.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 15:05:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2,5 TDI AFB] Problem po zmianie z tiptronica na manual
PostNapisane: 01.mar.2011 14:58:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Opisze dokladnie autko : A4 B5 2000 rok , Quattro , silnik AFB. Ecu na 5 wtyk ( jedna wolna )

Wiec tak : skrzynia automatyczna wyplula olej. Bez zbytniego zastanawiania sie wywalilem ja i wlozylem manual. Skrzynia jest z passata B5 FL 1,9 TDI , dwumas z AFB A4 , ecu poki co z automatu . Przelozenia głowne skrzyni i dyfra spasowane : auto normalnie jezdzi (Zrobilem nim ponad 200 km juz ) .

Wieniec z automatu ma 6 kolkow z ktorych czujnik czyta polozenie walu, natomiast kolo od AFB ma 6 naciec ( mowiac po chlopsku czujnik czyta odwrotnie i za dlugo ) .

Czujnik czyta na 100% ( sprawdzane na oscyloskopie )

Problem : na wpietym tym czujniku ze skrzyni auto chodzi strasznie nierowno , nie chce sie wkrecic na obroty ( maks 2k rpm ) , kopci , oraz wyrzuca blad : regulacja kata wtrysku - roznica ( cos takiego podam potem dokladnie ) .

Z odpietym czujnikiem auto faluje na wolnych i chodzi w awaryjnym ( maks 2,5-3k rpm + totalny brak mocy ).

Kupilem jedno ecu z 98 ( moj blad okazalo sie calkiem inne od strony pinoutu i czujnikow ) , potem kolejne z A6 99 ( tutaj juz pinout sie zgadzal ale i tak nie dziala auto ). Obydwa z manualnych AFB.

Prosze o pomoc bo juz nie mam pomyslow i zalamany jestem





:(

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 17:18:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Przekodowałeś sterownik z automatu na manual ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 23:06:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 15:14:25
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnica
Również jestem po swapie skrzyni, tyle że ja kupiłem kompletną z AFB tego samego rocznika. Niestety żałuje jedynie, że nie wziąłem od gościa sterownika silnika (choć nie wiem jak pasowałby z pompą itp.) Jesyne czego nie kupiłem razem ze skrzynią to ów czujnik położenia wału i musiałem kupić z alledrogo bo od automatu nie pasuje (w tipie nr czujnika - 0281002222, a manualu końcówka 3)
Problem mamy podobny. Robiłeś może jakieś logi? Jakie masz błędy (u mnie błąd 00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent?)

Gustav napisał(a):
Przekodowałeś sterownik z automatu na manual ?


Czy wystarczy przekodować sterownik (jeżeli tak to na jaki), czy jedak trzeba u tunera zrobić podmianke programu? A może oprócz sterownika jest jeszcze problem z kątem początku wtrysku?

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 1998 AFB Avant - w moim posiadaniu od 2008 [moja pierwsza prawdziwa zabawka w życiu :)]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 23:26:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
sterownik niespecjalnie chce przyjac kodowanie na manual :/

Toldi widzisz ja myslalem ze cos pomieszalem i dlatego tak ( nie wiem zly dwumas , skrzynia - w innym miejscu otwor ( ale wydaje mi sie ze kazda ma w tym samym manualna ) zle ecu ) . Wiem co i jak i kombinowalem tak zeby bylo dobrze.

Mowisz ze czujnik :?: Mamw bagaju od manuala typowo - podmienie ( chociaz wydaje mi sie ze nr byly te same - sprawdze jutro ).

Z tymi skrzyniami to po poszukiwaniach w google albo nikt nic nie wie albo wie ale nie powie ( bo to jego kasa/wiedza ) :( No i poki co jestem w kropce.

Blad jak u Ciebie : odepnij czujnik bedzie deko lepiej auto pracowac.

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 08:27:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Wiec tak : skrzynia automatyczna wyplula olej. Bez zbytniego zastanawiania sie wywalilem ja i wlozylem manual.

rok temu mialem ten niemily przypadek... jezeli bylo to zatarcie sie takiej "panewki" pomiedzy szyjka konwertera a pompa i w konsekswencji rozsczelnienie sie skrzyni (chyba typowa usterka w tipach 5hp-19) to koszt tego z transportem auta do naprawy+wymiana oleju po 1tys km - od 3000 netto/bez fvat (biedniejszy rejon w PL) do over 4patykow netto (rozwiniete miasto z rozpieszczonymi cenami mechanikami, "zaklad z renoma", ktory chce wlewal olej z ASO liczac go po 60pln/litr etc)-naprawa na konwerterze regenerowanym i nowej pompie oleju

Jako, ze potrzebowalem auta non stop (wtedy robilem po 4 tys w miesiacu) a tipa we Wro stawiali na nogi w 2 dni a nikt nie chcial podjac sie operacji swapa nie mowiac juz o horyzoncie czasowym tej uslugi - to poszedlem w naprawe (ze 35tys zrobilem od tego czasu wiec chyba naprawa sie powiodla)

Cytuj:
Z tymi skrzyniami to po poszukiwaniach w google albo nikt nic nie wie albo wie ale nie powie ( bo to jego kasa/wiedza ) No i poki co jestem w kropce.

Wiec apel by potomni nie szli pod gorke
Opiszcie prosze DOKLADNIE jakie czesci musieliscie wymienic (kolyska, poloski, jakis waz, kabel, tunel, czujnik predkosci,Ktore czesci mimo roznic wzgledem manuala moga pozostac etc etc. - to moze komus sporo czasu zaoszczedzic


Co do waszych problemow... nie wiem jak jestescie zaawansowani jezeli chodzi o vag-com ale chyba warto zczytac kody i opisy bledow oraz zrobic jakies logi

Co do kodowania to jaki kod macie, jaki chcecie wpisac i co sie dzieje? (ignoruje nowa wartosc ????) Czy nie probowalisc podmienic po prostu na probe ecu od manuala? Co sie wtedy dzieje?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 08:49:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 15:14:25
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnica
Jeżeli chodzi o opis części to miałem zamiar założyc nowy temat i opisać dokładnie co zostało zrobione (wymienione) wraz z logami. Jak będe miał więcej czasu to wrzuce.
Logi zrobiłem, ale niestety po swapie (prowdopodobnie "po") termostat jest do wymiany, a wiadomo, że wiąże się to z robotą przy rozrządzie (sporo czasu i narzędzi lub kolejna kasa). W związku z tym chyba moje logi statyczne i bs nie są miarodajne. Mam racje?
Kod sterownika 01001. Niestety nie próbowałem zmieniać. po pierwsze nie wiem na jaki, po drugie czy to przyniesie zamierzony cel? Czy przypadkiem nie trzeba wrzucić nowego programu u tunera (a pro po: Przemek jestes z wro, może znasz kogoś zaufanego lub sam potrafisz przeprogramowac serownik)?
Niestety nie mam Ecu na podmiane a chętnie bym spróbował :/

Wrzuce logi które zrobiłem na wszelki wypadek może cos wyczytacie z nich oprócz termostatu.

Bs:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37287.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37284.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37285.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37286.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37287.html

Normalnie:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37288.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37289.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37291.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37290.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37292.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37293.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/adriantadel_37294.html

Pozdro

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 1998 AFB Avant - w moim posiadaniu od 2008 [moja pierwsza prawdziwa zabawka w życiu :)]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 21:09:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zamiesc prosze liste bledow bo chyba to obecnie wazniejsze...
wg jakiegos goscia na forum a8??? to ponoc sa jakies problemy z pompami vp44 po swapie ... ale czy to bzdura czy nie nie mam pojecia (gosc podawal nawet swoj nr telefonu do konsultacji wiec moze warto do niego dotrzec)
Co do przekodowywania to nikogo nie znam ale na jakas piatek czy sobote mozemy sprobowac
Opiszcze prosze w tym czy osobnym watku co musieliscie podmieniac w aucie.. szczerze mowiac nie wiem jakim cudem wogole zapalacie te samochody bez przekodowania ecu (przeciez ecu nie ma sygnalu ze jest w trybie N czy P)
W ECU sa "mapy" dla automatu i manuala wiec wizyta u tunera itp wydaje sie byc niepotrzebna (kodowaniem decyduje sie z ktorej wersji softu sie korzysta...teoretycznie)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 10:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 15:14:25
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnica
Jak widać z logów, coś musi byc na rzeczy z tą pompą bo nie pracuje ona prawidłowo.
Niestety jestem zbyt zielony w te klocki i i nie bawiłem sie kodowaniem (ale chętnie sie nauczę).

przemekk74 napisał(a):
Co do przekodowywania to nikogo nie znam ale na jakas piatek czy sobote mozemy sprobowac


W ten weekend niestety nie dam rady (imieniny teścia :)), ale jak mi sie nie uda w tygodniu zrobic to się odezwe na PW to może się zgadamy.

przemekk74 napisał(a):
szczerze mowiac nie wiem jakim cudem wogole zapalacie te samochody bez przekodowania ecu (przeciez ecu nie ma sygnalu ze jest w trybie N czy P)


Nie wiem jakim cudem :) u mnie skrzynia na fisie jest w trybie awaryjnym

Nosb napisz jak postępy. Udało Ci sie cos zrobić? Napisz proszę również jak u Ciebie z ASRem lub ESP i tempomatem (jeżeli masz) oraz czujniki cofania.

Wrzucam błędy:
-silnika:

1 Fault Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent

-skrzyni przed kasowaniem:

5 Faults Found:
18232 - Pressure Control Valve 3 (N217): Open or Short to Ground
P1824 - 35-00 - -
18227 - Pressure Control Valve 2 (N216): Open or Short to Ground
P1819 - 35-00 - -
18237 - Pressure Control Valve 4 (N218): Open or Short to Ground
P1829 - 35-00 - -
18222 - Pressure Control Valve 1 (N215): Open or Short to Ground
P1814 - 35-00 - -
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 35-00 - -

-skrzyni po skasowaniu:

3 Faults Found:
18232 - Pressure Control Valve 3 (N217): Open or Short to Ground
P1824 - 35-00 - -
18227 - Pressure Control Valve 2 (N216): Open or Short to Ground
P1819 - 35-00 - -
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -

Podajcie prosze jaki kod ma być dal manuala? Silnik AFB 1998 r nr sterownika 4b0907401e (i może jakis tutorial jak zmienić kodowanie).

pozdro

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 1998 AFB Avant - w moim posiadaniu od 2008 [moja pierwsza prawdziwa zabawka w życiu :)]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 01:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
co do kodowania to akurat AFB w audi nie znalazlem ale AFB w passacie to tak
http://de.openobd.org/vw/passat_3b.htm
Cytuj:
Steuergerät Codierung (Motorkennbuchstaben AFB)

STG 01 (Motorelektronik) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

0?0xx: Fahrzeug

2 - Audi A4 (8D)
3 - VW Passat (3B)

0x0?x: Land/Abgasrichtilinie

0 - MVEG I/II
1 - EU III (D)

0x0x?: Getriebe

1 - Frontantrieb, autom. Getriebe ohne/mit ESP
2 - Frontantrieb, Schaltgetriebe ohne/mit ESP
3 - Allradantrieb, Schaltgetriebe ohne ESP
4 - Allradantrieb, autom. Getriebe ohne ESP
5 - Allradantrieb, Schaltgetriebe mit ESP
6 - Allradantrieb, autom. Getriebe mit ESP



Toldi napisał(a):
Kod sterownika 01001

bym sprobowal
01002
zakladam, ze 01xxx to A6
Dawno sie tym nie bawilem i po prostu nie wiem czy do kodowania nie potrzeba "loginu" jak do adaptacji (poszperaj po necie i jak potrzeba to musisz na tym forum czy innym wywertowac liste loginow)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 08:57:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 15:14:25
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnica
01002 już próbowałem i nie chodzi poprawnie chociaz może z tym loginem musze wprowadzić. Gdzieś widziałem loginy do afb na tym forum także wieczorem pogrzebie.
Dzieki za link :)

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 1998 AFB Avant - w moim posiadaniu od 2008 [moja pierwsza prawdziwa zabawka w życiu :)]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 08:10:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
toldi_abc napisał(a):
01002 już próbowałem i nie chodzi poprawnie chociaz może z tym loginem musze wprowadzić. Gdzieś widziałem loginy do afb na tym forum także wieczorem pogrzebie.
Dzieki za link :)

co to znaczy nie chodzi poprawnie? kod przyjmuje czy nie (i czy zapamietuje?) Twoje auto kuleje z regulacja kata wtrysku (a raczej jej braku) moze z calkiem zwyklych przyczyn (uwalony wtrysk sterujacy, do granic zle wyregulowany kat wtrysku...), informacja o tiptronicu moze byc zakodowana w paru podzespolach (gdzie o oczy obilo mi sie, ze np w kodowaniu parktronica jest kod dla tipu i manuala osobny - tyle, ze to na 99% nie przyczyna Twoich klopotow) - czy po przekodowaniu na ******2 dalej masz na FISie tryb awaryjny tipa? (zakladam, ze widzisz podswietlone wszystkie "biegi" tipa)
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
pamietajcie by dobrze opisac dobrze strone mechaniczna swapa...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 12:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
toldi a ecu nie krzyczy ze brak komunikacji z tcu ? U mnie sa te dwa bledy.

Na pewno nie jest wina ustawienia pompy czy wtrysku sterujacego gdyz wszystko wczesniej chodzilo ok .

Z tego co odczytalem ecu zle czyta sygnal z zamachu ( przecuniecie impulsu o bodajze 25ms ) . Zamach w afb jest taki sam w kazdym i wal rowniez (niewazne czy w manualy silnik czy w tipie ) .

U mnie na liczniku nie swieci sie juz nic , a ecu od skrzyni po prostu wyjalem. Wsteczny dziala ( wyprowadzone kabelki z wiazki autoatu pod czujnik w manualu ) .

ESP ASR nie ma problemu bo ich nie bylo w aucie ( moze dlatego ze quattrowka ;) )

Ustalone : kazde AFB ma taki sam wal ! ( w 1,8T starszych manual/automat mial np inne ) . Zamach w kazdym AFB jest taki sam. Czujnik w skrzyni siedzi gdzie powinien .

Roznica / problem tkwi gdzies tutaj : ecu , pompa wtryskowa , wtrysk sterujacy ?

BTW patrzac po etce w AKN ( a jakby nie patrzec to blizniak prawie AFB ) , glowice oraz pompa wtryskowa sa podzielone manual/tiptronic ( inne numery czesc nie mam pojecia czemu )

Aha toldi odepnij wtyczke ta szara od czujnika w skrzyni auto bedzie pracowalo w awaryjnym ale zdecydowanie lepiej i tak niz z nim wpietym ( mozna sie na upartego poruszac )

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 13:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 15:14:25
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnica
Nosb napisał(a):
Aha toldi odepnij wtyczke ta szara od czujnika w skrzyni auto bedzie pracowalo w awaryjnym ale zdecydowanie lepiej i tak niz z nim wpietym ( mozna sie na upartego poruszac )

Narazie auto się porusza, kreci się do 2000, ale jakoś jedzie. Tylko trzeba to jak najszybciej zrobić bo nie podoba mi w jaki sposób pracuje.

przemekk74 napisał(a):
co to znaczy nie chodzi poprawnie? kod przyjmuje czy nie (i czy zapamietuje?)


Pełen opis błędu wyglada tak:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 401 E
Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC G00SG D41
Software Coding: 01002
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent

To znaczy, że chyba sterownik zapamiętał wartość. Na fisie mam poświetlone biegi i na dodatek, dzisiaj nauważyłem, że mam teraz 4-biegi zamiast pięciu na fisie (pewnie mechanik, który przekładał skrzynie coś mieszał z kodami). Czy kodowanie w skrzyni powinno być 00000. Bo u mnie takie jest.
Nie wiem czy robie wszystko poprawnie przy zmianie kodowania, ale skoro wartości się zmianiają to chyba znaczy że tak.

Nosb napisał(a):
toldi a ecu nie krzyczy ze brak komunikacji z tcu ? U mnie sa te dwa bledy.

U mnie więcej błędów nie ma.

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 1998 AFB Avant - w moim posiadaniu od 2008 [moja pierwsza prawdziwa zabawka w życiu :)]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 13:54:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Odepnij ecu skrzyni ( wtedy wyskoczy :P ) . I odpenij ten czujnik mowie Ci bo zameczysz to auto :)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 18:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Udalo mi sie zakodowac ecu z A6 AFB 1999 roku na manual - bez zmian :/

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 19:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Nosb napisał(a):
Udalo mi sie zakodowac ecu z A6 AFB 1999 roku na manual - bez zmian :/

be zmian czy bez zmian w pracy silnika (bledy) ale juz nie wyswietla sie na fisie blad skrzyni (podswitlone biegi)
Jaki kod wszedl, jaki probowales wczesniej co nie wchodzil?
Czy pokusicie sie o opisanie swapa od strony mechanicznej?
Patrzac na Wasze problemy to widze, ze lepsza opcja jest naprawa albo swap skrzyni i silnika (tyle ze to drugie to pewnie bez kompletnego dawcy moze byc droga uslana kolcami....)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 00:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Nosb napisał(a):
Udalo mi sie zakodowac ecu z A6 AFB 1999 roku na manual - bez zmian :/


to nic nie da.
napisałem Michałowi co trzeba zrobić - musicie odszukać oprogramowanie od sterowników AFB 8D0 907 401G albo 8D0 907 401L [w zależności od tego jaki masz VIN] i sfleszować tym programem sterownik, który masz obecnie.
wówczas będziesz mieć program od skrzyni manualnej, który dodatkowo jest przeznaczony dla wersji silnika z Twojego rocznika. jeżeli czujnik jest prawidłowy, to powinno wszystko działać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 07:09:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 15:14:25
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnica
przemekk74 napisał(a):
Czy pokusicie sie o opisanie swapa od strony mechanicznej?

Cierpliwości Przemku. Nie wiem czy taki opis w wykonaniu mojej osoby będzie dla nnych pomocny ze wzgledu na to, że jestem bardzo początkujący w temacie samochodów, po drugie nie ja robiłem swap dlatego musze pogadać z mechanikiem, czy były jakieś problemy (niepasujące otwory, przeróbki itp.), ale raczej było to na zasadzie plug&play (prawie, nie licząc przefleszowania sterownika).
Ja kupiłem skrzynie kompletną od dawcy po wypadku (taki sam rocznik i AFB). Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia, bo sprzeający naprawdę fajnie przygotował wszyskie manele. Prozkładał na tarasie wszystko także byłoby widać jak na dłoni co kupiłem.
przemekk74 napisał(a):
Patrzac na Wasze problemy to widze, ze lepsza opcja jest naprawa albo swap skrzyni i silnika (tyle ze to drugie to pewnie bez kompletnego dawcy moze byc droga uslana kolcami....)

Jak to mówią: toldi mądry po szkodzie ;) teraz jak bym kupował od niego części to zastanowiłbym się czy nie wziąc skrzynie razem z Ecu, a może nawet tak jak mówisz cały z silnikiem (tylko czy ten silnik byłby w lepszym stanie niż mój?
meszrum napisał(a):
musicie odszukać oprogramowanie od sterowników AFB 8D0 907 401G albo 8D0 907 401L [w zależności od tego jaki masz VIN] i sfleszować tym programem sterownik, który masz obecnie.

Dzisiaj będe właśnie próbował to zrobić. Napisze jak poszło. Dzięki wielkie za profesjonalne doradztwo :D

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 1998 AFB Avant - w moim posiadaniu od 2008 [moja pierwsza prawdziwa zabawka w życiu :)]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 10:44:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli chodzi o soft to na www.chiptuners.org w wyszukiwarce na forum ichnim znajdziesz ten drugi soft co Meszrum podal (wpisuje bez spacji w wyszukiwarce - musisz chyba tam usera zalozyc)
W moim afb soft jest w 2 epromach i technicznie sie nie fleszuje a zamienia epromy (dodatkowo dochodzi wylutowani ori epromow i wlutowanie podstawek) - od okolo 2001 sie fleszuje diesle u VW .Kazdy tuner z allegro to zrobi tylko zaznacz, ze chcesz miec nowe kosci w podstawkach + stare oddane (pozniej droga wolna do czipow jak sie uporasz z autem)
Nie mam pojecia czy to pomoze ani nawet czy auto odpali.... po prostu inforamuje od strony technicznej (moze u Ciebie sie fleszuje ale nie sadze)
Moze byc nieglipio poszukac takiego ecu

Co do opisu Waszego to poza gratami do wymiany pokuscie sie jak nie robicie tajemnicy o przedstawienie cen (z grubsza)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 17:15:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 15:14:25
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnica
Niestety gość, który miał mi podmienić program powiedział, że on ma wrażenie, że najpierw trzeba zrobić porządek z kątem początku wtrysku. Tyle, że dlaczego coś się zmieniło z kątem po swapie skrzyni skoro nic nie było ruszane. Może przez to, że czujnik położenia wału jest w innym miejscu na skrzyni (i jest w ogóle inny numer czujnika).
Meszrum mistrzu, powiedz czy do mojego sterownika też taki wsad ze skrzynia manualną jest potrzebny żeby zaczęło to działac? Mój numer sterownika to 4b0 907 401e (nr bosch 0281 001 833).
Już mi ręce opadają!

PS. zastanawia mnie dlaczego w moich logach w grupie 004 bs, uzyskany kąt wynosi 0 podczas gdy kąt u tego elektronika, u którego wczoraj byłem, wynosił ponad 25! I jeszcze jedno: dlaczego u mnie kąt jest BTDC? Można to w ustawieniach zmienić czy może zależy to od wersji programu (ja mam 311-2)?

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 1998 AFB Avant - w moim posiadaniu od 2008 [moja pierwsza prawdziwa zabawka w życiu :)]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: