Witam,
Mam problem z ogrzewaniem i temperaturą płynu chłodzącego.
Przypuszczam, że jest to powiązane i bardziej związane z temp. - dlatego ten dział.
Po wymianie termostatu (wcześniej nie zauważyłem, ale nie było zimno, a odległości ok. 1,5 km - 5 min jazdy) nie ma ogrzewania - klimatronik na Hi.
Po odkręceniu odpowietrznika koło nagrzewniy leci płyn bez powietrza.
Temperatura płynu na desce dochodz do 100 stopni C, wentylator elektryczny włącza się na kilka minut i się wyłącza.
Płyn nie gotuje się (ale przy 100 stopniach nie powinien).
Wcześniej trzymała się ok. 80-90 stopni, aż niedawno podskoczyła do 100, po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego poszła para i poleciał płyn.
Wydaje mi się, że chwilę wcześniej przestało działać ogrzewanie.
Po tym wydażeniu wymieniłem termostat, jednak wydaje mi się, że nie to było przyczyną.
Klimatronik na kanale 51 pokazuje 78 stopni (na desce 100). temperatura płynu mierzona w odpowietrzniku około 75 stopni, oba węże do nagrzewnicy ciepłe.
Po odkręceniu odpowietrznika tryska kilku centymetrowy gejzerek (wolne obroty).
jedyny błąd klimatronika - 13.7 - klapa góra/dół, cięgna klapy w podszybiu - te widoczne poruszają się przy zmianie z Lo na Hi i odwrotnie (siłownik był czyszczony rok temu po awarii).
Brak mi pomysłów co sprawdzić - proszę o pomoc!
_________________ 100 C4 93r. 2,5TDI AAT Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.
|