.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 17:57:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ all quattro ] wynoszenie przodu do zewnątrz
PostNapisane: 07.mar.2011 10:22:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
piszę tu bo nie bardzo jest gdzie to wsadzić , o ile moje q dobrze się prowadzi jak się bawię ,to czasami zdarza mi się taka sytuacja ,że jak skręcam czy jadę po rondzie wolno na śliskim auto ucieka przodem do zewnętrznej robi się coś jak w tylno napędówce ,jak by przód nie ciągnoł wcale nadając kierunek jazdy tylko przednie koła były zblokowane i pomimo że są skręcone jadą do przodu ,jest to na tyle denerwujące bo człowiek jadąc spokojnie nie spodziewa się takiego zachowania auta ,jak na razie jedynym rozwiązaniem jest pokonywanie rond bokiem ,ale ludzie patrzą na ciebie jak na wariata, czy jest jeszcze jakiś sposób na takie zachowanie auta poza jazdą bokiem lub naprawdę wolnym pokonywaniem skrętu

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 10:34:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
A jakie masz opony? Firma stan....Pozatym audi tak ma :P ;)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 10:42:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
quattro jest bardzo podsterowne i stąd taki efekt. Mistrzem zakrętów w Audi raczej nie będziesz ;)

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ all quattro ] wynoszenie przodu do zewnątrz
PostNapisane: 07.mar.2011 10:53:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
mariuszj0808 napisał(a):
jak skręcam czy jadę po rondzie wolno na śliskim auto ucieka przodem do zewnętrznej robi się coś jak w tylno napędówce

Raczej jak w przednio :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 10:58:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Lewa noga na hamulec, lekko dohamuj, zwiększysz przyczepność przedniej osi i zredukujesz podsterowność.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Ostatnio edytowano 07.mar.2011 10:59:32 przez Sprinter, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ all quattro ] wynoszenie przodu do zewnątrz
PostNapisane: 07.mar.2011 10:59:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
mariuszj0808 napisał(a):
jak na razie jedynym rozwiązaniem jest pokonywanie rond bokiem ,ale ludzie patrzą na ciebie jak na wariata, czy jest jeszcze jakiś sposób na takie zachowanie auta poza jazdą bokiem lub naprawdę wolnym pokonywaniem skrętu


Wybacz, ale są dwie opcje: albo masz coś nie tak z autem (zawieszenie, zbieżność, opony itd), albo nie umiesz jeździć... ;)

Audi nigdy nie było mistrzem skręcania, ale jeśli nie dajesz rady z normalną prędkością przejechać ronda to IMO przyczyny są jak powyżej.
Zakładając sprawne auto, trzeba go sobie wyczuć, nauczyć i... nie przekraczać pewnej granicy jadąc "cywilnie"- ot co

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 11:06:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
oponki nokian stan db 215 50 17 ,latem na śliskim na letnich to samo się zdarza ,o ile quattro przenosi napęd na koła które mają lżej (czyli mniejszą przyczepność) to zastanawiam się czy danie ostro w palnik nie pomogło by w znalezieniu odpowiedniego kierunku kołom przednim w podsterowności ,zawieszenie ,zbieżność są ok po prostu 4.2 jest ciężkie siła odśrodkowa wypycha przód auta

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 11:35:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lut.2008 23:41:38
Posty: 104
Lokalizacja: Beskidy/Bieszczady
mariuszj0808 napisał(a):
po rondzie wolno na śliskim auto ucieka przodem do zewnętrznej [...]człowiek jadąc spokojnie nie spodziewa się takiego zachowania auta, jak na razie jedynym rozwiązaniem jest pokonywanie rond bokiem ,ale ludzie patrzą na ciebie jak na wariata

oponki nokian stan db 215 50 17 ,latem na śliskim na letnich to samo się zdarza


dziwna sprawa, może problem w tym, że jazda "wolno" oraz "spokojnie" bywa pojęciem względnym... :D

nie czuje takiej sytuacji na rondach.. trzeba zwolnić jak każdym autem, ale jadąc normalnie też normalnie przez nie przejeżdżam, tzn. nie bokiem.. :):

Fakt miałem na chwilę problem z wyrzucającym do zewnętrznej lewym tyłem, ale okazało się że ścieło pół lewej opony od wewnętrznej strony - był to problem z geometrią.. ale piszesz że opony db

_________________
Audi A6 C4 2.5 TDI Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
Panda 1.2 ;-D
było: Passat B5 FL awx, A6 C4 1.9 TDI, MERCEDES 814 6.o D, Golf Ǝ 1.8, Polo II, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Poldek,Łada,126P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 12:06:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
U mnie było podobnie, przednie amorki pomimo 70% sprawności nie trzymały "bujania" nadwozia, wymieniłem na nowe gazowce (74% sprawności) + geometria z przodu skopiowana w "S" i teraz auto przestało się bujać przodem i chętniej wkręca się w zakręty. Oczywiście nadal jest podsterowne przy płynnym wejściu w zakręt. Ale przynajmniej jak "szarpniesz" kierownicą i dodasz gazu to ładnie się "łamie" w zakręt.
Do kompletu polecam dla ekstremistów w tylną oś torsen z V8, wyraźnie poprawia zabawę i ułatwia uzyskanie nadsterowności po dodaniu gazu.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 12:45:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
nie jest tak zawsze po prostu zdarza się tak czasem i zawsze przy spokojnej jeżdzie (ale nie takiej żółwiej) bo jak wiem ,że chcę pokonać skręt bądz rondo dynamicznie ,układam auto inaczej i jadę trochę bokiem ale gdy jadę normalnie taki zonk się robi ,najlepszym rozwiązaniem był by kolec na przodzie zimą ,kolejna sprawa ro to ,że mamy ciasne ronda w mieście,mam wrażenie jak by wiecej mocy szło na tylną oś zamiast na przednią przez co auto słabo ciągnie przodem

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 13:35:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
mariuszj0808 napisał(a):
nie jest tak zawsze po prostu zdarza się tak czasem i zawsze przy spokojnej jeżdzie (ale nie takiej żółwiej) bo jak wiem ,że chcę pokonać skręt bądz rondo dynamicznie ,układam auto inaczej i jadę trochę bokiem ale gdy jadę normalnie taki zonk się robi ,najlepszym rozwiązaniem był by kolec na przodzie zimą ,kolejna sprawa ro to ,że mamy ciasne ronda w mieście,mam wrażenie jak by wiecej mocy szło na tylną oś zamiast na przednią przez co auto słabo ciągnie przodem


Dodaj torsen w tylną oś, ładniej tył zarzucisz
Niestety w zakręcie tylna oś jedzie po mniejszym promieniu (mniejsza droga toczenia) co powoduje że torsen centralny przerzuca większość napędu na tył i wypycha na zewnątrz. Skorygowana geometria + dobre amory z przodu sporo pomagają.
U mnie jest zawias sport (-20mm) nie wiem jak u Ciebie.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 14:20:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
To_JA_! napisał(a):
mariuszj0808 napisał(a):
nie jest tak zawsze po prostu zdarza się tak czasem i zawsze przy spokojnej jeżdzie (ale nie takiej żółwiej) bo jak wiem ,że chcę pokonać skręt bądz rondo dynamicznie ,układam auto inaczej i jadę trochę bokiem ale gdy jadę normalnie taki zonk się robi ,najlepszym rozwiązaniem był by kolec na przodzie zimą ,kolejna sprawa ro to ,że mamy ciasne ronda w mieście,mam wrażenie jak by wiecej mocy szło na tylną oś zamiast na przednią przez co auto słabo ciągnie przodem


Dodaj torsen w tylną oś, ładniej tył zarzucisz
Niestety w zakręcie tylna oś jedzie po mniejszym promieniu (mniejsza droga toczenia) co powoduje że torsen centralny przerzuca większość napędu na tył i wypycha na zewnątrz. Skorygowana geometria + dobre amory z przodu sporo pomagają.
U mnie jest zawias sport (-20mm) nie wiem jak u Ciebie.

zawias standard amorki mają z 8 miesięcy sachs advantage ,quattro jednak wymaga ciągłego myślenia ze strony kierowcy ,po prostu czasem potrafi jednak rozczarować ,jak widać to ,że masz quattro nie zawsze oznacza ,że auto pojedzie tam gdzie chcesz w każdych warunkach za samą sprawą kręcenia kółkiem

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 14:30:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
mariuszj0808 napisał(a):
quattro jednak wymaga ciągłego myślenia ze strony kierowcy ,po prostu czasem potrafi jednak rozczarować ,jak widać to ,że masz quattro nie zawsze oznacza ,że auto pojedzie tam gdzie chcesz w każdych warunkach za samą sprawą kręcenia kółkiem


A tak z ciekawości zapytam- myślisz że istnieje jakiekolwiek inne auto które powyższych nie potrzebuje?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 14:32:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Niestety koledzy mają rację - musisz mieć coś nieteges z geometrią.
Ewentualnie geometria + maglownica.
W najlepszym przypadku przytarte łożyska na kolumnach.
Quattro ZAWSZE jedzie tam gdzie chce kierownik.Chyba, że kierownik przegnie pałę.
Z tego co piszesz wynika, że nie przeginasz.
Ciężkość silnika 4.2 nie ma tu nic do rzeczy (wbrew pozorom nie jest to ciężki silnik)
Odnośnie machania kierownicą w quattro to ja dodam że na długich łukach praktycznie kierownicy nie używam tylko skręcam gazem. W ostrych winklach kierownicy używam też tylko na początku (a potem się sama odkręca). A reszta to zabawa gazem (ale takie rzeczy to tylko przy braku esp)
Walther Roehrl ci to samo powie :)

BTW. przy takiej pogodzie jak obecna to moje zimówki zmieniają quattro w tylnonapędowca (każdy zakręt poślizg + pisk), a nie fwd jak u ciebie. Tak więc w oponach bym też sie nic nie dopatrywał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 16:33:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
geometrię robię praktycznie co roku bo a to wachacz był do wymiany a to łożyska igiełkowe w kolumnach a to amorki a to łozyska przednie więc z geometrią to nie ma nic wspólnego tył trzyma się drogi jak po torach tylko czasem ten przód ,z reguły na rondzie do 3 zjazdu jest ok dopiero gdy zawracam takie cuda się dzieją ,ogólnie mam skłonność do zacieśniania toru jazdy na rondzie może to przez to wypada mi ta podsterowność

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 16:49:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
albo masz cos nietak z autem jeżeli jest to zbyt mocne i zbyt szybko się pojawia a jeżeli jest wszystko OK to jest poprostu wada Audi bo silnik ustawiony wzdłużnie wiszący przed przednia osia powoduje że cieższy przód robi jak balast. Wsadź 100 kg do bagaznika i wtedy spróbuj. Powinno być OK ale wtedy licz się z tym ze masa auta wzrosła to wogóle utrzymanie przyczepności będzie coraz gorsze w zakretach

p.s.
Nokian robi różne rodzaje opon i tak jak czytałem to (mowa o zimówkach) WR G2 są dobre na miejską zimę a na sniegu czy lodzie nie są już tak rewelacyjne jak WR.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 22:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lut.2008 23:41:38
Posty: 104
Lokalizacja: Beskidy/Bieszczady
mariuszj0808 napisał(a):
na rondzie do 3 zjazdu jest ok dopiero gdy zawracam takie cuda się dzieją ,ogólnie mam skłonność do zacieśniania toru jazdy na rondzie może to przez to wypada mi ta podsterowność


Dziś pobujałem specjalnie dłużej na rondzie. U mnie, po prostu jadąc za szybko przednie koła tracą przyczepność, szczególnie gdy bliżej środka ronda jest kostka brukowa-bardziej śliska, wtedy torsen robi swoje tył dostaje więcej mocy i wypycha przód..

Czyli auto możesz mieć ok, ale jak zacieśniasz tor jazdy na rondzie, to tak jak na ostrym zakręcie, quattro lubi wyrzucić, po prostu tak i tutaj może sie dziać..

_________________
Audi A6 C4 2.5 TDI Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
Panda 1.2 ;-D
było: Passat B5 FL awx, A6 C4 1.9 TDI, MERCEDES 814 6.o D, Golf Ǝ 1.8, Polo II, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Poldek,Łada,126P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 09:13:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie Q jest niestety mocno podsterowne i objaw jest jak najbardziej poprawny, dopiero jak się wrzuci auto w zakręt bokiem, to robi się bardziej neutralne można nawet znaleźć delikatne objawy nadsterowności, i wtedy można tym autem kierować za pomocą gazu :)
Jeśli jesteś w stanie przejechać rondo normalnie (bez plucia przodem na zewnątrz), to IMO z autem wszystko OK, ew. sprawdzić zawiechę pod kątem amorów i stabilizatora wraz z osprzętem (gumy, łączniki), no i kontrola geometrii.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 09:28:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Niestety do póki się nie złamiemy będzie wyjeżdżać przodem jak tu http://www.youtube.com/watch?v=I4gyfcScZaw

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 09:35:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
zawsze mozna tak pokonac rondo:
http://www.youtube.com/watch?v=pykAQyrt ... D&index=63

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: