.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 19:15:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI AKE 2001] Podkładki miedziane przelewowe
PostNapisane: 01.mar.2011 10:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Miałem niedawno korekcje zawyżone na lewej głowicy.
Paliwo wyciekało spod dwóch wtrysków na przelewach.

Założyłem nowe wężyki przelewowe i nowe podkładki miedziane pod wtryski.
Przez 2 tyg było sucho na wtryskach , po założeniu nowych wężyków i podkładek korekcje na lewej głowicy miałem 0,00 0,08 0,05. Więc super.

Jednak po dwóch tygodniach znowu paliwo sączy z pierwszego wtrysku od chłodnicy (lewa głowica) i korekcje poleciały do około 2mg równo na każdym cylindrze tej głowicy (prawa bez zmian i jest ciągle ok).

Wczoraj założyłem na sączący przelew nowe podkładki miedziane , zacisnąłem nawet wężyk opaską zaciskową na króćcu przelewu i korekcje po tej operacji od razu prawie do 0.

Pytanie: jak powinno się zakładać podkładki miedziane i wężyki żeby efekt był trwały. Może za słabo przykręcam śrubkę przelewu ? Jak zdjąłem wczoraj stare podkładki (2-tygodniowe) to nie były odkształcone (założyłem nowe) jednak nie chcę zerwać gwintu. Stosuje się jakieś pasty uszczelniające na podkładki ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 10:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
masz poprostu nieszczelne wtryski i jest duze cisnienie na przelewach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 10:54:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
tzn ? Co rozumiesz przez "nieszczelność wtrysków"?
Jak założę nowe podkładki miedziane pod przelewy to diagnostycznie układ wtryskowy jest prawie jak nówka, korekcje bliskie zeru.
Czy na wężyk przelewowy daje się opaski zaciskowe ?
Podkładki się czymś smaruje przed założeniem ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 13:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
grisha napisał(a):
Jak założę nowe podkładki miedziane pod przelewy to diagnostycznie układ wtryskowy jest prawie jak nówka, korekcje bliskie zeru.

diagnostycznie gdzie na vagu ? czy na eps ?
jak wsadzisz wtryski na eps to diagnostycznie bedziesz miał je do smietnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 17:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Moim zdaniem za słabo dokręciłeś króćce,lub miedź za twarda (przed założeniem wyżarzyć).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 19:15:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Ok, moze śrubki przelewów za słabo dokręcone. Co do weżyków mam jeszcze 2 pytania:
1) czy po nałozeniu wezyka na króciec przelewu zakłada się na wężyk opaskę zaciskową ?
2) jakiej marki wężyki stosować, czy mogą to być zwykłe wężyki gumowe kupione w sklepie motoryzacyjnym , czy muszą byc w oplocie tekstylnym, odporne na wysokie ciśnienie ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 16:14:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
1.nie
2.tak, mogą to być zwykłe olejoodporne, ale z reguły są dostępne te w oplocie(nie rozumiem po co ten oplot)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2011 09:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
audimen_elk napisał(a):
masz poprostu nieszczelne wtryski i jest duze cisnienie na przelewach
Chyba miałeś rację. Sączyło bardzo delikatnie z nakrętki górnej wtryskiwacza, do której dochodzi rurka z pompy wtryskowej. Jak dokręciłem na maxa to już kilkaset km trzyma , silnik suchy, przelewy nie sączą, szczelne.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: