To_JA_! napisał(a):
adiaudi napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Troszkę za wysoki moment dla tego układu dwumas/sprzęgło/wał korbowy. Jeżeli masz drgania to staraj się nie wywoływać ich zbyt często (ograniczać gaz) bo możesz uszkodzić wał korbowy/dwumas/sprzęgło.
Jak to rozumieć, za wysoki tzn zbyt wiele Nm czy przy zbyt wysokich obrotach (wysoko)?
Tak jak poprzednio nadmieniłem w okolicy 1900-2300rpm oraz 2500-2900rpm przy pełnym gazie na wyższych biegach, czyli za wysoki moment silnika w tych zakresach. Albo ryzykujemy i używamy ostrożnie na wysokich biegach (na niskich nie zdąży wpaść w drgania i wykorzysta większy moment), albo limitujemy max moment w sofcie i bezpiecznie jeździmy ze słabszym dołem 2000-3000rpm nawet na niskich biegach. Ja preferuję drugą wersję - zawsze można jeździć 3000-4600 i nie przejmować się dołem.
Na tor ciasny (typu Wyrazów) robię soft który nie wpada w drgania 1-3 bieg o dużo mocniejszym dole. Niestety ze względu na dym i drgania nie nadaje się na normalną jazdę na drodze.
Pozdrawiam!
Hmmmm...Naczytałem się o tuningu R5 i powoli zamierzam dodać 10% max spłaszczone do serii. Poruszam się między 2000-3000obr - jak na polskie drogi i tak wystarczy.
Ale całkiem już zbaraniałem, czy to oznacza że jest to niezdrowe ?
Sorki Panowie ale jestem po nocy i idę na noc
![n :(:](./images/smilies/024.gif)