.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:09:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 zużycie opon a quattro
PostNapisane: 17.mar.2011 10:30:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
zagadnienie mam następujące: wszedłem w posiadanie kpl kół. Opony są na nich niemalże nowe (215/45/17), przy czym dwie szt. jakby jeździły na przodzie u kogoś i mają bieżnik mniejszy o jakieś 1,5 mm. Czy quattro nie ucierpi jeśli założę taki komplet i e. jeśli nie to jak byście taki kpl założyli? Wogóle to czy w quattro opony zużywają się równomiernie czy nie do końca, jak to jest?

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 10:32:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
mozesz zakladac, w quattro powinny sie scierac rownomiernie.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 zużycie opon a quattro
PostNapisane: 17.mar.2011 11:15:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
czekereke napisał(a):
zagadnienie mam następujące: wszedłem w posiadanie kpl kół. Opony są na nich niemalże nowe (215/45/17), przy czym dwie szt. jakby jeździły na przodzie u kogoś i mają bieżnik mniejszy o jakieś 1,5 mm. Czy quattro nie ucierpi jeśli założę taki komplet i e. jeśli nie to jak byście taki kpl założyli? Wogóle to czy w quattro opony zużywają się równomiernie czy nie do końca, jak to jest?


3 mm średnicy koła - pilnuj ciśnienia, bo ono ma większe znaczenie dla średnicy koła ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 11:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
ok, czyli mówicie zakładać. Wobec tego które z przodu, które z tyłu?Wydaje mi sie ze te o 1,5mm mniejsze z tyłu co? No i jak pompować? tyle samo wszedzie?

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 11:27:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Hehe zakładaj obojętnie gdzie i się nie przejmuj...znam takich aparatów co w quattro na różnych/podobnych rozmiarach jeżdżą czego oczywiście nie polecam
ja bym założył te lepsze od strony pobocza :)

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 11:40:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Opony z lepszym/wyższym bieżnikiem ZAWSZE powinno zakładać się na tylna oś. Dla czego?-> odsyłam do wujka GOOGLE...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 11:42:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
dlatego, ze przod latwiej wyprowadzic z poslizgu :d
tak zakladaj na przod te lepsze

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 11:45:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
hehe no oki, to w koncu na tyl lepsze czy na przod ;>

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 11:53:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
masz jeszcze "koło ratunkowe, w postaci ankiety :D

_________________
stary dobry góral


Ostatnio edytowano 17.mar.2011 11:56:50 przez J@rek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 11:56:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
kup nowe, będziesz miał po problemie :)

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 12:01:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Róbcie jak uważacie, ale tu jest artykuł i wymienione są wady i zalety zakładania lepszych/gorszych opon na poszczególne osie. Jak zrobicie to wasza sprawa, grunt to wybrać wariant "bezpieczniejszy" http://www.opony.com.pl/artykul/testy-m ... d/?id=1069

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 12:21:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
testy testami...z reguły są robione na drogach równych...osobiście wybieram lepsze odprowadzenie wody z kałuż znajdujących się na poboczach naszych dróg...także opony od strony pobocza szybciej się zużywają niż te od osi jezdni

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 12:29:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jak ktoś na nadsterowność reaguje paniką (jak większość niedzielnych kierowców) to koniecznie lepsze na tył, to jedyne racjonalne wg mnie uzasadnienie.

W przypadku kolegi jeżdżącego długim samochodem (gwałtownie toto raczej nie zaczyna kręcić bączków) z bardzo ciężkim przodem (~1000kg) polecam raczej lepsze na przód:
1. Większy nacisk przodu daje lepsze wykorzystanie tego bieżnika (potrzeba lepszej przyczepności żeby panować nad większą masą zawieszoną na osi).
2. Podczas hamowania dociążamy dynamicznie przód co dodatkowo zwiększa wpływ przednich opon na drogę hamowania.
3. Podczas jazdy w silnym deszczu przednie koła są narażone na aquaplaning w stopniu kilkakrotnie większym niż tylne jadące po śladzie przednich.
4. Dla większości nowoczesnych samochodów z systemem ABS bez korektora mechanicznego (czyli z EBD - Electronic Brake Distribution) nie ma możliwości zablokowania najpierw tylnych kół podczas hamowania gdzyż system stale monitoruje prędkości tyłu względem przodu.

Pozdrawiam.
PS. ja zawsze daję lepsze na przód, ponieważ dopóki nie stracą przyczepności koła kierowane mam wpływ na rozwój wydarzeń.

A wg tego testu montowanie lepszych na tył ma więcej wad (ilościowo) od montowania ich na przód. A w zakrętach nad "zarzucaniem" trzeba panować, a hamowania w zakrętach na śliskim należy unikać.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 12:43:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
wszystko sie zgadza, z punktu widzenia trakcji zgodze się z przedmówcą, że założyłbym lepsze na przód, by dłużej mieć panowanie - chociaż nad przodem. Jednakowoż moje pytanie dotyczy wariantu bezpieczniejszego dla układu quattro, czy bedzie mu to obojętne które opony są z przodu, które z tyłu? Wczoraj słyszałem żeby przez wzgląd na quattro założyć lepsze na tył, a z innego źródła (serwis) żeby kupić 4 całkiem nowe. Wiadomo, że przy Q wszystkie 4 powinny być idealnie równe (czytaj - nowe) :( ale to na przyszły sezon się pomyśli dopiero. Więc jak z punktu widzenia quattro byście zrobili?

p.s. zaznaczam że wyznaję zasadę, że opony powinno się zakładać parami na osi, a nie lepsze z prawej, gorsze z lewej... jakoś tak mam :)

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 12:55:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
myślę, że już napisaliśmy wszystko
w moim A6 C4 quattro opony zużywają się jednakowo, ale w S6 C5 tył mi bardziej zchodzi(pewnie od przespieszen)...przednie jeszcze są ok.6-6,5 mm, tylne 4-4,5...akurat w zimie dokupiłem kpl.2 szt. ok.7mm i te właśnie wylądują na tyle...aby wszystko dojeździło do końca sezonu.
Naprawdę biorąc pod uwagę jakość naszych dróg i rozwijane na nich prędkości, to tymi ułamkami milimetrów nie na co się przejmować, tak samo to nie wpłynie w żaden sposób na Twoją skrzynię biegówi resztę napędu

_________________
stary dobry góral


Ostatnio edytowano 17.mar.2011 12:56:11 przez J@rek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 12:55:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
czekereke napisał(a):
Więc jak z punktu widzenia quattro byście zrobili?


Z punktu widzenia quattro założyłbym na przód albo na tył. Wedle własnego uznania. I nie panikuj, że quattro to czy tamto. Po prostu zakładaj gdzie lubisz.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 12:58:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
i wsio! moj portfel chciał to usłyszeć. Jedyna panika w jaka wpadłem to taka że nic tylko 4 szt nowych kupować :): ale jak tak to sobie przynajmniej sezon pojeżdżę tak jak jest.

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2011 13:36:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
wracając do tematu... jak napopmpwac te opony? idealnie równo wszystkie 4? czy przód ciut wiecej z racji wiekszego obciążenia (wagowo)? Przod mam ok 1-1,5mm bardziej zuzyty niz tyl, poza tym koła są identyczne, 215x45x17.

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2011 13:47:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
czekereke napisał(a):
wracając do tematu... jak napopmpwac te opony? idealnie równo wszystkie 4? czy przód ciut wiecej z racji wiekszego obciążenia (wagowo)? Przod mam ok 1-1,5mm bardziej zuzyty niz tyl, poza tym koła są identyczne, 215x45x17.


wg instrukcji, a jeżeli planujesz wyścigi na krętej drodze to dodaj 0.5-1bar dla zmniejszenia podatności (przewijania się) opon. :peace:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2011 15:58:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
hmmm a wiec, poprzedni wlasciciel nie mial instrukcji, a nawet jakby to nie wiem czy byłby tam rozmiar 215/45/17 :): na wlewie paliwa bynajmniej nie ma, stad prosba o podpowiedź :>

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: