiku nieistotna dla problemu odpalania :) ogólnie pierwsze 15 sekund :) a resztę nagrałem z uwagi na komunikat "czerwony termometr" :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 17:12:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czy przy wymianie rozrzadu posluzono sie specjalnymi blokadami ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 22:34:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy w sterowniku zapisał się błąd czujnika temp. płynu?
ta informacja na FISie oznacza przegrzanie silnika, co przy porannym rozruchu jest niemożliwe. możliwe jest za to, że czujnik jest uszkodzony i pokazuje wartość np. +120*C, co powoduje ustawienie dawki paliwa i kąta wtrysku tak, że rozruch wygląda tak jak na filmie.

wymiana G12 nic nie da - wydasz jedynie €.

zacząłbym od podmiany G62/G2 [czujnika temp. płynu] na sprawny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2010 00:42:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2010 23:25:41
Posty: 47
Właśnie nie wyskakuje żaden błąd, jak patrzę na kanał 7, to temperatury też są niskie (nie powiem z głowy, ale coś chyba między 0 a 10*C).
Na korku mam jakiś osad - nie jest to masło, nie poszła mi uszczelka ani te sprawy, auto nie puszcza bąków o zapachu płynu :) prawdopodobnie płyn mam stary i tyle... najwyżej będę miał nowy G12 - autu nic się nie stanie, a nawet lepiej dla niego, bo zaleję oryginalny koncentrat.
Chyba również zmienię świece... trudno, popłynę na kilkaset złotych, ale przynajmniej będę miał spokojny sen, że G12 i świece wymienione i albo będzie działało albo (ODPUKAĆ) problem leży gdzie indziej :) oby jednak chodziło o świece.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2010 11:26:08 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
dobrze ci radzą a ty swoje. podmień ten czujnik, to i tak najtańsze rozwiązanie z tego co ty sobie wymyśliłeś. Błedu nie będzie jeśli nie ma zwarcia a są błędne wskazania... sama wymiana czujnika też jest banalnie prosta więc nie kombinuj

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2010 15:56:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2010 23:25:41
Posty: 47
Informacja dla ludzi, którzy trafią na ten temat :)

-> Problemy z odpalaniem - wszystkie świece wyjechane na maxa :) Zmieniłem wszystkie 6 świec na świece Beru - odpala bez problemu nawet dzisiaj przy -14*C
-> Migająca ikonka termometru - stary płyn był z jakimiś śmieciami (prawdopodobnie jakaś rdza) + za dużo w nim było h2o, więc rano czujnik wariował - wymieniłem płyn na oryginalny G12+ :peace: i problem nie występuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 12:22:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Czegoś to nie rozumiem, niech ktoś mądrzejszy mi odpowie. Czy symbol "przegrania" na FISie może także wskazywać na zły stan płynu chłodniczego (za wysoki skład h2o i syf??) ? :>

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 12:39:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Kri$ napisał(a):
-> Migająca ikonka termometru - stary płyn był z jakimiś śmieciami (prawdopodobnie jakaś rdza) + za dużo w nim było h2o, więc rano czujnik wariował - wymieniłem płyn na oryginalny G12+ :peace: i problem nie występuje.
Rodzaj płynu ma wpływ na odczyt temperatury ?
Jakby go zalać zwykłym Borygo to też źle zmierzy temperaturę ? Co się wtedy stanie jak będzie Borygo a nie G12?
Przecież czujnik ma kontakt z cieczą przez swoją obudowę i zmienia rezystancję od temperatury. Co ma do tego rodzaj płynu.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 14:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
grisha napisał(a):
Kri$ napisał(a):
-> Migająca ikonka termometru - stary płyn był z jakimiś śmieciami (prawdopodobnie jakaś rdza) + za dużo w nim było h2o, więc rano czujnik wariował - wymieniłem płyn na oryginalny G12+ :peace: i problem nie występuje.
Rodzaj płynu ma wpływ na odczyt temperatury ?
Jakby go zalać zwykłym Borygo to też źle zmierzy temperaturę ? Co się wtedy stanie jak będzie Borygo a nie G12?
Przecież czujnik ma kontakt z cieczą przez swoją obudowę i zmienia rezystancję od temperatury. Co ma do tego rodzaj płynu.



nic :) .
jest dokładnie tak, jak napisałeś.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2010 20:27:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Miałem taki sam problem ostatnio w swoim 2,5 TDI 180KM BDH.

Słabo odpalał i puszczał niebieskiego "bąka" :)

3 świece żarowe były padnięte - po wymianie wszystko wróciło do normy.
Duży znak o temperaturze płynu chłodniczego ostatnio również mi się wyświetlił - wyeliminowałem problem jak po prostu dolałem trochę płynu. :)

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2010 11:41:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Panowie, a czy wy macie duze komputery pokladowe, typ - ''check auto'', czy zwykle przy tych komunikatach plynu? :d

Kri$ 15 Sred. spalanie?

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2011 19:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
witam
Mam taki problem właśnie jakby z narywaniem przy odpaleniu silnika ;/ Narywanie czy taki zryw obrotów jest krótkie i występuje tylko przy pierwszym porannym odpalaniu od 0 do ok 600obr/min a potem zryw i podnoszą się obroty do ok 1000-1100 obr/min. czasami nawet budą troszeczkę zatrzęsie. Sytuacja występuje przy zimnym silniku dzisiaj np -2,5*C. Przy ciepłym silniku tez jest mały problem, bo czasami musi zakręcić nawet 2-3 razy. Już nie wiem co mam robić dalej. Gdy podepnę go pod komputer to na VAGu nie ma żadnych błędów. Wywaliłem już sporo kasy a efektu brak.
Już nie wiem do kogo mam się zwrócić. byłem u kilku mechaników i wszyscy rozkładają ręce.

Świece - wymienione na nowe beru
Nowe dźwigienki -24szt
nowe popychacze -24szt
nowe podkładki - 24 sztuki
termostat - wymieniony na nowy
czujnik temperatury płynu chłodniczego - również wymieniony na nowy
filtr paliwa, oleju, powietrza, kabinowy - wymienione
oczywiście wlany również nowy olej.
wtryskiwacze sprawdzone i są ok. dają od 5,3 do 5,6 mg

nie mam już pomysłów co robić. Sporo mnie to już kosztowało a efekt? jedynie taki że po odpaleniu ciszej pracuje no i moc wróciła. HELP!

Moje autko to Audi A6 2,5 TDI V6 150KM C5 1998r. silnik AFB

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2011 09:14:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Bartas83 napisał(a):
witam
Mam taki problem właśnie jakby z narywaniem przy odpaleniu silnika

w ilu watkach bedziesz sie podpinal?
Szukaj=> logi, diagnostyka, vag-com

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 20:38:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Kri$ napisał(a):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=USJBxjmQbHI[/youtube]

10sek - zaczynam odpalanie
~22sek - wyskakuje komunikat o płynie chłodzącym - na dniach wymieniam G12 (uwaga, 3 głośne piknięcia)
~1m3s - wszedłem do 004 BS, więc na liczniku pojawiła się "sprężynka"
reszta filmiku nieistotna dla problemu odpalania :) ogólnie pierwsze 15 sekund :) a resztę nagrałem z uwagi na komunikat "czerwony termometr" :D


Kolego jesli podczas pracy silnika zaczyna mrugac kontrolka od swiec zarowych to oznacza awarie silnika (złe sterowanie) i nie nalezy tego lekcewazyc,mruganie tej kontrolki nie ma nic wspolnego ze swiecami zarowymi.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 20:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
przy logowaniu BS zawsze mruga sprezynka :D

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: