.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.sty.2025 21:44:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6] Ciągle świecąca kontrolka ESP/ABS [ROZWIAZANY]
PostNapisane: 07.lis.2010 20:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
Witam.
Bardzo proszę o poradę w tej sprawie.

Posiadam Audi A4 z marca 2001, 2.0 Benzyna, Anglik.

Od jakichś 6 tygodni po pierwszym położeniu nogi na hamulec włącza mi się na blacie kontrolka ESP, system antypoślizgowy wyłącza się.
Pomyślałem sobie ze mam zjechane hamulce i czujnik z klocka dotyka tarczy co powoduje wyłączenie systemu. No i rzeczywiście, klocki zbierały tarcze tylko środkiem a na tarczy był już trzeci próg. Postanowiłem wymienić klocki i tarcze i żeby się nie bawić w podwójną robotę dokonałem zakupu na tył i przód od razu (w sklepie polecili mi firmę Brembo więc kupiłem w ciemno bo nie wiem czy to dobra firma). Wymieniłem ale niestety kontrolka zapala się przy pierwszym kontakcie nogi z hamulcem :(
Co pozostało VAG i wio.
A VAG w sekcji ABS pokazał:

1 DTC's Found:
00526 - Brake Light Switch (F)
36-10 - Open Circuit - Intermittent

W sumie to teraz nie wiem o co chodzi.
Spotklaiście się z czyms takim?


Ostatnio edytowano 18.mar.2011 12:56:39 przez Michalski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 20:40:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Czujnik stopu dla sterownika silnika do wymiany. Przy pedale hamulca będą dwa sztuku;] Ewentualnie jeden podwójny. Kwestia weryfikacji który od czego i już;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re
PostNapisane: 16.lis.2010 15:22:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
Dzięki bardzo, lecę grzebać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re
PostNapisane: 13.gru.2010 17:13:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
Znalazłem
Model czujnika 8E0 945 515 niestety narazie nie dostepny na Allegro
Coś takiego: To chyba ten podwójny?!?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re
PostNapisane: 11.sty.2011 19:01:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
No i stało się - czujnik kupiłem w sklepie nowy wymieniłem i LIPKA - znowu :( pojawiły się nowe błedy:
01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Voltage Supply Terminal 30
35-10 - - - Intermittent
01486 - System Function Test Activated
35-00 - -
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
35-10 - - - Intermittent
01206 - Ignition Time Period Signal Off
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Z tego co dowiedziałem się z przegooglowania w 99% to sterownik pompy ABS, ha mowa trawa do laika tylko gdzie to jest? Czy to ta metalowo plastikowa kostka z odchodzącymi metalowymi przewodami po prawej stronie komory silnika obok zbiorniczka z płynem od wspomagania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 00:14:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
System ESP jest w trybie diagnostycznym i mysle ze mozesz kiec klopot ze zrobieniem tego samemu. Trzeba wy konac szereg czynnosci zeby system przeszedl test wszystkich komponetnow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 12:20:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
Lotus napisał(a):
System ESP jest w trybie diagnostycznym i mysle ze mozesz kiec klopot ze zrobieniem tego samemu. Trzeba wy konac szereg czynnosci zeby system przeszedl test wszystkich komponetnow.


Czyli warsztat sie kłania? :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 16:00:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Myślę że tak i to taki który będzie wiedział o co chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re
PostNapisane: 21.lut.2011 16:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 18:14:54
Posty: 13
Lokalizacja: Mława
Michalski napisał(a):
No i stało się - czujnik kupiłem w sklepie nowy wymieniłem i LIPKA - znowu :( pojawiły się nowe błedy:
01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Voltage Supply Terminal 30
35-10 - - - Intermittent
01486 - System Function Test Activated
35-00 - -
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
35-10 - - - Intermittent
01206 - Ignition Time Period Signal Off
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Z tego co dowiedziałem się z przegooglowania w 99% to sterownik pompy ABS, ha mowa trawa do laika tylko gdzie to jest? Czy to ta metalowo plastikowa kostka z odchodzącymi metalowymi przewodami po prawej stronie komory silnika obok zbiorniczka z płynem od wspomagania?
Witam kolego 01826 to kalibracja kąta skrętu kierownicy ja sobie poradziłem z tym była też kontrolka EPC przy tym błędzie,drugi to oznacza że system czeka na jazdę próbną dotyczy to ESP krótka jazda i ESP zgaśnie tak było u mnie jeżeli coś zle napisałem to proszę o poprawkę co do reszty błędów to brak doświadczenia.Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 22:18:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
Dzisiaj odebrałem sterownik ABS z naprawy (54funty) nic nie wykryli. Problem pozostaje. Sprawdziłem połaczenia i wszystko wygląda OK. Pan w serwisie powiedział że może to byś problem komputera w kabinie pod dywanikiem kierowcy (u mnie pasażera) bo przez niego przechodzą wszystkie wiązki. Na pewno część od centralnego zamka i alarmu jest uszkodzona bo nie otwiera z kluczyka. Pudełko sprawdziłem pod kontem zalania/wilgocj i sucho jak w stodole.
Nie mam już pomysłów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 23:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 18:14:54
Posty: 13
Lokalizacja: Mława
Witam,przeprowadz tą kalibracje kąta skrętu kierownicy,zrób krótką jazdę i sprawdz najpierw połączenie kostki sterownika abs u mnie nie łączyła i działy się dziwne rzeczy mechanicy stwierdzili padł ster.abs więc oddałem do naprawy ,po naprawie jeszcze gorzej,wiec kupiłem drugi podłączyłem zrobiłem kodowanie jak na starym i też za bardzo nie pomogło wiec zacząłem ruszać tą kostką i nagle trochę lepiej więc wyjąłem kostkę wyczyściłem piny złożyłem z powrotem kolejna kalibracja połowa błędów zginęła ,jazda ok.800metrów i esp zgasło i żadnych błędów niema.Wsio opisane na forach a4.Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 23:16:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
Po mojej ostatniej próbie kalibracji jeszcze się pogorszyło bo w ECU ABS został otwarta diagnostyka i nie chciała się zamknąć. W serwisie wykasowali diagnostykę. Jakiego VAG`a mam użyć mam 2.5 ale kiepsko działa i starego 0.85 działa bez zarzutów. Co jakiś czas rozłącza mi komunikację z ECU więc boję się że nie zrobię pełnej diagnostyki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 23:57:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 18:14:54
Posty: 13
Lokalizacja: Mława
Ja używam VAG-COM Release 311-2 angielska wersja z crackiem. 2.5 vaga mam ale to lipa.Obydwa działają na tym samym kabelku.Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 00:06:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 18:14:54
Posty: 13
Lokalizacja: Mława
a tu jest g 201
Ciśnienia hamowania Czujnik 1 (G201)
Wymagania wstępne:
System napięcie co najmniej 12,0 V.

[Wybór]
[03 - Brake Electronics]
[Pomiarowe Blocks - 08]
Grupa 005
[Idź!]
Sprawdź pola 1, wartość musi być między -8.0 a +8.0 bar.
[Gotowe, powrót]
[Access Security - 16]
Wpisz 40168, aby umożliwić ustawienie podstawowe.
[Do it!]
[Ustawienia podstawowe - 04]
Grupa 066
[Idź!]
Uaktywnij ustawienia podstawowego.
[ON / OFF / Dalej]
Po pomyślnym ustawieniu podstawowych, w polu 2 należy powiedzieć "OK".
[Gotowe, powrót]
Aby upewnić się, że ustawienie podstawowe powiodło się, sprawdź czujnik ponownie.
[Pomiarowe Blocks - 08]
Grupa 005
[Idź!]
Sprawdź pola 1, wartość musi być między -3.8 a +3.8 bar.
[Gotowe, powrót]
[Zamknij Controller, Go Back - 06]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 00:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 18:14:54
Posty: 13
Lokalizacja: Mława
zapomniałem jeszcze jak zrobisz prawidłowo kalibracje g85 to nie zamykaj kontrolera abs tylko od razu g201 i cierpliwości ok.1.5 godziny kodowanie( po wymianie stera) 1044żle zaprogramowany sterownik i kalibracje 778-(g85) i 1425-(g202), 526-włącznik św.hamowania i 285-(g45).Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 18:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
To jak wykonać kalibrację skrętu. Czy to jest konieczne? Na Vag pokazuje mi odchylenie o 2,5 stopnia w lewo.
Na ross-tech jest cos takiego:

Procedure for performing the zero position calibration for the Steering Angle Sensor (G85) on VW Passat and Audi A4/S4, A6/S6, and A8/S8:

[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]

Jak puźniej sprawdzić że kalibracja jest wykonana poprawnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 19:34:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 18:14:54
Posty: 13
Lokalizacja: Mława
Dokładnie według tego opisu i jest to konieczne i ten g201 tak jak pisałem wcześniej i 01486 czyli jazda testowa a ten 01206 nie miałem styczności to nie podpowiem.Zrób kalibracje poprawnie i jazdę to być może ten ostatni zniknie,u mnie było wiele innych których nie mogłem skasować a po kalibracjach znikły same.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 19:35:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
A więc dzisiaj był VAG w ruch. I nic.

Udało mi sie tylko skalibrować G85.

Ta instrukcja nie pasuje do mojego VAG:

[Wybór]
[03 - Brake Electronics] - U MNIE JEST 03-abs
[Pomiarowe Blocks - 08]
Grupa 005
[Idź!]
Sprawdź pola 1, wartość musi być między -8.0 a +8.0 bar. - U MNIE WARTOŚC SKACZE POMIEDZY -0,33 A -0,63 BARA
[Gotowe, powrót]
[Access Security - 16] - TEJ OPCJI NIE MA ALBO NIE WIEM GDZIE JEJ SZUKAC
Wpisz 40168, aby umożliwić ustawienie podstawowe.
[Do it!]
[Ustawienia podstawowe - 04]
Grupa 066
[Idź!]
Uaktywnij ustawienia podstawowego.
[ON / OFF / Dalej]
Po pomyślnym ustawieniu podstawowych, w polu 2 należy powiedzieć "OK".
[Gotowe, powrót]
Aby upewnić się, że ustawienie podstawowe powiodło się, sprawdź czujnik ponownie.
[Pomiarowe Blocks - 08]
Grupa 005
[Idź!]
Sprawdź pola 1, wartość musi być między -3.8 a +3.8 bar.
[Gotowe, powrót]
[Zamknij Controller, Go Back - 06]
[u]

Mój VAG wygląda tak:

Pierwszy ekran

Obrazek

A to Mniejsze moduły zwykłe:

Obrazek

Także nie wiem gdzie szukać Acces Security 016

Zaczyna brakować pomysłów. Teraz jak sprawdziłem błedy na ABS to był tylko jeden błąd lub informacja - 01486 - System Function Test Activated i to wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 21:07:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 18:14:54
Posty: 13
Lokalizacja: Mława
01486 - System Function Test Activated czyli system czeka na jazdę próbną przejedz się autem z prędkością 15/17km/h skręcaj kierownicą w lewo i prawo tak kilka razy po czym zahamuj (koła na wprost)powinna kontrolka od esp zgasnąć zakładając że tylko jest ta informacja.Vaga mam nieco innego nie wiem jak fotki wstawić nazwa to VAG-COM Release 311-2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 01:53:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2009 12:17:26
Posty: 54
krzysiekml napisał(a):
01486 - System Function Test Activated czyli system czeka na jazdę próbną przejedz się autem z prędkością 15/17km/h skręcaj kierownicą w lewo i prawo tak kilka razy po czym zahamuj (koła na wprost)powinna kontrolka od esp zgasnąć zakładając że tylko jest ta informacja.Vaga mam nieco innego nie wiem jak fotki wstawić nazwa to VAG-COM Release 311-2


Nie pomogło, niestety. ABS/ESP nadal sie świeci


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: