Witam wszystkich serdecznie
Około miesiąca temu w moim audi pojawił się problem... wieczorem przejechałem trasę około 120 km, bez najmniejszych problemów. Zostawiłem auto na noc przed domem, rano odpalił ładnie, wrzuciłem R i po ruszeniu skrzynia weszła w tryb awaryjny
![n :/](./images/smilies/005.gif)
w skrzyni błędy:
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-10 - - - Intermittent
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
pierwszy z tego co wiem nie jest zbyt groźny, drugi mówi o błędzie komunikacji z komputerem. W komputerze silnika błędy:
01441 - Low Fuel Level Sensor (G210)
30-00 - Open or Short to B+
01028 - Fan Relay (J323)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1851 - 35-00 - -
01440 - Fuel Level Signal
30-00 - Open or Short to B+
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
cztery pierwsze występują u mnie na stałe, miałem wymieniony silnik i mam bak od benzyniaka stąd 01441 i 01440, 18259 mówi o uszkodzeniu elektroniki abs, a 01028 nie mam pojęcia o czym... 17978 pojawia się sporadycznie, no i 00550 czyli zły kąt wtrysku, który tłumaczy wejście skrzyni w tryb awaryjny.
Zrobiłem 004BS
wynik tragiczny, zacząłem ustawiać, przy małym przestawieniu
przy maksymalnym przestawieniu / przekręceniu do granicznego ustawienia udało się osiągnąć
wynik znośny, pytanie skąd zanik odczytu przy końcu LATE? ta sytuacja pojawia się za każdym razem, zawsze przy końcu LATE i na początku EARLY odczyt wraca.
Silnik odpala ładnie, ale jeśli wcisne i trzymam pedał gazu obroty falują... zrobiłem logi statyczne 003 i 004 trzymając wciśnięty pedał gazu na stałym poziomie:
jak widać co kilka sekund znika sygnał kąta wtrysku i w tym momencie dochodzi do zamknięcia EGR. Jeśli pedał gazu nie jest wciśnięty sygnał jest ciągły, nie ma przerw co widać na tych logach:
Auto latem miało wymieniany rozrząd i hydraulikę, żeby ustawić kąt wtrysku w idealnym zakresie musiałbym przestawić pasek zębaty o jeden ząbek, mechanik twierdzi że nie ma możliwości żeby przy wymianie się pomylił i przestawił to przez przypadek... jeśli będzie trzeba przestawię, bardziej martwi mnie zanik sygnału, czy ktoś spotkał się kiedyś z taką sytuacją? Auto od listopada stoi i się kurzy... dobrze że mam czym jeździć... Proszę o Wasze opinie w tej sprawie.
Pozdrawiam Adam