.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 07:18:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOSTORY
PostNapisane: 25.lut.2011 23:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 22:30:01
Posty: 74
Witam.

Sporo się zastanawiałem nad tym czy robić instrukcję na forum,bo w sumie nie jestem jakimś mechanikiem,ale poszukując pomocy w zakresie wymiany rozrządu w V8 postanowiłem się sprężyć i zrobić fotostory,aby innym było łatwiej.

Przypuszczam,że instrukcja będzie również dobrym poglądem na wymianę rozrządu w silnikach V6.

Dobra dość zbędnego pisania.

Biorąc się za wymianę rozrządu zaopatrzyłem się również w termostat,który powinno się zmieniać co jakiś czas.Dodatkowo pasek wielorowkowy (alternatora),rolkę która go prowadzi i niestety pompę wspomagania,bo już nie podawała dobrze na mrozie.

To tyle.Będę wklejał zdjęcia w w miarę jak umiem opisywał je.Miłej lektury.

Pacjent Audi A6 z 2001 r. Silnik 4,2 benzyna ASG.

Po otworzeniu maski ukazują nam się plastiki które trzeba zdemontować.Są na takich plastikowych kołeczkach na krzyżak. ( Chodzi o te z napisami 4,2 V8 i 5V po bokach ).Na zdjęciu widzimy : Odpięty akumulator, odkręcamy to co zaznaczone na czerwono,zbiorniczek wyrównawczy i dwie śruby mocujące prowadzenie powietrza do obudowy filtra.Obrazek

Następnie schodzimy do kanału (lub wchodzimy pod auto jeżeli ktoś robi na podnośniku) i lokalizujemy dwa korki od płynu chłodniczego.Jeden znajduje się za kratką koło halogenu po stronie kierowcy,drugi koło czujnika temperatury i poziomu oleju.Wg. schematów to jest jeszcze trzeci gdzieś obok alternatora,ale tylko w niektórych wersjach.U mnie znalazłem te dwa.Obrazek
Obrazek

X - to korek spustowy Y - w tamto miejsce nakładamy jakiegoś węża i wpuszczamy do jakiegoś wiadra lub butelki. (jeżeli będziemy go wlewać z powrotem to dobrze przez jakiś filterek,albo chociaż pończochę)

Obrazek

Demontujemy ten plastikowy przewód powietrza od którego wcześniej odkręciliśmy śruby.Wystarczy go krótko mówiąc wyszarpać ze swojego miejsca,ale tak,żeby nie połamać.

Obrazek

Następnie odkręcamy opaskę zaciskową rury powietrza,wypinamy wtyczkę przepływomierza,od obudowy filtra powietrza zdejmujemy (chyba czujnik oparów spalin) urządzenie i odkręcamy śrubę.Strzałką zaznaczony jest jeszcze przewód płynu chłodniczego,który musimy odpiąć od obudowy filtra.

Obrazek

Teraz po wyjęciu rury możemy wyjąć obudowę z filtrem z gniazd które zaznaczyłem.Mocniej pociągnąć do góry.Obrazek

Niestety nie robiłem zdjęć zderzaka przed zdjęciem,bo lepiej będzie widać umiejscowienie śrub na zdjęciu bez zderzaka. Na czerwono zaznaczyłem miejsca w których znajdują się śruby mocujące zderzak. Żeby odkręcić nakrętki,które mocują zderzak do błotnika musi być zdemontowana obudowa filtra powietrza i przynajmniej u siebie musiałem poluzować lampę od kierowcy,bo nie mogłem się tam dostać. Nie zaznaczyłem też śrubek które znajdują się za nadkolami.Najpierw należy odkręcić przynajmniej 3 śrubki w nadkolu,żeby je odgiąć,a następnie przy samej ziemi jest po każdej stronie jedna śrubeczka mała do zderzaka. W aluminiowe wsporniki od dołu wchodzą takie długie śruby które odkręcimy przez otwory koło halogenów. Należy pamiętać o odpięciu halogenów i przewodu od sprysku ksenonów. Na niebiesko oznaczone śrubki które można odkręcić już po zdjęciu zderzaka.Mocują one takie plastiki i chłodnicę płynu wspomagania.Obrazek

Na tym zdjęciu oznaczyłem czujnik wentylatora,który należy wypiąć przed zdjęciem pasa,oraz strzałką klamrę dopinającą do mocowania chłodnicę płynu wspomagania.Po tym zabiegu możemy ją odchylić na bok.Obrazek

I kolejne zdjęcie z przodu.Opiszę czynności,które trzeba wykonać przed zdjęciem pasa.Po pierwsze odpinamy wszystkie wtyczki elektryczne,które mogą łączyć elementy pasa z resztą auta.O ile pamiętam to były wtyczki od lamp,czujnik temperatury zewnętrznej,wtyczka wentylatora,czujnik płynu chłodniczego. Następnie odpinamy Zaznaczone na niebiesko po stronie pasażera węże płynu chłodniczego (najpierw z zacisku zdejmujemy taki metalowy drucik przynajmniej u mnie tak było) i rozpinamy węże.Oczywiście nie widać ich na zdjęciu,bo znajdują się po drugiej stronie.Poz stronie kierowcy natomiast mamy dwa metalowe przewody od chłodnicy oleju automatycznej skrzyni biegów.W manualach pewnie tego nie ma.U mnie mocowane one na dwie śruby 10 mm.Trzeba zdjąć z takich widełek chłodnicę klimy i odłożyć do przodu.Nie zaginać węży,ani nie odłączać chłodnicy !!! Na czerwono oznaczone inne śruby,które należy wykręcić.Po dwie do błotników na torx,dwie z boków i po 3 we wspornikach aluminiowych.Czasami są jeszcze po dwie obok tych wsporników.U mnie ich nie było.X na zdjęciu to nawiew na alternator,który również trzeba odkręcić,a Y to cięgno maski,które również trzeba odpiąć.

Myślę,że można już zdejmować pas.Najlepiej w dwie osoby.Obrazek

Kolejne zdjęcie przedstawia od lewej 4 śruby,które mocują wspornik momentu obrotowego.Warto go odkręcić gdyż wtedy ułatwi nam to dostęp przy dalszych czynnościach,a śruby łatwo się odkręcają.Gdyby były wątpliwości - silnik nam nie opadnie. :) Ta łapka nie podtrzymuje silnika. Dalej trzy małe czerwone kółeczka oznaczają miejsca na śruby wiatraka,który już odkręciłem.Niebieską strzałką jest oznaczone miejsce śruby,którą przymocowane jest sprzęgło wiskotyczne.Aby je odkręcić potrzebny jest klucz nastawny do nakrętek rowkowych dwu otworowych,którego rysunek dam na końcu tematu razem z innymi narzędziami. Blokujemy nim koło pasowe i odkręcamy śrubę z wisko.UWAGA ! Tą śrubę odkręcamy w prawo.LEWY GWINT !!.Obrazek

Tu widzimy zdjęte już górne pokrywy od kół rozrządu i oznaczone kolejno do odkręcenia od lewej : trzy śruby uchwytu wspornika momentu obrotowego i koła pasowego wisko które odkręciłem po zdjęciu wisko i po prawej trzy śruby koła pasowego pompy wspomagania,które ja odkręcałem ponieważ wymieniałem pompę.Ktoś kto chce wymienić tylko rozrząd nie musi tego odkręcać.Niebieską strzałką jest zaznaczony otwór w napinaczu w który należy wsunąć jakiś pręcik aby zablokować napinacz przed zdjęciem paska wielorowkowego (alternatora).Obrazek

Teraz obracamy silnik tyle razy,aby znak na kole pasowym z tłumikem drgań wału korbowego ustawił się zgodnie ze znakiem na dolnej obudowie rozrządu.Jednocześnie dwie blaszki srebrne u góry na wałach muszą ustawić się poziomo dużymi otworami do wewnątrz.Obrazek

Silnikiem kręcimy tylko i wyłącznie śrubą główną wału oznaczoną strzałką.Jest tam potrzebny klucz z wieloma ząbkami.Ja miałem akurat taki oczkowy.Obrazek

Obrazek

Teraz czas na wkręcenie śruby blokującej (ustalającej) wał korbowy.Najpierw zakładamy blokadę na wałki rozrządu.Taka długa blacha z otworami.Jej zdjęcie będzie za chwilę.Śrubę wkręcamy z lewej strony bloku cylindrów (od kierowcy).Otwór na nią znajduje się zaraz za poduchą silnika.Najpierw wykręcamy zaślepkę na imbus chyba 8 mm,a następnie w to miejsce wkręcamy śrubę.Ma iść lekko palcami do połowy,później jest opór,ale nie duży.Raczej lekko się wkręca grzechotką.Palcami cała nie wejdzie.
Obrazek

Jak widzimy blokada wałków założona na miejsce.Teraz odkręcamy 8 śrub mocujących tłumik drgań.Obrazek

Tu po krotce napiszę jak wymienić pompę wspomagania.Odkręcamy dwa węże dochodzące do pompy wspomagania (oznaczone strzałkami) i dwie śruby mocujące pompę do uchwytu.Pompa wychodzi bez większych problemów.Należy pamiętać,aby nie zaginać węży.Obrazek

I nowa pompa montowana w odwrotnej kolejności.Obrazek

Wróćmy do rozrządu. Na zdjęciu widzimy ramię napinacza po lewej wraz z napinaczem hydraulicznym i rolkę mimośrodową po prawej stronie.Na końcu postu dam schematy to będzie czytelniej,a teraz opiszę co należy zrobić. W ramię napinacza po lewej mocujemy imbus (na zdjęciu już włożony) zaznaczony czerwoną strzałką po lewej od góry i naciągamy ramię w stronę napinacza.Tłoczek powinien nam się pomału wciskać i wtedy wkładamy zawleczkę (drut średnicy 2 mm) w obudowę tłoczka i w sam tłok.Napinacz się blokuje i możemy odkręcać śruby oznaczone niebieskimi strzałkami.Po prawej czerwoną strzałką śruba rolki mimośrodowej którą należy odkręcić. (blokada wałków cały czas włożona)Obrazek

I teraz sprawa kluczowa.Instrukcja wymiany podaje,aby poluzować koła walków rozrządu.Ryzyka nie ma co prawda,że się wałki przestawią,bo jest blokada,ale . . . Próbowałem zdjąć koło po odkręceniu go.Mimo tego,że byłem wyposażony w ściągacz nie udało mi się tego zrobić.Wiadomo,że nowy pasek na pewno nie najdzie identycznie na zęby kół tak jak stary ( u mnie była różnica jednego zęba ).Proponuję więc zrobić tak jak ja zrobiłem. Lewym kole robimy dwa znaki na zębach paska,a jeden na kole pomiędzy tymi zębami,a na prawym kole od kierowcy robimy dwa znaki na kole,a jeden na zębie paska między tymi znakami.Później opiszę jak prawidłowo założyć pasek.Oto zdjęcie znaków.Obrazek

Czas na termostat i pompę wody.Na zdjęciu oznaczyłem śruby które odkręciłem.Trzy od obudowy termostatu i reszta od pompy.Strzałką zaznaczony odpowietrznik termostatu,który musi być skierowany do góry przy montażu nowego.Oczywiście powierzchnie styków uszczelek oczyszczamy dokładnie i odtłuszczamy.Proponuję papierek wodny 600.Wymieniamy też o-ring termostatu i uszczelkę pompy wody.Zalecam delikatnie posmarować ją silikonem odpornym na wysoką temperaturę.Cieniutko,tak aby tylko przykleiła się do pompy i było ją łatwiej ułożyć.Obrazek

I nowa pompa.Śruby dokręcamy stopniowo po skosie.Końcowy moment dokręcenia to 14 Nm,ja jednak zakręciłem na 16 Nm,bo przecież śruby nie nowe.Obrazek

Napinacz i jego ramię.Sam amortyzator napinający dokręcamy momentem 10 Nm.Ja zawyżyłem do 14 Nm.Ramię napinacza to 20 Nm + 90 stopni sztywnym kluczem (1/4 obrotu)Lekko dokręcamy też nową rolkę mimośrodową po prawej.Obrazek

Trzeba wymienić też jedną małą rolkę prowadzącą przy lewym kole wałka.

Teraz najważniejsze.Postaram się dobrze wytłumaczyć.

Bierzemy nowy pasek i zaznaczamy na nim te same zęby, w ten sam sposób co na starym pasku. Najlepiej policzyć zęby i zaznaczyć te same,żeby po obróceniu wałem już zdejmować paska,bo się ząb nie będzie zgadzał.Policzyć 3 razy.Znaki narysować tak samo.Zgodnie z tym co zaznaczyliśmy na kołach z lewej strony będą dwa zęby zaznaczone na pasku,a z prawej strony będzie zaznaczony jeden ząb,który wejdzie między dwa znaki na kole.

Mam nadzieję,że nadążacie. <rotfl> Teraz zakładamy pasek.Na kołach od wałków na pewno znaki nam nie będą chciały się zgodzić,bo nowy pasek ciaśniejszy więc robimy tak : wkładamy jedną część blokady w to koło w którym znaki trafiły i naciągamy pasek tą blokadą.Jak już wskoczy w znaki to wtedy zakładamy blokadę na miejsce. Jeżeli blokada weszła,a znaki się zgadają to na dole,na wale korbowym musi być już dobrze.Ja na wale korbowym zapomniałem sobie zębów zaznaczyć,ale jak ktoś chce to może.Na pewno to ułatwi sprawę.

Czas na napięcie paska.

Najpierw w miejsce gdzie wskazuje czerwona strzałka wkładamy imbus (klucz do gniazd sześciokątnych) 5 mm. Następnie rolkę mimośrodową naciągamy na pasek momentem 6 Nm.Rolkę naciągamy od góry ! Ja u siebie miałem od dołu,bo jakiś jełop w swojej stodole chyba nie miał narzędzia do naciągania takiej rolki.Ja dorobiłem to narzędzie.Będzie w zdjęciach na końcu. Tak więc naciągamy tę rolkę i kontrujemy,ale musimy uważać,aby się nie przesunęła.Moment dokręcenia rolki 47 Nm.

Teraz możemy wyciągnąć zawleczkę z tłoczka napinającego pasek.Obrazek

Dalszym krokiem jest sprawdzenie czy wszystko gra. :) Schodzimy więc pod auto i wykręcamy naszą śrubę blokującą wał z bloku i zdejmujemy blokadę walków rozrządu u góry.

Kręcimy silnikiem za wał zgodnie z obrotem wskazówek zegara o 360 stopni na wale.Jeżeli po obrocie 360 stopni możemy założyć blokadę wałków to wszystko jest ok.Pamiętajmy,że blokada nie wchodzi lekko ot tak sobie tylko trzeba wyczuć punkt w którym ona pasuje.Jeżeli coś się nie zgadza wkręcamy śrubę w wał korbowy i powtarzamy wszystkie operacje,ale gwarantuję,że jeżeli oznaczyliście dobrze zęby to wszystko musi grać.

Jeżeli nie występuje kolizja z żadnym zaworem i wszystkie blokady pasują,możemy je pozdejmować.Zakręcamy więc zaślepkę blokady w bloku silnika z nowym pierścieniem uszczelniającym. ( na zdjęciu wyżej widzicie,że ja odkręciłem śrubę trzymającą koło wałka rozrządu,ale wy tego nie róbcie,bo nie ma potrzeby,no chyba,że ktoś chce luzować te koła ,ja uważam,że pasek był kiedyś nowy,a koła się nie przestawiły więc jeżeli go naciągniemy tak jak opisałem wyżej to musi być dobrze,a napinacz i tak wyrówna resztę)

Teraz w sumie możemy już skręcać wszystko w odwrotnej kolejności,ale w skrócie opiszę.

Najpierw koło pasowe z tłumikiem drgań.Zwrócić uwagę na wcięcie,bo pasuje ono tylko w jednej pozycji na wał.Następnie uchwyt wspornika momentu obrotowego i sam wspornik.Zakładamy też plastikową obudowę rozrządu i patrzymy czy znak się pokrywa.Ja obróciłem jeszcze dwa razy wałem dla pewności.Obrazek

Przykręcamy koło pasowe pompy wspomagania,koło pasowe wiskozy,oraz napinacz paska wielorowkowego.Obrazek

Pozostaje założyć pasek wielorowkowy i odblokować napinacz wyjmując uprzednio włożony kołek.Oznaczone niebieską strzałką.Klucz niestety musi być oczkowy.Obrazek

Do montażu wszystkich węży do pasa przedniego i wtyczek polecam powiesić pas na końcowych śrubach tak,żeby odstawał i dopiero później wciągnąć go do góry.Obrazek



I to by było chyba na tyle.


Albo nie.Jeszcze parę moich uwag i schematy. <lol>

Aluminiowe wsporniki i pas proponuję przed demontażem czymś obrysować i skręcić na starych znakach,aby pas i lampy dobrze się ułożyły.Ja zawyżałem momenty obrotowe dokręcania śrub,bo przecież śruby troszkę więcej oporu mają niż nowe.Większość śrub wkręcałem na specjalnym środku (klej anaerobowy) zabezpieczającym wykręcaniu się.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Należy pamiętać,że po wlaniu płynu chłodniczego do pełna należy nagrzać auto do 90 stopni i podkręcić trochę obroty,aby termostat się otworzył.Wtedy napełni się duży obieg płynu i dopiero będzie można uzupełnić jak należy.

Nie wlewać zimnego płynu do gorącego silnika.Dobrze byłoby,żeby miał chociaż temperaturę pokojową.

Po spuszczeniu płynu od wspomagania też trzeba odpalić auto tylko na chwilkę,aż wciągnie płyn,zgasić i tak raz po razie,aż pompa ucichnie.

To chyba wszystko co mogłem w tym temacie napisać.Jeżeli są jakieś błędy to mnie poprawcie.

Mam nadzieję,że ta instrukcja pomoże w wymianie rozrządu.Gdybym ja miał taką to na pewno szybciej bym zrobił,a tak męczyłem się od rana do wieczora. <lol>

_________________
Audi A6 C5 4,2 quattro '01. Zapraszam na profil youtube http://www.youtube.com/user/totenkopf1488 :)

Jak widzę na allegro auto z silnikiem V8 i gazem to zastanawiam się dlaczego nie jest w kategorii "Uszkodzone".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2011 00:07:11 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
kawał dobrej roboty

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2011 17:20:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
No to się kolega napracował :peace:

Zastanawia mnie jak to wygląda w silnikach V6 ? Schemat chyba podobny czy się mylę? są jakieś znaczące różnice.

Gratuluje dobrej roboty :)

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2011 00:00:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
extra robota :peace: przyklejcie ten temat napewno wielu sie przyda

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2011 01:00:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10334
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Super, tylko mechanicy raczej robią to intuicyjnie , a laicy i tak zaprowadzą do mechaników :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) audi C5 - FULL FOTOST
PostNapisane: 01.mar.2011 14:13:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2008 22:09:25
Posty: 29
Lokalizacja: UK
Labiss napisał(a):

Silnikiem kręcimy tylko i wyłącznie śrubą główną wału oznaczoną strzałką.Jest tam potrzebny klucz z wieloma ząbkami.Ja miałem akurat taki oczkowy.Obrazek



Czy moglbys mi podac jaki rozmiar tego klucza oczkowego?
Czy koniecznie wymienic ten pierscien uszczelniajacy zaslepki?
W jakiej pozycji ma byc galka od biegow podczas wymiany P czy N?

_________________
A6 C5 klasycznie piękna
Moja bryka :-P
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 23:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 22:30:01
Posty: 74
Niestety nie znam rozmiaru klucza oczkowego.Miałem cały zestaw więc nie zwracałem uwagi,ale to chyba 27 ,ale o większej ilości ząbków niż 12.Można też kluczem francuskim kręcić,ale dobrze by było mieć jednak ten oczkowy.

Pierścień uszczelniający pod zaślepką nie musi być wymieniony.Podaje tak instrukcja,a ja akurat miałem do niego dostęp więc wymieniłem (8 zł) na ori.

Skrzynia może być w pozycji P lub N.Ja miałem na P,ale jeżeli planujesz przesuwać auto po garażu to lepiej ustaw sobie N.

_________________
Audi A6 C5 4,2 quattro '01. Zapraszam na profil youtube http://www.youtube.com/user/totenkopf1488 :)

Jak widzę na allegro auto z silnikiem V8 i gazem to zastanawiam się dlaczego nie jest w kategorii "Uszkodzone".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 23:17:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2008 22:09:25
Posty: 29
Lokalizacja: UK
Dzieki, swietny opis, napewno mi sie przyda, planuje sie z to zabrac w sobote.

_________________
A6 C5 klasycznie piękna
Moja bryka :-P
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 00:58:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
świetna robota :) napewno ktoś skorzysta

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 21:04:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 22:30:01
Posty: 74
Robsondkl napisał(a):
Dzieki, swietny opis, napewno mi sie przyda, planuje sie z to zabrac w sobote.


Jak byś miał jakiś problem to na pw kom. i możesz dzwonić.

_________________
Audi A6 C5 4,2 quattro '01. Zapraszam na profil youtube http://www.youtube.com/user/totenkopf1488 :)

Jak widzę na allegro auto z silnikiem V8 i gazem to zastanawiam się dlaczego nie jest w kategorii "Uszkodzone".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 21:13:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Dzieki fajne fotostory jak widac niektórym sie przyda. :-) Podklejam temat.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 16:44:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2008 22:09:25
Posty: 29
Lokalizacja: UK
Po wymianie mam takie objawy:
jakby cos cykalo kolo walkow
wolne obroty sa na ok 650, wczesniej bylo chyba wiecej cos 800
lekko telepie autem, czuc to na plecach jak siedze w fotelu,

Mialem zablokowany wal i blokade na walkach, dodatkowo poznaczylem stary pasek i nowy znakami,nowy wszedl na te same miesca, nie luzoowalem kol.
Po wymianie obrucilem jeszcze walem 2 razy i sie zgadzalo, moglem wlozyc blokade walkow.

za co sie teraz wziasc?


teraz sprawdzalem, ustawilem wal na dole na znak i blokada na goze weszla bez problemow.

sorry ze zasmiecam twoj temat, jak cos to usune.

_________________
A6 C5 klasycznie piękna
Moja bryka :-P
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 21:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 22:30:01
Posty: 74
Słuchaj,po takim opisie to sobie możesz z fusów powróżyć.

Podepnij VAG.Zobacz czy nie wywala błędów (jezeli wywala to jakie).

Nie napisałeś czy silnik pracuje równo czy nie równo.

Czy pracuje nie równo cały czas ?

Odpalił od razu po wymianie czy musiałeś dłużej kręcić ?

_________________
Audi A6 C5 4,2 quattro '01. Zapraszam na profil youtube http://www.youtube.com/user/totenkopf1488 :)

Jak widzę na allegro auto z silnikiem V8 i gazem to zastanawiam się dlaczego nie jest w kategorii "Uszkodzone".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 21:44:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2008 22:09:25
Posty: 29
Lokalizacja: UK
juz chodzi tak jak powinien.

_________________
A6 C5 klasycznie piękna
Moja bryka :-P
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 18:05:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 22:30:01
Posty: 74
Może byłbyś tak łaskawy i napisał co było nie tak i jak rozwiązałeś problem.

_________________
Audi A6 C5 4,2 quattro '01. Zapraszam na profil youtube http://www.youtube.com/user/totenkopf1488 :)

Jak widzę na allegro auto z silnikiem V8 i gazem to zastanawiam się dlaczego nie jest w kategorii "Uszkodzone".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 18:14:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2008 22:09:25
Posty: 29
Lokalizacja: UK
Laskawie oswiadczam ze poskrecalem wszystko, pochodzil pare minut i jezdzi tak jak jezdzil. Moze mi sie cos zdawalo ze jest nie tak, moze przez to ze nie bylo zalozonych nadkoli, oslon pod silnikiem i zderzaka.

_________________
A6 C5 klasycznie piękna
Moja bryka :-P
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 19:31:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Warto wspomnieć, że w przypadku silnika V6 2.6 ABC w budzie 100 C4 nie ma potrzeby demontażu przodu, bo miejsca na wymianę paska jest aż nadto. Nie wiem jak w przypadku silników 2.8, ale pewnie podobnie.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 22:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2010 22:30:01
Posty: 74
Są tacy magicy co i w a8 nie zwalają pasa,ale co to za robota ? Znaków nie widać dobrze,uwalisz się po pachy z odkręcaniem śrub.

Pompę wody wymienić trzeba,a więc uszczelka musi być dobrze ułożona.

A ileż jest tego ściągania pasa ? Godzina roboty.

_________________
Audi A6 C5 4,2 quattro '01. Zapraszam na profil youtube http://www.youtube.com/user/totenkopf1488 :)

Jak widzę na allegro auto z silnikiem V8 i gazem to zastanawiam się dlaczego nie jest w kategorii "Uszkodzone".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 17:27:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
wierz mi , że nic się nie uwalisz i wszystko sprawnie wsadzisz, wierz mi... miejsca jest full...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 19:12:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Piękne fotostory - jedno z lepszych jakie widziałem tu na tym forum
Mam taką małą uwagę, że to co ty i instrukcja nazywa "wspornik momentu obrotowego" to tak naprawdę tłumik drgań skrętnych silnika. A hasło "wspornik momentu obrotowego" to jakiś babol językowy stworzony przez niedouczonego tłumacza :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron