.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 18:26:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.9 TDI] Problem z wentylatorami
PostNapisane: 12.mar.2011 12:53:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2011 17:31:09
Posty: 7
Witam Jestem tu nowy i mam nastepujący problem . Ostatnii kupiłem autko rok 2003 nowa buda i mam dziwne objawy . Włanczają mi się wentylatory i skaczą obroty silnika do 1000-1100 zawzwyczaj na zimnym silniku . na ciepłym tez sie zdażyło robiłem diagnostyka nie wykryło żadnych błędów ładowanie alternatora pod obciązeniem 13.9V bez obciążenia 14.1 V. Czy nie zamałe? Byłem u kilku elektroników i jeden mówił żebym wymienił regulator a drugi że altern ator pasowało by cały wymienic? pomóżcie bo juz sie borykam z tym troche. Jeszcze dodam że wczesniej miałem słabą mase i ładowanie było pod obciązeniem 13.1 V co mogło własnie powodować włanczanie sie wentylatorów i podwyszone obroty po przez włanczanie się trybu awaryjnego w silniku lecz jeśli jest teraz 13.9 V to chyba powino być ok? czy może dalej jest małe Prosze o kontakt gg 2122967 jeśli byłby ktos wstanie cos poradzić konkretnego POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 15:26:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Ładowanie powinno być powyżej 14V na obciążeniu np. włączonymi światłami i podgrzewaną szybą. Sprawdź stan szczotek w alternatorze oraz stan pierścieni ślizgowych alternatora. Pierwsza operacja bezproblemowa, ale do drugiej trzeba altka wyjąć na stół i rozebrać. Doprowadź ten element do stanu 100% sprawności i będziemy działać dalej. Powodzenia.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A 3 1.9 tdi Problem z wentylatorami/ podwyszone obr
PostNapisane: 12.mar.2011 16:22:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2011 19:24:14
Posty: 9
Lokalizacja: Polska
obroty i wentylator to wina czujnka temperatury cieczy(g2/g62) napewno jest do wymiany. orginalny w aso to jakies 120 zl. jesli chodzi o ładowanie to nie jest wcale tragicznie, ale jesli bardzo Cie kuje to do wymiany regulator napiecia wraz ze szczotkami, ceny regulatora nie pamietetam :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2011 19:15:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2011 17:31:09
Posty: 7
mi sie wydaję ze to będzie winna alternatora albo regulatora :( bo czujnik by wyszedł pod komputerem że jest uszkodzony?? albo wskaznik temperatury by tobrze by wskazywał? a u elektronika jak byłem nie włonczały się wentylatory dopiero jak go obciązyłem czyli włonczyłem światła dmuchawe i przeciwmgielne odrazu oboroty skoczyły i wentylatory się włonczyły tylko wtedy miałem własnie słabe ładowanie po czym polepszylismy mase na klemach i ładowanie się polepszyło i juz pod obciązeniem nie włanczały się wentylatory . i znowu po 2 dniach problem powrócił to samo . czasami można nawet zaopserwować że obroty falują od 1000-1100 więc koledzy pomóżcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2011 16:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2011 17:31:09
Posty: 7
wymiana czujnika nie pomogła. elektronik mi doradził zebym wymienił czujnik temperatury od klimatyzacji ?? co wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: