.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 16:13:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2011 08:10:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Przy ciepłym silniku, AAT nie powinien przydymiać, jeżeli wyraźnie czarnym który widzisz w lusterku to wtryski wymień, zużycie spadnie o 20% lub więcej.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2011 22:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Preparat STP wlej do ubikacji, a nie do baku :)
Tomek, odnośnie mojej teorii w brata AAT zrobiliśmy porządek w układzie paliwowym.
Wtryski miały : -1,9 / -1,6 /-2.2 /-2.
Stwierdziłem że to pewnie sterujący (który de facto dla ECU zawsze ma zero), wrzuciliśmy sterujący na stół i dramat - leje już przy 40atm.
Zrobiliśmy końcówkę, regulacja (tylko tego sterującego) i na chwilę obecną korekcje w okolicach zera:
-0,1 / -0,4 / 0,2 / 0

To tak w kwestii ciekawostki - mniejsze jest prawdopodobieństwo uszkodzenia w podobny sposób 4 wtrysków, niż jednego w drugim kierunku :)

Niech kolega zamieści logi - bo tak to wróżenie z fusów.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 21:32:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
A więc dzisiaj zalogowałem to i owo.
Dramat :(.

Logi statyczne jak i BS: 000,000BS, 001,001BS,004,004BS,013

Obrazek

Kąt wtrysku sam z siebie się cofnął ? nic od tamtego czasu nie grzebałem.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Ostatnio edytowano 06.mar.2011 13:23:24 przez Gustav, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 11:07:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Ja sie nie znam ale zastanawia mnie dlaczego w 013 3 wtryski total kaszna a jeden o dziwo całkiem elegancko skoro sterującego nie widzimy a on jest wzorcowy czy w tym przypadku mozna zarykować ze to własnie sterujący jest przyczyna tego nie przyjemnego bigosu ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 12:13:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kamil

Nie jezdzij tym autem. Koniecznie sprawdzcie rozrzad. Koniecznie !!!!
Te korekcje to poklosie tego co dzieje sie z zaplonem.
No chyba ze... uklad paliwowy jest totalnie zapowietrzony lub filtr paliwa totalnie zawalony.
Wtryskami sie zajmiesz jak zaplon osiagnie prawidlowe wartosci.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Ostatnio edytowano 06.mar.2011 12:16:24 przez przemik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 12:14:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
W tej chwili najważniejsza jest pompa i jej ustawienie względem silnika.

Co do korekcji - wiem że to masakra ale dopóki nie zrobię porządku z pompą to nie ma co się sugerować korekcjami.



przemik napisał(a):
Kamil

Nie jezdzij tym autem. Koniecznie sprawdzcie rozrzad. Koniecznie !!!!
Te korekcje to poklosie tego co dzieje sie z zaplonem.
Wtryskami sie zajmiesz jak zaplon osiagnie prawidlowe wartosci.


Dziękuję Przemku za radę - liczyłem na Twoją wypowiedź w tym temacie.

Obgadałem temat z To_Ja.

Zaleca dokładnie to samo co Ty Przemku :).

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Ostatnio edytowano 06.mar.2011 12:18:30 przez Gustav, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 12:17:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
przemik napisał(a):
Kamil

Nie jezdzij tym autem. Koniecznie sprawdzcie rozrzad. Koniecznie !!!!
Te korekcje to poklosie tego co dzieje sie z zaplonem.
Wtryskami sie zajmiesz jak zaplon osiagnie prawidlowe wartosci.


Że tak zapytam z czystej ciekawości - możesz jakoś łopatologicznie wyjaśnić na podstawie których logów i w jaki sposób można stwierdzić źle ustawiony rozrząd ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 12:23:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
pawelb napisał(a):
na podstawie których logów i w jaki sposób można stwierdzić źle ustawiony rozrząd ?


Hmm.
Spojrz na log 000, 000 BS i 004 stat auta Kamila... i zobacz co sie dzieje z wartoscią kąta wtrysku.
Znajdz sobie logi jakiegos AAT/AEL na forum i porownaj i dojdziesz o co chodzi. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 19:21:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
przemik napisał(a):
pawelb napisał(a):
na podstawie których logów i w jaki sposób można stwierdzić źle ustawiony rozrząd ?


Hmm.
Spojrz na log 000, 000 BS i 004 stat auta Kamila... i zobacz co sie dzieje z wartoscią kąta wtrysku.
Znajdz sobie logi jakiegos AAT/AEL na forum i porownaj i dojdziesz o co chodzi. :)


Gwarancji nie ma ale wygląda na to że się cofnął jak "pojedzie" dalej zetnie do końca klinek i będzie po silniku. Trzeba sprawdzić mechaniczne ustawienie wałka rozrządu, jeżeli jest OK, to znaczy że tylko pompa się przestawiła (może za słabo dokręcone kółko napędowe od wałka?).
Na podstawie gr 04 BS i bieg jałowy wygląda na zablokowany przestawiacz kąta w pompie. BS (wysterowanie ~5%) i obroty 1200 kąt 3-4st po górnym martwym punkcie, na wolnych wysterowanie 25% (powinien już coś przestawić), a kąt wtrysku idealnie taki sam troszkę dziwne, moim zdaniem zablokowany tłok przestawiacza. Prawdopodobnie to jest przyczyna dużego spalania ale i tak pompa bardzo późno ustawiona ja daję 4-5 BTDC na wolnych i mniej pali a do tego zapala też lepiej.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 20:30:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Przestawiłem kąt wtrysku a także znalazłem za pomocą kolegi Karola dziurkę przy wężyku przy map sensorze - całe ciśnienie doładowania uciekało przez tą dziurę - teraz mam blisko 1 bar doładowania.

Kąt wtrysku teraz wynosi 120 jednostek w BS - wiem że to za dużo ale już dzisiaj sobię odpuszczę - dopracuję to na dniach.

Pomimo przestawienia pompy na rozgrzanym motorze nadal czuć podskakiwanie które chyba jest spowodowane tymi ujemnymi korekcjami.

Poniżej przedstawiam logi:

013 i 004 o które wspominał To_Ja.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 21:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Jak już masz turbinę ok to zmniejsz minimalnie kąt i wyczyść jeszcze nastawnik pompy - u mnie to byłą przyczyna podskakiwania całej budy razem ze mną w środku na wolnych, po czyszczeniu choć korekty nadal są dalekie od ideału efekt jest zamierzony - po podskakiwaniu i nierównym rzężeniu silnika nie ma śladu.
A czyszczenie robiłem bez rozlutowywania bo ze mnie leń straszny - kilka razy zalewałem naftą z preparatem do czyszczenia diesli K2, intensywnie powstrząsałem i wylewałem przez górną pokrywę zanim osiadł osad + śrubokrętem :) usuwałem po każdym płukaniu opiłki, które się pojawiały przy otworze od dołu, efekt - brak wibracji, brak dymu, spalanie w normie.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 21:36:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Hmmmm , chyba będę zmuszony do wyjęcia wtryskiwacza sterującego.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 22:30:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jak podregulujesz zaplon zamiesc tez 004 stat.
Ciekawe czy te korekcje sie podniosą jak kąt wtrysku bedzie juz w normie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 07:19:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Też bym teraz ruszył w kierunku kąta wtrysku 4-5 st na wolnych. Jednakże nadal mnie zastanawia dlaczego poprzednio kąt zachowywał się jak zablokowany. Częste zacięcia przestawiacza mogą podnosić zużycie przez nieoptymalne wartości.
Jeżeli samochód nie dymi, sprawdziłbym ile teraz pali bo może szkoda pracy dla samej satysfakcji z "0" korekcji.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 20:28:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Auto nie dymi , kąt nastawiony na 65 jednostek w BS przy 90*C , przy 000 normalnie jest 70-80 jednostek.

Sprawdzę spalanie na obecnym ustawieniu.

Dodam że korekcje przy tym ustawieniu wynoszą -2,2 -3,6 -3,5 -2,6.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 22:27:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Wtrysk sterujący na stół przy takich korekcjach. Jaką masz teraz ustawioną dawkę na pompie? Jeśli będzie mała (>5mg/H) korekcje mogą być spore.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 22:32:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Coś około 4.2mg.

Teraz pompa jest ustawiona tak jak chciałem , pojeżdżę i zobaczę ile spala.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 13:33:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Będzie pewnie sporo palił, bo realnie to sterujący leje...

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 13:40:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
OT. Jeden sterujący nie spowoduje wzrostu o 100% zużycia. Takie cuda to zdarzają się tylko w CR, można nawet korby pokrzywić przy lejącym wtrysku.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 14:17:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Pawlo napisał(a):
Ja sie nie znam ale zastanawia mnie dlaczego w 013 3 wtryski total kaszna a jeden o dziwo całkiem elegancko skoro sterującego nie widzimy a on jest wzorcowy czy w tym przypadku mozna zarykować ze to własnie sterujący jest przyczyna tego nie przyjemnego bigosu ???

Raczej wątpię, sterujący nie ma aż takiego wpływu na wzrost zużycia paliwa o 80%. Tak jak podjechanie koncówki wtrysków, nawet przy lejących wtryskach zużycie wzrasta o max. 20%

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: