.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:29:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 B5 spadek mocy
PostNapisane: 03.mar.2011 23:30:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Witam serdecznie. Z góry przepraszam jeżeli dubluję temat.
Posiadam Audi A4 B5 1.9 TDI rocznik 97. Miesiąc temu oddałem turbo do czyszczenia, gdyż Niunia łapała notlaufa. Po czyszczeniu wszystko grało aż do czasu kiedy przyszły silne mrozy (jakis tydzień temu). Autko znów zaczęło przechodzic w stan awaryjny (3 bieg powyzej 3 tys obrotów), pomysłałem że mechanik spartaczył robote i znow zapiekły się łopatki w turbinie, jednak po dłuższej jeździe autem (około 60 km) zauważyłem, że jest ok, tzn auto nie łapie notlaufa, wiec to chyba nie są te łopatki, bo chyba jak one się zapieką to już amen - turbo do czyszczenia. Skoro to nie łopatki to co? Niedługo postaram sie zrobic logi, ale na pierwszy rzut oka na co to moze wyglądać? Dodam, że nie mam dolnej osłony silnika, auto zaczeło wariować jak zaczęły się mrozy. Zastanawiam się czy czasem nie przymarzła mi gruszka podciśnienia, ale żeby jechać aż 60 km aby ją dogrzać to chyba przesada? Szukałem czy jest jakaś nieszczelność, ale nie dopatrzyłem się wycieków oleju, ale może poprstu nie zrobiłem tego zbyt dokładnie. Nie wiem co to moze byc, boje się ze bede musiał znow wylozyc za regenarcje turbo...

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 00:39:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kiedy ostatni raz wymieniłeś filtr paliwa ?
Dodatkowo prosimy o komplet logów.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 20:59:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Filtry wymieniane były 2 miesiące temu.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 12:10:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wykonaj diagnostyke [logi] ... co i jak tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 22:25:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Witam, byłem dzis u znajomego, który ma kabel OBD, jednak po podłączeniu VAG COM i Polski VAG nie mogły się połączyć z komp. Audi (może ma zły model kabla). Za to VW Tools połączyło się i wywaliło następujące błędy (niestety pełnych logów tym programem nie potrafiłem zrobić).

Obrazek

Czy może to być walnięty czujnik G71, a może nieszczelność wężyka od ECU? Czy ten czujnik znajduje się tu?

Obrazek

Dziekuje za wszelką pomoc.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 22:32:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bledy najprawdopodobniej spowodowanem przeladowaniem , a to spowodowane zasyfialym kierownicami w turbosprezarce ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 22:57:53 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
spanky napisał(a):
bledy najprawdopodobniej spowodowanem przeladowaniem , a to spowodowane zasyfialym kierownicami w turbosprezarce ...


Też brałem to pod uwagę, mając na uwadze fakt, że turbo było czyszczone (tzn brałem pod uwagę możliwość spartaczenia sprawy przez mechanika), jednak jak już wspomniałem po dłuższej jeździe auto nie wpadło w tryb awaryjny, a wiec czy jest możliwe, że przy zapieczonych łopatkach turbo moze raz działać raz nie działać?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 23:16:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czujnik G71 jest w prawo od tego co narysowałes... na rurze dolotowej... w tym miejscu co zaznaczyles jest zawór sterowania EGR N18.
Poki nie wykonasz logów dynamicznych VAGiem... bedziesz bładził po omacku.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 18:35:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
No to sprawa sie wyjaśniła. Sztanga turbiny nie chodzi, 2,4 bara cisnienia na turbine idzie (na postoju). Zapieczone kierownice turbiny, zastanawiam sie czy nie bede mial tez do wymiany wtryski bo poprzednio turbina działała tylko 1 miesiąc...

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2011 11:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Dało się wyczyścić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2011 12:25:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Zarathustra napisał(a):
No to sprawa sie wyjaśniła. Sztanga turbiny nie chodzi, 2,4 bara cisnienia na turbine idzie (na postoju). Zapieczone kierownice turbiny, zastanawiam sie czy nie bede mial tez do wymiany wtryski bo poprzednio turbina działała tylko 1 miesiąc...


fizycznien nie ma takiej mozliwosci zeby sprezarka dawala 2,4 bar [1,4] na postoju !!!
jezeli takie masz wskazania to problem nie tkwi w sprezarce a w czujniku ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 07:53:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
A przypadkiem zepsuty czujnik nie podaje zerowych wartości?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 08:04:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bartorajt napisał(a):
A przypadkiem zepsuty czujnik nie podaje zerowych wartości?


nie ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2011 08:54:50 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Turbina jest już po regeneracji i wszystko działa jak należy, więc nie był to czujnik. Czyszczenie turbiny nic nie da na dłuższą metę, gdyż powodem zapiekania się kierownic spalin (przynajmniej w moim przypadku) jest zalegający w nadmiarze olej w turbinie. Olej ten dostaje się do turbiny przez nieszczelne uszczelki i dlatego należy je wymienić. Wymieniony również został mechanizm smarowania turbo i wstawiona nowa sztanga z gruszką podcisnienia. Wirnik na szczescie jest OK. Zapłaciłem 850 zł i dostałem gwarancje na rok. Zauważyłem też nieznaczny spadek mocy, a także to że turbo łapie bardziej od dołu.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: