.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 23:54:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup S4 B6
PostNapisane: 04.mar.2011 12:22:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
S4B6 - warto ladowac sie w taki pojazd?

Czytalem co nieco na forum używajac opcji szukaj, jednak nie ma tego za wiele.

Szczególnie interesowalem sie silnikiem 4.2 V8 BBK , ale na temat tego silnika forum w zasadzie milczy... czy kazde S4b6 ma ten wlasnie silnik, czy były tez inne?
Z tego co wyczytałem to zupełnie inny silnik niz ten w A8D2 czy A6C5 - wczesniej myslałem ze to ta sama jednostka...

jakie są wrażliwe punkty tego auta? Na co warto zwrócic uwage przy ogledzinach?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S4B6
PostNapisane: 04.mar.2011 12:51:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Frolik napisał(a):
czy kazde S4b6 ma ten wlasnie silnik, czy były tez inne?


S4 B6 było tylko z tym silnikiem, 344 KM. Silnik fre-FSI, więc jest szansa że pojeździ długo bez dłubaniny i poszukiwania mocy :peace:

Frolik napisał(a):
Z tego co wyczytałem to zupełnie inny silnik niz ten w A8D2 czy A6C5 - wczesniej myslałem ze to ta sama jednostka...


Dobrze myślałeś- to ten sam silnik, różni się pewnie elementami osprzętu

Frolik napisał(a):
jakie są wrażliwe punkty tego auta? Na co warto zwrócic uwage przy ogledzinach?

Wrażliwym punktem jest poprzedni własciciel- jak przy każdym innym aucie.
Niczego specjalnego nie ma się co doszukiwac, standartowa ścieżka jak dla innych aut. Nie ma tam nic nadzwyczajnego :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 12:57:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Z racji małej kubatury komory silnika, motor ten cierpi na słabą wentylację i często narażony jest na przegrzanie :!:

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 12:59:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
BKK jest na łańcuchu... to znaczy ze wszystkie A8D2 są tez na łańuchu?
kurcze zawsze myslałem ze 4.2 jest na pasku.... S6C4 chyba na pewno jest na pasku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:10:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Hmm, pierwsze słyszę o łańcuchu w 4.2 Pb...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:13:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Kurcze świezy jestem w temacie Audi wiec nie chce się wymądrzać.

Zawsze tez byłem pewien ze kazde 4.2 jest na pasku.

Ale gdzies usłyszałem czy przeczytałem ze BKK jest na łancuchu .... podobno w s4b6 rozrząd jest nie z przodu, a od kabiny....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:18:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
od kabiny wałki są spięte łańcuchami

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:20:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
czyli jest kilka łancuchów?

jak z ich trwałością?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:22:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Frolik napisał(a):
Kurcze świezy jestem w temacie Audi wiec nie chce się wymądrzać.

Zawsze tez byłem pewien ze kazde 4.2 jest na pasku.

Ale gdzies usłyszałem czy przeczytałem ze BKK jest na łancuchu .... podobno w s4b6 rozrząd jest nie z przodu, a od kabiny....


nie mylisz czasem z 4.2 tdi

EDIT

Faktycznie wychodzi na to, że S4/B6 ma rozrząd na łańcuchu

Frolik napisał(a):
czyli jest kilka łancuchów?

jak z ich trwałością?


w niektórych silnikach producent przewiduje dożywotnią wytrzymałość łańcuha a zmienia się tylko napinacze, ja myśle, że w takiej nietypowej sprawie to do ASO albo do Janusza Weissa :D


Ostatnio edytowano 04.mar.2011 13:33:14 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:31:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
http://www.racingforum.pl/W-poszukiwani ... 74412.html

Polecam lekturę, a zamiast S4 B6 kup lepiej B7 2.0T w pełnym s-line, quattro + manual i rezaj :peace: O spalaniu na korzyść 2.0T nie wspomnę :diabel:

No chyba że koniecznie musisz mieć gang V8....

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:33:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
To chdozi chyba o taki silnik:

http://image.europeancarweb.com/f/93322 ... e_View.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
designer napisał(a):
+ manual i rezaj :peace: O spalaniu na korzyść 2.0T nie wspomnę :diabel:

No chyba że koniecznie musisz mieć gang V8....


Odgłos V8 nie jest mi jakos specjalnie potrzebny.... boje sie tego silnika 2.0T slyszałem i czytałem ze jest bardzo nietrwały i sype esię na potęgę.

Chcialem cos trwałego po prostu, dlatego znalazłem S4B6 na łańcuchu :) (jak widzę to jakiś unikat chyba :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:37:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Heh 2.0T się sypie ale 2.0 TDi

O benzynie słyszałem same pochlebne opinie. 4.2V8 jest trwałe, ale z trzymaniem serii jest duuuuuuuuuuży problem....

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:39:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 12:05:08
Posty: 150
BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy ;-)

_________________
1991 S2 3B Coupe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:53:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
darekwawa napisał(a):
BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy ;-)


S8/D2 po lifcie tez jest 40V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:55:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
darekwawa napisał(a):
BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy ;-)


jak wyglada to w praktyce? trwalszy? czy gorszy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 13:58:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Frolik napisał(a):
darekwawa napisał(a):
BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy ;-)


jak wyglada to w praktyce? trwalszy? czy gorszy?


łańcuch zawsze mocniejszy od paska ale do wymiany rozrządu trzeba chyba silnik wyciągać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 14:00:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
hubos21 napisał(a):
Frolik napisał(a):
darekwawa napisał(a):
BBK poza innym rozrządem (jest na łańcuchu i z drugiej strony) niż np te z S8D2 ma też głowicę z 5 zaworami na cylinder. Poprzednie miały 4. Ma też minimalnie krótszy skok tłoka (o 0,2mm) co zmienia "odwieczne" 4172ccm na 4163ccm. Blok odlany chyba z innego stopu niż poprzednie silniki. Ogólnie różnic jest jednak sporo, ale wspólne ze starymi silnikami 4.2 jest nie trzymanie katalogowych mocy ;-)


jak wyglada to w praktyce? trwalszy? czy gorszy?


łańcuch zawsze mocniejszy od paska ale do wymiany rozrządu trzeba chyba silnik wyciągać


Trzeba, bo łańcuch jest z tyłu co nawet widać na zdjęciu z linka. Oczywiście ASO będzie twierdziło że tam się nie wymienia rozrządu, ale jak coś "klęknie" to jest ból :|

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 14:02:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Z tego co wyczytałem to 2 główne wady tego silnika to fakt iż jest olejożerny oraz nie trzyma obiecanej przez producenta mocy. Ale nawet te 290-310KM tez zle nie jest.
Inna sprawa że pewnie wiele innych silników, takze Audi też mocy nie trzyma, tylko nikt z nimi na hamownie nie jezdzi....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 14:08:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 12:05:08
Posty: 150
Generalnie to olejożerność jest chyba jeszcze gorsza w starszych V8 (tych Audi V8/ S6C4) - ale i nowe lubią sobie łyknąć. Czy to jakaś wielka wada - moim zdaniem tragedii nie ma. Nie trzymanie parametrów mocy - to już zdecydowanie gorzej. Robisz wydech, dolot i remap i okazuje się, że masz...zdrową serię ;)

_________________
1991 S2 3B Coupe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: