Hincó napisał(a):
Wyjscie 30 przekaźnika do pinu 19 w zegarach a6, podłączenie cewki tak jak piszesz, ale wyjścia przełączające 87 i 87a jeden do masy drugi do niczego(albo do plusa? ale chyba jak abs nie jest ok to poprostu nie ma masy na pinie w zegarach a nie pojawia się plus)
30 to jest wejście tego co chcesz przełączać u nas masę z pinu 10, a wyjście tej masy w zależności od załączenia lub nie cewki przekaźnika będzie na 87/87a.
Sprawdziłem ten układ na sucho na stole, działa. Nie wiem tylko czy takim dużym przekźnikiem nie przeciąże tej lini która idzie na pin 13 ze sterownika ABS do zegarów.
EDIT:
Znalazłem gdzieś w starym sprzęcie elektronicznym mały przekaźnik zwierno-rozwierny, sprawdziłem ile prądu pobiera (0.05A) podczas gdy żarówka (0.08A) więc podłaczyłem wszystko tak jak opisałem post wyżej i jest OK. Lampka normalnie gaśnie i zapala sie po tyknięciu guzika ABS, więc problem rozwiązany.
Co do temperatury, na tym 3 Pinowym czujniku temperatury działa, z tego co wyczaiłem na nich, pod tym pinem którego brakuje na starym był (+) po zapłonie, w każdym razie wydaje mi się że dobrze wskazuje, zagrzewa się dosyć powoli tak jak zawsze i po nagrzaniu wskazówka stoi w tym samym miejscu gdzie na starych zegarach.
Po przekręceniu stacyjki na pinie 13 pojawia się masa, która załącza cewkę przekaźnika, odcinając dopływ masy na pin 19 (kontrolka świeci) kiedy uruchomimy samochód masa na pinie 13 znika, cewka puszcza i spowrotem kieruje mase na wyjście gdzie mamy podłaczony pin 19 i kontrolka gaśnie.
Równie dobrze, można by zrobić to na przekaźniku z jednym stykiem (załącz, wyłącz) ale taki akurat wpadł mi w ręce.
Postanowiłem to opisać dla tych, którzy ciężko przyswajają słowo pisane a nie mają przed oczyma schematu jak co i gdzie podłaczyć. Może komuś to w przyszłości pomoże.
Dziękuje koledze HANS, Twoja podpowiedź jaka jest różnica między sterowaniem w 100 a A6 była mi bardzo pomocna w rozwikłaniu problemu